Gå til innhold

Linnea Myhre

PippiLa

Anbefalte innlegg

Salmonella skrev (27 minutter siden):

Lagt opp til det selv??? Du støtter med andre ord ikke at kvinner skal få lov til å kle seg som de vil uten at kropp/utseende skal bli kommentert eller diskutert? Fordi "de har lagt opp til det selv"?

Fy faen for en gjeng suppehøner dere er her som ikke ser hva slags neandertaler-oppførsel dere støtter.

Men i andre tråder kan en diskutere at vedkommede har fikset ditt og datt….. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Salmonella skrev (28 minutter siden):

Lagt opp til det selv??? Du støtter med andre ord ikke at kvinner skal få lov til å kle seg som de vil uten at kropp/utseende skal bli kommentert eller diskutert? Fordi "de har lagt opp til det selv"?

Fy faen for en gjeng suppehøner dere er her som ikke ser hva slags neandertaler-oppførsel dere støtter.

Om en mann hadde eksponert kroppen sin og vist frem tydelige endringer hadde det også generert kommentarer og nysgjerrighet hos folk. Dette har ingenting med kjønnskamp å gjøre. Det er helt menneskelig å legge merke til hvordan folk ser ut så det er ingenting å gå av hengslene for. Som sagt: det er ingen her som har sagt noe stygt eller i nærheten ufint om kroppen som er vist frem, det er kun nysgjerrighet knyttet til de åpenbare endringene som Linnea valgte å plassere godt synlig midt i bildet på videoene sine. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA har skjedd med Gjelsvik-tråden? Hvorfor får jeg ikke åpnet den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (13 timer siden):

Jeg vil også påstå at Linnea oppfordret til dette spørsmålet selv. Hun visste godt at det kom, de puppene var PLANTET i trynet på seerne og det er det mange av oss reagerer på. Man følger ikke Linnea for den type content.

Kanskje hun hadde lyst å gå med den toppen, kanskje hun følte hun så hot ut. At en har på seg en variasjon av vanlige kler betyr ikke at en har "den type content". 

Dere som sier dette, mener dere at kvinner skal gruble og tenke over hvor mye hud de viser i hverdagen, for hvis ikke fortjener de kommentarer om kroppen og puppene sine? Folk som liker en stil med mye hud, de må enten bare tåle lassevis med kroppskommentarer eller kle på seg. Hvor er friheten i det? 

Hvorfor betyr fritt klesvalg at en måte tåle å være fritt vilt for kroppskommentarer? 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være knusende - om ikke sjelesørgende, dersom man har brukt flerfoldige titusen på å forstørre to kroppsdeler på egen regning. For så å omstendelig og taktilt plassere dem foran kamera, med det resultatet at "mannen i gata" kommenterer dem. Ikke en kjendis en gang - MANNEN I GATA KOMMER MED EN KOMMENTAR OM AT MINE KROPPSDELER HAR ØKT I VOLUM.

Dette blir herved min hjertesak. Ikke barna som blir bombet i hjel i krig, ikke at barn vokser opp i fattigdom i ett av verdens rikeste land, men jo - at noen kommenterer mine fine meloner som varierer i størrelse av uvisse grunner, og attpåtil spekulerer i grunnen. Verden er ikke sann!

(Håper du tar dette med humoren det er ment som, Linnea). Sorry Mac, men verden er gal - aksepter det, og bruk heller tid på dine fine mennesker rundt deg). Love you.

Endret av Nostradamus
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (9 timer siden):

Men i andre tråder kan en diskutere at vedkommede har fikset ditt og datt….. 

Jeg synes det generelt et en uting. Iallefall når det rett og slett er spekulasjoner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AntiBullshit skrev (9 timer siden):

Om en mann hadde eksponert kroppen sin og vist frem tydelige endringer hadde det også generert kommentarer og nysgjerrighet hos folk. Dette har ingenting med kjønnskamp å gjøre. Det er helt menneskelig å legge merke til hvordan folk ser ut så det er ingenting å gå av hengslene for. Som sagt: det er ingen her som har sagt noe stygt eller i nærheten ufint om kroppen som er vist frem, det er kun nysgjerrighet knyttet til de åpenbare endringene som Linnea valgte å plassere godt synlig midt i bildet på videoene sine. 

Men hvorfor? Hvorfor er man så nysgjerrig rundt andres kroppslige endringer? Om det gjelder vektoppgang, vektnedgang, at puppene er ditt eller datt? Spiller ingen rolle om det er negative eller positive kommentarer. Poenget er at det kommenteres og at folk er nysgjerrige. Og det spekuleres i intensjonen bak her, ja for det må jo være en grisk tanke bak disse to videosnuttene hun la ut 🙄 

Det er jo ganske utrolig at to korte videosnutter får folk til å kommentere og bli nysgjerrige. Og attpåtil så skal den som publiserer videosnuttene "ha selv selv å takke". Fordi hun har aldri publisert noe slikt før.

Man kan godt la være å like folk, man kan synes folk er helt håpløse og rett og slett mislike dem. Man kan ikke bli likt av alle. Men kroppen, den må vi da kunne ha i fred vel? Må det kommenteres, spekuleres, bli nysgjerrig, være seg om du er mann eller kvinne?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmonella skrev (3 timer siden):

Men hvorfor? Hvorfor er man så nysgjerrig rundt andres kroppslige endringer? Om det gjelder vektoppgang, vektnedgang, at puppene er ditt eller datt? Spiller ingen rolle om det er negative eller positive kommentarer. Poenget er at det kommenteres og at folk er nysgjerrige. Og det spekuleres i intensjonen bak her, ja for det må jo være en grisk tanke bak disse to videosnuttene hun la ut 🙄 

Det er jo ganske utrolig at to korte videosnutter får folk til å kommentere og bli nysgjerrige. Og attpåtil så skal den som publiserer videosnuttene "ha selv selv å takke". Fordi hun har aldri publisert noe slikt før.

Man kan godt la være å like folk, man kan synes folk er helt håpløse og rett og slett mislike dem. Man kan ikke bli likt av alle. Men kroppen, den må vi da kunne ha i fred vel? Må det kommenteres, spekuleres, bli nysgjerrig, være seg om du er mann eller kvinne?

Jeg tror jeg har latt være å kommentere noe om utseende her selv. 
Samtidig kritiseres jo influencere nettopp for dette over en lav sko. Nå er det kanskje tydelig at Linnea ikke var det bevisst (?) men hvorfor skal hun fritas for samme kritikk?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bilde noen steder? Instagram er lukket. Ja, blir nysgjerrig når avisene skriver om dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (10 minutter siden):

Er det bilde noen steder? Instagram er lukket. Ja, blir nysgjerrig når avisene skriver om dette. 

Stillbilde fra nevnte tiktok.

Armene dekker det meste av antrekket uansett pga hva hun filmer,så hvordan er dette egentlig "vulgært"..

Screenshot_20240704_095750_TikTok.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (38 minutter siden):

Jeg tror jeg har latt være å kommentere noe om utseende her selv. 
Samtidig kritiseres jo influencere nettopp for dette over en lav sko. Nå er det kanskje tydelig at Linnea ikke var det bevisst (?) men hvorfor skal hun fritas for samme kritikk?

Ingen som har sagt at hun skal fritas for kritikk. Men må man diskutere kropp og utseende?  Jeg orker ikke gå innom hver eneste tråd på KG hvor kropp og utseende til de ulike folka diskuteres for å påpeke at det er en uting, da hadde jeg sittet her non-stop.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmonella skrev (1 minutt siden):

Ingen som har sagt at hun skal fritas for kritikk. Men må man diskutere kropp og utseende?  Jeg orker ikke gå innom hver eneste tråd på KG hvor kropp og utseende til de ulike folka diskuteres for å påpeke at det er en uting, da hadde jeg sittet her non-stop.

Nei, man kan diskutere hvordan hun bruker kroppen sin i some kanaler for å tjene penger. Nå tror jeg ikke Linnea mente å gjøre det slik og saken er blitt mye større enn den egentlig er. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (3 minutter siden):

Armene dekker det meste av antrekket uansett pga hva hun filmer,så hvordan er dette egentlig "vulgært"..

På ingen måte vulgært. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J.. skrev (2 minutter siden):

Takk. Ei viss trenedame fikk også økt frontparti, noe hun aldri har kommentert. Lesere er ikke blinde når syltynne damer plutselig øker i volum fremme.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (3 minutter siden):

Nei, man kan diskutere hvordan hun bruker kroppen sin i some kanaler for å tjene penger. Nå tror jeg ikke Linnea mente å gjøre det slik og saken er blitt mye større enn den egentlig er. 

Hvordan hun bruker kroppen sin?? Hun poster 2 små videoer hvor hun har litt kløft! Og så skal man diskutere hvordan hun  bruker kroppen sin?? Hun hadde på seg en treningsbh og en kjole! Altså, dette blir for dumt.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmonella skrev (6 minutter siden):

Hvordan hun bruker kroppen sin?? Hun poster 2 små videoer hvor hun har litt kløft! Og så skal man diskutere hvordan hun  bruker kroppen sin?? Hun hadde på seg en treningsbh og en kjole! Altså, dette blir for dumt.

Jeg skriver jo at saken har blitt mye større enn den er. 
I kjolen tenkte jeg ikke så mye over det, den andre tenkte jeg faktisk over det og lurte på om hun ønsket å lage spekulasjoner. Forsterket av at hun nevner IVF sprøyter og graviditet. I annet innhold igjen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mener uten noen som helst tvil at kvinner skal få kle seg i akkurat det de vil, på samme måte som kvinner skal ha rett til å ta abort. Man skal bestemme over egen kropp.

Husker når det var en bølge av overfallsvoldtekter i Oslo 2007-2008 og flere skjedde i nærheten av der jeg bodde så ble kvinner oppfordret til å ikke ha på for "fristende" klær og det av oppgående mennesker. Aldri om noen skal bestemme hva jeg skal kle meg i tenkte jeg! Aldri om noen skal bestemme hva jeg skal ha på meg for å ikke friste menn, eller å friste menn med et negativt kvinnesyn. Derimot valgte jeg/vi heller å holde sammen eller å ta taxi på vei hjem fra byen. Litt utenfor tema, men poenget er at kvinner skal få kle seg i det de vil. Men jeg forstår at man lurer når en offentlig person endrer utseende sitt drastisk på kort tid. Det er flere influencere på rampelys som blir diskutert i forhold til fiksing på utseende.  Er ikke det en grei diskusjon å ta når det er offentlige personer som gjerne har bygd opp karrieren sin gjennom utseende og å utlevere seg selv, og som lever av følgere? Har man som selvvalgt påvirker ikke et ansvar for hva man formidler? Vet det er krenkelsens tidsalder, men ærlig talt når man velger å være en offentlig person og utseende endrer seg drastisk på kort tid, skal ikke folk få stille spørsmål? Og det er en kjempeforskjell på å kle seg i det man vil kun fordi man vil og liker stilen vs på å bedrive thinspo og å vinkle, redigere, retusjere og posere seg den perfekte kropp og utseende på SoMe hvor fokuset er på å vise seg frem på en måte hvor kroppen og utseende er mer i fokus enn budskapet som liksom skal formidles. Da er budskapet kun en kamuflasje for å vise seg frem.

Endret av K_mb
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silkon ja. Var vel ikje noe å rante etter.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig lyst til å kommentere "det må hun tåle" kommentarene den aktuelle dagen, men hadde ikke overskudd. Føler bare for å poppe innom å si at jeg er 100% enig med deg @Salmonella 👏👏👏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...