AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #1 Skrevet 15. mars 2019 Sønnen min har lenge vært kjæreste med en muslimsk kvinne. Men jeg hadde alltid i baktankene mine at det forholdet ikke kommer til å fungere. De tenker å forlove seg snart 😕 Jeg er redd for å såre han. Jeg har alltid ønsket han finner seg en norsk kvinne. Hva bør jeg si? Anonymkode: 8985a...cfc
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #2 Skrevet 15. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid ønsket han finner seg en norsk kvinne. Hva bør jeg si? Du bør ikke si noe om det. Anonymkode: 05621...d43 21
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #3 Skrevet 15. mars 2019 Ikke si noe som helst. Er hans liv, hans følelser og hans kjærlighet til henne. Er hans valg hvem han vil ha til kone. Bare fordi hun er muslimsk betyr ikke det automatisk hun er super religiøs i sin tro, eller at hun tror i det hele tatt. Anonymkode: 67513...fdc 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #4 Skrevet 15. mars 2019 Hvor muslimsk er hun? Går hun med hijab? Hvilket land er hun fra? Hvorfor vil du ikke? Redd for at han må konvertere ? Jeg synes temaet er veldig interessant. Mange foreldre har nok måttet lære at ting ikke blir som man har planlagt i eget hode. Samme gjelder vel folk generelt. Anonymkode: 00f3a...2b1 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #5 Skrevet 15. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke si noe som helst. Er hans liv, hans følelser og hans kjærlighet til henne. Er hans valg hvem han vil ha til kone. Bare fordi hun er muslimsk betyr ikke det automatisk hun er super religiøs i sin tro, eller at hun tror i det hele tatt. Anonymkode: 67513...fdc Hadde det vært en datter som hadde funnet en muslimsk mann hadde ingen svart det her. Anonymkode: 00f3a...2b1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #6 Skrevet 15. mars 2019 Du slår hånden av han. Det hadde jeg gjort. Anonymkode: 54fa9...576
HalldirV2 Skrevet 15. mars 2019 #7 Skrevet 15. mars 2019 Er familien liberale nok til å la datteren gifte seg med en nordmann, da tror jeg ikke religionsfoeskjellen vil by på store problemer. Er hun i det hele tatt muslim, altså praktiserende? 10
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #8 Skrevet 15. mars 2019 Forskjell på muslimer da, herregud... spørs hvor religiøs hun er. Dessuten er det hans liv, ikke ditt. Anonymkode: a52f2...3fe 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #9 Skrevet 15. mars 2019 Med mindre du har lyst til å ødelegge relasjonen til din sønn og dermed også miste tid med dine fremtidige barnebarn, så vil jeg råde deg til å klistre på deg et smil og ønske din svigerdatter velkommen med åpne armer. Han har valgt sin partner, og kommer til å stå ved det valget. Du skyter bare deg selv i foten ved å være så fordomsfull som du er. Anonymkode: ee073...7e9 9
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #10 Skrevet 15. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Med mindre du har lyst til å ødelegge relasjonen til din sønn og dermed også miste tid med dine fremtidige barnebarn, så vil jeg råde deg til å klistre på deg et smil og ønske din svigerdatter velkommen med åpne armer. Han har valgt sin partner, og kommer til å stå ved det valget. Du skyter bare deg selv i foten ved å være så fordomsfull som du er. Anonymkode: ee073...7e9 Ja det gjør hun, men vi kvinner får alltid høre "hør på moren din!! Hun har mer erfaring i livet" Anonymkode: 00f3a...2b1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #11 Skrevet 15. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja det gjør hun, men vi kvinner får alltid høre "hør på moren din!! Hun har mer erfaring i livet" Anonymkode: 00f3a...2b1 Og det er vanligvis et godt råd, både for sønner og døtre, å lytte til sin mor og hennes erfaring. Men nå er det ingenting som tyder på at TS har noen som helst erfaring med muslimske eller flerkulturelle parforhold, så hva skal hun egentlig bidra med her? Anonymkode: ee073...7e9 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #12 Skrevet 15. mars 2019 Familien er opprinnelig fra Pakistan. Hun tror på Gud men er ikke så religiøs at hun bruker hodeplagg. Jeg er redd for at sønnen min tar feil valg. Siden jeg tror på ordtaket «like barn leker best». Men nå som de tenker å forlove seg, er jeg mer redd 😕 Anonymkode: 8985a...cfc
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #13 Skrevet 15. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og det er vanligvis et godt råd, både for sønner og døtre, å lytte til sin mor og hennes erfaring. Men nå er det ingenting som tyder på at TS har noen som helst erfaring med muslimske eller flerkulturelle parforhold, så hva skal hun egentlig bidra med her? Anonymkode: ee073...7e9 Men mødre skal jo bli hørt på samme hva det handler om, for de har "mer erfaring" 😛 jeg er så lei av det og angrer bittert på at jeg har hørt så mye på min mor og det begynte å tære på forholdet. Anonymkode: 00f3a...2b1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #14 Skrevet 16. mars 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Familien er opprinnelig fra Pakistan. Hun tror på Gud men er ikke så religiøs at hun bruker hodeplagg. Jeg er redd for at sønnen min tar feil valg. Siden jeg tror på ordtaket «like barn leker best». Men nå som de tenker å forlove seg, er jeg mer redd 😕 Anonymkode: 8985a...cfc Du tror på ja. Men deg gjør tydeligvis ikke han. Du respekterer ikke at han tar avgjørelser over eget liv ved å blande deg i hans avgjørelser. Hadde du vært min mor hadde jeg kuttet kontakten med deg, så det er en risiko du får ta. Anonymkode: 89f10...dbd 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #15 Skrevet 16. mars 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du respekterer ikke at han tar avgjørelser over eget liv ved å blande deg i hans avgjørelser. Håpløs kommentar. Skal man si det samme til folk som er i ferd med å gjøre en alvorlig handling? "Ikke bland deg". Anonymkode: 54fa9...576 1
Ewe Skrevet 16. mars 2019 #16 Skrevet 16. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Familien er opprinnelig fra Pakistan. Hun tror på Gud men er ikke så religiøs at hun bruker hodeplagg. Jeg er redd for at sønnen min tar feil valg. Siden jeg tror på ordtaket «like barn leker best». Men nå som de tenker å forlove seg, er jeg mer redd 😕 Anonymkode: 8985a...cfc Nøyaktig hva er du redd for? 4
Mari Y Skrevet 16. mars 2019 #17 Skrevet 16. mars 2019 Tradisjonelt sett så er det faktisk slik at for og å gifte seg, bl a, så må mannen være muslim for og å gifte seg med en muslimsk kvinne. Så dersom hun ikke er veldig religiøs tror jeg dette skal gå veldig bra. Beste er og å vente og se.
Litteraturtruse Skrevet 16. mars 2019 #18 Skrevet 16. mars 2019 Jeg blir utrolig overrasket over hvor trangsynte folk er, men det bør kanskje ikke være en overraskelse lenger. Faren min er muslim, jeg har fem søstre, en av dem går i hijab. Alle har utdanning, alle jobber. Jeg har barn utenfor ekteskap, aldri vært noe problem. Mange av vennene mine både nå og fra barndommen har muslimsk bakgrunn uavhengig av om de er praktiserende eller ikke er de alle gode mennesker som driter i hva folk tror på så lenge de ikke plager noen andre. Det er helt utrolig at ikke fler av dere hører hvor like nazister før krigen dere høres ut. 14
Mari Y Skrevet 16. mars 2019 #19 Skrevet 16. mars 2019 6 minutter siden, Litteraturtruse skrev: Jeg blir utrolig overrasket over hvor trangsynte folk er, men det bør kanskje ikke være en overraskelse lenger. Faren min er muslim, jeg har fem søstre, en av dem går i hijab. Alle har utdanning, alle jobber. Jeg har barn utenfor ekteskap, aldri vært noe problem. Mange av vennene mine både nå og fra barndommen har muslimsk bakgrunn uavhengig av om de er praktiserende eller ikke er de alle gode mennesker som driter i hva folk tror på så lenge de ikke plager noen andre. Det er helt utrolig at ikke fler av dere hører hvor like nazister før krigen dere høres ut. Nazist er kanskje og å dra det litt for langt. Fordommer ville jeg nok kalt det. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #20 Skrevet 16. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde det vært en datter som hadde funnet en muslimsk mann hadde ingen svart det her. Anonymkode: 00f3a...2b1 For som oftest er religiøse muslimske menn mer fucked i hodet enn kvinner. Mennene tror de kan bestemme og kjøre på (Ikke alle men de fleste muslimske menn som er veldig religiøse). Kvinner derimot har ikke samme rettigheter i de landene som menn har (varierer fra hvilket land da). Men mange menn har jo blitt lært opp til at de bestemmer over kvinnen. Ikke omvendt. Finnes muslimske menn som bare er født i muslimsk familie men ellers er normale og praktiserer ikke religionen. Anonymkode: 67513...fdc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå