Gå til innhold

Meslinger tilbake i Norge

Fremhevede innlegg

Gjest Pelle.Grino
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det var ikke det som var poenget. Poenget var å få en forklaring på hvorfor det blir ansett som farligere nå. 

Hvem sier det er farligere nå?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Pelle.Grino skrev:

Hvem sier det er farligere nå?

Du mener det ble ansett som like farlig å ha meslinger for 40-50 år siden?

Anonymkode: 4c432...0d3

• Liker 3
Gjest Pelle.Grino
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener det ble ansett som like farlig å ha meslinger for 40-50 år siden?

Jeg tror ikke sykdommen meslinger er blitt farligere, nei. Men på den tiden, dette husker jo du, var det nok av andre sykdommer og farligheter som kanskje tok litt av fokuset? 

Men alt dette er jo bare avsporing, hvem er det som sier at meslinger er farligere nå. Det er jo ifølge deg hele premisset for din egen kommentar?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Pelle.Grino skrev:

Jeg tror ikke sykdommen meslinger er blitt farligere, nei. Men på den tiden, dette husker jo du, var det nok av andre sykdommer og farligheter som kanskje tok litt av fokuset? 

Men alt dette er jo bare avsporing, hvem er det som sier at meslinger er farligere nå. Det er jo ifølge deg hele premisset for din egen kommentar?

Jeg søkte selv, og fant. Takk for hjelpen 👍

Anonymkode: 4c432...0d3

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, Monica1968 said:

Det endrer ikke på at risikofaktorene for alvorlig forløp er underernæring, a - vitaminmangel og underliggende sykdom. For øvrig får man god behandling for komplikasjoner av meslinger. Det fikk man selv i min tid(og jeg er en «gammel kjærring»), og idag er den selvsagt enda bedre. Ei heller endrer det du skriver på at dødeligheten av meslinger i praksis var eliminert før vaksinen. I UK døde 4 pr en million barn mellom ett og fjorten år av meslinger på tidlig 60 - tall. Det er derfor jeg kalte vaksinen et forsøk på å finne opp både hjulet og kruttet på nytt. Dødeligheten var redusert fra 241 pr million til 4 pr million; og det helt uten en eneste vaksine.

Tenker du forresten likt om vannkopper og influensa? Dette er farlig for underernærte og mennesker med dårlig immunforsvar eller underliggende sykdom. Må alle vaksineres mot det også, av hensyn til barnet med leukemi som kan dø av varicella eller influensa?

Kilde på dødstall og årstall i UK:

78%20-%20Infant_and_Child_1975.pdf?downl Endret: Jeg har prøvd ørten ganger å få frem hele artikkelen i en link. Dessverre får jeg det ikke til. Tallene kan enkelt finnes frem til ved å lete opp artikkelen jeg linket til.

Om det så "bare" var de underernærte og med underliggende sykdom det var noen fare for er det mer enn nok grunn til at vi som er friske skal vaksinere oss, så ja, det synes jeg. Selv om vannkopper er mindre farlig enn meslinger mener jeg det hadde vært en god ting om alle også ble vaksinert mot både det og influensa. Myndighetene vurderer jo også å tilby vannkoppervaksine men har ikke besluttet noe ennå såvidt jeg har fått med meg. Influensa er vanskelig å massevaksinere mot da det kommer nye varianter hele tiden, men jeg synes det bør være påbudt å ta årets for de som jobber med eller på annen måte er i nærkontakt med alvorlig syke mennesker. 

Gjest Pelle.Grino
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg søkte selv, og fant. Takk for hjelpen 

Så del gjerne svaret?

Skrevet
3 minutter siden, hind skrev:

Om det så "bare" var de underernærte og med underliggende sykdom det var noen fare for er det mer enn nok grunn til at vi som er friske skal vaksinere oss, så ja, det synes jeg. Selv om vannkopper er mindre farlig enn meslinger mener jeg det hadde vært en god ting om alle også ble vaksinert mot både det og influensa. Myndighetene vurderer jo også å tilby vannkoppervaksine men har ikke besluttet noe ennå såvidt jeg har fått med meg. Influensa er vanskelig å massevaksinere mot da det kommer nye varianter hele tiden, men jeg synes det bør være påbudt å ta årets for de som jobber med eller på annen måte er i nærkontakt med alvorlig syke mennesker. 

Da er vi uenige. Enkelt og greit. Jeg tror ikke vi kommer lengre enn det. I det minste er du konsekvent, og jeg respekterer ditt syn, men er ikke enig.

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre gjelder ikke det for vaksinasjoner tatt for lenge siden.

Anonymkode: 31529...fc7

Mye mulig, mine er der og jeg er født på midten av 80 tallet.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, TrekStar skrev:

Meslinger var utryddet i Norge. Den eneste grunnen til at dette kommer tilbake, er grunnet innvandring. Vår egen befolkning ble vaksinert for meslinger gjennom flere år, slik at dette ble borte som en helsetrussel i Norge.

Under denne flyktningekrisen i 2015, så kom det mye ukjente sykdommer inn i Norge, som flyktninger tok med seg. Det ikke alle er klar over, er at flere av den politiske eliten holdt sine egne barn hjemme fra barnehage og skole, grunnet utbrudd av, og frykten for utbrudd av sykdommer på skoler og barnehager, som flyktningebarn tok med seg til skolen, når dem begynte der. Den ordinære befolkning fikk ingen advarsel om at flyktninger tok med seg sykdommer, og den politiske eliten gamblet med befolkningens helse.

Det er også en tanke hvorfor ikke politikerne setter flyktninger i karantene, og tester dem for sykdommer når disse flyktningene entrer Norge, istedet for å sette dem i asylmottak og på skole og risikere befolkningens helse og velvære.

Bryter det ut en ny verdenskrig, så vil eliten sikre sine egne familier og gi f*** i resten av befolkningen.

Hvilken elite da? Hvilke barn? Mine barn går og gikk i både skole og barnehagen med barna til toppbyråkrater innen helse og beredskap (jeg jobber selv med forskning innen det). Og jeg kjenner dem. Det var høylytt diskutert, offentlig og internt, politisk og særlig helsefaglig, juridisk og økonomisk. Hvilke tiltak, hvordan screene, hvordan begrense. Så hvilke barn ble holdt hjemme? Dette er tøv og tull. Du vet «eliten» bor på Tåsen, Nordberg, i Asker og lignende, ikke mye flyktningestrøm der på skolene (og barnehagene, ærlig talt. Hvor mange nyankomne, syke flyktningebarn tror du får plass i en vanlig barnehage før de er vaksinert og helsesjekket opp og i mente?En barnehage på Vinderen i Oslo?). 

Dette er tøys, tull, paranoia og konspirasjon. 

Anonymkode: f8e95...dc8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Vaksinemostandere burde kastes i fengsel slik jeg ser det, siden de er et fare ikke bare for sine barn men for samfunnet.

Vel kanskje ikke fengsel men ihvertfall burde de sperres inne på et mentalsykehus siden det er der de hører hjemme.

De burde blitt fratatt ungene.

Anonymkode: 315e3...5c4

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Minner om at dødsfall fra meslinger falt dramatisk lenge før vaksinen ble innført, så her er det nok andre ting som spiller inn, kanskje at friske mennesker med god ernæring ikke dør av meslinger:

Image result for measles deaths graph

Image result for measles mortality graph

"De siste 10 årene før vaksinen ble innført, så man at det i snitt døde 3 personer pr år av meslinger i Norge."
https://nyinjeksjon.wordpress.com/2015/02/06/meslinger-dodelighet-og-synnsynlighet-for-bekjempelse/

Image result for meslinger dødelighet

Anonymkode: 0adc0...dd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...