venus24 Skrevet 16. mars 2019 #21 Skrevet 16. mars 2019 Nøyaktig hva er problemet med at han vil gifte seg med en muslimsk kvinne? Hva er du redd for, og hvorfor?
Litteraturtruse Skrevet 16. mars 2019 #22 Skrevet 16. mars 2019 2 timer siden, Mari Y skrev: Nazist er kanskje og å dra det litt for langt. Fordommer ville jeg nok kalt det. Jeg sa at det høres ut som nazistene før krigen. Mange i dette forumet snakker faktisk om muslimer på akkurat samme måte. 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #23 Skrevet 16. mars 2019 ts, du har 2 valg: lage masse styr rundt sønnen din sitt valg av partner og dermed risikere å støte han bort fra deg. eller du kan være glad for at han har funnet kjærligheten i sitt liv Anonymkode: 7d728...0dd 1
exictence Skrevet 16. mars 2019 #24 Skrevet 16. mars 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid ønsket han finner seg en norsk kvinne. Hva bør jeg si? Anonymkode: 8985a...cfc Gratulerer. Så koselig at du har funnet deg en som du elsker. Jeg gleder meg for dere. 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #25 Skrevet 16. mars 2019 Dette må være en trolletråd. Muslimske kvinner har ikke lov til å være sammen med ikke-muslimer. Anonymkode: 59e73...87e 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #26 Skrevet 16. mars 2019 Norsk-pakistaner her. Hva er du redd for? Du høres ut som en pakistansk mor som har noia for at datteren gifter seg med norsk og er redd for at kulturen og religionen blir glemt😝 Slapp av «like hoder» leker best «ikke like barn». Anonymkode: 8e17c...367 2
Mari Y Skrevet 16. mars 2019 #27 Skrevet 16. mars 2019 7 timer siden, Litteraturtruse skrev: Jeg sa at det høres ut som nazistene før krigen. Mange i dette forumet snakker faktisk om muslimer på akkurat samme måte. Mange høyreekstreme har samme tankesett og de finner lett frem på diverse forumer. Men ser ikke akkurat det her, selv fordommene er tullete.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #28 Skrevet 16. mars 2019 Din sønn elsker henne og hennes barn blir dine barnebarn. Nå vinner du på å åpne armene. Hun er menneske, det er det viktige. Anonymkode: a5f9c...e84 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #29 Skrevet 16. mars 2019 14 hours ago, AnonymBruker said: Sønnen min har lenge vært kjæreste med en muslimsk kvinne. Men jeg hadde alltid i baktankene mine at det forholdet ikke kommer til å fungere. De tenker å forlove seg snart 😕 Jeg er redd for å såre han. Jeg har alltid ønsket han finner seg en norsk kvinne. Hva bør jeg si? Anonymkode: 8985a...cfc Fortelle han at mammaen sin har ikke utviklet tankemåte videre enn 1930. Anonymkode: 0457c...724 1
HalldirV2 Skrevet 16. mars 2019 #30 Skrevet 16. mars 2019 9 timer siden, Litteraturtruse skrev: Jeg sa at det høres ut som nazistene før krigen. Mange i dette forumet snakker faktisk om muslimer på akkurat samme måte. Sjeldent jeg har sett noen skrive om muslimer slik nazistene betraktet jøder, om det var den sammenligningen du siktet til?! Og her på forumet har jeg aldri sett noe slikt.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #31 Skrevet 16. mars 2019 14 hours ago, AnonymBruker said: Sønnen min har lenge vært kjæreste med en muslimsk kvinne. Men jeg hadde alltid i baktankene mine at det forholdet ikke kommer til å fungere. De tenker å forlove seg snart 😕 Jeg er redd for å såre han. Jeg har alltid ønsket han finner seg en norsk kvinne. Hva bør jeg si? Anonymkode: 8985a...cfc Så om hun hadde vært etnisk norsk, men strengt praktiserende innenfor islam eller annen religion, så hadde det vært greit? Anonymkode: 7d98a...959 2
Hedy Lamarr Skrevet 16. mars 2019 #32 Skrevet 16. mars 2019 9 timer siden, Litteraturtruse skrev: Jeg sa at det høres ut som nazistene før krigen. Mange i dette forumet snakker faktisk om muslimer på akkurat samme måte. Ja, noen på dette forumet gjør det, og de har heller ikke jeg et eneste gram med sympati for. Men som du ser får ts masse motbør i denne tråden, så det er jo endel ok folk på forumet også. TS: Jeg synes du skal ta et oppgjør med fordommene dine, og ønske din sønns kommende kone varmt velkommen. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #33 Skrevet 16. mars 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette må være en trolletråd. Muslimske kvinner har ikke lov til å være sammen med ikke-muslimer. Anonymkode: 59e73...87e Merkelig at flere ikke ser at dette er en trolletråd ment for provosere. Anonymkode: 57c5c...6b7
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #34 Skrevet 16. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Din sønn elsker henne og hennes barn blir dine barnebarn. Nå vinner du på å åpne armene. Hun er menneske, det er det viktige. Anonymkode: a5f9c...e84 Hadde heller ikke blitt skrevet om det var en datter. Anonymkode: 00f3a...2b1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #35 Skrevet 16. mars 2019 Du skal ikke si en dritt, men endre din tankegang og menneskesyn, kjære TS Anonymkode: 5c469...01f 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #36 Skrevet 16. mars 2019 Spark henne. Hadde ALDRI levd med en svigerfamilie med islams bakgrunn. ☠️ Anonymkode: f821d...f30
Trolltunge Skrevet 16. mars 2019 #37 Skrevet 16. mars 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Familien er opprinnelig fra Pakistan. Hun tror på Gud men er ikke så religiøs at hun bruker hodeplagg. Jeg er redd for at sønnen min tar feil valg. Siden jeg tror på ordtaket «like barn leker best». Men nå som de tenker å forlove seg, er jeg mer redd 😕 Anonymkode: 8985a...cfc Det er mange måter to mennesker skal passe sammen på. Verdisyn, prioriteringer, seksuelt, humor, interesser, med mer. Mange faktorer! Ikke minst skal det være gjensidig respekt og kjærlighet. Hvilken garanti har du for at en norsk kvinne tikker av på flere faktorer enn den muslimske kvinnen gjør? Det er tydeligvis hun som har hans kjærlighet, og de føler at de er en bra match. Da bør du som mor ikke gjøre annet enn å respektere hans valg og vurderingsevne. Som det blir nevnt tidligere i tråden, er det greit for familien hennes at hun gifter seg med en nordmann kan du regne med at de er liberale muslimer. Hadde det ikke vært greit for familien hennes kunne hun likevel være en fantastisk partner for ham. Du bør bli kjent med henne, og ikke møte henne med fordommer. Hun kan være helt fantastisk, mens ikke alle norske kvinner er det. Hudfarge og etnisitet sier lite om personlighet! 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #38 Skrevet 16. mars 2019 Jeg er muslim og mannen min er etnisk norsk. Jeg var Vedlig redd for at familien til mannen min ikke skulle godta meg, men heldigvis har de godtatt oss fra første stund. Og det samme har familien min gjort. Til tross for at vi har forskjellige religioner og ulike bakgrunn så har ting godt kjempe bra for oss. Jeg ser ikke noe grunn til bekymring og tenke det verste om alt. La nå sønnen din leve livet sitt, om de finner ut at de ikke funker på grunn av religion og kultur forskjell. Så funker det ikke. Det eneste du kan gjøre er å bare godta han og respektere valget han har tatt. Anonymkode: 0a5c8...fb8 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå