Gå til innhold

Navnet Gudrun


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter 1950 har navnet nesten ikke vært i bruk. De fleste besteforeldre til små barn nå er vel født på 1950-60-tallet, så Gudrun var vel et vanlig navn på deres besteforeldre. 

Anonymkode: ed28f...4d3

Et av fornavnene mine er Gudrun, og jeg er født senere enn 1950-60. 😌

Anonymkode: 1f9ac...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et av fornavnene mine er Gudrun, og jeg er født senere enn 1950-60. 😌

Anonymkode: 1f9ac...88a

Du forstod tydeligvis ikke svaret mitt. Jeg skrev ikke at ingen har hett Gudrun siden 1950-60. Folk har jo hett det hvert eneste år fra navnet ble "funnet opp". Jeg mente at navnet har vært lite brukt siden 1950-årene.

Anonymkode: ed28f...4d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller Gudrun, Solvår, Gunnhild, Borghild, Gunda osv enn Emma, Sara, Leah, Linnea, Nora osv... Husker når jeg var ung, vi hadde 7!!! Heidi på trinnet. De fikk bare et tall bak navnet sitt og med mister man litt identitet, syns jeg. 

Så JA til å bruke alt annet enn topp 10 navn👏🏼👏🏼👏🏼

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zurazurafina skrev:

Heller Gudrun, Solvår, Gunnhild, Borghild, Gunda osv enn Emma, Sara, Leah, Linnea, Nora osv... Husker når jeg var ung, vi hadde 7!!! Heidi på trinnet. De fikk bare et tall bak navnet sitt og med mister man litt identitet, syns jeg. 

Så JA til å bruke alt annet enn topp 10 navn👏🏼👏🏼👏🏼

Enig. Husker vi hadde 3 Camilla og 3 Silje i klassen.

Anonymkode: ed28f...4d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 23.24, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke se for meg en liten baby som heter Gudrun. En eldre dame derimot...

Anonymkode: b7bf1...368

Det har kanskje noe å gjøre med hva man er vant til? Lillesøsteren min har et sånt "eldre dame"-navn, men jeg har aldri tenkt over det på den måten, før hun selv påpekte det i voksen alder. 

Anonymkode: cf9a7...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Zurazurafina said:

Heller Gudrun, Solvår, Gunnhild, Borghild, Gunda osv enn Emma, Sara, Leah, Linnea, Nora osv... Husker når jeg var ung, vi hadde 7!!! Heidi på trinnet. De fikk bare et tall bak navnet sitt og med mister man litt identitet, syns jeg. 

Så JA til å bruke alt annet enn topp 10 navn👏🏼👏🏼👏🏼

Husker godt den farsen med at alle skulle kalle døtrene sine for Emma på 90 tallet. Selv nå kjenner jeg at navnet er litt for mye brukt.

Anonymkode: a14cc...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gudrun er mer vanlig i Sverige enn i Norge, tror det blir sett på som mer gammeldags her. Jeg liker det, det et stødig navn som skiller seg litt ut. Se bare på Gunhild Stordalen, hadde hun hatt et annet navn som f.eks Celine så hadde hun kanskje ikke blitt tatt like seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fint når de bruker disse gamle navnene. Har selv ett navn som ikke er brukt så mye igjen i Norge, og er nok ikke mange som født i 2019 som har dette navnet. 

Anonymkode: ea2c0...18c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sklir jo rett inn sammen med Othilie, Augusta, Klara, Olga, Signe, Ester, Ruth. Alle disse har gått i barnehagen til mine barn. Og Anton, Ludvig, Alfred, Rasmus, Elias og Isak. 

Anonymkode: 17e43...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ella1 skrev:

Gudrun er mer vanlig i Sverige enn i Norge, tror det blir sett på som mer gammeldags her. Jeg liker det, det et stødig navn som skiller seg litt ut. Se bare på Gunhild Stordalen, hadde hun hatt et annet navn som f.eks Celine så hadde hun kanskje ikke blitt tatt like seriøst.

Tuller du?

Celina Middelfart er en seriøs forretningskvinne, i motsetning til Gunnhild Stordalen som angivelige redder verden med å fly rundt den.

Anonymkode: 58d7a...536

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig du vil her? Hvorfor er det viktig for deg å påpeke at et nyfødt barn sitt navn er så innmari stygt etter din mening? Er det rart barn blir mobbere når det er slike holdninger de lærer fra foreldrene sine? Herlighet, jeg blir oppgitt. 

Anonymkode: 0817d...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...