Gå til innhold

Murringer i korsryggen, gravid?


Blåbæret93

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg lest en del på forskjellige forum sng symptomer og graviditet. Forstår at det er veldig individuelt om man har tegn/symptomer eller ikke, og hvilke man har.

Jeg hadde eggløsning ca 6.mars (el-slim) og er i dag ca 9 dpo. 

Jeg håper og tror at jeg er gravid nå, fordi døler at kroppen min er veldig annerledes enn før. Jeg har vært kvalm til tide og utide, ikke matlyst om morningen (har alltid matlyst) og mer matlyst om kvelden, vondt i tennene, gråte for teite ting som st jeg var sulten eller samboer fant en for liten sjokoladebit til meg, rare smerter/murringer i magen og veldig mye murringer i korsryggen. Har også hatt en rar form for vondt i hode, som går vekk. Jeg sliten litt med hodepine og den gir seg ikke før jeg evt sover den vekk, så dette er noe nytt. Jeg har også før fått veldig ømme brystvorter mellom el og ikm, så siden jeg ikke har det nå er det noe nytt.

Har også våknet tidlig (6tiden) for å måtte tisse og spise haha.

I dag er jeg veldig sliten, mye vondt i ryggen, varm, litt vondt i hode og kvalm (må spise for å ikke bli kvalm).

Har planer om å teste på søndag, så er ikke lenge til og vi er veldig spente.

Hva tror dere? Kan det være sjans for at jeg er gravid? Noen som har hatt det slik som meg som testet positivg?

Blir veldig glad for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper ikke du har graviditet symptomer, for da kan det hende mine også er det, enda jeg satt inn ringen en dag for sent. :sjokkbla:

Jeg har murringer i korsryggen, murringer i eggstokk området, oppblåst, sliten, forstoppet, trøtt, små kvalm. 

Jeg aner ikke når jeg skal eventuelt teste eller om jeg skal gå ringen ut for å se om menne kommer. 

 

Men for din del, krysser fingrene og lykke til!!! 

Anonymkode: 76ad7...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg håper ikke du har graviditet symptomer, for da kan det hende mine også er det, enda jeg satt inn ringen en dag for sent. :sjokkbla:

Jeg har murringer i korsryggen, murringer i eggstokk området, oppblåst, sliten, forstoppet, trøtt, små kvalm. 

Jeg aner ikke når jeg skal eventuelt teste eller om jeg skal gå ringen ut for å se om menne kommer. 

 

Men for din del, krysser fingrene og lykke til!!! 

Anonymkode: 76ad7...ba0

Haha, jeg håper jo deg er graviditets symptomer for min del🤭 men kanskje ikke for deg?

kanskje du burde sett på når du sist hadde mensen og så regne deg fram til når du burde få mensen, så teste da. 

Takk! Kryssen fingre og tær her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok bare forhåpningsfulle innbildninger, for man får ikke såååå mange symptomer når et evt embryo bare er noen dager gammelt. Husker jeg også pleide å få alle slags "symptomer" i prøveperioden, men det var bare ønsketenkning og innbildning, alt sammen de første månedene.

Mennesker kan faktisk få innbildt svangerskap, som hunder kan. 

Anonymkode: 6d52a...19a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Dette er nok bare forhåpningsfulle innbildninger, for man får ikke såååå mange symptomer når et evt embryo bare er noen dager gammelt. Husker jeg også pleide å få alle slags "symptomer" i prøveperioden, men det var bare ønsketenkning og innbildning, alt sammen de første månedene.

Mennesker kan faktisk få innbildt svangerskap, som hunder kan. 

Anonymkode: 6d52a...19a

Ja, det som er så sykt spennende og facinerende med hjernen vår. At den kan få kroppen til å tro at vi er gravide, uten å være det.

Håper jo uansett at jeg er det, man må aldri miste håper😄👍🏻 Tenker at selv om man har mange tegn tidlig, betyr det nødvendigvis ikke at man ikke er gravid heller🤭

 

Noen andre som vil dele erfaring av hvilke symptomer dere hadde mellom el og ikm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt i samme båt. Bare 6 dpo, men har vondt/murring i korsryggen samt støl i eggstokkområdene. Er sinsykt sliten og trøtt og føler meg syk. Igår hadde jeg veldig like symptomer som du beskriver. 

Sist jeg ble gravid i 2016 så våknet jeg 10 dpo av at hele kroppen føltes helt sinnsykt støl. Akkurat som jeg hadde trent så hardt jeg aldri har gjort før. Tenkte ikke så mye over det, men etter noen dager bynte det å strekke så voldsomt i eggstokkene og 14 dpo testa jeg positivt. Så får bare vente i spenning denne gang :-) 

 

Anonymkode: e18d2...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er litt i samme båt. Bare 6 dpo, men har vondt/murring i korsryggen samt støl i eggstokkområdene. Er sinsykt sliten og trøtt og føler meg syk. Igår hadde jeg veldig like symptomer som du beskriver. 

Sist jeg ble gravid i 2016 så våknet jeg 10 dpo av at hele kroppen føltes helt sinnsykt støl. Akkurat som jeg hadde trent så hardt jeg aldri har gjort før. Tenkte ikke så mye over det, men etter noen dager bynte det å strekke så voldsomt i eggstokkene og 14 dpo testa jeg positivt. Så får bare vente i spenning denne gang 🙂

 

Anonymkode: e18d2...5fd

Spennende da! Når tenker du å teste? Håper vi begge er gravide da😄🤰🏼👶🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker og allefall vente til 12 dpo. Selv om jeg sikkert kunne testa hver dag fordi det er vanskelig å la vær😂 

Når tenker du og teste?😊 

Det håper virkelig jeg og! Vi får krysse alt vi har😍 

Synes det er vanskelig det her, man har jo så lett for å tolke alt man kjenner på kroppen på leit etter symptomer.. 

Men skjønner virkelig ikke hvorfor jeg skal ha så vondt i korsryggen😳 Klarer nesten ikke løfte barnet mitt for det kjennes som leddene ikke skal henge sammen. Minner meg om bekkenløsning, men vet jo veldig godt at det ikke kan komme SÅ tidlig 😂

Anonymkode: e18d2...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker og allefall vente til 12 dpo. Selv om jeg sikkert kunne testa hver dag fordi det er vanskelig å la vær😂 

Når tenker du og teste?😊 

Det håper virkelig jeg og! Vi får krysse alt vi har😍 

Synes det er vanskelig det her, man har jo så lett for å tolke alt man kjenner på kroppen på leit etter symptomer.. 

Men skjønner virkelig ikke hvorfor jeg skal ha så vondt i korsryggen😳 Klarer nesten ikke løfte barnet mitt for det kjennes som leddene ikke skal henge sammen. Minner meg om bekkenløsning, men vet jo veldig godt at det ikke kan komme SÅ tidlig 😂

Anonymkode: e18d2...5fd

Uhh, så spennende! Det er en ren tålmodighetsprøve å vente på å teste altså! 😅

Jeg kan "egentlig" teste i morgen (10dpo), men jeg og samboer har avtalt å gjøre det på søndag😊 Da er jeg jo 11dpo, men har lest at folk har fått negativ 11dpo og så positiv 14dpo! Så det blir spennende å se😊 Dette blir da vår første graviditet, så er ekstra spennende og skummelt!

Ja, du må oppdatere meg da her. Leser så altfor mange tråder hvor vi aldri hører hvordan det gikk med trådstarter eller de som svarer🤭

Nei, du jeg er helt enig! Jeg har aldri hatt sånne murringer i ryggen før! Har jo hatt mensen murringer i ryggen, men de har vært når jeg har mensen og rett før. Jeg pleier jo også å få ømme pupper mellom EL og IKM, så siden jeg ikke har det er det jo veldig spennende😁

Kan vell komme? Er det ikke hormonelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! 

Det skal jeg gjøre. 

Ja er faktisk helt enig, så irriterende og lese lange tråder også står det aldri om hvordan det gikk 😅 

Du må oppdatere her når du har testet du og😊 

Klarer faktisk ikke huske fra sist om jeg hadde ømme pupper, men noen uker på vei var mitt største mareritt håndduk på brystvortene etter å ha dusjet 😬 

De er ikke så veldig ømme nå, det er mer at det stikker/dump smerte. Vanskelig å forklare. 

Har gått på p-piller helt siden fødsel så er ikke helt kjent med hvordan kroppen skal kjennes mellom el og mens, men dette minner meg veldig om sist graviditet 🥴 

Anonymkode: e18d2...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2019 den 22.56, Blåbæret93 skrev:

Så spennende å lese! 

Jeg oppdaterer på søndag!😄😍

Har du testet? 😀

Anonymkode: e18d2...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du testet? 😀

Anonymkode: e18d2...5fd

Har tisset i glass, men satt det i kjøleskapet. Leste at det kan fint stå der litt. Vi har broren min på besøk, så vil ikke teste mens han er her, fordi vi vil feire sammen når (sier når for å være positiv) den blir positiv! Men oppdaterer her når det er blitt testet uansett resultat 😊

I går var jeg skikkelig øm i nedre delen av magen, litt stikinger og myyye utflod. I dag er jeg blanding mellom øm og støl. Så tror og håper virkelig det er en liten spire som har satt seg❤️

 

Hvordan går det med deg? Regner med at du er hun som har svar tidligere her😅

Endret av Blåbæret93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fult forståelig det da 😊 Spennende, håper virkelig det klaffer for dere! Gleder meg til oppdatering, så gøy å kunne følge hverandre 😊 

 

Her vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Har myye gul og hvit tykk utflod, litt vondt i alle beina i kroppen. Spesielt nakken som jeg aldri har vondt i til vanlig. Føler meg fortsatt syk.

Har kanskje litt stikkinger og litt øm nede i magen, men har mista litt troen. Kanskje på grunn av symptomene ble mindre😅 Hatt en travel helg så ikke helt fått tia til å tenke så mye på alt jeg kjenner. Kanskje like greit. 

 

Anonymkode: e18d2...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det håper vi også! Vi er begge spente, og ser på klokken og smiler. Haha. Har en følelse på at jeg er gravid, så trenger bare bekreftelsen😁🤭 Kan jo føle feil, men jeg har d på følelsen uansett hehe.

 

Uhh, det høres jo ut som tegn da - i følge det jeg har lest hvertfall😅😍

Må ikke miste troa, den må du ha. Det er jo de som ikke kjenner noenting! Så det at du kjenner mindre betyr ikke at håpet er ute😊 Litt greit med travel helg da, får ikke tid til å tenke på det så mye. 

Vi krysser fingrene!😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig 💓 Det er litt magisk at det er deres lille hemmelighet 😊 

Anonymkode: e18d2...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Så herlig 💓 Det er litt magisk at det er deres lille hemmelighet 😊 

Anonymkode: e18d2...5fd

Da testa vi, så spente så vi var. Den var dessverre negativ😥 Ble ganske skuffa, men tester hver morgen til jeg enten får positiv test eller mensen🤭

Må bare si at kroppen og hjernen er ganske kule om de klarer å lure oss😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

14 minutter siden, Blåbæret93 skrev:

Da testa vi, så spente så vi var. Den var dessverre negativ😥 Ble ganske skuffa, men tester hver morgen til jeg enten får positiv test eller mensen🤭

Må bare si at kroppen og hjernen er ganske kule om de klarer å lure oss😂

Ååå, så kjedelig. Lov å bli litt skuffet da ja.. Men dere må ikke miste troen å håpet for det er jo enda sjangs helt til mensen kommer.. 😍 

tok en test jeg og nå, men den var som ventet negativ. Tok den egentlig bare fordi det er spennende å teste 😂 

Anonymkode: e18d2...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

 

Ååå, så kjedelig. Lov å bli litt skuffet da ja.. Men dere må ikke miste troen å håpet for det er jo enda sjangs helt til mensen kommer.. 😍 

tok en test jeg og nå, men den var som ventet negativ. Tok den egentlig bare fordi det er spennende å teste 😂 

Anonymkode: e18d2...5fd

Haha, ja det er det jeg trøster meg med🤭 Men er jo de som tester blendahvitt den ene dagen og så pos den andre, så vi håper fortsatt🤞🏻 så skylder jeg litt på at urinen var i kjøleskapet siden i dagmorres😂🤷🏼‍♀️

Er jo litt usikker på når jeg faktisk hadde el da. Fikk el slim 6.-9.mars. Vet ikke hvilken av de dagene det slapp. Så hvis el var 9. mars så er jeg bare 8dpo. Så blir spennende å se!

Men men, vi er jo bare i får første pp da.. så skal ikke klage 🤭

Haha! Du det er jo spennende da! Du må fortsette å oppdatere😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2019 den 17.23, AnonymBruker skrev:

Dette er nok bare forhåpningsfulle innbildninger, for man får ikke såååå mange symptomer når et evt embryo bare er noen dager gammelt. Husker jeg også pleide å få alle slags "symptomer" i prøveperioden, men det var bare ønsketenkning og innbildning, alt sammen de første månedene.

Mennesker kan faktisk få innbildt svangerskap, som hunder kan. 

Anonymkode: 6d52a...19a

Ja, men å tro man er gravid på samme måte som TS er ikke innbilt svangerskap, bare innbilning på samme måte som placeboeffekt. Innbilt svangerskap hos mennesker er en sjelden og alvorlig psykiatrisk diagnose som bl.a innebærer at man mister mensen og magen vokser. https://www.lommelegen.no/graviditet-og-fødsel/bli-gravid/artikkel/innbilt-svangerskap---pseudocyesis/69024330

Ellers har du rett, det er ikke mulig å få graviditetssymptomer så tidlig. Ser jo også at TS ikke er gravid likevel. Jo mer man kjenner etter, jo mer "symptomer" innbiller man seg at man har.

Anonymkode: 54c1d...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...