Gå til innhold

Rygget på bil, hva skjer da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kjørt bil i 20 år uten å vært borti noe som helst, ergo vet jeg ingenting om skader osv.

 

Skulle snu på parkeringsplass i dag og kalkulerte veldig feil hvor nærme bilen bak var. Har fått meg stor pickup og ja uvandt å rygge med. Hørte bare et knas og da hadde jeg tatt en liten bit av fronten på bil samt litt riper i lakken under. Var grillen som beskytter radiator som fikk trykket tror jeg.

 

Gikk å sa i fra til eier, som ikke hadde peiling på hva som måtte gjøres, men skulle ringe i kveld etter å ha fått samboer til å se på dette. Grillen er jeg ikke bekymret for men heller om det ble noen usynlige skader samt ripene i lakken. Var en nogså ny bil jeg rygga på:(

 

Noen som vet hva en bør gjøre? Må en betale alt selv? Har bare delkasko og ganske dårlig økonomi.

Anonymkode: cc426...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør regne på det.

Men for meg høres det ut som noe du tar på forsikringen.

Anonymkode: 676cd...f3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som rygger har all skyld, uansett. Du må betale alt.

Anonymkode: ea49c...75a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må først sjekke hva forsikringen din dekker, men det er nok en stor fare for at du må betale for dette. 

Det kan bli dyrt og du kan være heldig, men lakkskader koster fort mye dessverre. Umulig for oss å si uten bilder av skaden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har kjørt bil i 20 år uten å vært borti noe som helst, ergo vet jeg ingenting om skader osv.

 

Skulle snu på parkeringsplass i dag og kalkulerte veldig feil hvor nærme bilen bak var. Har fått meg stor pickup og ja uvandt å rygge med. Hørte bare et knas og da hadde jeg tatt en liten bit av fronten på bil samt litt riper i lakken under. Var grillen som beskytter radiator som fikk trykket tror jeg.

 

Gikk å sa i fra til eier, som ikke hadde peiling på hva som måtte gjøres, men skulle ringe i kveld etter å ha fått samboer til å se på dette. Grillen er jeg ikke bekymret for men heller om det ble noen usynlige skader samt ripene i lakken. Var en nogså ny bil jeg rygga på:(

 

Noen som vet hva en bør gjøre? Må en betale alt selv? Har bare delkasko og ganske dårlig økonomi.

Anonymkode: cc426...c1b

Det er uansett din feil. Dere må skrive skademelding. Et sånn skjema skal alltid ligge i bilen. Går sikkert bra, men mulig du mister bonusen din. Vet ikke hvordan det er å ha delkasko, men ring forsikringen din i allefall. 

Anonymkode: a3c5b...86c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Den som rygger har all skyld, uansett. Du må betale alt.

Anonymkode: ea49c...75a

Ja da, den som rygger har skylden. Spørsmålet til TS er om hen vil la ansvarsforsikringen betale for dette, og selv miste bonus, eller om det er smartere å betale skaden selv, og slippe bonustap.

Generelt er det lurest å velge det forsikringsselskapet ditt IKKE foreslår, det er min erfaring. Men jeg har ikke kollidert veldig mye.

Anonymkode: 676cd...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja da, den som rygger har skylden. Spørsmålet til TS er om hen vil la ansvarsforsikringen betale for dette, og selv miste bonus, eller om det er smartere å betale skaden selv, og slippe bonustap.

Generelt er det lurest å velge det forsikringsselskapet ditt IKKE foreslår, det er min erfaring. Men jeg har ikke kollidert veldig mye.

Anonymkode: 676cd...f3d

Ts har ikke ansvarsforsikring, men delkasko 

Anonymkode: c0e4e...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den som rygger har all skyld, uansett. Du må betale alt.

Anonymkode: ea49c...75a

Nei du kødder.

Anonymkode: cc426...c1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja da, den som rygger har skylden. Spørsmålet til TS er om hen vil la ansvarsforsikringen betale for dette, og selv miste bonus, eller om det er smartere å betale skaden selv, og slippe bonustap.

Generelt er det lurest å velge det forsikringsselskapet ditt IKKE foreslår, det er min erfaring. Men jeg har ikke kollidert veldig mye.

Anonymkode: 676cd...f3d

De fåreslår vel oftest å betale selv tror jeg, men mener også at en tjener mest på det i lengden. Så fremt en ikke har totalskadet en dyr bil.

Anonymkode: cc426...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts har ikke ansvarsforsikring, men delkasko 

Anonymkode: c0e4e...ab9

Ansvarsforsikring er minimum. Det har alle.

Anonymkode: cc426...c1b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har kjørt bil i 20 år uten å vært borti noe som helst, ergo vet jeg ingenting om skader osv.

 

Skulle snu på parkeringsplass i dag og kalkulerte veldig feil hvor nærme bilen bak var. Har fått meg stor pickup og ja uvandt å rygge med. Hørte bare et knas og da hadde jeg tatt en liten bit av fronten på bil samt litt riper i lakken under. Var grillen som beskytter radiator som fikk trykket tror jeg.

 

Gikk å sa i fra til eier, som ikke hadde peiling på hva som måtte gjøres, men skulle ringe i kveld etter å ha fått samboer til å se på dette. Grillen er jeg ikke bekymret for men heller om det ble noen usynlige skader samt ripene i lakken. Var en nogså ny bil jeg rygga på:(

 

Noen som vet hva en bør gjøre? Må en betale alt selv? Har bare delkasko og ganske dårlig økonomi.

Anonymkode: cc426...c1b

Gå til nærmeste politihus og lever i fra deg førerkortet, når du ikke husker mer av hva du skulle ha lært i teorien på kjøreskolen. 

Skader du annen bil eller annen eiendom, så ja, du gir beskjed til eier av bilen og du skriver skademelding. Ved personskade eller skade på dyr skal politiet kontaktes uansett omfang på skaden.

I tillegg med dagens tekniske løsninger tar man bilde før man flytter bilen etter påkjørsel. Er der stor skade og eller sksde på levende vesen skal bilen aldri flytte før politiet er på stedet. 

Forsikringsselskapene melder man fra til dersom man er usikker på noe og for å sikre at egen side av saken blir dokumentert. Når du nå ikke har skrevet skademelding så kan faktisk den andre bileieren gi deg skylden for skader dere ikke har blitt enige om på hans bil. Du har etter det du skriver all skyld da du har både vikeplikt når du rygger og har rygget på en stillestående/parkert bil, noe du synes å være innforstått med? 

Jeg blir så maksimalt frustrert over folk som har førerkort, mener selv de opptrer som Guder i trafikken men som så tydelig fortelelr at teorien for førerkortet nei, den er ikke så viktig å kunne når førerkortet er i boks. Derav første setningen i dette innlegget. Tenk om leger eller andre i helsevesenet skulle opptrådt på samme måten mht å kunne sin teori fra studietiden? 

Anonymkode: 027a6...61a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ansvarsforsikring er minimum. Det har alle.

Anonymkode: cc426...c1b

Men så er det ikke det Ts har! Delkasko er nivået OVER ansvarsforsikring. 

Anonymkode: c0e4e...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ansvarsforsikringen som dekker skade på annen persons eiendom. 

Delkasko har ingen betydning i dette tilfellet, den dekker brann og tyveri på egen bil. 

Enig med innlegget litt over her. Skremmende at to personer med førerkort ikke aner hva de skal gjøre når skade oppstår. Skremmende. 

Anonymkode: 25cc0...7e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri kræsjet selv, men andre har gjort det to ganger mot meg. Sist gang sto jeg parkert i parkeringshus.

De sier at man alltid skal ha med seg skjema for å fylle ut, men det har aldri vært gjort i mine situasjoner. Her har bare den som kræsjet ringt til forsikringsselskapet sitt og "registrert" skaden, sånn at alt er ok når jeg tar kontakt med mitt forsikringsselskap som fikser verkstedstime for meg.

Hva som lønner seg for deg (betale fra egen lomme eller bruke forsikringspoeng), vil nok forsikringsselskapet rådgive deg om : ) Vil tro at de anbefaler deg å betale det selv om summen ikke er så stor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fåreslår vel oftest å betale selv tror jeg, men mener også at en tjener mest på det i lengden. Så fremt en ikke har totalskadet en dyr bil.

Anonymkode: cc426...c1b

Tjener ingenting.... Tjene betyr å sitte igjen med mer enn det man gjorde til å begynne med.. 
Man tjener f.eks ikke på å kjøpe noe som er rabattert.. 

Man sparer penger på det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men så er det ikke det Ts har! Delkasko er nivået OVER ansvarsforsikring. 

Anonymkode: c0e4e...ab9

Alle har ansvarsforsikring. Delkasko dekker bla brann og tyveri. Det har ingen verdens ting med skade på person eller annen mans eiendom å gjøre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå til nærmeste politihus og lever i fra deg førerkortet, når du ikke husker mer av hva du skulle ha lært i teorien på kjøreskolen.  

Skader du annen bil eller annen eiendom, så ja, du gir beskjed til eier av bilen og du skriver skademelding. Ved personskade eller skade på dyr skal politiet kontaktes uansett omfang på skaden.

I tillegg med dagens tekniske løsninger tar man bilde før man flytter bilen etter påkjørsel. Er der stor skade og eller sksde på levende vesen skal bilen aldri flytte før politiet er på stedet.  

Forsikringsselskapene melder man fra til dersom man er usikker på noe og for å sikre at egen side av saken blir dokumentert. Når du nå ikke har skrevet skademelding så kan faktisk den andre bileieren gi deg skylden for skader dere ikke har blitt enige om på hans bil. Du har etter det du skriver all skyld da du har både vikeplikt når du rygger og har rygget på en stillestående/parkert bil, noe du synes å være innforstått med? 

Jeg blir så maksimalt frustrert over folk som har førerkort, mener selv de opptrer som Guder i trafikken men som så tydelig fortelelr at teorien for førerkortet nei, den er ikke så viktig å kunne når førerkortet er i boks. Derav første setningen i dette innlegget. Tenk om leger eller andre i helsevesenet skulle opptrådt på samme måten mht å kunne sin teori fra studietiden? 

Anonymkode: 027a6...61a

Føles det godt å kunne se ned og fortelle hvordan ting skal gjøres? Det er ikke menneskelig å ha en svikt fra tid til annen?

 

Og, ja tenk om leger eller andre i helsevesenet gjør feil. Det forekommer altså ikke konstant?

Anonymkode: cc426...c1b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ansvarsforsikringen som dekker skade på annen persons eiendom. 

Delkasko har ingen betydning i dette tilfellet, den dekker brann og tyveri på egen bil. 

Enig med innlegget litt over her. Skremmende at to personer med førerkort ikke aner hva de skal gjøre når skade oppstår. Skremmende. 

Anonymkode: 25cc0...7e0

Du blir altså redd? Skremmende: Veldig høy sansynlighet at landets regjerende styre inneholder minimum 1 psykopat, Ikke fult så skremmende: 2 stk vet ikke hvordan en skal skrive skademelding, før de har lest litt om det.

Anonymkode: cc426...c1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føles det godt å kunne se ned og fortelle hvordan ting skal gjøres? Det er ikke menneskelig å ha en svikt fra tid til annen?

Innsenderen du er så ekkel mot – alt han gjorde var å gi til beste et kort sammendrag av det en skal gjøre om en er uheldig i trafikken og skader andre(s gjenstander).
Du kan gjerne si at slikt burde være unødvendig, men uvitenheten er stor blant folk, så oppsummeringa var nyttig.
Se bare her i tråden: endog folk som selv mener de vet såpass mye at de føler seg berettiget til å svare, presterer å vrøvle om (del)kasko når en har kjørt på og bulka en annens bil. Kasko er som man vet forsikring mot skade på egen bil, og har ingenting med det omtalte tilfellet å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...