AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #1 Skrevet 14. mars 2019 Jeg synes gulosten blir så raskt muggen, og lurer på hvordan det er best å oppbevare den? Anonymkode: 19e4b...d9e
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #2 Skrevet 14. mars 2019 Kanskje noen tips her? https://www.tine.no/oppskrifter/tips/hvordan-oppbevare-og-skjære-ost Anonymkode: d8ea6...b5d
Djungelvrål Skrevet 14. mars 2019 #3 Skrevet 14. mars 2019 Oppbevarer den i en plastpose i kjøleskapet. Holder ihvertfall i 2 uker hos meg og sikkert lengre, når det er bare skalken igjen fryser jeg den for å rive opp på pizza.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #4 Skrevet 14. mars 2019 Har den i kjøleskapet, heh, i pose, men noe genialt jeg har funnet på, er å skjære systematisk av den så den får minst mulig overflate og det aldri blir noen overflate det rekker å danne seg mugg på. Jeg skjærer dermed over/under og rundt annenhver gang, og former den så den blir mest mulig kubisk. Og kjøp ost tilpasset din husholdningsstørrelse, en halvkilo er maks av hva jeg tør å ha åpnet som enslig. Anonymkode: 4a729...732
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #5 Skrevet 14. mars 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har den i kjøleskapet, heh, i pose, men noe genialt jeg har funnet på, er å skjære systematisk av den så den får minst mulig overflate og det aldri blir noen overflate det rekker å danne seg mugg på. Jeg skjærer dermed over/under og rundt annenhver gang, og former den så den blir mest mulig kubisk. Og kjøp ost tilpasset din husholdningsstørrelse, en halvkilo er maks av hva jeg tør å ha åpnet som enslig. Anonymkode: 4a729...732 Smart å skjære rundt. Jeg kjøper 1 kg, da det er til meg og 2 tenåringer. Men så har de perioder de ikke spiser ost i det hele tatt, og perioder hvor de spiser mye ost. Så har jo en sånn 1 kg, alt fra 1-4 uker. Og ser at mer enn 3 uker går ikke. Anonymkode: 19e4b...d9e
Elán Skrevet 14. mars 2019 #6 Skrevet 14. mars 2019 Jeg legger osten i brødpose og bruker klips for å lukke posen. Aldri hatt problem med mugg på osten.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #8 Skrevet 14. mars 2019 Du tar osten ut av plasten og pakker den i ostepapir. Anonymkode: d2af6...98d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå