Gå til innhold

Skuffet over å ikke få en push present eller noen anerkjennelse for fødselen :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det var dit helsesøster henviste meg. Jeg er voksen altså. 

Ja, jeg venter. 

Ts

Anonymkode: 84bb1...bc4

Sikker på det ikke er dps?

Anonymkode: 937da...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på det ikke er dps?

Nei, det er BUP. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2019 den 13.43, AnonymBruker skrev:

Ja men kanskje han ikke ville kjøpe gave fordi han syntes det var en idiotisk tradisjon! Herregud! Nå til dags skal man ha medalje for alt mulig rart..

Anonymkode: 59a6c...9cb

Enig. Han hadde kanskje lyst til å bryte med en dum tradusjon. Kanskje mennene i omgangskretsen nå kutter ut dette tullet. Bruke pengene på noe mer fornyftig.

Anonymkode: d803f...900

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er BUP. 

Ts

Tror du skal avslutte nå. Barne og ungdomspsykiatrien er du for gammel til å få hjelp hos. 

Helsesøster heter nå helsesykepleier. Helsesykepleier kan heller ikke henvise til bup. Så påstandene dine er ikke mulig i dagens helsevesen i Norge. 

Anonymkode: 11f5b...83e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at hadde ikke hadde med noe gave på sykehuset, så betyr jo det at det IKKE har noe å gjøre med hvordan du fødte å gjøre. Det kunne ikke han vite på forhånd. 

Anonymkode: 9f1ab...196

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du skal avslutte nå. Barne og ungdomspsykiatrien er du for gammel til å få hjelp hos. 

Helsesøster heter nå helsesykepleier. Helsesykepleier kan heller ikke henvise til bup. Så påstandene dine er ikke mulig i dagens helsevesen i Norge. 

Anonymkode: 11f5b...83e

Beklager,  helsesykepleier, djizes. Det er BUP jeg er henvist til. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.3.2019 den 21.23, AnonymBruker skrev:

En gave til mor for god innsats både gjennom 9 måneders svangerskap og for fødselen. 

Ts

Folk som forventer, gaver fortjener ikke gaver.

Anonymkode: 0df35...726

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2019 den 21.40, AnonymBruker skrev:

Ja. Det er ganske vanlig. Kanskje det er en Oslogreie? Stort sett alle venninnene mine har fått det. 

Ts

Jeg synes det var en ekkel betegnelse. 

Og ekkelt å gjøre en fødsel om til en materialistisk begivenhet. 

Anonymkode: 6b6ea...f12

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei han sa ikke det, men han gav meg ingen gave etter at jeg ettertrykkelig hadde nevnt hva venninner av meg har fått og hva jeg kunne tenke meg. Han visste inderlig godt at jeg ønsket meg det. Han sa seg enig i at jeg var dårlig på å føde, og vinkler det over på seg selv hvis jeg prøver å si at jeg opplevde fødselen som grusom. 

Ts

Så hvorfor sier du at han sa det her da?

13 timer siden, Maleficenta skrev:

Det går jo ut på ett. Han syntes ikke jeg fortjener noen gave fordi jeg var dårlig på å føde. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper det er en slags intern-konkurranse i venninne-gjengen din om hvem som fikk finest push-present , og dermed har den mest dedikerte hengivne partneren...? Venninne-gjenger med sine forventninger normer etc kan være direkte skadelig for et partnerskap! De elsker jo å fråtse i drama og skandaler.  «Ååååå stakkars Line, hun fikk ikke PUSH-PRESENT  av Lars-Olav! Tror dere han har en på si? Han virker ikke så interessert! Han er nok ikke klar for farsrollen nei!» 

Snap out of it! Han har jo ivaretatt deg gjennom hele svanger-skapet. Kanskje han «tok igjen» fordi du såret han m din anklage om manglende push-present. (Brekker meg snart av det ordet). 

Det mest oppsiktsvekkende er at du som nybakt mor orker/ gidder/ ønsker å bruke tiden din her på kg og klage på dette. Snakk m mannen din du og litt mindre m hylekoret (venninnene), vær litt mer tilstede for den lille og litt minde tilstede her. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Progesteron tilskudd hjelper ved fødsels-depresjon. Dette kan du få som krem. Naturlig ikke syntetisk.

glem den gaven litt og dra til lege  og mål hormon-verdiene dine. Vanlig m fall av progesteron etter fødsel. Dette gjør kvinner emosjonelt ustabile! Viktig!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka e «push present»? ? Gurimalla. 

Jeg forventet eller ønsket ikke noen personlige gaver når jeg fikk mine barn. Det viktigste er tiden med barnet og det å få mat og hvilke og ro.... Men så er jo ikke jeg noe glad i gaver uansett, liker å kjøpe selv etter egen smak istf få noe jeg ikke ønsker. Foreslår at du legger dette bak deg og fokuserer på menneskene i livet ditt. Et dings eller en ting er jammen ikke viktig... «Fordi jeg fortjener det» er en helt egoistisk og tåpelig ting å tenke. Noe de sier i en reklame bare. 

Anonymkode: 64571...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min ga kona en kopp med teksten "Verdens beste Mamma" i fødselsgave.

Anonymkode: d16d6...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sønnen min ga kona en kopp med teksten "Verdens beste Mamma" i fødselsgave.

Anonymkode: d16d6...9ee

Det hadde jeg blitt kjempeglad for! Personlig, fint, noe jeg kan bruke hver dag, se på og minnes den tiden. 

Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus på rulleskøyter!
Vi menn er ikke tankelesere.

Etter 4 fødsler må jeg bare anerkjenne at fruen aldri var 100% fornøyd med meg der. Alle fødslene gikk raskt.
Men det er en stressende opplevelse også for oss menn. Et menneske jeg er utrolig glad i har store smerter og det er ingenting jeg kan gjøre for henne. Vi er redde og ikke oss selv.

For svarte; snakk sammen! Ikke heng deg opp i en ting han ikke har visst at du forventet. Som du ikke burde ha forventet hvis dere ikke hadde snakket om det. Et av livets største øyeblikk har skjedd og du lurer på hvor presangen din ble av?! 

Supert at du kjøpte til han fordi han var en god støtte, men ikke krev det tilbake. Det er helt uvesentlig for svarteste.

Jeg kommer aldri til å forstå dere jenter.

Anonymkode: 78ef1...8ca

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri sagt jeg «primært» ser på fødsel som en fysisk prestasjon, men det er også et element. Jeg greide ikke gjøre det jordmor ba om, og det er jo noe jeg fysisk ikke greide å prestere. Jeg greide aldri å samarbeide meg kroppen, greide ikke puste riktig eller slappe av. Fikk beskjed på beskjed som jeg ikke greide å følge. Jordmor ble irritert og oppgitt. Det føles som et nederlag. 

Driver ikke med fitness nei.

ts

For en dårlig jordmor! 

Støtter dem som sier du bør prate ut om opplevelsen, f eks helsestasjon, jordmor du var til kontroll  hos e.l. Mannen din er nok ikke riktig instans. Du trenger å få snakke med noen som vet mye om fødsler. Er som ellers i livet, få er perfekte!

Anonymkode: 45463...b81

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Det hadde jeg blitt kjempeglad for! Personlig, fint, noe jeg kan bruke hver dag, se på og minnes den tiden. 

Ts

Er du sikker på det? Jeg har ikke fått det inntrykket av deg akkurat.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
På 23.3.2019 den 11.43, ididi skrev:

Folk takler det å være fullstendig utmattet på ulikt vis. Selv om mannen din hadde en langt mindre fysisk ekstrem fødsel enn deg, så er det å være våken i 3 døgn i seg selv veldig tøft for mange. På toppen av det prøvde han helt sikker å hjelpe, men kanskje følte seg ubrukelig - i hvert fall på dag to og tre. Jeg forsøker ikke å unnskylde det han sa, men heller å sette det i sammenheng med situasjonen. Han taklet tydeligvis dårlig å være våken i tre døgn og å ikke klare å gjøre noe for å hjelpe. Det betyr ikke at han er en dårlig mann eller et dårlig menneske. Som du skriver, så har han vært super gjennom graviditeten. Han kommer sikkert til å være super både for deg og barnet deres videre også. 

Når det gjelder det å vise takknemlighet og at man elsker og setter pris på noen, gjør ulike mennesker på ulike vis. Noen gir gaver, noen gjør tjenester/små handlinger, noen bruker ord, noen viser det med kroppsspråk. Det kan hende at mannen din ikke er av typen som koblet gaver til kjærlighet. Du gjør tydeligvis det, og det kan skape en kræsj. Du kan si det til ham (prøv å gjøre det som et uttrykk for ditt behov, ikke som kritikk av hva han gjør/ikke gjør) og/eller du kan forsøke å identifisere hva han gjør for å vise at han elsker deg. Basert på hva du skriver, så virker det som han i hvert fall er av typen som gjør tjenester/små handlinger (tørke tårer f.eks.). Hvis du lærer å legge merke til måten han viser sin kjærlighet på, så kan det være at det veier opp ganske mye for behovet du har for å se det på andre måter. 

Du har likevel rett til å føle at det han sa var dumt. Alle fødsler er ulike, og ikke alle kropper får til pressing. Noen ganger vil bare ikke ungen ut. Og på tredje døgnet er det ingen som kan synes at det var rart at du var fullstendig utmattet og ikke klarte noe som helst. Si til ham at du ble såret av det han sa. At du gjorde så godt du kunne og trenger å høre ham si det. Forsøk å ikke angripe ham med dette, men vis heller sårbarheten din. Da trigger du kanskje heller hans behov for å trøste og tørke tårer enn forsvarsmekanismen vi alle har. 

Vær stolt over syn du holdt ut i tre døgn! Det står det virkelig respekt av! 

Dette svaret var nydelig ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor sier du at han sa det her da?

Hun sier vel at det er slik det hørtes ut som at han mente tipper jeg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er BUP. 

Ts

Jeg trodde og det var bup som håndterte fødselsrekatert depresjon mener jeg å ha hørt... Litt merkelig men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...