Gå til innhold

Far i huset vil på guttetur til Syden en uke midt i skoleferien, er det ok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Far i huset ønsker å dra på en ukes guttetur i skoleferien i sommer. Jeg er vanligvis raus med gutteturer, og han har mange av disse gjennom året, noe jeg syns er helt ok, siden det er bedre stemning hjemme uten ham...

Men, vi sliter med å få kabalen til å gå opp med ferieuker i sommer, eldstebarnet må sannsynligvis være alene hjemme mens jeg jobber den uka far er bortreist. Yngste må på SFO, selv om han egentlig ikke vil. Jeg syns det er egoistisk prioritering av ham, han kan for min del reise når som helst, men i dette tilfellet syns jeg ham kunne brukt ferieuken sammen med barna (dette var eneste uka som passer for de andre, men de har ikke skolebarn). Han syns jeg er helt urimelig og syns det er dårlig gjort at jeg ikke unner ham egentid, og han har nå tenkt å bare kjøre gjennom og bestille, til tross for mine innvendiger. Er jeg virkelig helt urimelig her?

Anonymkode: 9166e...9c8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er bedre stemning uten han så kan du vel like gjerne skulle deg da ungene kanskje vil få det bedre uten dårlig stemning.

Anonymkode: f3040...05b

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er bedre stemning hjemme uten ham...

 

Anonymkode: 9166e...9c8

Høres ikke bra ut dette.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt for å reise på gutte/jentetur (eller alenetur for den saks skyld). Og synes den andre bør strekke seg litt når den ene ønsker det, og så får man igjen en annen gang. Men det må jo passe med resten av familien. Slik du forklarer det her så er det vanvittig tullete av han å tenke på å dra akkurat da. Og om han bare presser det igjennom så er han bare egoistisk og respektløs.   

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Bedre stemning hjemme uten han»

Det forholdet deres høres ikke akkurat helt sunt ut? Liksom at du mer enn gjerne sender ham avgårde på gutteturer gjennom året siden det er triveligere uten ham? 

Anonymkode: b20e9...94d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke godtatt at barna må være hjemme alene og uvillig på Sfo, mens far er på ferie alene. Noe så egoistisk! 

Anonymkode: 98cc7...af7

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ikke ok å prioritere gutta over sine egne barn. Du får minne han på at han ikke er singel og barnløs.

(Hvordan orker noen et forhold med en egoist-faen som han der??)

Anonymkode: 2248b...128

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som en mann som ikke er særlig interessert i familieliv og trenger regelmessige pauser i form av fylleturer og jazzing med gutta

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han bestille gutteturen sin....også "mister" han passet sitt dagen før han reiser.

Anonymkode: 19234...a92

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope, hadde ikke skjedd her. Men så har heldigvis ikke mannen min behov for gutteturer. Ferieukene og feriebudsjettet brukes på ferie med familien hos oss😊

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde klikket om vi slett med å få kabalen til å gå opp og han hadde bare stukket av en uke. Jeg er også raus med guttetur her i hauset for han må få egentid og kose seg med venner, men det skal ikke gå på bekostning av 1) familien 2) jobbene våre. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, absolutt ikke greit. Jeg hadde blitt temmelig forbanna bare over at han kunne foreslå det.

Anonymkode: bf695...c2f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Dette er ikke greit. Man kan faktisk ikke bruke en hel ferieuke på seg selv når man har barn i barneskolealder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vært aktuelt. 

Anonymkode: a7318...629

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit med en guttetur, innimellom, men det må jo også passe med resten av familien. Prioriteringen hans burde jo være familien i førsterekke og ferieturer med vennegjengen i andrerekke.

Det virker som du er ganske raus, så dette mener jeg er egoistisk.

Jeg ville vel spurt meg om det er liv laga å være sammen med en med slike prioriteringer.

Med andre ord; nei, ikke greit.

Endret av SPOCA
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...