Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2019

Anbefalte innlegg

Skrevet

På en måte er det jo greit om vi IKKE vinner også, så slipper vi å få dette sirkuset til Norge igjen. Men på en annen side;  den norske låta er bra!!

Skrevet
Akkurat nå, missmcbeal skrev:

https://eurovision.tv/story/tonight-juries-decide-50-percent-of-the-eurovision-2019-result

Ja det står her. Trodde heller ikke det ble avgjørt før selve finaledagen. Litt merkelig egentlig. Er jo forskjell på øving og livesending.

Ja, veldig merkelig. Kanskje de gjør det for å spare tid imorgen? Håper uansett Keiino gjør det knallbra både i kveld og i morgen! :nori:

• Liker 1
Gjest Gretagarbo
Skrevet
1 time siden, missmcbeal skrev:

Nederland spiller som nummer 12, dette kan være en ulempe. Så i kommentarfeltet, og det var noen som poengterte noe bra. At mange av telefonseerne hører låten for første gang under finalen, og at førsteinntrykket av låten er kjedelig i selskap med de andre sangene. 

Jeg tror ikke Nederland vinner, men at det blir veldig jevnt. Russland har 1.8 millioner visninger på semi-finalenopptreden på Youtube, Nederland har 800 000. Russland kan derfor bli skummel, i tillegg til at politiske stemmer. Australia kan faktisk vinne, de spiller nest sist og kan dra stor fordel av det. Det samme med Sveits, som også ligger høyt på oddsen. Utenom dette holder jeg Italia og Frankrike som gode vinnerkandidater. Italia når høyt opp, men tror ikke de vinner, Frankrike kan plutselig bli en outsider som når høyt opp. Norge tror jeg vil samle poeng jevnt og trutt, men dessverre tror jeg at Norge ikke får så mange jurystemmer, selv om det vil bli en del telefonstemmer. 

Om det er noe som er sikkert, så er det at Sverige som vanlig er høyt overvurdert. At de ligger så høyt på oddslisten er uforståelig. Tipper det blir sånn som i fjor, at de får mange jurystemmer, men kommer til å falle på listene når telefonstemmene kommer. Faktisk har Norge flere visninger på Youtube fra semifinalen enn det Sverige har. Tipper Sverige blir en plass mellom 6-10. plass, reddet av jurystemmer og at Norge får flere telefonstemmer enn Sverige!

Rekkefølge har ikke nødvendigvis noe å si. Nylige vinnere, Portugal (2017) og Sverige (2015), vant soleklart med startnummer 11 og 10. Ellers er jeg enig i det du skriver. Tror ikke man skal avskrive noen, av de 10 største favorittene, før det meste er avgjort

Skrevet
19 minutter siden, Hottrio skrev:

På en måte er det jo greit om vi IKKE vinner også, så slipper vi å få dette sirkuset til Norge igjen. Men på en annen side;  den norske låta er bra!!

Spiller ingen rolle, en plagiat-låt bør ikke gjøre det bra, blir bare enda mer pinlig enn det allerede er :)

• Liker 1
Skrevet

Hvem er den kjekkeste/søteste av deltakerne i år??  ☺️

Skrevet
53 minutter siden, Salka skrev:

Hadde vært kult! Men hadde vært konge om Island vant og! Den låta er så utrolig sær. 

Jeg elsker Islands bidrag😍 det er beste de har sendt så langt. Og de hadde fortjent å vinne med en låt som skiller seg så mye ut som den gjør! Samme med Norge og Australia

• Liker 2
Skrevet
39 minutter siden, Salka skrev:

Ikke jeg heller. Drittmusikk kaller jeg det. Den norske er lysår bedre. 

Er også møkkalei av Sverige og hvor mye oppmerksomhet de får i esc sammenheng. De sender de samme kjedelige sangene hvert eneste år. Er så lei og gleder meg til den dagen vi gjør det bedre enn dem i finalen, eller at de ryker i semifinalen. Overvurdert land skal man lenge leter etter

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, J19 skrev:

Jeg elsker Islands bidrag😍 det er beste de har sendt så langt. Og de hadde fortjent å vinne med en låt som skiller seg så mye ut som den gjør! Samme med Norge og Australia

Helt enig, jeg digger at den skiller seg ut så mye og enda kulere er det at de synger på islandsk! Vakreste språket i verden 😻 Jeg elsker alt som har med Island å gjøre, landet, språket, hestene, alt! :rodmer:

2 minutter siden, J19 skrev:

Er også møkkalei av Sverige og hvor mye oppmerksomhet de får i esc sammenheng. De sender de samme kjedelige sangene hvert eneste år. Er så lei og gleder meg til den dagen vi gjør det bedre enn dem i finalen, eller at de ryker i semifinalen. Overvurdert land skal man lenge leter etter

Ja, den låta er gørrkjedelig og intetsigende. Håper vi slår dem imorgen! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg gjetter at Norge gir 8, 10 og 12 poeng til svenskene...Igjen, mens de gir 2,1 eller 0 poeng til oss. 

Anonymkode: 21966...b95

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg gjetter at Norge gir 8, 10 og 12 poeng til svenskene...Igjen, mens de gir 2,1 eller 0 poeng til oss. 

Så mange poeng? Blir jo 30 poeng til svenskene det

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, NordicViking skrev:

Er det noen som vet om dette er de offisielle resultatene fra semi1 og semi2 - dvs. resultatene fra seerne som ringte inn, og ikke et helt vilkårlig oppsett av de 10 "vinnerne"? Sverige og Danmark ligger i toppen (med Sveits, Kypros og Slovenia), mens Norge ligger et stykke nede på lista.

Tilsvarende liste fra i fjor hadde Norge på topp i semi2, men vi vet hvordan det endte til slutt (med 15. plass).

Resultatet kommer etter finalen. Det eneste disse listene viser er hvilke land som kom videre til finalen og hvilket nr de sang som i semifinalen😉

• Liker 1
Skrevet

Rekkefølgen av landene som kom seg videre fra semifinalene er helt vilkårlig ja, tilfeldig rekkefølge lest opp. Vi vet ikke hvilket land som fikk flest eller færrest stemmer.

Skrevet
35 minutter siden, J19 skrev:

Ikke bare oppmerksomhet, men innflytelse også. Det lukter svensk innflytelse av finalerekkefølgen; hvilke sanger som synger før og etter den svenske...

Sverige fikk høyere odds etter finalen i går. Han har bra stemme, men enig i at sangen ikke er bra nok, og jeg tror veldig mange ønsker en annen vinner enn Sverige. Jeg tror det lett kan bli som i fjor; mye mer jurypoeng enn seerstemmer. Men synes Sverige har en mye bedre sang i år enn i fjor! De jurystemmene i fjor var så utrolig overvurderte (sorry Benjamin!) 

Skrevet

Sverige bomma visst på en tone på slutten av generalprøven i følge kommentatorene :P

Her en livestream der man bare hører sangene og to som kommenterer generalprøven:

Ikke så alt for lenge til det er Norges tur. 

• Liker 1
Skrevet

Nederland gjorde det veldig bra på generalprøven. 

Skrevet

Norge gjorde en bra juryframførelse, men forstod at det var noe galt med kameraet så de må kanskje synge igjen😔

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Ikke bare oppmerksomhet, men innflytelse også. Det lukter svensk innflytelse av finalerekkefølgen; hvilke sanger som synger før og etter den svenske...

Sverige fikk høyere odds etter finalen i går. Han har bra stemme, men enig i at sangen ikke er bra nok, og jeg tror veldig mange ønsker en annen vinner enn Sverige. Jeg tror det lett kan bli som i fjor; mye mer jurypoeng enn seerstemmer. Men synes Sverige har en mye bedre sang i år enn i fjor! De jurystemmene i fjor var så utrolig overvurderte (sorry Benjamin!) 

Det er en svenske som bestemmer rekkefølgen, Christer Björkman. Deltagerne trekker halvdel, og så bestemmer Björkman (sammen med et lite team) resten.

Anonymkode: 22b6d...aa9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Island hørtes bra ut på juryshowet, puuh.

Anonymkode: 22b6d...aa9

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😉 

Vi behøver ikke poeng fra svenskene for å vinne! Bare se på 1995, ikke ett eneste poeng fra svenskene og vi vant med det jeg mener er den beste sangen i esc ever! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...