Gå til innhold

Å ikke ha mulighet til å møte i nær familie sin begravelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tar sikkert alle sorger på forskudd, men jeg har en svært syk bestemor som i følge sykehjemmet hun bor på snart vil gå bort. Hun har gått 2 uker uten mat og lite væske. 

Bestemor har stått meg nær i alle år og vært mitt store forbilde da hun alltid har hatt sykdom og alvorlig skade fra hun var 5 år, men likevell bygget hus, bodd på gård og hatt mange gode verdier. 

Jeg reiser på en jobbtur/utviklingstur til afrika for å jobbe med sykepleie til barn. Bestemor har støttet meg i denne turen siden jeg begynte å planlegge den for 6 år siden, og hun har lagt endel penger i at denne drømmen skal gå i oppfyllelse. 

Bestemor bor 15 timer unna meg nå, og jeg reiser til Afrika om 4 dager og blir borte i 5 måneder.

nå vurderer jeg å droppe turen til Afrika da jeg ønsker å være der for bestemor den siste tiden. Å ikke kunne delta i hennes siste dager & uker, samt begravelsen skjærer meg langt inni hjerterota og er absolutt ikke noe jeg vil..

Jeg er «bare» 23 år, men bestemor betyr virkelig utrolig mye for meg, og jeg står ovenfor et vanskelig valg samtidig som jeg sørger over at jeg ikke får vært ved hennes side den siste tiden (noe jeg ikke får på grunn av jobb, barn osv)

Anonymkode: 8ef57...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg, jeg tror bestemoren din vil at du skal dra. Har du mulighet til å besøke henne før du drar?

Anonymkode: 502e6...4b2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nå vurderer jeg å droppe turen til Afrika da jeg ønsker å være der for bestemor den siste tiden. Å ikke kunne delta i hennes siste dager & uker, samt begravelsen skjærer meg langt inni hjerterota og er absolutt ikke noe jeg vil..

Jeg er «bare» 23 år, men bestemor betyr virkelig utrolig mye for meg, og jeg står ovenfor et vanskelig valg samtidig som jeg sørger over at jeg ikke får vært ved hennes side den siste tiden

DU Skal dra, for din Bestemor. ...

EN Utrolig kjip situasjon, -men jeg er overbevist om att det er det rette valget.

Hva tror DU Bestemor ville Du skulle gjort. Seriøst 

-TENK På Bestemor, hvær gang du føler \ vet du er til NYTTE, -Gjør \ Prøver å gjøre NYTTE.  

SER DET ER Super-tøfft valg. Men, -Spør deg selv. Om Hun kunne velge, hva hadde Svaret blitt ...

Jeg er glad sånne som deg finnes. -Serr.

a.

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen mulighet for å utsette avreisen til Afrika? 

Anonymkode: 6cebf...a66

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å angre om du drar..

Anonymkode: 72109...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjønner jeg at er ekstremt vanskelig TS ❤️

Jeg syntes du skal dra. Bestemoren din har støttet deg og lagt mye penger i denne turen som du skriver: Hun hadde nok ønsket at du hadde gjennomført den. Er det noen mulighet for at du kan besøke henne før du drar? Er det eventuelt et alternativ å utsette avreisen? Hva sier foreldrene dine?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff dette var et vondt valg. Tror du må kjenne på magefølelsen. Dette valget har du kun én gang. Prøv å treffe det valget som er riktig for deg sånn at du ikke angrer i ettertid ❤️

Er det mulig å utsette reisen noe? Det vil jo ikke ta veldig lang tid om hun ikke tar til seg næring lenger (føltes veldig kynisk å skrive, men ikke sånt ment. Mistet min bestefar for litt siden og det tok ikke så mange dagene før han sovnet inn etter at han ikke fikk i seg næring) 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det hadde vært et lett valg her. Bestemoren min hadde drept meg om jeg valgte henne over noe jeg hadde lagt masse tid og penger og glede i å planlegge. Hun hadde blitt kjempeskuffet over prioriteringene mine om jeg ble hjemme på grunn av henne. Men bestemødre er forskjellig og folk er forskjellig, du må gjøre det du kommer til å angre minst på. 

Anonymkode: 4589a...0bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ta permisjon for begravelsen da? Trenger ikke gi avkall på hele 5 mnd. 

Anonymkode: 38185...e16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bestemoren din betyr så mye for deg, utsetter du reisen til Afrika. Og reiser så ofte du kan å besøker henne. Ellers vil du muligens angre på det. Og husk: Du kan aldri endre fortiden, kun fremtiden. 

 

Anonymkode: abd9e...d72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du reiste og jeg håper at, om hun går bort mens du er borte, du kan leve godt med ditt valg. Og jeg er sikker på at din bestemor er stolt av ditt valg om å reise å utgjøre en forskjell for noen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Trudeluttami skrev:

Jeg håper du reiste og jeg håper at, om hun går bort mens du er borte, du kan leve godt med ditt valg. Og jeg er sikker på at din bestemor er stolt av ditt valg om å reise å utgjøre en forskjell for noen. 

Jeg reiser til Afrika i kveld, og har dessverre ikke fått besøkt bestemor før jeg dro. Fikk beskjed i dag om at det mest sannsynlig ikke går mange dagene før hun går bort..

Krysser fingrene for at jeg kan få permisjon for å dra i begravelsen

Anonymkode: 8ef57...d32

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke den som kaster hjerter rundt meg her, men føler med dere, ønsker dere det aller beste,

-på en  tung reise... 💖 💔

a.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reiser til Afrika i kveld, og har dessverre ikke fått besøkt bestemor før jeg dro. Fikk beskjed i dag om at det mest sannsynlig ikke går mange dagene før hun går bort..

Krysser fingrene for at jeg kan få permisjon for å dra i begravelsen

Anonymkode: 8ef57...d32

Jeg holder med deg i avgjørelsen din ❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reiser til Afrika i kveld, og har dessverre ikke fått besøkt bestemor før jeg dro. Fikk beskjed i dag om at det mest sannsynlig ikke går mange dagene før hun går bort..

Krysser fingrene for at jeg kan få permisjon for å dra i begravelsen

Anonymkode: 8ef57...d32

God reise og bestemor er med i hjerte ❤️ Du er et fint menneske.

Anonymkode: 23a4d...9eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste oppdatering fra meg i denne tråden.

Flyet mitt letta ved 19 tiden og sa til meg selv at bestemor måtte være med meg på denne flyturen og resten av turen til afrika. Når jeg mellomlandet fikk jeg melding om at 5 minutter etter flyet lettet døde bestemor.

Bestemor var altså meg meg å fly i dag, jeg til Afrika og hun til himmelen🌹❤️

Anonymkode: 8ef57...d32

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere reiste avgårde sammen dere to, så fint  ❤️ ❤️ 

Anonymkode: 23a4d...9eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må dra å besøke henne, snakken til henne. Tro meg er det noe din kjære bestemor vil så er det at du er lykklig på tur til Afrika. Det vil nok lette det om du snakker til henne, hun hører nok det du sier. 

Anonymkode: c4d45...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siste oppdatering fra meg i denne tråden.

Flyet mitt letta ved 19 tiden og sa til meg selv at bestemor måtte være med meg på denne flyturen og resten av turen til afrika. Når jeg mellomlandet fikk jeg melding om at 5 minutter etter flyet lettet døde bestemor.

Bestemor var altså meg meg å fly i dag, jeg til Afrika og hun til himmelen🌹❤️

Anonymkode: 8ef57...d32

Ååh for en fin historie.. ❤ får tårer i øynene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bestemor var altså meg meg å fly i dag, jeg til Afrika og hun til himmelen🌹❤️

Hun fikk ett fullt liv. Du får gjøre godt, -med Bestemor som følge... Glad det finnes mennesker som dere.

Far Vel

a.

Endret av Sliten&kjørt51
Ønsker deg alt godt. Husk Egensikkerhet, plz...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...