Gå til innhold

Skuffet over å ikke få en push present eller noen anerkjennelse for fødselen :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes du skal snakke med noen andre om skuffelsen du kjenner på jeg. Kanskje jordmor du gikk til på svangerskapskontroller? Det kan føles bedre hvis du får snakket ut om det. Å lese hva mange skriver her gjør det ikke bedre for deg. Du føler hva du føler uavhengig av hva andre her synes. Det er nok av påkjenninger i spedbarnsperioden om du ikke skal ‘plages’ av vonde følelser rundt fødselsopplevelsen din også. En samtale med noen som lytter og viser forståelse kan være gull verdt! 

Anonymkode: 19924...c59

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og derfor enda større grunn til og være takknemlig for en frisk fødsel, altså?? Hallo? Hva skjedde med takknemlighet? Problemet er at vi alltid strever etter mer, og vet du hva? Folk som forventer ting som anerkjennelse,for godt arbeid, er mer sårbare en andre som ikke gjør det. Anerkjenn deg selv, hvis du har gjort godt arbeid. Og igjen,babyen burde være gave nok. 

Hva med å anerkjenne menn og kvinner likestilt? Kvinner er ikke verdt mer eller mindre en menn, og kvinner tar på seg jobben som mor på strak arm med glede, dette er da for pokker ikke mannen sin feil. På tide og mentalt styrke seg litt opp. 

Anonymkode: e2aa7...683

Men skal man premieres for hver jævla bidige ting?! Jeg har selv født, hatt en dritjævlig fødsel og svangerskap, men forventet ikke en dritt av mannen min. Fordi bare det at han VAR DER når jeg trengte han gjennom svangerskapet og fødsel var mer enn nok, og for meg så var det viktigste at jeg fikk et velskapt barn. Pressegaver er det bare drittunger som er bortskjemte som griner over. "Alle andre har fått hvorfor får ikke jeg?" Plis, bli voksen for faen du skal være et godt forbilde for ungen din og det blir du ikke hvis du griner over en gave du nå en gang ikke har fått!

 

(Btw, det er ikke meg du siterer, men jeg svarte likevel.)

Anonymkode: 59a6c...9cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke av noe som ligger i meg naturlig, nei. 

Å føde kommer du deg som oftest igjennom helt fint, du er lagd for det, kvinne. Skjerp deg. 

Anonymkode: e2aa7...683

Hehe, jeg har klart det jeg. Tre ganger. Men du svarte ikke på spørsmålet egentlig. Du forventer ikke anerkjennelse for å ha klart å gått på do. Nei, det er ikke mange av oss som gjør det.   

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja, for det er enten eller? Enten er jeg skuffet over at jeg ikke fikk noen gave ELLER så bruker jeg energien min på babyen min? 

Ts

Anonymkode: 84bb1...bc4

Ja, får nå har det seg en gang slik at du ikke har fått den jævla gaven, og du kan heller ikke skru tiden tilbake, så isteden for å sippe så kan du fokusere på babyen din som voksne mennesker gjør!

Anonymkode: 59a6c...9cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men skal man premieres for hver jævla bidige ting?! Jeg har selv født, hatt en dritjævlig fødsel og svangerskap, men forventet ikke en dritt av mannen min. Fordi bare det at han VAR DER når jeg trengte han gjennom svangerskapet og fødsel var mer enn nok, og for meg så var det viktigste at jeg fikk et velskapt barn. Pressegaver er det bare drittunger som er bortskjemte som griner over. "Alle andre har fått hvorfor får ikke jeg?" Plis, bli voksen for faen du skal være et godt forbilde for ungen din og det blir du ikke hvis du griner over en gave du nå en gang ikke har fått!

 

(Btw, det er ikke meg du siterer, men jeg svarte likevel.)

Anonymkode: 59a6c...9cb

Men nå var vel litt av problemet at ts sin mann IKKE viste anerkjennelse og takknemlighet gjennom tilstedeværelse , eller? 

Anonymkode: 262f9...d2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe, du måtte komme hit å? All unnsldning for å snakke ned kvinner er en god unnskyldning, er det ikke? ;)

Joda, milliarder av kvinner har født. Men TS har altså kun.født en gang og det spiller dermed ingen rolle for hennes opplevelse av hennes fødsel, hvordan andres fødsel forløper. 

Anonymkode: 262f9...d2e

Nei, det er for å bevise et poeng. Men ja, jeg er ikke den eneste som er skeptisk til hennes push gave LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymus Notarius
10 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Så du forventer ikke anerkjennelse for noe av det du gjør i ditt liv? For andre har garantert gjort det før 

Ikke meg du siterer, men det handler vel ikke om at andre har gjort det før, men at det er en naturlig prosess man har minimal kontroll over. Dersom vi sier at fødsel er en prestasjon sier vi jo samtidig at dette er noe vi kan være flinke eller mindre flinke til. Jeg er veldig imot at fødsel skal være nok et område man skal prestere og bli vurdert på! Å føde er slitsomt og vondt, men hvorvidt det går raskt eller sakte, graden av smerte osv er noe man har null kontroll over selv. 

Anerkjennelse når man har prestert noe (være seg vasket huset eller prestert bra på jobben) er noe helt annet – da har man jo gjort en innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men skal man premieres for hver jævla bidige ting?! Jeg har selv født, hatt en dritjævlig fødsel og svangerskap, men forventet ikke en dritt av mannen min. Fordi bare det at han VAR DER når jeg trengte han gjennom svangerskapet og fødsel var mer enn nok, og for meg så var det viktigste at jeg fikk et velskapt barn. Pressegaver er det bare drittunger som er bortskjemte som griner over. "Alle andre har fått hvorfor får ikke jeg?" Plis, bli voksen for faen du skal være et godt forbilde for ungen din og det blir du ikke hvis du griner over en gave du nå en gang ikke har fått!

 

(Btw, det er ikke meg du siterer, men jeg svarte likevel.)

Anonymkode: 59a6c...9cb

Men ts sin mann VAR IKKE DER,   altså bortsett fra rent fysisk. Så han sviktet der og han sviktet mtp at han hadde fått vite hva hun forventet. Som ikke synes å være så mye mtp hva hun har gjennomgått 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå var vel litt av problemet at ts sin mann IKKE viste anerkjennelse og takknemlighet gjennom tilstedeværelse , eller? 

Anonymkode: 262f9...d2e

Og jeg føler at det er mer kritikkverdig enn å ikke gi en gave. Mulig det bare er meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, solmåneogstjerner said:

Hehe, jeg har klart det jeg. Tre ganger. Men du svarte ikke på spørsmålet egentlig. Du forventer ikke anerkjennelse for å ha klart å gått på do. Nei, det er ikke mange av oss som gjør det.   

Jeg svarte på spørsmålet ditt, jo. Nei, jeg forventer ikke å få anerkjennelse av noe som ligger såppas naturlig i meg, som en fødsel. Hvorfor skal du få det? Det er naturens gang. At det gjør vondt? Ja, helt klart. Det er mye som gjør vondt. Men sjeldent noe som skaper slik smerte gir så mye mer. Morsdagen er til, for må takke alle mødre. 

Anonymkode: e2aa7...683

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonymus Notarius skrev:

Ikke meg du siterer, men det handler vel ikke om at andre har gjort det før, men at det er en naturlig prosess man har minimal kontroll over. Dersom vi sier at fødsel er en prestasjon sier vi jo samtidig at dette er noe vi kan være flinke eller mindre flinke til. Jeg er veldig imot at fødsel skal være nok et område man skal prestere og bli vurdert på! Å føde er slitsomt og vondt, men hvorvidt det går raskt eller sakte, graden av smerte osv er noe man har null kontroll over selv. 

Anerkjennelse når man har prestert noe (være seg vasket huset eller prestert bra på jobben) er noe helt annet – da har man jo gjort en innsats.

Anerkjennelsen går ikke på om man var flink til å prestere i den forstand. Det går på at man holdt ut og gjorde det beste man kunne i situasjonen. Ja, barnet blir født uansett, men anerkjennelse for at man valgte å ta byrden og gjorde så godt man kunne bør være mer enn nok 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå var vel litt av problemet at ts sin mann IKKE viste anerkjennelse og takknemlighet gjennom tilstedeværelse , eller? 

Anonymkode: 262f9...d2e

Har vi lest det samme? Ts har skrevet selv at mannen hennes har vært der for henne gjennom HELE svangerskapet og stilt opp som få. Men nå er hun furten fordi han ikke har kjøpt en jævla gave.

Anonymkode: 59a6c...9cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte på spørsmålet ditt, jo. Nei, jeg forventer ikke å få anerkjennelse av noe som ligger såppas naturlig i meg, som en fødsel. Hvorfor skal du få det? Det er naturens gang. At det gjør vondt? Ja, helt klart. Det er mye som gjør vondt. Men sjeldent noe som skaper slik smerte gir så mye mer. Morsdagen er til, for må takke alle mødre. 

Anonymkode: e2aa7...683

Det gjør vondt der og da. Gjerne i ett døgn eller mer. Så har du de ni månedene før. Så har du månedene etter. En mann eller kvinne for den saks skyld,  som ikke skjønner eller prøver å skjønne det, har jeg ikke mye til overs for 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Men ts sin mann VAR IKKE DER,   altså bortsett fra rent fysisk. Så han sviktet der og han sviktet mtp at han hadde fått vite hva hun forventet. Som ikke synes å være så mye mtp hva hun har gjennomgått 

Jeg syntes, som sikkert alle har skjønt nå at det du uthever er mye mer sårt enn en gave. Jeg kan forstå skuffelsen og når han svikter begge steder blir det dobbelt så ille. Men jeg føler likevel at det er på det mentale og verbale planet skoen trykker mest. Kanskje fordi jeg aldri har forventet gave og dermed ikke blitt skuffet over å ikke få. Men jeg forventet virkelig at mannen min støttet meg, at han var der osv. Og den stoltheten han hadde når han så på både baby og meg. Ubetalelig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vi lest det samme? Ts har skrevet selv at mannen hennes har vært der for henne gjennom HELE svangerskapet og stilt opp som få. Men nå er hun furten fordi han ikke har kjøpt en jævla gave.

Anonymkode: 59a6c...9cb

Jeg leser det litt sånn jeg og. Samtidig leser jeg en sårhet over manglende støtte og anerkjennelse under og etter fødselen. Kanskje begge disse er godt blandet sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, KatyP skrev:

Jeg syntes, som sikkert alle har skjønt nå at det du uthever er mye mer sårt enn en gave. Jeg kan forstå skuffelsen og når han svikter begge steder blir det dobbelt så ille. Men jeg føler likevel at det er på det mentale og verbale planet skoen trykker mest. Kanskje fordi jeg aldri har forventet gave og dermed ikke blitt skuffet over å ikke få. Men jeg forventet virkelig at mannen min støttet meg, at han var der osv. Og den stoltheten han hadde når han så på både baby og meg. Ubetalelig

Er nok ganske enig med deg. En materiell gave kan ikke måle seg opp mot følelsen av at han er der for mor og barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, solmåneogstjerner said:

Anerkjennelsen går ikke på om man var flink til å prestere i den forstand. Det går på at man holdt ut og gjorde det beste man kunne i situasjonen. Ja, barnet blir født uansett, men anerkjennelse for at man valgte å ta byrden og gjorde så godt man kunne bør være mer enn nok 

Valgte å ta byrden? Dette er livet, kjære deg. Hvorfor skal du på DØD Å LIV føle at det å føde, MÅ ha en anerkjennelse? Herregud, du MÅ holde ut, du VALGTE å bli gravid, du får ETT BARN forhåpentligvis for resten av ditt liv, jeg ser ikke problemet?? Du har gjort verdens mest naturligste ting, det er slik det går rundt, og det skal absolutt anerkjennes? Hvem er det som ikke holder ut en fødsel? De som blir syke og evt dør under fødsel. Skjer ikke dette har du vært heldig, og da skal du faen meg være takknemlig for det, ikke sitte å sutre fordi du ikke fikk prestasjonsgave! Mannen er like mye verdt, å har tross alt måtte holde ut selv i 9 måneder, hvor han stortsett gjør best i å holde kjeft! 

Dette begynner å bli litt pinlig.

Anonymkode: e2aa7...683

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Valgte å ta byrden? Dette er livet, kjære deg. Hvorfor skal du på DØD Å LIV føle at det å føde, MÅ ha en anerkjennelse? Herregud, du MÅ holde ut, du VALGTE å bli gravid, du får ETT BARN forhåpentligvis for resten av ditt liv, jeg ser ikke problemet?? Du har gjort verdens mest naturligste ting, det er slik det går rundt, og det skal absolutt anerkjennes? Hvem er det som ikke holder ut en fødsel? De som blir syke og evt dør under fødsel. Skjer ikke dette har du vært heldig, og da skal du faen meg være takknemlig for det, ikke sitte å sutre fordi du ikke fikk prestasjonsgave! Mannen er like mye verdt, å har tross alt måtte holde ut selv i 9 måneder, hvor han stortsett gjør best i å holde kjeft! 

Dette begynner å bli litt pinlig.

Anonymkode: e2aa7...683

Ja det begynner å bli pinlig. For deg. Og da er det jo kjempefint at du skriver som anonym.   

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Er nok ganske enig med deg. En materiell gave kan ikke måle seg opp mot følelsen av at han er der for mor og barn. 

Jeg føler ikke det. Og mener ikke å hetse Ts , jeg kan jo forstå skuffelsen. Men ja. Denne egosentriske tankegangen med en spydig kommentar om at hun ikke er flink til å føde er mer prekær. De virker til å snakke forbi hverandre fremfor med hverandre. Kan hende jeg tar feil, men det fremstår litt sånn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, solmåneogstjerner said:

Det gjør vondt der og da. Gjerne i ett døgn eller mer. Så har du de ni månedene før. Så har du månedene etter. En mann eller kvinne for den saks skyld,  som ikke skjønner eller prøver å skjønne det, har jeg ikke mye til overs for 

Dette er helt individuelt. Noen har lange fødsler, andre korte. Noen vonde, andre ikke fult så vonde. Ingen sa det kom til å være godt å føde ett barn, verken før eller etter. Men du fortjener altså, ikke en anerkjennelse FOR Å HA HOLDT UT. Du har ikke noe valg, og valgte selv å få barn. Hvis det ikke var verdt det, så er det ditt problem. 

 

Anonymkode: e2aa7...683

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...