Gå til innhold

Ny dobbeltseng


Op432

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg ny seng og lurer på om noen har noen erfaringer å dele.

Ønsker kontinentalseng på 180cm. Har vært litt rundt og prøvd, men får ikke noe særlig inntrykk. Det er alltid masse folk der og jeg kan ikke si jeg kjenner så stor forskjell på sengene.

Budsjettet er på rundt 15k og medium mykhet tror jeg blir bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Kristine79 skrev:

Jensen. Men da må du opp i pris.

Har ikke mer enn rundt 15.000 å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nylig kjøpt ny seng og en sengeselger sa helt ærlig at du bør snu de fleste madrasser 2-3 ganger i året, hvis ikke får du nedsøkk i midten. Det er noen få unntak og de er i prisklasse langt over budsjettet ditt.

Hva gjelder å kjenne på de: ta deg tid. Sett av minst 1 time i sengebutikken og ligg i sengene minst noen minutter. Mange madrasser er vendbare og finnes med en medium og en hard side, så på dobbeltsengen er gjerne den medium den til høyre.  Du må prøve deg frem. Få selger til å se på ryggsøylen din når du ligger i sengen. 

Anonymkode: f45d5...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har nylig kjøpt ny seng og en sengeselger sa helt ærlig at du bør snu de fleste madrasser 2-3 ganger i året, hvis ikke får du nedsøkk i midten. Det er noen få unntak og de er i prisklasse langt over budsjettet ditt.

Hva gjelder å kjenne på de: ta deg tid. Sett av minst 1 time i sengebutikken og ligg i sengene minst noen minutter. Mange madrasser er vendbare og finnes med en medium og en hard side, så på dobbeltsengen er gjerne den medium den til høyre.  Du må prøve deg frem. Få selger til å se på ryggsøylen din når du ligger i sengen. 

Anonymkode: f45d5...653

Jeg har ikke helt troa på den fremgangsmåten. Jeg testet senger for noen uker siden. Fikk ikke noe ut av det. Mange andre kunder som gikk frem og tilbake. Sengene føltes alle ganske like ut.

 

Jeg sover godt på det meste, så lenge det ikke er altfor myk eller veldig hardt. Jeg planlegger å kjøpe seng uprøvd på nett og regner med at det skal gå helt fint. Vurderer derfor denne Svane-senga jeg linka til over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er en svaneseng kan du vel antakelig gå til en butikk og prøve den? Og hvis du får bedre pris på nett, kjøp på nett eller be de matche pris i butikk. Å «prøveligge» senger fungerte fint for oss, men det betyr jo ikke at det fungerer for alle ;)

En annen ting som overrasket meg var at f eks hadde Møbelringen og Skeidar flere av de samme Svane-sengene,men de hadde ulikt navn i de ulike butikkene. Verdt å sjekke ut :)

Anonymkode: f45d5...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 0.57, Op432 skrev:

Har ikke mer enn rundt 15.000 å bruke.

Det går helt fint :)

Kampanje akkurat nå.

Budsjettet ditt klarer akkurat denne. Det er den dyreste Jensen du får for 15 tusen, Nova plus.

http://www.skeidar.no/produkter/nova-plus-kontinental-180x200-cm-17079

Nova Basic er modellen under i registeret, og den kommer på 12 tusen. http://www.skeidar.no/produkter/nova-basic-kontinental-180x200-cm

Wonderland ligger på nøyaktig samme priser.

 

Anonymkode: f4e0a...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går helt fint :)

Kampanje akkurat nå.

Budsjettet ditt klarer akkurat denne. Det er den dyreste Jensen du får for 15 tusen, Nova plus.

http://www.skeidar.no/produkter/nova-plus-kontinental-180x200-cm-17079

Nova Basic er modellen under i registeret, og den kommer på 12 tusen. http://www.skeidar.no/produkter/nova-basic-kontinental-180x200-cm

Wonderland ligger på nøyaktig samme priser.

 

Anonymkode: f4e0a...bfa

Se der ja.

 

Hodegavl er jo selvsagt ikke inkludert. Kjøper jeg denne har jeg råd til gavl også.

http://mobelmann1.no/svane-kontinental-senger/svane-elegance-kontinentalmadrass-180x200-p893.html

Er det bare jeg som tenker at Wonderland, Svane og Jensen stort sett er det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kikket lenge på seng, brukt god tid og prøveligget det meste, og havnet på Wonderland VIP, kontinental. Ligger helt i toppsjiktet med de beste sengene og er satt ned til 18 000,-

Endret av baltazar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/16/2019 at 1:05 AM, Op432 said:

Jeg har en Svane kontinentalseng; litt eldre modell men samme prinsipp, med to mykhetsgrader. Min erfaring er at mellommadrassen blir nedligget etter 3-5 år, og må byttes. Overmadrassen bytter jeg når det er nødvendig. Den nederste madrassen, med ramme, holder seg fin.

Anonymkode: 8f5b3...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...