AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #261 Del Skrevet 22. mars 2019 Dårlig til å føde ? Du er jo dritgod til å føde, du fikk jo en frisk baby! At du skulle ønske du fikk en barselavdelingen må du nesten snakke med mannen din om, samt følelsene dine rundt at han svarte bekreftende på at du var «dårlig til å føde». Du skriver at han er omsorgsfull og kjærlig så snakk med han om hvordan du føler det! Selv krevde jeg push present av mannen før vi fikk eldste. Han rakk ikke kjøpe gaven jeg hadde sett meg ut før fødselen, og beklaget masse på fødestua. Da hadde jeg endret mening og sa han kunne bare våge å kjøpe noe til meg for alle pengene vi hadde ekstra skulle brukes på søte små babyklær og ting til den lille. Jeg hadde jo fått verdens beste gave allerede: Barnet mitt! Anonymkode: 36d58...803 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mocchhaa Skrevet 22. mars 2019 #262 Del Skrevet 22. mars 2019 23 minutter siden, AnonymBruker said: Alle klarer ikke å føde, det dør tusenvis av kvinner i fødsel hvert år i mange land. I Norge har vi heldigvis keisersnitt, hvis ikke hadde venninnen min vært død idag. Anonymkode: 2bf15...6de Alle vet at det er risikofylt, det er det alltid, men alle er lagd for å føde. Ikke derrimot sakt at alle fødsler kommer til å gå bra. Men det er ikke en grunn til å få en anerkjennelse som at du liksom har gjort en god jobb, lol liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #263 Del Skrevet 22. mars 2019 Barselsgave/fødegave er ikke noe nytt, fikk gullarmbånd da eldstemann ble født for 22 år siden. Ts: Å være i fødsel i 3 døgn er helt grusomt og jeg tror du blander følelsen for en grusom fødsel med skuffelse over manglende barselsgave og mannens tåpelige kommentar slik at dette forsterker hverandre. Etter en slik fødsel burde du hatt noen å prate med for å bearbeide det hele, putte de forskjellige følelsene i riktige skuffer og rydde opp i tankene. Jeg gikk selv rundt med gråten i halsen i måneder etter en forferdelig fødsel nr 2 og alt annet ble tolket i lys av dette. Du fremstår som trist og at du trenger støtte. Skuffelsen over manglende barselgave er nok størst fordi det er noe konkret du kan forholde deg til siden du ikke får bearbeidet følelsene fra fødselen, det viser også for deg manglende støtte fra mannen. Anonymkode: d86d6...a06 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #264 Del Skrevet 22. mars 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dårlig til å føde ? Du er jo dritgod til å føde, du fikk jo en frisk baby! At du skulle ønske du fikk en barselavdelingen må du nesten snakke med mannen din om, samt følelsene dine rundt at han svarte bekreftende på at du var «dårlig til å føde». Du skriver at han er omsorgsfull og kjærlig så snakk med han om hvordan du føler det! Selv krevde jeg push present av mannen før vi fikk eldste. Han rakk ikke kjøpe gaven jeg hadde sett meg ut før fødselen, og beklaget masse på fødestua. Da hadde jeg endret mening og sa han kunne bare våge å kjøpe noe til meg for alle pengene vi hadde ekstra skulle brukes på søte små babyklær og ting til den lille. Jeg hadde jo fått verdens beste gave allerede: Barnet mitt! Anonymkode: 36d58...803 Barnet ditt? Barnet deres mener du vel. Anonymkode: 07937...73c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 22. mars 2019 #265 Del Skrevet 22. mars 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Det er noe man gjør i Afrika det, her i Norge er alle travelt opptatt med sine egne liv. Anonymkode: 59a6c...9cb Veldig få som gjør det ja, men for å hedre de som faktisk gjør det syns jeg det er dumt at utrykket er vannet ut til å inkludere far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 22. mars 2019 #266 Del Skrevet 22. mars 2019 Push Present? Alt man skal lage en greie utav. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #267 Del Skrevet 22. mars 2019 37 minutter siden, AnonymBruker said: Dårlig til å føde ? Du er jo dritgod til å føde, du fikk jo en frisk baby! At du skulle ønske du fikk en barselavdelingen må du nesten snakke med mannen din om, samt følelsene dine rundt at han svarte bekreftende på at du var «dårlig til å føde». Du skriver at han er omsorgsfull og kjærlig så snakk med han om hvordan du føler det! Selv krevde jeg push present av mannen før vi fikk eldste. Han rakk ikke kjøpe gaven jeg hadde sett meg ut før fødselen, og beklaget masse på fødestua. Da hadde jeg endret mening og sa han kunne bare våge å kjøpe noe til meg for alle pengene vi hadde ekstra skulle brukes på søte små babyklær og ting til den lille. Jeg hadde jo fått verdens beste gave allerede: Barnet mitt! Anonymkode: 36d58...803 Så vi som får syke barn er ikke gode til å føde? For en dust ting å si. Anonymkode: 937da...678 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #268 Del Skrevet 22. mars 2019 At du ikke fikk noen gave får så være, men at han sier seg enig i at du ikke var noe god på å føde, og at det var slitsom for han å være våken.. nei veit du meg hva!! Det er langt over streken for hva som er greit. Du har gjort en fantastisk jobb, og gitt alt du hadde å gi. Han kan holde tåta, og prise seg lykkelig for alt du har gjennomgått for dere og deres nyfødt barn. Anonymkode: 7c941...12b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hufsala Skrevet 22. mars 2019 #269 Del Skrevet 22. mars 2019 2 timer siden, Blondie65 skrev: Jeg aner ikke hvor vanlig det er med gave. Men jeg tror nok at hvis min mann hadde bekreftet at jeg var dårlig til å føde når jeg sa det, og etter å ha blitt kjeftet på av jordmor så hadde mannen sovet på gjesterommet en god stund. For her må det mangle sosiale antenner når han ikke forstår at kommentaren ble dårlig mottatt. Jeg mener også at når det blir gitt hint om at man forventer gave så må man faktisk si fra at det synes man er en idiotisk greie som man ikke har tenkt å følge opp. Når det er vanlig med gave, da er det også vanlig å vise frem gaven og garantert vanlig at denne blir etterspurt av vennene. Jeg foreslår at TS da svarer: min mann mener at jeg er så dårlig på å føde at jeg ikke fikk gave. For det er jo det han faktisk har sagt, samt at han ikke har gjort noe for å oppklare misforståelsen om at det skulle komme en gave og dermed dempet forventningene. Så har jeg lyst å si noe om anerkjennelse. Det går ikke an å være så blåst at en sier til en utslitt mor at hun ikke er flink til å føde. Du får selvsagt lov å mene det, men du får bite tennene sammen og la være å si det og heller være stolt over barnet du har fått - som ikke hadde blitt til dersom mor ikke hadde båret det og født det. Jeg gir egentlig godt faen i om det er slitsomt å være våken i tre døgn, for denne mannen kan godt prøve versjonen der man er våken OG føder før han uttaler seg. Dette handler om kommunikasjon. Og det handler om anerkjennelse. Og det handler om forventning. Her har dere en jobb å gjøre. What she said 👌👏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #270 Del Skrevet 22. mars 2019 1 time siden, BlondeVikingRage skrev: Alle vet at det er risikofylt, det er det alltid, men alle er lagd for å føde. Ikke derrimot sakt at alle fødsler kommer til å gå bra. Men det er ikke en grunn til å få en anerkjennelse som at du liksom har gjort en god jobb, lol liksom. Jo, det er det. Og det holder lenge med en klem, et kyss, et lite «bra jobba, elsker deg». Trengs ikke så mye, men bare en liten oppmuntring etter 3 døgn i smertehelvete. En slik form for anerkjennelse synes jeg man kan forvente. Anonymkode: 989be...d8c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #271 Del Skrevet 22. mars 2019 Jeg vet ikke med dere andre, men jeg er ikke sikker på at jeg hadde ordlagt meg helt rett og riktig etter å ikke ha sovet på tre døgn. Jeg tror kanskje at jeg hadde sagt meg enig med alt, og ikke tenkt stort over at det ble feil der og da. Det med gave er jo en ting, men selv far må jo ha vært utslitt, selv om mor fødte, så jeg tror at jeg hadde tatt det litt med i ligningen før jeg dømte ham som komplett dust. Jeg er ikke meg selv etter bare ett døgn uten søvn! Anonymkode: 480b3...21c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #272 Del Skrevet 22. mars 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke med dere andre, men jeg er ikke sikker på at jeg hadde ordlagt meg helt rett og riktig etter å ikke ha sovet på tre døgn. Jeg tror kanskje at jeg hadde sagt meg enig med alt, og ikke tenkt stort over at det ble feil der og da. Det med gave er jo en ting, men selv far må jo ha vært utslitt, selv om mor fødte, så jeg tror at jeg hadde tatt det litt med i ligningen før jeg dømte ham som komplett dust. Jeg er ikke meg selv etter bare ett døgn uten søvn! Anonymkode: 480b3...21c Jeg sa det ikke rett etterpå. Det hadde gått et par uker da vi hadde den samtalen. Ts Anonymkode: 84bb1...bc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 23. mars 2019 #273 Del Skrevet 23. mars 2019 Jeg har hørt om barselgave, men kjenner ikke så mange som har fått det. Mange menn skjønner ikke at dette er noe man ønsker seg, og da må man rett og slett fortelle dem at det er noe man ønsker og forventer. Ikke så veldig romantisk, men slik er det. Mannen din kunne heller ikke vite at fødselen ville ta tre døgn. Sånn ellers tenker jeg at du har fått den fineste gaven man kan få, nemlig et barn. Bruk tiden på å glede deg over barnet i stedet for å være irritert på mannen fordi han ikke gå deg barnehage. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ididi Skrevet 23. mars 2019 #274 Del Skrevet 23. mars 2019 På 21.3.2019 den 21.30, AnonymBruker skrev: Det skulle være som en takk ja. Jeg har hatt et beinhardt svangerskap hvor jeg stort sett har ligget på sofaen. Han har tatt alt husarbeid, laget mat, tørket tårene mine og trøstet meg da jeg gråt nesten hver dag under graviditeten. Vi har i tillegg flyttet under graviditeten og det var det i praksis han som gjorde. Så jeg følte virkelig han fortjente en fin gave. Han syntes tydeligvis ikke det samme og syntes jeg er dårlig til å føde. Ts Anonymkode: 84bb1...bc4 Folk takler det å være fullstendig utmattet på ulikt vis. Selv om mannen din hadde en langt mindre fysisk ekstrem fødsel enn deg, så er det å være våken i 3 døgn i seg selv veldig tøft for mange. På toppen av det prøvde han helt sikker å hjelpe, men kanskje følte seg ubrukelig - i hvert fall på dag to og tre. Jeg forsøker ikke å unnskylde det han sa, men heller å sette det i sammenheng med situasjonen. Han taklet tydeligvis dårlig å være våken i tre døgn og å ikke klare å gjøre noe for å hjelpe. Det betyr ikke at han er en dårlig mann eller et dårlig menneske. Som du skriver, så har han vært super gjennom graviditeten. Han kommer sikkert til å være super både for deg og barnet deres videre også. Når det gjelder det å vise takknemlighet og at man elsker og setter pris på noen, gjør ulike mennesker på ulike vis. Noen gir gaver, noen gjør tjenester/små handlinger, noen bruker ord, noen viser det med kroppsspråk. Det kan hende at mannen din ikke er av typen som koblet gaver til kjærlighet. Du gjør tydeligvis det, og det kan skape en kræsj. Du kan si det til ham (prøv å gjøre det som et uttrykk for ditt behov, ikke som kritikk av hva han gjør/ikke gjør) og/eller du kan forsøke å identifisere hva han gjør for å vise at han elsker deg. Basert på hva du skriver, så virker det som han i hvert fall er av typen som gjør tjenester/små handlinger (tørke tårer f.eks.). Hvis du lærer å legge merke til måten han viser sin kjærlighet på, så kan det være at det veier opp ganske mye for behovet du har for å se det på andre måter. Du har likevel rett til å føle at det han sa var dumt. Alle fødsler er ulike, og ikke alle kropper får til pressing. Noen ganger vil bare ikke ungen ut. Og på tredje døgnet er det ingen som kan synes at det var rart at du var fullstendig utmattet og ikke klarte noe som helst. Si til ham at du ble såret av det han sa. At du gjorde så godt du kunne og trenger å høre ham si det. Forsøk å ikke angripe ham med dette, men vis heller sårbarheten din. Da trigger du kanskje heller hans behov for å trøste og tørke tårer enn forsvarsmekanismen vi alle har. Vær stolt over syn du holdt ut i tre døgn! Det står det virkelig respekt av! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supernaturalfan Skrevet 23. mars 2019 #275 Del Skrevet 23. mars 2019 Uff! Fikk skikkelig vondt av å høre om din mindre bra opplevelse av fødsel. Ikke slik det skal være.. 😢 sender en good klem! Når det er sagt så har jeg aldri hørt om push present. Men når alle venninnene dine har fått skjønner jeg veldig godt at du blir skuffet. Men prøv å ikke tenke så mye på det.. de aaaaler fleste får ikke slik gave Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #276 Del Skrevet 23. mars 2019 På 21.3.2019 den 21.30, AnonymBruker skrev: Det skulle være som en takk ja. Jeg har hatt et beinhardt svangerskap hvor jeg stort sett har ligget på sofaen. Han har tatt alt husarbeid, laget mat, tørket tårene mine og trøstet meg da jeg gråt nesten hver dag under graviditeten. Vi har i tillegg flyttet under graviditeten og det var det i praksis han som gjorde. Så jeg følte virkelig han fortjente en fin gave. Han syntes tydeligvis ikke det samme og syntes jeg er dårlig til å føde. Ts Anonymkode: 84bb1...bc4 Det kan jo rett og slett hende at din kropp hverken er skapt for svangerskap eller fødsel. Sutra du mye under fødselen side jordmor var litt streng mot deg? Du virker ganske sutrete nemlig. Anonymkode: b7219...178 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curlyme Skrevet 23. mars 2019 #277 Del Skrevet 23. mars 2019 Har du sett på yammi mamies😂😂😂😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kverrulanten Skrevet 23. mars 2019 #278 Del Skrevet 23. mars 2019 På 21.3.2019 den 21.30, AnonymBruker skrev: Det skulle være som en takk ja. Jeg har hatt et beinhardt svangerskap hvor jeg stort sett har ligget på sofaen. Han har tatt alt husarbeid, laget mat, tørket tårene mine og trøstet meg da jeg gråt nesten hver dag under graviditeten. Vi har i tillegg flyttet under graviditeten og det var det i praksis han som gjorde. Så jeg følte virkelig han fortjente en fin gave. Han syntes tydeligvis ikke det samme og syntes jeg er dårlig til å føde. Ts Anonymkode: 84bb1...bc4 Det er jo han som fortjener en presang da, du har jo ikke gjort noe de siste 9 mnd. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #279 Del Skrevet 23. mars 2019 2 timer siden, Kverrulanten skrev: Det er jo han som fortjener en presang da, du har jo ikke gjort noe de siste 9 mnd. Kverrulanten lever for nicket sitt😂🤣 Anonymkode: 59a6c...9cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #280 Del Skrevet 26. mars 2019 På Saturday, March 23, 2019 den 22.56, AnonymBruker skrev: Kverrulanten lever for nicket sitt😂🤣 Anonymkode: 59a6c...9cb Velkommen ril Kvinneguiden... Anonymkode: f2c38...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå