Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er førstegangsgravid og er nå i uke 22+0, de siste dagene har jeg fått en del magesmerter ved mye gange, men det har roet seg når jeg har fått slappet av. Men idag har jeg ganske vondt på høyre side av magen og det gir seg heller ikke. Sitti i ro i halvannen time nå og det er fortsatt veldig ubehagelig. Det er konstant vondt og kommer ikke i tak. Har bare regnet med at det er ligamentsmerter men nå er jeg litt usikker? Bør jeg ringe legevakt eller noe eller skal jeg avvente å se? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også det. Legen henviste meg til gynekolog for å få sjekke at livmorhalsen var lang nok og lukket. For min del så alt helt fint ut, men har fått streng beskjed om å ta livet med ro. 

Anonymkode: 9a927...1a0

Skrevet

Smertene sitter fra hoftekammen og oppover. Rart om det skal ha med livmorhalsen å gjøre? Får ta kontakt med jordmor imorgen om det ikke er noe bedre.. 

Skrevet

Akkurat samme her. 21+4 i dag. Dro til legevakt og ble sendt videre til akuttmottaket på Haukeland for videre prøver siden de mistenkte enten blindtarmbetennelse eller lever/galle-ettellerannet jeg ikke helt husker. Men de kom ikke frem til noen ting og jeg ble sendt hjem med beskjed om å ta Paracet for å dempe smertene. Fikk dog fri retur opp på akutten hvis det skulle bli værre eller hvis jeg begynte å oppleve kvalme/oppkast eller fikk feber. 

Dette er to dager siden, ingen bedring men ikke blitt værre i formen heller. Skal til legen på fredag og tenker å ta det opp igjen der så de kan finne ut hva det er. 

Jeg anbefaler deg å dra til legevakt for å sjekke opp i det. Det kan være alt fra ingenting til UVI eller mer alvorlige ting. Det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Og uansett skal man alltid kontakte helsepersonell ved magesmerter som ikke gir seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville fått sjekket for blod i urinen, kan være nyrestein. Jeg hadde det for noen måneder siden og slik du forklarer det høres litt ut som slik det var med meg. Er jo ikke sikkert det er det altså, men hjalp for min del å få vite at det var det og ikke noe svangerskapsrelatert :) ta kontakt med lege du! Er nok ikke noe alvorlig.

Anonymkode: 9ac6d...481

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar alle sammen 😊 idag er jeg helt fin igjen. Men merker fortsatt noe når jeg går en stund osv. Har to hunder så slipper liksom ikke unna gåingen. Men mulig det er kynnere også? Tenkte å ta en Tlf til jordmor så får vi se😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...