AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #361 Skrevet 17. mars 2019 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Jeg har heldigvis kapasitet nok til å også påvirke på andre arenaer. Forøvrig så er din oppfatning av Rampelyset ikke noen allmenn sannhet. Nettopp👍 Takk👍 Anonymkode: 07965...5d0 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #362 Skrevet 17. mars 2019 2 minutter siden, pøbelsara said: ab 89 .... Jeg synes du burde holde deg til sak, ikke drive persondebatt. Det er ganske ironisk at du kommer inn her og kritiserer oss andre for å drive debatt på feil måte, nr du kaller folk berme og sier "de er ute og kjøre". Hvis du er tom for argumenter, kan du jo ta deg en pause. Når jeg får høre direkte at jeg ikke blir trodd på og at vedkommende vet bedre enn meg hva jeg står for, så er den personen ute og kjøre og er ikke noe jeg vil bruke mer tid på. Jeg skjønner at den måte å formulere seg på er innafor hos dere i Rampelyset, men ikke hos meg. Anonymkode: 85d9e...1a3 1
Snaskesnusken Skrevet 17. mars 2019 #363 Skrevet 17. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjør meg opp mine oppfatninger om de som velger å poste i tråder som rampelyset, uavhengig av hva de skriver. Fordi, som sagt mange ganger før, omfanget og innholdet gjør at det er en hetsende og forfølgende arena. Det er dermed lett å spekulere i vikarierende motiver. For hvis man FAKTISK var interessert i eksponering av barn, hvis man FAKTISK ønsket å fremme en sak, gjøre en endring og bli tatt seriøst - hadde man da ikke valgt å legge sin tid og energi i andre arenaer enn Rampelyset på KG? Nei, ikke i tillegg til. I stedet for. Anonymkode: 85d9e...1a3 Men du kan ikke vise til innlegg av den karakter som du beskriver. Du har ikke klart å finne innlegg som er trakasserende eller hetsende. Vet du ikke at disse kommersielle aktørene er en forretningsvirksomhet? 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #364 Skrevet 17. mars 2019 Just now, Snaskesnusken said: Men du kan ikke vise til innlegg av den karakter som du beskriver. Du har ikke klart å finne innlegg som er trakasserende eller hetsende. Vet du ikke at disse kommersielle aktørene er en forretningsvirksomhet? Les mitt innlegg ovenfor, med dokumentasjon, om gruppedynamikk. Les gjerne også mine andre innlegg som går mer inn i dette med gruppedynamikk og hvordan det fungerer. Og vær så snill og slutt med dine spørsmål om kommersielle aktører, det er bare støy. Anonymkode: 85d9e...1a3 1
pøbelsara Skrevet 17. mars 2019 #365 Skrevet 17. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Les mitt innlegg ovenfor, med dokumentasjon, om gruppedynamikk. Les gjerne også mine andre innlegg som går mer inn i dette med gruppedynamikk og hvordan det fungerer. Og vær så snill og slutt med dine spørsmål om kommersielle aktører, det er bare støy. Anonymkode: 85d9e...1a3 I Rampelyset er det KUN kommersielle aktører som diskuteres - så da blir det litt rart å droppe spørsmål om kommersielle aktører i en tråd so omhandler nettopp hvordan man debatterte kommersielle aktører i Rampelysforumet, synes du ikke? 5
Snaskesnusken Skrevet 17. mars 2019 #366 Skrevet 17. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Les mitt innlegg ovenfor, med dokumentasjon, om gruppedynamikk. Les gjerne også mine andre innlegg som går mer inn i dette med gruppedynamikk og hvordan det fungerer. Og vær så snill og slutt med dine spørsmål om kommersielle aktører, det er bare støy. Anonymkode: 85d9e...1a3 Men det du la ut var jo ikke relevant og som en annen bruker påpekte «far out». Du er med å anklage brukere for å trakassere og hetse men kan ikke vise til et eneste innlegg? Hva er dette for en måte å opptre på? Vel, dette må faktisk gjentas da bloggerne er kommersielle aktører! 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #367 Skrevet 17. mars 2019 Just now, Snaskesnusken said: Men det du la ut var jo ikke relevant og som en annen bruker påpekte «far out». Du er med å anklage brukere for å trakassere og hetse men kan ikke vise til et eneste innlegg? Hva er dette for en måte å opptre på? Vel, dette må faktisk gjentas da bloggerne er kommersielle aktører! Det var ikke jeg som la det ut. Les igjen det jeg skrev om gruppedynamikk. Anonymkode: 85d9e...1a3 2
pøbelsara Skrevet 17. mars 2019 #368 Skrevet 17. mars 2019 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjør meg opp mine oppfatninger om de som velger å poste i tråder som rampelyset, uavhengig av hva de skriver. Fordi, som sagt mange ganger før, omfanget og innholdet gjør at det er en hetsende og forfølgende arena. Det er dermed lett å spekulere i vikarierende motiver. For hvis man FAKTISK var interessert i eksponering av barn, hvis man FAKTISK ønsket å fremme en sak, gjøre en endring og bli tatt seriøst - hadde man da ikke valgt å legge sin tid og energi i andre arenaer enn Rampelyset på KG? Nei, ikke i tillegg til. I stedet for. Anonymkode: 85d9e...1a3 Her vet du bedre enn andre debattanter hva Rampelyset er. Du fortsetter med å betvile de motivene flere av oss gang på gang på gang på gang på gang har gjentatt ligger bak vårt engasjement. men du vet likevel bedre enn mange av oss her inne hva vi egentlig mener. eller hva? Endret 17. mars 2019 av pøbelsara 3
Snaskesnusken Skrevet 17. mars 2019 #369 Skrevet 17. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det var ikke jeg som la det ut. Les igjen det jeg skrev om gruppedynamikk. Anonymkode: 85d9e...1a3 Dette handler ikke om gruppedynamikk men kommersielle aktører som blir diskutert på rampelys! 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #370 Skrevet 17. mars 2019 Just now, pøbelsara said: Her vet du bedre enn andre debattanter hva Rampelyset er. Du fortsetter med å betvile de moteiven flere av oss gang på gang på gang på gang på gang har gjentatt ligger bak vet engasjement. men du vet likevel bedre enn oss hva vi egentlig mener. eller hva? Nei, jeg har ikke betvilt motivene deres. Faktisk har jeg skrevet at jeg vil tro at flere av dere oppriktig tror dere gjør noe bra. Anonymkode: 85d9e...1a3 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #371 Skrevet 17. mars 2019 Just now, Snaskesnusken said: Dette handler ikke om gruppedynamikk men kommersielle aktører som blir diskutert på rampelys! Jo, det handler om gruppedynamikk fordi trådene på Rampelyset kan definieres som en gruppe. Anonymkode: 85d9e...1a3 2
Aricia Skrevet 17. mars 2019 #372 Skrevet 17. mars 2019 (endret) 33 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg er uenig med deg. Jeg støtter ikke hets og sjikane, og det har jeg gjort klart hele tiden - at du mener at det at jeg poster på rampelyset sier noe om meg, synes jeg er ganske heftig, og ikke lite ignorant. Jeg har et budskap som overhodet ikke støtter hverken sjikane eller mobbing og trakassering. At jeg poster på kg forandrer ikke det i det hele tatt. Enig. At noen kan trekke en slik feilslutning og så kritisere de som blir ofre for denne brukergruppens fordommer forteller jo noe om dem som drar forutinntatte slutninger, ikke om dem fordommene deres rammer. Og når man selvsagt ikke godtar slutninger basert på forutinntatthet og fordommer, blir man altså møtt med at man er i en "boble", og ikke evner å ta selvkritikk. Jeg hadde ledd godt om jeg ikke var usigelig lei av dette tullet. Hvem er i en boble? Hvem overser motargumenter og svar på tiltale? Hvem overser alle nyanser og hører ikke noe annet enn ekkoet av sin egen stemme? Hvis mange ikke sier seg enig i argumentene ens, men fortsetter å argumentere imot en, og tilslutt blir sarkastiske etter noen år og slutter å ta de gjentatte generaliserte fordommene presentert som argumenter på alvor, så er det ikke nødvendigvis fordi disse motdebattantene styres av gruppedynamikk og er fanget i en boble eller ekkokammer. Det kan også rett og slett hende at arguentene ens og ens bidrag til "debatten" er skikkelig, skikkelig dårlige. Endret 17. mars 2019 av Aricia 5
Snaskesnusken Skrevet 17. mars 2019 #373 Skrevet 17. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo, det handler om gruppedynamikk fordi trådene på Rampelyset kan definieres som en gruppe. Anonymkode: 85d9e...1a3 Hva diskuteres på Rampelys? 1
pøbelsara Skrevet 17. mars 2019 #374 Skrevet 17. mars 2019 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg har ikke betvilt motivene deres. Faktisk har jeg skrevet at jeg vil tro at flere av dere oppriktig tror dere gjør noe bra. Anonymkode: 85d9e...1a3 Endret 17. mars 2019 av pøbelsara 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #375 Skrevet 17. mars 2019 Just now, Snaskesnusken said: Hva diskuteres på Rampelys? https://no.wikipedia.org/wiki/Gruppe_(psykologi) Anonymkode: 85d9e...1a3 4
Snaskesnusken Skrevet 17. mars 2019 #376 Skrevet 17. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: https://no.wikipedia.org/wiki/Gruppe_(psykologi) Anonymkode: 85d9e...1a3 Hva diskuteres på Rampelys?
pøbelsara Skrevet 17. mars 2019 #377 Skrevet 17. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du lest lenkene jeg la ut om gruppedynamikk? Anonymkode: 85d9e...1a3 Ja. Har du lest trådene på Rampelys? 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #378 Skrevet 17. mars 2019 Just now, pøbelsara said: Ja. Har du lest trådene på Rampelys? Ja, det har jeg. Hva er din kommentar til dette med gruppedynamikk? Anonymkode: 85d9e...1a3 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #379 Skrevet 17. mars 2019 Jeg synes egentlig engasjementet rundt hva som er kritikk og hva som er hets, fra flere bloggere i det siste, faktisk viser at noe av det som skrives på rampelys blir tatt seriøst. Se feks Helene Drages siste innlegg. Jeg tror faktisk de fleste som er med i diskusjoner om det er her eller i kommentarfelt på nettaviser, klarer å skille ut de som er seriøse og liker en god diskusjon. Jeg tror ikke det seriøse drukner på rampelys, bare se i ABD tråden hvor mange som har skrevet at de har fått mange nyanser ifht den bloggeren etter å ha lest tråden Anonymkode: 07965...5d0 5
Snaskesnusken Skrevet 17. mars 2019 #380 Skrevet 17. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du lest lenkene jeg la ut om gruppedynamikk? Anonymkode: 85d9e...1a3 Har du lest trådene på Rampelys? Lovbrudd og uetisk forretningsvirksomhet blir avslørt og diskutert. Kommersiell blogging som aggressiv og kynisk reklamekanal blir også heftig diskuter. Barns rett til privatliv er også et hett tema da mange er opptatt av barns sikkerhet og evne til å kunne gi sitt frivillige samtykke til å bli eksponert. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå