Gå til innhold

Terrorangrepet i Utrecht, Nederland


ops2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er noen live sendinger her. Videoen viser antiterrorpoliti i skuddsikkert utstyr utenfor en bygning. Virker som om de venter på signal til å rykke inn. https://ekstrabladet.dk/112/article7559110.ece

Edit: De virker for avslappet. Mulig at de allerede har vært inne og at bygget er tomt.

Endret av ops2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lille humla skrev:

Er en tyrkiskfødt 37 åring de etterlyser. 

Nederlandsk politi etterlyser tyrkisk-fødte Gökmen Tanis (37) i forbindelse med skyteepisoden på en trikk mandag formiddag.

Politiet antar at dette er terrorisme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker nå som det er avklart å være en familietragedie. Viktig offer er x-svigermor, og mange av resten var folk som prøvde hjelpe offer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Druid said:

Det virker nå som det er avklart å være en familietragedie. Viktig offer er x-svigermor, og mange av resten var folk som prøvde hjelpe offer. 

Nei. Bare villedende opplysninger.

Quote

Motivet till dådet är inte klarlagt, men ett brev som hittats i bilen som den huvudmisstänkte flydde i tyder på att det kan röra sig om ett terrorbrott.

Polisen har tidigare även öppnat för teorin att det kunde röra sig om ett relationsbrott och att mannen skulle ha en koppling till ett av offren. Men någon sådan koppling har alltså inte hittats hittills.

Nyheten om at det var en familietragedie spredte seg med lynfart, men ingen vet hvem som først postet det.

Endret av ops2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, ops2 skrev:

Nei. Bare villedende opplysninger.

Nyheten om at det var en familietragedie spredte seg med lynfart, men ingen vet hvem som først postet det.

https://www.nettavisen.no/nyheter/mistenkt-tyrkisk-37-aring-pagrepet-etter-skytingen-i-utrecht/3423621416.html

Nettavisen har iallfall påført kilde, så gitt det nå er lenge siden og påstand er tilbakevist, burde saken vært oppdatert hvis kilden var tvilsom.  

Det var også vitneutsagn, som må ha kommet fra tredjepart til stede, som underbygger ideen om at det ikke er terror.

Det er også ekstremt pussig at brevet de har funnet ikke entydig forteller om terror, det pleier å være hovedoppgaven til slike brev.

Vi får se hva etterforskningen sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2019 den 14.30, lille humla skrev:

Er en tyrkiskfødt 37 åring de etterlyser. 

Irrelevant hvor vedkommende er født, etnisiteten er den samme enten de er født her eller der.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AndreasBR skrev:

Irrelevant hvor vedkommende er født, etnisiteten er den samme enten de er født her eller der.. 

Jeg skrev bare det jeg så på nyhetene, hvor irrelevant det er for deg er ikke noe jeg legger vekt på når jeg skriver innlegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lille humla skrev:

Jeg skrev bare det jeg så på nyhetene, hvor irrelevant det er for deg er ikke noe jeg legger vekt på når jeg skriver innlegg.

Bare slutt å spre propaganda. Man kan ikke bli nordmann, norsk, svensk, tysk eller dansk... Det er noe man er født. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, ops2 skrev:

Nei. Bare villedende opplysninger.

Nyheten om at det var en familietragedie spredte seg med lynfart, men ingen vet hvem som først postet det.

Det var ikke-navngitte slektninger av den arresterte personen som sa til det tyrkiske nyhetsbyrået Anadolu at skytingen var en familiekrangel, og at han var i slekt med en kvinne som var blant dem som ble skutt.

Ifølge nederlandsk politi er det ingen relasjoner mellom den arresterte og de som ble drept/såret (BBC).

Endret av NordicViking
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man dreper sin svigermor er det ikke terror. 

Om en IS sympatisør skyter ned tilfeldige vesteuropeere er sannsynligheten for at det er terror mye større. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Madame Butterfly skrev:

Om man dreper sin svigermor er det ikke terror. 

Om en IS sympatisør skyter ned tilfeldige vesteuropeere er sannsynligheten for at det er terror mye større. 

Svigermor var ikke en av de drepte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, Example said:

Svigermor var ikke en av de drepte. 

👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎18‎.‎03‎.‎2019 den 22.47, Druid skrev:

Det virker nå som det er avklart å være en familietragedie. Viktig offer er x-svigermor, og mange av resten var folk som prøvde hjelpe offer. 

Feil.

Det var etniske nederlendere som ble drept - pga. sin hudfarge/etnisitet. Savner fordømmelsene av disse rasistiske, hat-motiverte drapene.

Men de er vel ikke like mye verdt som de muslimske drapsofrene i den radikale moskeen i New Zealand.....Noen er likere enn andre. Rasistisk dobbeltmoral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lothlorien- skrev:

Feil.

Det var etniske nederlendere som ble drept - pga. sin hudfarge/etnisitet. Savner fordømmelsene av disse rasistiske, hat-motiverte drapene.

Men de er vel ikke like mye verdt som de muslimske drapsofrene i den radikale moskeen i New Zealand.....Noen er likere enn andre. Rasistisk dobbeltmoral.

Det er enda ikke bekreftet som terror, og gitt at det allerede har gått flere dager og fyren har en historie som kan indikere terror, men også andre motiv, tror jeg vi skal la politiet bli ferdig med sine undersøkelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, Druid skrev:

Det er enda ikke bekreftet som terror, og gitt at det allerede har gått flere dager og fyren har en historie som kan indikere terror, men også andre motiv, tror jeg vi skal la politiet bli ferdig med sine undersøkelser.

Tror vi skal la deg slutte å spekulere i at det var et familieoppgjør, den forklaringen er vel avkreftet.

Endret av Lothlorien-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Lothlorien- skrev:

Tror vi skal la deg slutte å spekulere i at det var et familieoppgjør, den forklaringen er vel avkreftet.

Hvis du ser lenger oppe, har jeg anerkjent at det ikke var familieoppgjør, jeg bare observerer at de ikke tør si at det er terror enda, på tross av alle indisier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎21‎.‎03‎.‎2019 den 10.43, Druid skrev:

Hvis du ser lenger oppe, har jeg anerkjent at det ikke var familieoppgjør, jeg bare observerer at de ikke tør si at det er terror enda, på tross av alle indisier.

De vil vel ikke si det, fordi det var en muslim som drepte uskyldige. Det passer ikke inn i det syke, rasistiske narrativet MSM pusher om at bare hvite menn er onde, og at muslimer er undertrykket og vil bare ha fred.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...