Gå til innhold

Løsning på problem med svigermor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På ‎17‎.‎03‎.‎2019 den 16.06, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt rart at du bruker Kvinneguiden for å få råd, når du er utdannet innen psykisk helse. Har du ikke kolleger innenfor samme fagområde som kunne kommet med bedre, mer faglig korrekte, råd? 

 

Håper det ordner seg.

Jeg mener du har god grunn til å beskytte deg selv mot henne, og hadde det vært meg, så hadde jeg også holdt barna borte fra henne. Når du ikke kan være trygg på at hun ikke kommer til å dytte de bort fysisk, så har de ikke noe å gjøre med henne.

Anonymkode: 71b70...548

Lurte på det samme, og dette med "svart drag over øynene", er det et eksempel på fagterminologi fra utdanningen din innen psykisk helse? Hvilken utdanning er det forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det faktisk er en ulempe for deg at du har utdannelse innen dette - du glemmer pårørendeperspektivet.

Og jeg tenker at barna deres bør slippe å forholde seg som nære pårørende til denne personen. Der trenger å ta avstand, og kutte henne ut.

Hun høres ut som en tikkende bombe for meg.

Anonymkode: e57a8...5d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må bare spørre:  hvorfor det ene banebarnet?

 

Hvis jeg sier det, så er jeg litt redd for at jeg sier for mye. Ønsker ikke bli gjenkjent. :)

Anonymkode: c307f...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg sier det, så er jeg litt redd for at jeg sier for mye. Ønsker ikke bli gjenkjent. :)

Anonymkode: c307f...d4e

OK.

Anonymkode: e7f8d...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ti10 skrev:

Lurte på det samme, og dette med "svart drag over øynene", er det et eksempel på fagterminologi fra utdanningen din innen psykisk helse? Hvilken utdanning er det forresten?

Skjønner at du syntes det er rart, men det faller ikke naturlig for meg å bruke så mye fagterminologi når jeg starter en tråd på kvinneguiden og spør om ett råd.. Forventer ikke at de som svarer her inne har utdannelse i det man måtte spørre om. 

Jeg vil ikke si at jeg bruker uttrykket "svart drag over øynene" så mye i jobbsammenheng, men dette var en personlig beskrivelse av hvordan jeg opplever svigermor når hun, for å si det pent, "bikker over". Når det er sagt har jeg erfaring med at mennesker jeg har møtt i ulike psykosetilstander kan få et mørkt drag over øynene, eller ha mer intense øyne enn de vanligvis har, flytter blikket raskere fra et sted til et annet. Dette er jo beskrivelser vi bruker der jeg jobber. 

Jeg kan godt si hva slags utdannelse jeg har, men kan jeg spørre hvorfor? Hva betyr det for deg om jeg er vernepleier med videreutdanning innenfor psykisk helse, sosionom eller noe annet? Må ikke lese meg ironisk eller spydig her, jeg lurer oppriktig på hvorfor det betyr noe. 

 

Anonymkode: c307f...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at du syntes det er rart, men det faller ikke naturlig for meg å bruke så mye fagterminologi når jeg starter en tråd på kvinneguiden og spør om ett råd.. Forventer ikke at de som svarer her inne har utdannelse i det man måtte spørre om. 

Jeg vil ikke si at jeg bruker uttrykket "svart drag over øynene" så mye i jobbsammenheng, men dette var en personlig beskrivelse av hvordan jeg opplever svigermor når hun, for å si det pent, "bikker over". Når det er sagt har jeg erfaring med at mennesker jeg har møtt i ulike psykosetilstander kan få et mørkt drag over øynene, eller ha mer intense øyne enn de vanligvis har, flytter blikket raskere fra et sted til et annet. Dette er jo beskrivelser vi bruker der jeg jobber. 

Jeg kan godt si hva slags utdannelse jeg har, men kan jeg spørre hvorfor? Hva betyr det for deg om jeg er vernepleier med videreutdanning innenfor psykisk helse, sosionom eller noe annet? Må ikke lese meg ironisk eller spydig her, jeg lurer oppriktig på hvorfor det betyr noe. 

 

Anonymkode: c307f...d4e

 

2 timer siden, ti10 skrev:

Lurte på det samme, og dette med "svart drag over øynene", er det et eksempel på fagterminologi fra utdanningen din innen psykisk helse? Hvilken utdanning er det forresten?

OK:

Anonymkode: e7f8d...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det faktisk er en ulempe for deg at du har utdannelse innen dette - du glemmer pårørendeperspektivet.

 

Ja, det kan godt tenkes at jeg gjør det. At jeg blir for opptatt av å "gjøre ting riktig" og forsøke å forstå henne og hvorfor hun handler som hun gjør. 

Anonymkode: c307f...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg sier det, så er jeg litt redd for at jeg sier for mye. Ønsker ikke bli gjenkjent. :)

Anonymkode: c307f...d4e

Jeg forstår.

Anonymkode: 1559a...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan godt tenkes at jeg gjør det. At jeg blir for opptatt av å "gjøre ting riktig" og forsøke å forstå henne og hvorfor hun handler som hun gjør. 

Anonymkode: c307f...d4e

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår.

Anonymkode: 1559a...48b

Gjør du det?

Anonymkode: e7f8d...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Gjør du det?

Anonymkode: e7f8d...18b

Jeg forstår at TS ikke ønsker å gå i detaljer, så jeg tenker at det som for oss kan virke som forskjellsbehandling fra farmorens side, egentlig har en naturlig forklaring. 

Anonymkode: 1559a...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at du syntes det er rart, men det faller ikke naturlig for meg å bruke så mye fagterminologi når jeg starter en tråd på kvinneguiden og spør om ett råd.. Forventer ikke at de som svarer her inne har utdannelse i det man måtte spørre om. 

Jeg vil ikke si at jeg bruker uttrykket "svart drag over øynene" så mye i jobbsammenheng, men dette var en personlig beskrivelse av hvordan jeg opplever svigermor når hun, for å si det pent, "bikker over". Når det er sagt har jeg erfaring med at mennesker jeg har møtt i ulike psykosetilstander kan få et mørkt drag over øynene, eller ha mer intense øyne enn de vanligvis har, flytter blikket raskere fra et sted til et annet. Dette er jo beskrivelser vi bruker der jeg jobber. 

Jeg kan godt si hva slags utdannelse jeg har, men kan jeg spørre hvorfor? Hva betyr det for deg om jeg er vernepleier med videreutdanning innenfor psykisk helse, sosionom eller noe annet? Må ikke lese meg ironisk eller spydig her, jeg lurer oppriktig på hvorfor det betyr noe. 

 

Anonymkode: c307f...d4e

Hvorfor jeg spurte hva slags utdanning du har? Fordi jeg synes det virker veldig spesielt at en som er utdannet innen psykisk helse formulerer seg som du gjør og spør om faglige råd på et nettforum. De fleste fagpersoner (uansett yrke) har tilgang til mer pålitelige ressurser (kolleger, nettverk, litteratur, fagportaler osv.) enn KG. 

Og det at du (som fagperson) nå sier at du ikke forventer at de som svarer har utdannelse innen det du spør om, er jo også litt spesielt. Hva blir det neste? At kirurger eller jurister oppretter tråder og spør om faglige råd fra lekfolk?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...