Gå til innhold

Mate levende mus til slanger.


MortenMinstelønn

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det står:

"Warning: Live Feeding! These guys are only feeding on live rodents. I plan to swap them over to frozen thawed soon. This video is to document how these snakes feed in nature, and is for educational purposes only. Sorry about the messy house! Disclaimer: I do not promote, glorify, glamorize, or condone any type of violence. The snakes in this video are the copperhead, cottonmouth, and timber rattlesnake."

Tror ikke det er så veldig vanlig akkurat.

Anonymkode: ff5ea...66e

Hvis det skal være "educational" så filmer du i dyrenes rette miljø, noe som det finnes masse opptak av. Men en sånn video som dette er som å stenge et hvilket som helst rovdyr inn i trang innhengning, hive oppi noen byttedyr og filme hvordan de ter seg "naturlig". Og det er voldelig å gjøre slikt.

Anonymkode: ba331...a62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Absol skrev:

Dette er en av grunnene til at jeg synes det er litt iffy at reptiler har blitt lovlige her.

I land der reptiler har vært lovlige lenge/alltid advares det sterkt mot å gi bort kattunger og valper gratis fordi slangfolk forer de store slangene med dem 😱

Wow. Ja, det er en tankevekker. normalt sett er jeg mot forbud. Men hva skal man med disse reptilene her oppe. De har det uansett ikke bra i fangenskap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJmepe fint ts, der har du gjort at det er fler som på vidoene,

Anonymkode: 3b7e7...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

KJmepe fint ts, der har du gjort at det er fler som på vidoene,

Anonymkode: 3b7e7...e9d

Da kan de også rapportere skiten.

Anonymkode: ba331...a62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da kan de også rapportere skiten.

Anonymkode: ba331...a62

dessverre tror jeg ikke youtibe bryr seg etter dusinvis av  videor og i flere år,

.

Anonymkode: 3b7e7...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De dødstallene er nok en direkte konsekvens av at mennesker tar seg lenger og lenger inn i de områdene, da tenker jeg spesielt Amazonas og andre jungelområder som utsettes for menneskers ekspansjon.

Slanger gjør jo bare det de kan for å leve, akkurat som hai. Like greit for folk å holde seg unna.

Jeg tror det er Afrika sør for Sahara og Sørøst-Asia som er verst. Det kan hende det har vært slik i titusener av år. Men, ja. Jeg skal ikke være dømmende for at de forsvarer seg Det er jo ikke slik at de jakter på mennesker.

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

KJmepe fint ts, der har du gjort at det er fler som på vidoene,

De kan kalle meg ved navn. MortenMinstelønn. 

Endret av MortenMinstelønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MortenMinstelønn skrev:

De kan kalle med ved navn. MortenMinstelønn. 

Ok, jeg forstår, det er dine videor,

Anonymkode: 3b7e7...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg forstår, det er dine videor,

njet.

Endret av MortenMinstelønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, MortenMinstelønn said:

Jeg tror det er Afrika sør for Sahara og Sørøst-Asia som er verst. Det kan hende det har vært slik i titusener av år. Men, ja. Jeg skal ikke dømmende for å forsvare seg Det er jo ikke slik at de jakter på mennesker.

Det har vel alltid vært slik: Naturen er full av farer, og rett som det er, rammes mennesker. ikke så rart når det er så mange av oss og vi vrimler overalt. Egentlig er det vi som er de farligste dyrene, mest morderiske og giftige.

Anonymkode: ba331...a62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det har vel alltid vært slik: Naturen er full av farer, og rett som det er, rammes mennesker. ikke så rart når det er så mange av oss og vi vrimler overalt. Egentlig er det vi som er de farligste dyrene, mest morderiske og giftige.

Det er det ingen tvil om. Men 90.000 i året av slanger?  Hovedårsaken er at de fleste bor så langt fra medisinsk hjelp at det er for seint. Eller de aldri vurderer å prøve å dra. Det er noe veldig trist over det også. 

Fader, vi har det bra i Norge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det skal være "educational" så filmer du i dyrenes rette miljø, noe som det finnes masse opptak av. Men en sånn video som dette er som å stenge et hvilket som helst rovdyr inn i trang innhengning, hive oppi noen byttedyr og filme hvordan de ter seg "naturlig". Og det er voldelig å gjøre slikt.

Det er pisspreik som du påpeker. Hør hvordan han koser seg da han filmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det står:

"Warning: Live Feeding! These guys are only feeding on live rodents. I plan to swap them over to frozen thawed soon. This video is to document how these snakes feed in nature, and is for educational purposes only. Sorry about the messy house! Disclaimer: I do not promote, glorify, glamorize, or condone any type of violence. The snakes in this video are the copperhead, cottonmouth, and timber rattlesnake."

Tror ikke det er så veldig vanlig akkurat.

Anonymkode: ff5ea...66e

De slangene der er jo direkte farlige! All den tid slanger ikke er intelligente nok til å lære å ikke bite hånden som fôrer dem, er det en dårlig idé å holde giftslanger som kjæledyr.

Anonymkode: 65e62...0ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er det ikke lovlig, men i mange andre land er det lov. Her i England er det kun lov som "siste utvei" om du har en slange som nekter å spise (her snakker vi over en veldig lang periode hvor alt annet er prøvd) og skal i teorien kun gjøres med veiledning av veterinær. Kan ikke si jeg støtter det, men da kommer det vel ned til hva man verdsetter mer, slangen man kanskje har hatt i 10-15 år eller rotter og mus.

Anonymkode: 850d7...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mate griser og kuer til mennesker, det kan da ike være lov?? At mennesker spiser kreftfremkallende bacon fra griser må da være imot loven?

Anonymkode: a2d37...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...