Honey Dew Skrevet 17. mai 2019 #501 Skrevet 17. mai 2019 17 minutter siden, NordicViking skrev: Nederland har størst vinnersjanse akkurat nå (47%), med Australia og Sverige på de neste plassene. Norge er på 10. plass. (Eurovisionworld) Har ikke mye sans for noen av de tre første. Krysser fingre og knær for at Australia vinner. 2
NordicViking Skrevet 17. mai 2019 #502 Skrevet 17. mai 2019 Er det noen som vet om dette er de offisielle resultatene fra semi1 og semi2 - dvs. resultatene fra seerne som ringte inn, og ikke et helt vilkårlig oppsett av de 10 "vinnerne"? Sverige og Danmark ligger i toppen (med Sveits, Kypros og Slovenia), mens Norge ligger et stykke nede på lista. Tilsvarende liste fra i fjor hadde Norge på topp i semi2, men vi vet hvordan det endte til slutt (med 15. plass).
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2019 #503 Skrevet 17. mai 2019 29 minutter siden, NordicViking skrev: Er det noen som vet om dette er de offisielle resultatene fra semi1 og semi2 - dvs. resultatene fra seerne som ringte inn, og ikke et helt vilkårlig oppsett av de 10 "vinnerne"? Sverige og Danmark ligger i toppen (med Sveits, Kypros og Slovenia), mens Norge ligger et stykke nede på lista. Tilsvarende liste fra i fjor hadde Norge på topp i semi2, men vi vet hvordan det endte til slutt (med 15. plass). Det blir offentliggjort etter finalen, for at det ikke skal ha noen innvirkning på stemmingen lørdag. Anonymkode: a5733...d33 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2019 #504 Skrevet 17. mai 2019 Har ikke oddsen mye å si på hvem som faktisk blir vinner? I fjor var jo ho tykke burugla fra Israel som var favoritt, og sangen var helt jævlig også, og hun var storfavortitt på bookingsidene. I år vinner nok Nederland Anonymkode: 38cd3...e3c 2
J19 Skrevet 17. mai 2019 #505 Skrevet 17. mai 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke oddsen mye å si på hvem som faktisk blir vinner? I fjor var jo ho tykke burugla fra Israel som var favoritt, og sangen var helt jævlig også, og hun var storfavortitt på bookingsidene. I år vinner nok Nederland Anonymkode: 38cd3...e3c Tror også at Nederland vinner. Helt ærlig, så likte jeg ikke låta i det hele tatt. Men etter å hørt på den flere ganger begynte jeg å få sansen for den. Sangen er egentlig veldig fin. Bare håper ikke Russland eller Sverige vinner 1
J19 Skrevet 17. mai 2019 #506 Skrevet 17. mai 2019 1 time siden, NordicViking skrev: Er det noen som vet om dette er de offisielle resultatene fra semi1 og semi2 - dvs. resultatene fra seerne som ringte inn, og ikke et helt vilkårlig oppsett av de 10 "vinnerne"? Sverige og Danmark ligger i toppen (med Sveits, Kypros og Slovenia), mens Norge ligger et stykke nede på lista. Tilsvarende liste fra i fjor hadde Norge på topp i semi2, men vi vet hvordan det endte til slutt (med 15. plass). Stemmer resultatene på den siden? Pleier alltid å sjekke wikisiden til esc 2019 1
Gjest Gretagarbo Skrevet 17. mai 2019 #507 Skrevet 17. mai 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke oddsen mye å si på hvem som faktisk blir vinner? I fjor var jo ho tykke burugla fra Israel som var favoritt, og sangen var helt jævlig også, og hun var storfavortitt på bookingsidene. I år vinner nok Nederland Anonymkode: 38cd3...e3c Oddsen har selvsagt ikke fasiten, men det er en god pekepinn på hvem som ender i toppen. I fjord vekslet topplasseringen mellom Israel og Kypros (som havnet på 1. og 2. plass i konkurransen.) Året før det var Portugal og Bulgaria de store favorittene, like før finalen, og endte også opp som nr. 1 og 2.
Gjest Gretagarbo Skrevet 17. mai 2019 #508 Skrevet 17. mai 2019 Jeg har forøvrig aldri sett noen lede så soleklart på oddsen som det Nederland gjør nå. Er likevel ikke så sikker på at den faktisk vinner, selv om jeg virkelig håper på det!
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2019 #509 Skrevet 17. mai 2019 Akkurat nå, Gretagarbo skrev: Jeg har forøvrig aldri sett noen lede så soleklart på oddsen som det Nederland gjør nå. Er likevel ikke så sikker på at den faktisk vinner, selv om jeg virkelig håper på det! den blir nok å vinne. Så lenge Norge ikke vinner så er det ett fett Anonymkode: 38cd3...e3c 2
missmcbeal Skrevet 17. mai 2019 #511 Skrevet 17. mai 2019 1 time siden, Gretagarbo skrev: Jeg har forøvrig aldri sett noen lede så soleklart på oddsen som det Nederland gjør nå. Er likevel ikke så sikker på at den faktisk vinner, selv om jeg virkelig håper på det! Nederland spiller som nummer 12, dette kan være en ulempe. Så i kommentarfeltet, og det var noen som poengterte noe bra. At mange av telefonseerne hører låten for første gang under finalen, og at førsteinntrykket av låten er kjedelig i selskap med de andre sangene. Jeg tror ikke Nederland vinner, men at det blir veldig jevnt. Russland har 1.8 millioner visninger på semi-finalenopptreden på Youtube, Nederland har 800 000. Russland kan derfor bli skummel, i tillegg til at politiske stemmer. Australia kan faktisk vinne, de spiller nest sist og kan dra stor fordel av det. Det samme med Sveits, som også ligger høyt på oddsen. Utenom dette holder jeg Italia og Frankrike som gode vinnerkandidater. Italia når høyt opp, men tror ikke de vinner, Frankrike kan plutselig bli en outsider som når høyt opp. Norge tror jeg vil samle poeng jevnt og trutt, men dessverre tror jeg at Norge ikke får så mange jurystemmer, selv om det vil bli en del telefonstemmer. Om det er noe som er sikkert, så er det at Sverige som vanlig er høyt overvurdert. At de ligger så høyt på oddslisten er uforståelig. Tipper det blir sånn som i fjor, at de får mange jurystemmer, men kommer til å falle på listene når telefonstemmene kommer. Faktisk har Norge flere visninger på Youtube fra semifinalen enn det Sverige har. Tipper Sverige blir en plass mellom 6-10. plass, reddet av jurystemmer og at Norge får flere telefonstemmer enn Sverige! 6
Salka Skrevet 17. mai 2019 #513 Skrevet 17. mai 2019 2 minutter siden, Hottrio skrev: Tror Norge vinner i morgen! Hadde vært kult! Men hadde vært konge om Island vant og! Den låta er så utrolig sær. 3
Hottrio Skrevet 17. mai 2019 #514 Skrevet 17. mai 2019 4 minutter siden, Salka skrev: Hadde vært kult! Men hadde vært konge om Island vant og! Den låta er så utrolig sær. Jeg synes den norske låta er den eneste (nesten) som har skikkelig melodi. Joda, den islandske er bra den, men det skulle heller vært ordentlig black metal!! 1
Hottrio Skrevet 17. mai 2019 #515 Skrevet 17. mai 2019 Nå er det riktignok ikke mange band som spiller ekte svartmetall lenger men....
Salka Skrevet 17. mai 2019 #516 Skrevet 17. mai 2019 7 minutter siden, Hottrio skrev: Jeg synes den norske låta er den eneste (nesten) som har skikkelig melodi. Joda, den islandske er bra den, men det skulle heller vært ordentlig black metal!! Helt enig! Hadde vært helt konge om det var ordentlig Black metal! Den norske har et bunnsolid refreng og jeg håper vi ihvertfall slår svenskeradden. Sverige er kjedelig og intetsigende syns jeg. Altfor polert og flinkis. Hadde vært skikkelig kult om vi vant. Har jo vunnet en gang hvert tiår siden 80-tallet og det er jo siste sjans dette tiåret nå. 2
Hottrio Skrevet 17. mai 2019 #517 Skrevet 17. mai 2019 Akkurat nå, Salka skrev: Helt enig! Hadde vært helt konge om det var ordentlig Black metal! Den norske har et bunnsolid refreng og jeg håper vi ihvertfall slår svenskeradden. Sverige er kjedelig og intetsigende syns jeg. Altfor polert og flinkis. Hadde vært skikkelig kult om vi vant. Har jo vunnet en gang hvert tiår siden 80-tallet og det er jo siste sjans dette tiåret nå. Helt enig! Jeg fatter ikke at den svenske er så mye omtalt, favoritt. Kun crap 2
missmcbeal Skrevet 17. mai 2019 #518 Skrevet 17. mai 2019 1 minutt siden, Salka skrev: Helt enig! Hadde vært helt konge om det var ordentlig Black metal! Den norske har et bunnsolid refreng og jeg håper vi ihvertfall slår svenskeradden. Sverige er kjedelig og intetsigende syns jeg. Altfor polert og flinkis. Hadde vært skikkelig kult om vi vant. Har jo vunnet en gang hvert tiår siden 80-tallet og det er jo siste sjans dette tiåret nå. Jurystemmene skal avgjøres nå i kveld på øving. Håper de norske ikke har slitt seg ut på nasjonalfeiringen i dag og er klar for å sanke poeng hos dommerene. 1
Salka Skrevet 17. mai 2019 #519 Skrevet 17. mai 2019 Akkurat nå, Hottrio skrev: Helt enig! Jeg fatter ikke at den svenske er så mye omtalt, favoritt. Kun crap Ikke jeg heller. Drittmusikk kaller jeg det. Den norske er lysår bedre. 1
Salka Skrevet 17. mai 2019 #520 Skrevet 17. mai 2019 Akkurat nå, missmcbeal skrev: Jurystemmene skal avgjøres nå i kveld på øving. Håper de norske ikke har slitt seg ut på nasjonalfeiringen i dag og er klar for å sanke poeng hos dommerene. Skal de? Trodde det og ble avgjort imorgen jeg. Jeg mener jeg leste at de ikke skulle feire så veldig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå