Gå til innhold

Rampelys(e)t


erikhansen

Anbefalte innlegg

Hele den "Rampelys-kategorien" er egentlig ganske patetisk og pinlig.                           

Folk som tydeligvis har noe bedre å finne påenn å holde seg veldig ofte oppdatert  angående hva forskjellige "kjendiser" finner på til enhver tid. Deretter kommer man hit til Kvinneguiden, for å bruke velsig mye tid på å kritisere hver minste lille ting som bloggerne gjør. 

Er disse bloggene virkelig så "forferdelige" som folk skal ha det til, så burde man kanskje slutte å generere så forbanna mange klikk til dem. I tillegg ligge lengst mulig unna alle avis-skriblerier og TV-programmer som handler om disse bloggerne. Ettersom disse tingene gir en god del gratis reklame til bloggerne...                                           

Anonymkode: f5f72...69a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hele den "Rampelys-kategorien" er egentlig ganske patetisk og pinlig.                           

Folk som tydeligvis har noe bedre å finne påenn å holde seg veldig ofte oppdatert  angående hva forskjellige "kjendiser" finner på til enhver tid. Deretter kommer man hit til Kvinneguiden, for å bruke velsig mye tid på å kritisere hver minste lille ting som bloggerne gjør. 

Er disse bloggene virkelig så "forferdelige" som folk skal ha det til, så burde man kanskje slutte å generere så forbanna mange klikk til dem. I tillegg ligge lengst mulig unna alle avis-skriblerier og TV-programmer som handler om disse bloggerne. Ettersom disse tingene gir en god del gratis reklame til bloggerne...                                           

Anonymkode: f5f72...69a

Oi, det hadde jeg virkelig ikke tenkt på. 

For en øyneåpner og brannfakkel! 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Aricia skrev:

Oi, det hadde jeg virkelig ikke tenkt på. 

For en øyneåpner og brannfakkel! 

Det burde det være.

Anonymkode: d992c...e98

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, erikhansen skrev:

Mener kvinneguiden forum rampelyset bør legges ned. Her får folk mobbe, trakassere andre uten at moderatorene fjerner innleggene. 

Kjenner jeg blir flau over enkelte «voksne» som mener mulighetrn til å ytre seg er det samme som ytringsfrihet. 

Skam dere! 

Min klare mening er at Rampelyset ikke hadde eksistert dersom folk hadde sluttet å gi "klikkmat" til bloggerne. 

Hva er så interessant med det bloggerne foretar seg på bloggen at dere er villig til å klikke på og dermed opprettholde bloggernes aktivitet og dermed deres inntekt? 

Bloggerne burde helelr komme seg ut i arbeid, men problemstillingen deres er vel at de aldri har gjort noe annet enn å vise seg frem i all sin glamor for å ha mat på bordet. En blogger som havner på Nav er vel å synke for lavt for selv en blogger? Noen av dem ville jo overlevd uten blogginntekter. De har jo ektefeller, må vite. 

Begynn å tenke litt, hva er en blogger uten lesere? 

Anonymkode: c958a...b3a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Vet du at de kommersielle aktørene er bedriftseiere og at kommersiell bloggvirksomhet er en agressiv form for reklame? 

Hvorfor deltar du på rampelyset dersom dette ikke interesserer deg? 

Jeg liker at folk oppfører seg, Det er det dessverre en god del som ikke gjør her inne. De skjuler seg bak ytringsfrihet. Men spyr ut negativitet og ufine personbeskrivelser. 

Ørjan Burø er en mann som har seksuelt trakassert flere kvinner. Det finnes ingen unnskyldning for det. Men når folk håner kona hans for at de muligens fremdeles er et par. Er det rett?

Når jeg påpekte dette, ble jeg omtalt som en som støttet seksuell trakassering. Kommentarer som «sånne som deg», er det god debatt etikk?

Hadde et snev av håp om at noen kunne ta til seg kritikken av språkbruk. Men når forsvaret er at det er tatt ut av kontekst,  det en latterlig dårlig unnskyldning. 

 

 

Endret av erikhansen
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Kommunikasjonsformen med barn og voksne er ikke relevant for denne debatten. Dersom du ikke avpasser måten du tiltaler barn har du et problem.

Jeg tenker, hvis du ikke ønsker å si dette til barne. Så er vel det på bakgrunn av at du mener at slik snakker man ikke til andre. 

Hvis du ikke ønsker det, da bør du vel følge eksempelet selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Den røde fare skrev:

Har du sett de bildene det var snakk om? Ganske drøye saker.

Hadde min datter, uansett om hun var 18 eller 45 år, lagt ut samme type bilder, hadde jeg tatt en prat med henne om nettvett og hva som er greit og ikke greit å legge ut for mange tusen. Hun måtte forøvrig tålt den type kommentarer, og stå i det, så kanskje hun hadde lært at visse ting hører ikke hjemme på en offentlig blogg/snapchat kanal.

Hadde min datter eller sønn utalte seg sånn på nettet hadde jeg tatt en alvorlig prat med dem. Heldigvis har jeg fått barn som sier i fra når noe ikke er greit. Tenåringen  min gikk i mot hele klassen da en av jentene ble angrepet ti gruppecchat  , fordi hun hadde en annen oppfatning en de andre.. Det endte opp på foreldremøte og klassemøter  med en alvorlig prat om netthets og hvordan man uttaler seg på nett. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, erikhansen skrev:

Jeg liker at folk oppfører seg, Det er det dessverre en god del som ikke gjør her inne. De skjuler seg bak ytringsfrihet. Men spyr ut negativitet og ufine personbeskrivelser. 

Ørjan Burø er en mann som har seksuelt trakassert flere kvinner. Det finnes ingen unnskyldning for det. Men når folk håner kona hans for at de muligens fremdeles er et par. Er det rett?

Når jeg påpekte dette, ble jeg omtalt som en som støttet seksuell trakassering. Kommentarer som «sånne som deg», er det god debatt etikk?

Hadde et snev av håp om at noen kunne ta til seg kritikken av språkbruk. Men når forsvaret er at det er tatt ut av kontekst,  det en latterlig dårlig unnskyldning. 

 

 

Dersom konen til Burøe eller andre blir hånet her inne vil det bli moderert bort. Moderator her inne er raske på labben. 

Du har opprettet en tråd som kan bli oppfattet som fiendtlig ovenfor ytringsfriheten vår. Når det gjelder måten du har blitt svart på i andre tråder bør du kanskje se om du har gitt utrykk for at du støtter opp om seksuell trakkassering. Det er et emne som vekker mange negative følelser og kan føre til sterke reaksjoner.

Ditt ønske om å stenge ned rampelys oppfatter jeg som at du ikke ønsker at lovbrudd og gjentatte brudd på barns rett til  et privatliv eller seksuell trakkassering begått av mennesker med høy status i samfunnet skal bli snakket om! 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, erikhansen skrev:

Jeg tenker, hvis du ikke ønsker å si dette til barne. Så er vel det på bakgrunn av at du mener at slik snakker man ikke til andre. 

Hvis du ikke ønsker det, da bør du vel følge eksempelet selv. 

Du snakker ikke med barn om «voksne ting». 

Dersom du ikke tilpasser kommunikasjonen din etter situasjonen du befinner deg i har du et stort problem!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lana01 skrev:

Hadde min datter eller sønn utalte seg sånn på nettet hadde jeg tatt en alvorlig prat med dem. Heldigvis har jeg fått barn som sier i fra når noe ikke er greit. Tenåringen  min gikk i mot hele klassen da en av jentene ble angrepet ti gruppecchat  , fordi hun hadde en annen oppfatning en de andre.. Det endte opp på foreldremøte og klassemøter  med en alvorlig prat om netthets og hvordan man uttaler seg på nett. 

Voksne kommersielle bloggere, eiere av et foretak som «selger seg selv» for klikk og likes kan ikke sammelignes med din datters situasjon! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Dersom konen til Burøe eller andre blir hånet her inne vil det bli moderert bort. Moderator her inne er raske på labben. 

Du har opprettet en tråd som kan bli oppfattet som fiendtlig ovenfor ytringsfriheten vår. Når det gjelder måten du har blitt svart på i andre tråder bør du kanskje se om du har gitt utrykk for at du støtter opp om seksuell trakkassering. Det er et emne som vekker mange negative følelser og kan føre til sterke reaksjoner.

Ditt ønske om å stenge ned rampelys oppfatter jeg som at du ikke ønsker at lovbrudd og gjentatte brudd på barns rett til  et privatliv eller seksuell trakkassering begått av mennesker med høy status i samfunnet skal bli snakket om! 

 

Men hjelpes!!!!!!

Kan man diskutere hva bloggere og kjendiser gjør uten å komme med ufine karakterbeskrivelser? 

Må man fortelle at man oppfatter vedkommende på et bilde at det ser ut som hun har lyst til å bli pult?

Jeg kunne sikkert finne flere eksempler, men jeg har en jobb og familie som er viktigere en dette. 🙂

Men vi kommer med all sannsynlighet aldri til å bli enig i hva som er ufine kommentarer og hva de bare må tåle. 

Har man ikke lyst til å bli kalt hore, kaller man ingen andre med det samme ordet. Eller andre ord som kan være sårende eller støtende. 

God helg. :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Du snakker ikke med barn om «voksne ting». 

Dersom du ikke tilpasser kommunikasjonen din etter situasjonen du befinner deg i har du et stort problem!

Ønsker du ikke å forstå, eller tuller du nå?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, erikhansen skrev:

Men hjelpes!!!!!!

Kan man diskutere hva bloggere og kjendiser gjør uten å komme med ufine karakterbeskrivelser? 

Må man fortelle at man oppfatter vedkommende på et bilde at det ser ut som hun har lyst til å bli pult?

Jeg kunne sikkert finne flere eksempler, men jeg har en jobb og familie som er viktigere en dette. 🙂

Men vi kommer med all sannsynlighet aldri til å bli enig i hva som er ufine kommentarer og hva de bare må tåle. 

Har man ikke lyst til å bli kalt hore, kaller man ingen andre med det samme ordet. Eller andre ord som kan være sårende eller støtende. 

God helg. :)

ønske om å stenge ned rampelys er ønske om knebling av ytringsfriheten. Du etterspørr god debatteknikk men jeg kan ikke se at du uttøver det selv.

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Voksne kommersielle bloggere, eiere av et foretak som «selger seg selv» for klikk og likes kan ikke sammelignes med din datters situasjon! 

Poenget er hvordan man uttaler seg på nett. og å være gode forbilder. Det er helt greit å  diskutere sak, være uenige , og kritisere bloggvirksomhet. Problemet kommer når man latterliggjøre og hetser for å få frem et poeng. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, erikhansen skrev:

Ønsker du ikke å forstå, eller tuller du nå?

Du blandet inn kommunikasjon med barn i denne tråden.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lana01 skrev:

Poenget er hvordan man uttaler seg på nett. og å være gode forbilder. Det er helt greit å  diskutere sak, være uenige , og kritisere bloggvirksomhet. Problemet kommer når man latterliggjøre og hetser for å få frem et poeng. 

Du la ut en screenshot uten å ta med resten av «bildet».. Å beskrive et bilde er ikke å hetse eller å latterliggjøre. Men ja, vedkommende kunne moderert seg og uttrykket seg på en annen måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Du blandet inn kommunikasjon med barn i denne tråden.. 

Hvis du ikke ønsker at en slik uttalelse skal komme fra en barnemunn, må man ikke komme med dem selv. 

 

10 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

ønske om å stenge ned rampelys er ønske om knebling av ytringsfriheten. Du etterspørr god debatteknikk men jeg kan ikke se at du uttøver det selv.

Korriger meg på en fin måte. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG har jo valgt at all debatt skal tas på Rampelys - og at hver blogger må ha sin egen tråd.

 

Jeg tenker at debatten ville vært bedre om den kunne løftes opp på et mer generelt nivå, slik at man kunne diskutere unngåelse av tydelig merking og annen omgåelse av markedsføringslovgivningen ett sted i stedet for i hver tråd. Jeg mener at dette er en viktig samfunnsdebatt med mange aktuelle spørsmål som bør tas - men som  ikke  hører hjemme verken i Rampelysforumet eller i kjendisspaltene i avisene for den del.

Når alt stoff om nye digitale medier forvises til et underforum som per def skal handle om underholdning, kommer man jo skjevt ut fra starten.

 

Endret av pøbelsara
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min klare mening er at Rampelyset ikke hadde eksistert dersom folk hadde sluttet å gi "klikkmat" til bloggerne. 

Hva er så interessant med det bloggerne foretar seg på bloggen at dere er villig til å klikke på og dermed opprettholde bloggernes aktivitet og dermed deres inntekt? 

Bloggerne burde helelr komme seg ut i arbeid, men problemstillingen deres er vel at de aldri har gjort noe annet enn å vise seg frem i all sin glamor for å ha mat på bordet. En blogger som havner på Nav er vel å synke for lavt for selv en blogger? Noen av dem ville jo overlevd uten blogginntekter. De har jo ektefeller, må vite. 

Begynn å tenke litt, hva er en blogger uten lesere? 

Anonymkode: c958a...b3a


Det store flertallet med reklamebloggere har ikke engang en tråd på Rampelys - de ser ut til å klare å tjene greit likevel.

Jeg talte ca 70 influenere i 'stallen' til United Infleuncers - https://www.unitedinfluencers.com/


Reklameblogging handler i hovedsak ikke om 'klikkmat' og drama. Det handler ikke engang nødvendigvis om blogging lengre, Instragram har i stor grad tatt over som kanal for annonseselgende påvirkning av forbrukere. 

Det er vel kun en 2-3 bloggere som ser ut til å være delvis drevet av drama for å forsøke å holde seg selv aktuelle. Det er også influencere som er mest interessante i en større kontekst, enten fordi de var så tidlig ute at har vært banebrytende for feltet eller fordi deres måte å drive virksomhet på er så etisk betenkelig at setter i seg selv fokus på spørsmål som bør løftes til en større samfunnsdebatt. 

Men hovedtyngden av 'klikk' eller leserskare kommer neppe fra Rampelys, lesertallene vil bli nevneverdig påvirka om debatten på Rampelys stilner. Om noe, så ville det hatt motsatt effekt. Det kommer jevnlig nye brukere som forteller på Rampelys hvordan de har fått øynene opp for hva slags skitten buisness dette egentlig er, og at det har endret deres syns på influencere de tidligere fulgte.

Dette er hva 'kampen om Rampelys' egentlig handler om.

Bare forkledd som gråtetokter og 'stakkars meg' fra personer som har bygget opp effektive mediehus rundt sin person, og ikke tåler at det stilles spørsmålstegn til hvordan de 'driver butikk'.  

Anonymkode: 0ba1f...b70

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...