Gå til innhold

Kan jeg bli kristen, er jeg velkommen som inn med mitt liv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 3/14/2019 at 8:24 AM, omarel said:

Og du går fra synd til den største og utilgivelige synden av dem alle, i Guds øyne?

Er det en ting Gud aldri tilgir så er det å sette noen ved ved Guds like, som akkurat Jesus. For Gud sier dette med Hans egne ord: 

Say, "O My servants who have transgressed against themselves [by sinning], do not despair of the mercy of Allah . Indeed, Allah forgives all sins. Indeed, it is He who is the Forgiving, the Merciful." (Skarene, 39:53)

Indeed, Allah does not forgive association with Him, but He forgives what is less than that for whom He wills. And he who associates others with Allah has certainly fabricated a tremendous sin. (Kvinnene, 4:48)

Mesisas Jesus Kristus var kun en av Herrens  utvalgte, født med mirakel og utførte mirakler. I dommedag vil Gud si til Jesus Kristus, fred og velsignelse over han:

And [beware the Day] when Allah will say, "O Jesus, Son of Mary, did you say to the people, 'Take me and my mother as deities besides Allah ?'" He will say, "Exalted are You! It was not for me to say that to which I have no right. If I had said it, You would have known it. You know what is within myself, and I do not know what is within Yourself. Indeed, it is You who is Knower of the unseen. (Det dekke de bord, 5:116)

Skal du gjøre noe som har påvirkning i det neste liv er det viktig å søke etter Sannheten og være ærlig og sannferdig i ditt hjerte og fornuft. For går du til Gud, vil han skynde seg mot deg, skynder du deg til Gud i din gange, vil Han løpe til deg i elsk, kjærlighet og tilgivelse.

Lykke til.

Du er i feil tråd. Denne handler ikke om muhammedanere.

Anonymkode: 34a07...c60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke se muhammedanere her, så hvem er muhammedanere?

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/16/2019 at 2:55 PM, AnonymBruker said:

Her var det mye delte meninger men mest med at jeg ikke bør bli kristen og at jeg klarer meg uten. Jeg skal ikke gå til psykolog da jeg er helt klar i hodet men følte bibelen gå meg noe, men det er kanskje bare innbilning som dere sier. Jeg hadde egentlig allerede en liten tro(håp) om at Jesus tar imot meg, men jeg klarer meg nok selv som dere sier. 

Jeg fortsetter kanskje å lese i bibelen da jeg føler fred ved det men hvis det bare er innbilning så vil jeg ikke bruke tid på det heller om dere forstår meg?

Anonymkode: 9ec35...e77

Les selv, for så å gjøre deg opp en mening, er mitt beste råd. Ikke la andre ta stilling for deg til hva som er sant eller ikke.

Anonymkode: e79c4...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2019 den 23.23, SoWhat? skrev:

Helt ærlig nå, så syns jeg dere som ikke vil svare Ts seriøst bør pelle dere ut av tråden. Det er ikke stedet her nå til å skrive at kristendom er tull, eller være hverken "morsomme" eller sarkastiske. Vis litt respekt, for det er på sin plass. 

Ja, Ts. Du kan bli kristen som hvem som helst andre. Alle synder, og den ene synden er ikke verre enn den andre! Så bra å se at du får den følelsen av å lese i Bibelen 🙂

Veldig bra skrevet!

Det sannelig på tide at folk viser litt respekt selv om man ikke deler samme livsyn, verdier eller meninger. Når noen stiller et spørsmål, bør man svare på spørsmålet og ikke dømme og være bedrevitende. Hvis TS føler på en fred ved å lese Bibelen, så bør ikke andre trekke det i tvil.

TS. Selvsagt kan du bli en kristen. Min forståelse av den kristne tro er at Gud elsker alle mennesker og tilgir all form for synd. Husk at Jesus ble korsfestet med to forbrytere, en på hver side. Den ene, som var en morder sa til Jesus; Tenk på meg når du kommer i ditt rike. Da svarte Jesus; I dag skal du være med meg i paradis. Jeg tror at alle mennesker kan komme til Gud og for Gud er vi alle like, nemlig syndere som trenger tilgivelse. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2019 den 0.37, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort masse dumt hittil i livet, alt for mye dumt, ikke noe veldig alvorlig men alvorlig nok for det som står i bibelen.  Jeg har festet masse å livet og har havnet i feil miljø, var i en periode alkoholiker og har ofte vert i fyllearresten og fått mange bøter opp igjennom for brudd på bortvisning fra byen fra politiet og at jeg har snakket stygt til de. Masse dumt snakk men ikke noen alvorlig snakk som trusler osv, bare vanlig dumt fyllesnakk som jeg ikke selv vet jeg sier. Jeg er også veldig sesualisert av meg, jeg simpelthen elsker kvinner og sier aldri nei til å ligge med mange i løpet av en uke, da dessverre ofte i beruset tilstand. 

Nå i den siste tiden har jeg lest litt i bibelen og føler meg veldig glad inni meg og får en utrolig ro når jeg leser den. Kan jeg som har levd helt imot boken bli kristen og bli tilgitt eller vil jeg ikke ha mulighet til å bli kristen? 

Jeg vil legge alkoholen på hyllen men tror aldri jeg klarer å bli kvitt den, det er en for stor del av livet mitt. Men kan jeg drikke og allikevell være kristen? Jeg har også stjelt ting opp igjennom men det er noen år siden sist 

Anonymkode: 9ec35...e77

De fleste kristne lever jo mer eller mindre som kjettere, hvor de gjør beleilige unntak fra Bibelens regler slik at de kan få det beste av to verdener. Så ja, du kan sikkert feste som før og nullstille deg i kjerka på Søndager mens du ber Jesus om å fri deg fra bakrusen. Poenget mitt er at det er lite vits å endre livssyn/livsstil hvis du ikke egentlig endrer noe. Blir som å trene 2 dager i uka og ete på McDonald's hver dag i håp om å bli "sunn og veltrent".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2019 den 8.24, omarel skrev:

Og du går fra synd til den største og utilgivelige synden av dem alle, i Guds øyne?

Er det en ting Gud aldri tilgir så er det å sette noen ved ved Guds like, som akkurat Jesus. For Gud sier dette med Hans egne ord: 

Say, "O My servants who have transgressed against themselves [by sinning], do not despair of the mercy of Allah . Indeed, Allah forgives all sins. Indeed, it is He who is the Forgiving, the Merciful." (Skarene, 39:53)

Indeed, Allah does not forgive association with Him, but He forgives what is less than that for whom He wills. And he who associates others with Allah has certainly fabricated a tremendous sin. (Kvinnene, 4:48)

Mesisas Jesus Kristus var kun en av Herrens  utvalgte, født med mirakel og utførte mirakler. I dommedag vil Gud si til Jesus Kristus, fred og velsignelse over han:

And [beware the Day] when Allah will say, "O Jesus, Son of Mary, did you say to the people, 'Take me and my mother as deities besides Allah ?'" He will say, "Exalted are You! It was not for me to say that to which I have no right. If I had said it, You would have known it. You know what is within myself, and I do not know what is within Yourself. Indeed, it is You who is Knower of the unseen. (Det dekke de bord, 5:116)

Skal du gjøre noe som har påvirkning i det neste liv er det viktig å søke etter Sannheten og være ærlig og sannferdig i ditt hjerte og fornuft. For går du til Gud, vil han skynde seg mot deg, skynder du deg til Gud i din gange, vil Han løpe til deg i elsk, kjærlighet og tilgivelse.

Lykke til.

O Jeezus! 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er klart du er velkommen Ts. Snakk med andre kristne, hør hvordan det er i deres menigheter. Jeg har søkt lenge etter en menighet som passer meg. Jeg kan ikke være i en menighet som fordømmer alle som har hatt ett liv før Feks skilte, kriminelle osv. Der jeg går nå er det åpent for alle og pastorene kjenner hvert enkelt medlem og passer på at ingen skal føle seg ekskludert eller at de snakkes om bak ryggen. Vi har en rusmisbruker som kommer på møtene (faktisk har jeg anmeldt han en gang) og han er like velkommen, om ikke mere, som alle andre. 

Anonymkode: d5e52...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2019 den 20.09, omarel skrev:

Beviset er Koranen i seg selv. Det er ikke opp til den enkelte muslim å overbevise eller frelse. Det eneste vi kan gjøre er å kalle, og veiledelse er opp til Gud alene. I Koranen så argumenter Gud Selv.

Den som har et åpent sinn, hjerte og fornuft vil innse Sanheten tydelig og klar.

Dersom du hadde lest overnevnte vers og spurt deg selv eller lest i bibelen så hadde du innsett at det ligger sannhet i verset. Dersom du leser bibelen og velger med ditt hjerte å ikke se det som står rett forran deg, så er det å forkaste sannheten som står i Koranen. Men husk at fordi du lever i Koranens epoke så er det Korane som er gjeldene for muslimer såvel som ikke muslimer.

Evangelies epoke sluttet ved Mohammads ankomst, på samme måte som Toraen epoke sluttet med Jesus ankomst.

I Koranen sier Gud:

"The Jews say "The Christians have nothing [true] to stand on," and the Christians say, "The Jews have nothing to stand on," although they [both] recite the Scripture. Thus the polytheists speak the same as their words. But Allah will judge between them on the Day of Resurrection concerning that over which they used to differ. (Kua, 2:113)

And to Allah belongs the east and the west. So wherever you [might] turn, there is the Face of Allah . Indeed, Allah is all-Encompassing and Knowing. (Kua, 2:115)

They say, " Allah has taken a son." Exalted is He! Rather, to Him belongs whatever is in the heavens and the earth. All are devoutly obedient to Him, (Kua, 2:116)

Originator of the heavens and the earth. When He decrees a matter, He only says to it, "Be," and it is.(Kua, 2:117)

Those who do not know say, "Why does Allah not speak to us or there come to us a sign?" Thus spoke those before them like their words. Their hearts resemble each other. We have shown clearly the signs to a people who are certain [in faith]."(Kua, 2:115).

Man kan fornekte Koranen så mye man vil og kalle det det ene og det andre, men faktum er at det er Sanheten som har intet tvil.

Hvorfor er Koranen mer bevis enn bibelen eller torahen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Maleficenta skrev:

Hvorfor er Koranen mer bevis enn bibelen eller torahen? 

Den store forskjellen mellom Koranen, Det nye testamentet og Toraen er følgende:

Bibelen eller Gosplene er valgt, plukket  og sammensatt av mennesker. Apostlene prøver å lære mennesker om Jesus ut ifra hva de husker og hva de mener Jesus så og sto for, så den inneholder mer av deres ord enn det Gud eller hva Jesus har sagt. Hvis du skal sammenligne Bibelen med noe så kan man sammenligne det med hadith. Hadith er følgesvennene gjengivelse av hva Mohammad sa og gjorde. Her er det også vesentlige forskjeller, men det blir off the topic.

Toraen er verdens eldste religiøs skrifter som både inneholder hva Moses sa og hva Gud sa, men på samme måte som bibelen så mangler den en del, men ikke på det elementære. Men mye av  faktaene har med tiden blitt borte. Den inneholder også mange av Guds lover og lover jødene lagde for seg selv.  (Dette har også noe med Jesus rolle til jødene).

Det som skiller Koranen og overnevnte skrifter er at Koranen er Guds egne ord som Han har sendt i den aller siste fasen før hele menneskehetens eksistens vil ta slutt. Der irettesetter Gud blant annet feillæren som mennesker har tilskrevet det som kommer fra Gud, om Gud, det guddommelige, det neste liv, sendebudene/profetene og mer. På samme som Gud alltid sender profeter med tegn på at de kommer fra Gud(mirakler), så er Mohammads mirakel Koranen, med veieledelse, visdom og Guds lovnad om at skriften skal bevares til endetiden.

Rett etter kapittelet som heter, Åpneren, starter Gud med å si dette på kapittelet som heter Kua:

“Alif, Lam, Meem.(1) This is the Book about which there is no doubt, a guidance for those conscious of Allah – (2 Who believe in the unseen, establish prayer, and spend out of what We have provided for them,(3) And who believe in what has been revealed to you, and what was revealed before you, and of the Hereafter they are certain. (4) Those are upon guidance from their Lord, and it is those who are the successful.(5)”

Suksessfull betyr i denne sammenhengen i Guds åsyn, det neste liv og indre fred og harmoni.

Skaperen har alltid sendt sendebud til menneskeheten med veieledelse. Det er også en del skrifter som ikke er kjent for en del. Blant dem er Abrahams skrift og Davids skrift (zabor). Koranen føyer seg i rekken med et og samme buskap som:

-Abrahams skrift, ukjent navn
-Davids skrift, Zabor
-Moses skrift, Toraen 
-Jesus skrift, Jesus Evangeliet, eksisterer ikke i opprinnelig form
-Mohammads skrift, Koranen

De inneholder ulike lover som er tilpasset av Gud utifra nasjonens behov og folket de er sendt til. Tid, sted og formål med andre ord.

Det som går som en rød tråd gjennom alle skriftene er en ting: tilbe skaperen alene, ikke sett andre guddommer ved Han og følg Hans bud. Visdommen i tilbedelse er dyp og meget stort emne i islam, men jeg kan anbefale deg å høre på dette. Det er en leksjon som heter:"is there doubt in Allah..", den tar for seg en del emner og er lærerik, kanskje det kan gi deg en liten innsikt.

Jeg vet ikke om jeg svarte på spørsmålet ditt, men det er det noen av grunnene jeg klarer å tenke på. Det finnes mange andre grunner også, men da blir det mye å skrive.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2019 den 0.37, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort masse dumt hittil i livet, alt for mye dumt, ikke noe veldig alvorlig men alvorlig nok for det som står i bibelen.  Jeg har festet masse å livet og har havnet i feil miljø, var i en periode alkoholiker og har ofte vert i fyllearresten og fått mange bøter opp igjennom for brudd på bortvisning fra byen fra politiet og at jeg har snakket stygt til de. Masse dumt snakk men ikke noen alvorlig snakk som trusler osv, bare vanlig dumt fyllesnakk som jeg ikke selv vet jeg sier. Jeg er også veldig sesualisert av meg, jeg simpelthen elsker kvinner og sier aldri nei til å ligge med mange i løpet av en uke, da dessverre ofte i beruset tilstand. 

Nå i den siste tiden har jeg lest litt i bibelen og føler meg veldig glad inni meg og får en utrolig ro når jeg leser den. Kan jeg som har levd helt imot boken bli kristen og bli tilgitt eller vil jeg ikke ha mulighet til å bli kristen? 

Jeg vil legge alkoholen på hyllen men tror aldri jeg klarer å bli kvitt den, det er en for stor del av livet mitt. Men kan jeg drikke og allikevell være kristen? Jeg har også stjelt ting opp igjennom men det er noen år siden sist 

Anonymkode: 9ec35...e77

Jada, Du er velkommen i den kristne trosfellesskapet så lenge du har troen. Det er troen som er det viktigste. 

Du må be om tilgivelse for det du har gjort i livet ditt. Og angeren må være oppriktig. Når det gjelder alkohol og sånn så kan jeg opplyse deg om at de fleste kristne nyter alkohol - og også vi kan drikke oss fulle. Men alkoholmisbruket blir en synd dersom det drar oppmerksomheten din vekk ifra Gud, og du begynner å forsømme dine kristne plikter (adlyde Gud og hans regler). Altså kan du ikke drikke deg overstadig beruset og kjefte på politiet. Å stjele er en alvorlig synd og noe du aldri må gjøre igjen. 

Anonymkode: 3c323...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jada, Du er velkommen i den kristne trosfellesskapet så lenge du har troen. Det er troen som er det viktigste. 

Du må be om tilgivelse for det du har gjort i livet ditt. Og angeren må være oppriktig. Når det gjelder alkohol og sånn så kan jeg opplyse deg om at de fleste kristne nyter alkohol - og også vi kan drikke oss fulle. Men alkoholmisbruket blir en synd dersom det drar oppmerksomheten din vekk ifra Gud, og du begynner å forsømme dine kristne plikter (adlyde Gud og hans regler). Altså kan du ikke drikke deg overstadig beruset og kjefte på politiet. Å stjele er en alvorlig synd og noe du aldri må gjøre igjen. 

Anonymkode: 3c323...c52

Du. Er å stjele en mer alvorlig synd enn andre? Hm. 

Det er jo ikke det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, omarel skrev:

Den store forskjellen mellom Koranen, Det nye testamentet og Toraen er følgende:

Bibelen eller Gosplene er valgt, plukket  og sammensatt av mennesker. Apostlene prøver å lære mennesker om Jesus ut ifra hva de husker og hva de mener Jesus så og sto for, så den inneholder mer av deres ord enn det Gud eller hva Jesus har sagt. Hvis du skal sammenligne Bibelen med noe så kan man sammenligne det med hadith. Hadith er følgesvennene gjengivelse av hva Mohammad sa og gjorde. Her er det også vesentlige forskjeller, men det blir off the topic.

Toraen er verdens eldste religiøs skrifter som både inneholder hva Moses sa og hva Gud sa, men på samme måte som bibelen så mangler den en del, men ikke på det elementære. Men mye av  faktaene har med tiden blitt borte. Den inneholder også mange av Guds lover og lover jødene lagde for seg selv.  (Dette har også noe med Jesus rolle til jødene).

Det som skiller Koranen og overnevnte skrifter er at Koranen er Guds egne ord som Han har sendt i den aller siste fasen før hele menneskehetens eksistens vil ta slutt. Der irettesetter Gud blant annet feillæren som mennesker har tilskrevet det som kommer fra Gud, om Gud, det guddommelige, det neste liv, sendebudene/profetene og mer. På samme som Gud alltid sender profeter med tegn på at de kommer fra Gud(mirakler), så er Mohammads mirakel Koranen, med veieledelse, visdom og Guds lovnad om at skriften skal bevares til endetiden.

Rett etter kapittelet som heter, Åpneren, starter Gud med å si dette på kapittelet som heter Kua:

“Alif, Lam, Meem.(1) This is the Book about which there is no doubt, a guidance for those conscious of Allah – (2 Who believe in the unseen, establish prayer, and spend out of what We have provided for them,(3) And who believe in what has been revealed to you, and what was revealed before you, and of the Hereafter they are certain. (4) Those are upon guidance from their Lord, and it is those who are the successful.(5)”

Suksessfull betyr i denne sammenhengen i Guds åsyn, det neste liv og indre fred og harmoni.

Skaperen har alltid sendt sendebud til menneskeheten med veieledelse. Det er også en del skrifter som ikke er kjent for en del. Blant dem er Abrahams skrift og Davids skrift (zabor). Koranen føyer seg i rekken med et og samme buskap som:

-Abrahams skrift, ukjent navn
-Davids skrift, Zabor
-Moses skrift, Toraen 
-Jesus skrift, Jesus Evangeliet, eksisterer ikke i opprinnelig form
-Mohammads skrift, Koranen

De inneholder ulike lover som er tilpasset av Gud utifra nasjonens behov og folket de er sendt til. Tid, sted og formål med andre ord.

Det som går som en rød tråd gjennom alle skriftene er en ting: tilbe skaperen alene, ikke sett andre guddommer ved Han og følg Hans bud. Visdommen i tilbedelse er dyp og meget stort emne i islam, men jeg kan anbefale deg å høre på dette. Det er en leksjon som heter:"is there doubt in Allah..", den tar for seg en del emner og er lærerik, kanskje det kan gi deg en liten innsikt.

Jeg vet ikke om jeg svarte på spørsmålet ditt, men det er det noen av grunnene jeg klarer å tenke på. Det finnes mange andre grunner også, men da blir det mye å skrive.

Det er guds ord ifølge Muhammed ja.. Og menneskeheten var da på lang vei til å ta slutt da Koranen ble skrevet

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Maleficenta skrev:

Det er guds ord ifølge Muhammed ja.. Og menneskeheten var da på lang vei til å ta slutt da Koranen ble skrevet

Menneskeheten er ikke ikke tilfeldig skapelse, den vil alltid leve evig og foreviget på dette liv og etter døden. Men jordkloden og universet er en liten skapelse i forhold til Skaperen og disse skapelsene som vil bli tilintetgjort, ikke sjelen som befinner seg i mennesket.

Saken er veldig enkel, enten tror man at det finnes en skaper eller ikke. Den som ikke tror på noe Skaper vil verken tro på på noe Bibel eller Koran. Men den som tror på Bibelen eller Koranen  har fri vilje til å resonnere seg fram til hva som er rett og hva som er galt.

Mohammad var kun sendebud sendt fra Gud, om han hadde et annet navn eller fra et annet sted så ville det uansett vært mennesker som hadde tvilt og forkastet han, på samme måte som de forkastet Noah, Moses og mange andre Gud sendte før Mohammad, fred være med dem alle.

Når det gjelder Koranen, så er ikke Koranen i prinsippet det som står med skrift. Det som står som skrift er kitab eller moshaf, som betyr bok eller skrift. Koranen er det som resiteres med munnen og bæres i hjerte, det er det som er Koran.Det er det som er Guds mirakel, så om alle verdens skrifter slettes, brennes eller tilintetgjøres så vil koranen alltid være, slik den har vært nå i snart 1400 år. Muslimer som ber resiterer den minimum totalt 17 ganger daglig, i de fem ganger daglig tidebønner. Så har du folk som reisterer hver dag 1/60 eller 2/30 del daglig uten å lese fra noe skrift. Dette er Guds mirakel og lovnad som Mohammad fred være med han profterte om. Han sa at Guds religion vil nå alle verdens hjørner og at det er ikke et sted på denne jord hvor folk ikke vil bli muslimer. Det i seg selv er en av mange profetier Gud har gitt Mohammad, og som Han formidlet.

En annen profeti er at før verden går under/til tilintetgjøres så vil det ikke finnes et menneske på jorden som vil si Gud. Det vil si at det er ateister som vil herske jorden, og det er dem som vil oppleve jordklodens undergang/tilintetgjøring. Tilsvarende profeti sier også at ateisme vil øke blant arabere. Dette ser vi nå i den arabiske verden.  

Når dette er sagt så er ikke profeti en avgjørende faktor for å velge Koranen. Det avgjørende faktor er hva ditt hjerte sier og fornuft. I Koranen sier Gud at den som vil tro og det som vil fordekke kan fordekke.....

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.3.2019 den 8.41, omarel skrev:

Den som sendte Moses med Toraen, Jesus med Evangeliet og Mohammad med Koranen er en og samme Gud. Det går en rød tråd gjennom budskapet og det er: 

Absolutt hengivenhet til Herren av alle Herrer, Gud den allmektige alene i tilbedelse, slik Jesus henga seg til Gud.

Det som skiller Koranen fra alle andre skrifter som Gud har sendt, er at den inneholder Hans egne Ord og Visdom. Koranen er med andre ord en videreføring og avslutning av Guds veiledelse før dommedag, og med lovnad om at intet ord vil bli forandret i Koranen. Det har nå gått ca 1 500 år og intet er forandret i Koranen og Guds profetier er oppfylt gjennom Koranen og Hans endelige Sendebud.

Det eneste som gjør at man fornekter denne sannheten er hjertet, ikke fornuften.

Med andre ord, så er Koranen meget aktuell for kristne, jøder, avgudsdyrkere og de som er i tvil eller fornekter Allah. Skaperens Ord og Visdom i Koranen er for menneskeheten.

 

Hvorfor er det da slik at de muslimske samfunnet som fungerer dårligst? Diktaturer, korrupsjon og vold. 

Anonymkode: 298fe...2fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2019 den 8.24, omarel skrev:

Og du går fra synd til den største og utilgivelige synden av dem alle, i Guds øyne?

Er det en ting Gud aldri tilgir så er det å sette noen ved ved Guds like, som akkurat Jesus. For Gud sier dette med Hans egne ord: 

Say, "O My servants who have transgressed against themselves [by sinning], do not despair of the mercy of Allah . Indeed, Allah forgives all sins. Indeed, it is He who is the Forgiving, the Merciful." (Skarene, 39:53)

Indeed, Allah does not forgive association with Him, but He forgives what is less than that for whom He wills. And he who associates others with Allah has certainly fabricated a tremendous sin. (Kvinnene, 4:48)

Mesisas Jesus Kristus var kun en av Herrens  utvalgte, født med mirakel og utførte mirakler. I dommedag vil Gud si til Jesus Kristus, fred og velsignelse over han:

And [beware the Day] when Allah will say, "O Jesus, Son of Mary, did you say to the people, 'Take me and my mother as deities besides Allah ?'" He will say, "Exalted are You! It was not for me to say that to which I have no right. If I had said it, You would have known it. You know what is within myself, and I do not know what is within Yourself. Indeed, it is You who is Knower of the unseen. (Det dekke de bord, 5:116)

Skal du gjøre noe som har påvirkning i det neste liv er det viktig å søke etter Sannheten og være ærlig og sannferdig i ditt hjerte og fornuft. For går du til Gud, vil han skynde seg mot deg, skynder du deg til Gud i din gange, vil Han løpe til deg i elsk, kjærlighet og tilgivelse.

Lykke til.

Norsken var dårlig. Og tenkte med hjertet 🕵️♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det da slik at de muslimske samfunnet som fungerer dårligst? Diktaturer, korrupsjon og vold. 

Anonymkode: 298fe...2fd

VELDİG GODT spørsmål som fortsatt er ubesvart 1 uke ETTERPÅ fordi MUSLIMEN her inne tenker med hjertet... Kansje er det allahs vilje..Bare Allah vet, allahu-alem(sa hjertet) 🕵️♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det da slik at de muslimske samfunnet som fungerer dårligst? Diktaturer, korrupsjon og vold. 

Anonymkode: 298fe...2fd

Det har med mennesker å gjøre ikke religion. Europere har hatt konger som var diktatorer og de var kristne, de hadde ledere som var korrupte. Grunnen til at mange ledere forstått er i makten er at de har ivaretatt vestlige interesser og de har fått kuet folk som de vil uten at omverden har blandet seg inn. Det er mange faktorer som spiller inn, men som profeten så det, min nasjon får sin straff på jorden. 

Det betyr av muslimer får som fortjent for våre synder og vis straffes på jorden. Den muslimske verden er langt borte fra islam som det går an å bli, så hvis du tror at den muslimke verden er praktisende så tar du grundig feil. Vi er overrepresentert på alle dårlige statistiker og det skyldes våre dårlige handlinger, ikke religionen som vi ikke følger.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tyrk40 skrev:

Norsken var dårlig. Og tenkte med hjertet 🕵️♀️

Sån er det når man skriver rask på mobilen mens man er på farten. Takk for tilbakemeldingen tyrk40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 15.3.2019 den 18.00, AnonymBruker skrev:

Du burde først og fremst gå til psykolog og bli utredet, Denne nyfrelstheten din er kun et symptom ved sykdommen din

Anonymkode: 102cf...e36

Psykologer er bare mennesker med utdannelse. De tenker kun teoretisk, og har ikke sansen for det åndelige.

Anonymkode: f6cef...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2019 den 0.59, Hartroa skrev:

Veldig bra skrevet!

Det sannelig på tide at folk viser litt respekt selv om man ikke deler samme livsyn, verdier eller meninger. Når noen stiller et spørsmål, bør man svare på spørsmålet og ikke dømme og være bedrevitende. Hvis TS føler på en fred ved å lese Bibelen, så bør ikke andre trekke det i tvil.

TS. Selvsagt kan du bli en kristen. Min forståelse av den kristne tro er at Gud elsker alle mennesker og tilgir all form for synd. Husk at Jesus ble korsfestet med to forbrytere, en på hver side. Den ene, som var en morder sa til Jesus; Tenk på meg når du kommer i ditt rike. Da svarte Jesus; I dag skal du være med meg i paradis. Jeg tror at alle mennesker kan komme til Gud og for Gud er vi alle like, nemlig syndere som trenger tilgivelse. Lykke til!

Ja, det står også at den som kommer til ham, vil han slettes ikke støte bort ❤️

Anonymkode: f6cef...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...