AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #1 Skrevet 21. mars 2019 Det er sikkert teit og det er litt sånn at det toppet seg litt, men jeg må si jeg er litt skuffet over å ikke få noen push present eller noen annen anerkjennelse for fødselen av mannen min. fødselen var uendelig lang og jeg hadde vonde rier i 3 døgn. Hadde en grusom jordmor på slutten som kjeftet på meg og fikk meg til å føles som verdens minste og dårligste menneske. Hun kjeftet blant annet fordi jeg ikke greide å stå i prekestol eller sitte på ball. Jeg var for utslitt. Det endte med klipping tang og jordmor som hang på magen min. Jeg fikk ikke til å presse, skjønte aldri hvordan man gjorde det, jordmor kjeftet og smelte, jeg bare gråt. Var så uendelig sliten! Jeg hadde pakket med en fin liten personlig gave til samboeren min som jeg skulle gi han på fødestuen, eller barsel. Han hadde ikke tenkt på noe til meg. Alle venninnene mine har fått en push present, så han vet at det er en greie. Jeg sa til han at jeg følte meg skikkelig dårlig og mislykket som ikke greide å føde. Han sa seg enig i at det var jeg ikke noe god på, og at det var tøft for han også å være våken i 3 døgn. Nå i ettertid kjenner jeg at jeg er ganske skuffet over han. Jeg hadde trengt at han skulle støtte meg, løfte meg opp, anerkjenne innsatsen min. Når jeg endte opp med verdens kjipeste jordmor, så hadde jeg virkelig trengt han. Anonymkode: 84bb1...bc4 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 21. mars 2019 Push present faktisk? Noe av det dummeste jeg har hørt. Anonymkode: 6e0b4...1ae 191
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 21. mars 2019 Push present? Er det noe tull fra Amerikanske medier eller noe? Aldri hørt om.. Om kjæresten min var der, holdt hånda mi og støttet meg gjennom hele prosessen, så hadde jeg vært storfornøyd. Jeg synes det er smått av deg å forvente en materiell gave. Anonymkode: 7df91...e53 116
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 Populært innlegg #4 Skrevet 21. mars 2019 Push present? 😂😂 seriøst? Du har fått en baby! Holder ikke det? Ja, jeg har født to barn, ett haste ks og en med sugekopp.. ingen push present her i gården heller nei. Har aldri falt meg inn en gang Anonymkode: bd6da...a6e 102
Populært innlegg Trolltunge Skrevet 21. mars 2019 Populært innlegg #5 Skrevet 21. mars 2019 Er det også noe nå? Jeg fikk flotte gaver etter hver fødsel; Barna mine! 64
The Kitten Skrevet 21. mars 2019 #6 Skrevet 21. mars 2019 Hva er en push present? Uansett virker mannen din som en tulling 21
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #7 Skrevet 21. mars 2019 1 minutt siden, The Kitten skrev: Hva er en push present? Uansett virker mannen din som en tulling En gave til mor for god innsats både gjennom 9 måneders svangerskap og for fødselen. Ts Anonymkode: 84bb1...bc4 7
The Kitten Skrevet 21. mars 2019 #8 Skrevet 21. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En gave til mor for god innsats både gjennom 9 måneders svangerskap og for fødselen. Ts Anonymkode: 84bb1...bc4 Hva var da gaven til far for? For hans bidrag til å gjøre deg gravid? 42
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #9 Skrevet 21. mars 2019 Hvis du forventer noe sånt er det lurt å kommunisere det tydelig på forhånd. Jeg fikk ikke, og forventet ikke, en slik gave. Min mann klagde heller ikke på at han ble trøtt og sliten..... Anonymkode: c6cdc...260 7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #10 Skrevet 21. mars 2019 Man skal ha gaver for alt nå. Du har fått verdens beste gave, barnet ditt! Mannen din oppførte seg som en tulling. Det går an å si det til han. Anonymkode: bf430...0cc 34
Populært innlegg Ullvott Skrevet 21. mars 2019 Populært innlegg #11 Skrevet 21. mars 2019 Alle mine venninner har fått gave av mannen sin i forbindelse med hver fødsel. Det har vært smykker og liknende. Ingen har kalt det push present, da, men det er helt vanlig med gave, og det har det vært i minst 20 år. Ingen ting å snakke nedlatende til TS om! For øvrig synes jeg mannen din taklet fødselen atskillig dårligere enn deg! 64
Gjest Yng Plyng Skrevet 21. mars 2019 #12 Skrevet 21. mars 2019 Jeg ville ikke bekymret meg så mye for den gaven som at han er en dott.
popstar Skrevet 21. mars 2019 #13 Skrevet 21. mars 2019 Kan være enig i at mannen din kunne ha vært litt mer sympatisk, samboeren min har bare skrytt av meg i forbindelse med fødselen. Selv om jeg også hadde en sånn fødsel som tok evigheter, og kroppen min ikke ante hva den skulle gjøre. Men gave er vel litt merkelig å ønske seg. Dum amerikansk tradisjon vi ikke trenger å adoptere. 10
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #14 Skrevet 21. mars 2019 Push present er det samme som barselgave som har vært tradisjon flere plasser i dette landet i en årrekke. Mine besteforeldre som ble født tidlig på 1900-tallet var heller ikke ukjent for å gi barselgave til konene sine. Selvfølgelig fikk man da en "finere" gave om man fødte en sønn, og jeg har hørte flere historier hvor jenter ble født og da fikk ikke konene noe. Uansett, dette er ikke et nytt fenomen annet enn navnet har blitt amerikanisert. Og det heller ikke en tradisjon ALLE i det norske land har hatt i en årrekke, så dette er noe man faktisk må SNAKKE om til sin partner om man ønsker/ setter pris på/ forventer en slik gave. Det er som så mye annet, man må åpne munnen sin og bruke ordene sine og slutte å forvente at andre mennesker skal lukte at akkurat du kunne tenkt deg dette. Anonymkode: 9fe13...b5b 24
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #15 Skrevet 21. mars 2019 2 minutter siden, The Kitten skrev: Hva var da gaven til far for? For hans bidrag til å gjøre deg gravid? Det skulle være som en takk ja. Jeg har hatt et beinhardt svangerskap hvor jeg stort sett har ligget på sofaen. Han har tatt alt husarbeid, laget mat, tørket tårene mine og trøstet meg da jeg gråt nesten hver dag under graviditeten. Vi har i tillegg flyttet under graviditeten og det var det i praksis han som gjorde. Så jeg følte virkelig han fortjente en fin gave. Han syntes tydeligvis ikke det samme og syntes jeg er dårlig til å føde. Ts Anonymkode: 84bb1...bc4 6
Gjest INGNTNG Skrevet 21. mars 2019 #16 Skrevet 21. mars 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa til han at jeg følte meg skikkelig dårlig og mislykket som ikke greide å føde. Han sa seg enig i at det var jeg ikke noe god på, og at det var tøft for han også å være våken i 3 døgn. Anonymkode: 84bb1...bc4 For en utrolig tåpelig måte å respondere på. Hvis han alltid er så sympatisk, så skjønner jeg godt at det toppet seg litt når han ikke engang klarer å hoste opp en barselgave.
The Kitten Skrevet 21. mars 2019 #17 Skrevet 21. mars 2019 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skulle være som en takk ja. Jeg har hatt et beinhardt svangerskap hvor jeg stort sett har ligget på sofaen. Han har tatt alt husarbeid, laget mat, tørket tårene mine og trøstet meg da jeg gråt nesten hver dag under graviditeten. Vi har i tillegg flyttet under graviditeten og det var det i praksis han som gjorde. Så jeg følte virkelig han fortjente en fin gave. Han syntes tydeligvis ikke det samme og syntes jeg er dårlig til å føde. Ts Anonymkode: 84bb1...bc4 Dårlig til å føde faktisk. Visste ikke at det var noe man enten var god eller dårlig på. Ungen kom vel ut til slutt? Det bør være mer enn bra nok. Hvorfor fikk du barn med en slik tulling? Endret 21. mars 2019 av The Kitten 30
Jr.Garcon Skrevet 21. mars 2019 #18 Skrevet 21. mars 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er sikkert teit og det er litt sånn at det toppet seg litt, men jeg må si jeg er litt skuffet over å ikke få noen push present eller noen annen anerkjennelse for fødselen av mannen min. fødselen var uendelig lang og jeg hadde vonde rier i 3 døgn. Hadde en grusom jordmor på slutten som kjeftet på meg og fikk meg til å føles som verdens minste og dårligste menneske. Hun kjeftet blant annet fordi jeg ikke greide å stå i prekestol eller sitte på ball. Jeg var for utslitt. Det endte med klipping tang og jordmor som hang på magen min. Jeg fikk ikke til å presse, skjønte aldri hvordan man gjorde det, jordmor kjeftet og smelte, jeg bare gråt. Var så uendelig sliten! Jeg hadde pakket med en fin liten personlig gave til samboeren min som jeg skulle gi han på fødestuen, eller barsel. Han hadde ikke tenkt på noe til meg. Alle venninnene mine har fått en push present, så han vet at det er en greie. Jeg sa til han at jeg følte meg skikkelig dårlig og mislykket som ikke greide å føde. Han sa seg enig i at det var jeg ikke noe god på, og at det var tøft for han også å være våken i 3 døgn. Nå i ettertid kjenner jeg at jeg er ganske skuffet over han. Jeg hadde trengt at han skulle støtte meg, løfte meg opp, anerkjenne innsatsen min. Når jeg endte opp med verdens kjipeste jordmor, så hadde jeg virkelig trengt han. Anonymkode: 84bb1...bc4 For en "sjarmør". 20
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #19 Skrevet 21. mars 2019 2 minutter siden, popstar skrev: Kan være enig i at mannen din kunne ha vært litt mer sympatisk, samboeren min har bare skrytt av meg i forbindelse med fødselen. Selv om jeg også hadde en sånn fødsel som tok evigheter, og kroppen min ikke ante hva den skulle gjøre. Men gave er vel litt merkelig å ønske seg. Dum amerikansk tradisjon vi ikke trenger å adoptere. Det er jo det jeg hører hele tiden. Det toppet seg for meg da vi så Jacob Oftebro intervjuet på Lindmo som skrøt SÅNN av sin kjæreste som fødte og jeg får nok en gang bekreftet at «alle» andre menn er stolte av kvinnene sine etter en fødsel, bortsett fra min mann ts Anonymkode: 84bb1...bc4 14
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #20 Skrevet 21. mars 2019 Adri hørt om slik gave. Men syns ikke det er det viktige med innlegget ditt heller.. Jeg blir oppriktig lei meg over at det å føde for deg ble kjipere pga jordmor som ikke hjalp deg og manglende støtte fra gubben. Det er det jeg reagerer på i allefall. Ingen gave ville hjulpet. Ville droppet tankene om gaven. Menn er generelt ofte dårlige på sånt, gaver, om de ikke får klar beskjed og damer legger altfor stor vekt på slikt. ( generaliseringsvarsel jeg vet) Men støtte burde han skjønne hvordan en gir og sammen burde dere være sur på jordmor.. vi får håpe det ordner seg etterhvert. Hormoner raser og alle er slitne. Håper dere får snakke sammen om hvordan dette var for begge to når dere har landet litt. Det er lov å si en er skuffa over lite støtte. Få det ut 😉 Anonymkode: 08867...799 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå