Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Snublefot62 skrev (35 minutter siden):

Det er jeg enig i. Tror nok hun sliter litt med å forstå hva som trigger motivasjon og rutiner over tid.

Alle kan møte på treningssenteret første januar. Men bare noen få går der regelmessig hele året. Og det handler IKKE om kroppen eller formen den første januar.

Hun er mer opptatt av hvordan hun ser ut på trening kontra innsats og motivasjon. Vet ikke om noen som har så mange tenkelige og utenkelige unnskyldninger, forklaringer..U name it!! på hvorfor deres dørstokkmil er lenger enn andres...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen nevnte at hun kunne fokusere mer på klær, interiør og fantasy bøker. 100 % enig! Jeg DRITER i om hun trener eller ikke, og jeg elsker å se de forskjellige kjolene hun har på seg. (Spesielt den grønne glitterkjolen hun hadde på rundt nyttår, fra booblerom. Skulle gjerne hatt navnet på den!) 

- HD har uansett vekt vært flink til å kle seg og style seg. Hun har en ganske nett fasong (timeglass) og klarer alltid å fremheve det flatterende med seg selv. Jeg scroller over alle «se jeg elsker meg» og neste dag «jeg har komplekser» - videoene. De «jeg skal trene, se nå spiser jeg sundt» innleggene hopper jeg glatt over også. Og ja, jeg tror hun holder fast i dette fordi det var vektnedgangen som gjorde henne kjent den gang waay tilbake da «influencer» ikke en gang var et ord.

Hun har holdt ut lenge, hun har utviklet seg og vi har sett henne bli mor, bli mer voksen og moden. Jeg håper hun kan fokusere mer på den voksne delen som gleder seg over seg selv, uten å nødvengivis måtte poengtere med ett innlegg at «jeg elsker meg selv, selv om jeg har strekkmerker og ekstra kilo». Get over it, Helene. Slutt å fokuser på det. I 2023 er det flust av plus size jenter/damer som legger ut sminke/klær video og vekta er ikke en gang ett tema. De presenterer materialet sitt likt med en som er normalvektig, undervektig, whatever. Den som fokuserer på vekt og kropp er Helene. Bare slutt! Vis deg frem slik du er, uten å poengter eller lag en sak vedrørende vekta eller størrelsen du har. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (14 timer siden):

Hadde vært fint om det hadde vært vist samme entusiasme for selve treningen ogikke bare når det kommer en ny pakke i posten fra Ellos (reklame) som tilfeldigvis var treningsklær på samme dag hun trente. 

Merkelig at en som reklamerer for at hun er PT trenger nye klær som motivasjon for å komme seg på trening...... 🤦‍♀️

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (19 timer siden):

Så bra hun endelig kom seg på trening så hun fikk reklamert litt for enda mer klær fra Ellos. Det er bare reklame og syt, på repeat år etter år. 

Hun har vell 80 tights fra den fantastiske Bara som hunn kan bytte på å ha på seg? 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hebi said:

Hun har vell 80 tights fra den fantastiske Bara som hunn kan bytte på å ha på seg? 

Har inntrykk av at hun kun vil bruke det som hun kan tjene penger på. Virker som sponsen med Bara er ferdig, og da vises ikke de klærne lenger. Så da må man ha nytt fra en samarbeidspartner som betaler henne. At hun har 3 skap og 4 kommoder fulle med tights, bh’er, gensere og tskjorte, betyr ingenting tydeligvis. Må fortsatt ha nytt! 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Lillemor1982 said:

Merkelig at en som reklamerer for at hun er PT trenger nye klær som motivasjon for å komme seg på trening...... 🤦‍♀️

Burde ikke egentlig samarbeidet mellom henne og Omnia være motivasjon og grunn nok til å trene? Må hun virkelig kjøpe enda mer klær for å klare å komme igang? 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Motivasjon kommer ikke av seg selv eller nye klær for den saks skyld. Motivasjon skapes ved å faktisk utføre treningen og se (og ikke minst føle) effekten av treninga! Det hun trenger er viljestyrke. Faktisk gjennomføre, til tross manglende motivasjon..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Finnwife said:

Motivasjon kommer ikke av seg selv eller nye klær for den saks skyld. Motivasjon skapes ved å faktisk utføre treningen og se (og ikke minst føle) effekten av treninga! Det hun trenger er viljestyrke. Faktisk gjennomføre, til tross manglende motivasjon..

Viljestyrke er noe av det vanskeligste å trene opp hvis man ikke vil utfordre seg selv litt. I det sekundet hun får et sandkorn i veibanen brukes det som unnskyldning for å ikke starte, ikke klare, ikke trene osv osv. Når lista er sååååå lav for å unngå å gjøre noe, ja da får hun heller ikke trent opp viljestyrken. For den er ikke eksisterende virker det som. 

Det er ofte utrolig vanskelig å komme i gang, men mange bare gjør det.. samme hvor dritt det er.. og så kommer mestring og godfølelsen og vipps så er viljestyrken påvei til å bli bedre. Men det tar tid, kanskje mange uker/mnd. Lett er det ikke. Så veldig enig med deg, nye klær, nye ting til kjøleskap osv hjelper veldig lite hvis viljen ikke er der. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnwife skrev (49 minutter siden):

Viljestyrke er ikke nødvendigvis svaret her. Det som trengs er rutine. Man må se på trening på samme måte som jobb. Det er bare noe man må gjøre, selv de dagene man ikke har lyst. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (5 minutter siden):

Viljestyrke er ikke nødvendigvis svaret her. Det som trengs er rutine. Man må se på trening på samme måte som jobb. Det er bare noe man må gjøre, selv de dagene man ikke har lyst. 

Dette. Samt at jeg tror hun er en sånn perfeksjonist som tenker at hvis hun ikke får trent akkurat det hun har tenkt, akkurat så lenge som hun hadde tenkt og har energi til å gjøre det x antall ganger i uka, så er det ikke vits. Da er det bare å gi opp, og starte på nytt neste mandag. Been there, done that. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (1 time siden):

Dette. Samt at jeg tror hun er en sånn perfeksjonist som tenker at hvis hun ikke får trent akkurat det hun har tenkt, akkurat så lenge som hun hadde tenkt og har energi til å gjøre det x antall ganger i uka, så er det ikke vits. Da er det bare å gi opp, og starte på nytt neste mandag. Been there, done that. 

Perfeksjonist?! DET syns jeg ikke hun virker som hun er. Ikke i det hele tatt.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lopploella said:

Nei, den stussa jeg på og! Syns hun i mye større grad er en som leter etter unnskyldninger for å ikke trene.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lopploella skrev (3 timer siden):

Det jeg mener er en som mener at hvis ting ikke blir gjort perfekt, så er det ikke noe vits i å gjennomføre det. Jeg kjenner det så godt igjen, for jeg har slike tendenser selv. 😅

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Luka_S said:

Det jeg mener er en som mener at hvis ting ikke blir gjort perfekt, så er det ikke noe vits i å gjennomføre det. Jeg kjenner det så godt igjen, for jeg har slike tendenser selv. 😅

Skjønner. Det kan jo være enormt ødeleggende og føre til at man avlyser alt i stedet.  Når jeg tenker "perfeksjonist" er det mer de som gjør og gjør og gjør og aldri blir fornøyde med noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Luka_S skrev (49 minutter siden):

Her bør Omnia kunne bidra i positiv retning tenker jeg. Mitt inntrykk er at Helene setter seg urealistiske mål og da blir det fort en nedtur om ting ikke går etter planen. Når hun har med seg en ballast med spiseforstyrrelser og depresjon, så blir nedturene kanskje enda tyngre. Med barn inni bildet, med alt det innebærer, så får man enda en faktor inn i det hele som ikke nødvendigvis spiller på lag med Helenes behov. Livet skjer og så er det om å finne en balanse som gjør at man kan «beholde» seg selv på et eller annet nivå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må virkelig ha sett seg blind på "bloggerben", ser hun ikke hvor teit det ser ut når hun står sånn i en tilsynelatende normal situasjon?

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest shalott
Full Ugle skrev (På 9.2.2023 den 10.52):

Noen nevnte at hun kunne fokusere mer på klær, interiør og fantasy bøker. 100 % enig! Jeg DRITER i om hun trener eller ikke, og jeg elsker å se de forskjellige kjolene hun har på seg. (Spesielt den grønne glitterkjolen hun hadde på rundt nyttår, fra booblerom. Skulle gjerne hatt navnet på den!) 

- HD har uansett vekt vært flink til å kle seg og style seg. Hun har en ganske nett fasong (timeglass) og klarer alltid å fremheve det flatterende med seg selv. Jeg scroller over alle «se jeg elsker meg» og neste dag «jeg har komplekser» - videoene. De «jeg skal trene, se nå spiser jeg sundt» innleggene hopper jeg glatt over også. Og ja, jeg tror hun holder fast i dette fordi det var vektnedgangen som gjorde henne kjent den gang waay tilbake da «influencer» ikke en gang var et ord.

Hun har holdt ut lenge, hun har utviklet seg og vi har sett henne bli mor, bli mer voksen og moden. Jeg håper hun kan fokusere mer på den voksne delen som gleder seg over seg selv, uten å nødvengivis måtte poengtere med ett innlegg at «jeg elsker meg selv, selv om jeg har strekkmerker og ekstra kilo». Get over it, Helene. Slutt å fokuser på det. I 2023 er det flust av plus size jenter/damer som legger ut sminke/klær video og vekta er ikke en gang ett tema. De presenterer materialet sitt likt med en som er normalvektig, undervektig, whatever. Den som fokuserer på vekt og kropp er Helene. Bare slutt! Vis deg frem slik du er, uten å poengter eller lag en sak vedrørende vekta eller størrelsen du har. 

Bra sagt, det er jo ikke viktig for andre enn eventuelt henne selv, sånn egentlig.

Det er mulig at tanken om den "flinke" overvektige henger igjen.  Som tjukk blir man ofte sett på som et evig "før-bilde", noe(n) som må fikses og gjøres noe med.  Man kan aldri unne seg å slappe av, man er hele tiden et forbedringsprosjekt, det blir utrolig viktig å vise at "ja, jeg er overvektig nå, men jeg jobber med saken".  I motsetning til den overvektige som har "gitt opp" (=aksepterer seg selv), har den overvektige som prøver i det minste et potensiale til å bli "bra nok".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (23 timer siden):

Viljestyrke er noe av det vanskeligste å trene opp hvis man ikke vil utfordre seg selv litt. I det sekundet hun får et sandkorn i veibanen brukes det som unnskyldning for å ikke starte, ikke klare, ikke trene osv osv. Når lista er sååååå lav for å unngå å gjøre noe, ja da får hun heller ikke trent opp viljestyrken. For den er ikke eksisterende virker det som. 

Det er ofte utrolig vanskelig å komme i gang, men mange bare gjør det.. samme hvor dritt det er.. og så kommer mestring og godfølelsen og vipps så er viljestyrken påvei til å bli bedre. Men det tar tid, kanskje mange uker/mnd. Lett er det ikke. Så veldig enig med deg, nye klær, nye ting til kjøleskap osv hjelper veldig lite hvis viljen ikke er der. 

Viljestyrke fungerer ikke helt slik når man har en spiseforstyrrelse. 
Om man skal sammenligne viljestyrke med en muskel som kan trenes må man også huske at muskler kan overtrenes og bli utslitt av treningen. Å vere spiseforstyrra er som å konstant bruke «viljemuskelen», den får aldri ro.

Den som er spiseforstyrra vil ha brukt muskelen hele dagen der en frisk person har uthvilte muskler og naturlig nok kan prestere bedre både i økta og få bedre resultat på sikt.

Når viljemuskelen aldri blir restituert vil den heller ikke kunne bygges opp.

Jeg er enig i mye av kritikken mot HD men synes også det er viktig å huske at hun faktisk ikke er helt frisk og at mye av det hun kritiseres for har en sammenheng med sykdommen. Svart/hvitt-alt eller ingenting tankegang for eksempel fører lett til manglende evner til å følge opp ting. Mange blir også ganske innsnevra og navlebeskuende av å ha spiseforstyrrelse, det ligger i spiseforstyrrelsenes natur. 
Jeg er helt enig i de som mener at hun nok hadde hatt det bedre om hun ikke var så tilstede i sosiale media men jeg tror ikke hun kan se det selv der hun er i prosessen nå. 

Endret av Nevrosererroser
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Nevrosererroser said:

Viljestyrke fungerer ikke helt slik når man har en spiseforstyrrelse. 
Om man skal sammenligne viljestyrke med en muskel som kan trenes må man også huske at muskler kan overtrenes og bli utslitt av treningen. Å vere spiseforstyrra er som å konstant bruke «viljemuskelen», den får aldri ro.

Den som er spiseforstyrra vil ha brukt muskelen hele dagen der en frisk person har uthvilte muskler og naturlig nok kan prestere bedre både i økta og få bedre resultat på sikt.

Når viljemuskelen aldri blir restituert vil den heller ikke kunne bygges opp.

Jeg er enig i mye av kritikken mot HD men synes også det er viktig å huske at hun faktisk ikke er helt frisk og at mye av det hun kritiseres for har en sammenheng med sykdommen. Svart/hvitt-alt eller ingenting tankegang for eksempel fører lett til manglende evner til å følge opp ting. Mange blir også ganske innsnevra og navlebeskuende av å ha spiseforstyrrelse, det ligger i spiseforstyrrelsenes natur. 
Jeg er helt enig i de som mener at hun nok hadde hatt det bedre om hun ikke var så tilstede i sosiale media men jeg tror ikke hun kan se det selv der hun er i prosessen nå. 

Jeg vet ikke om jeg er helt enig i at viljen til å trene er ikke-eksisterende pga spiseforsyrrelser. Med mat er jeg helt enig i det du skriver. Jeg vil tro hun kan klare å få viljestyrken tilbake til å kunne gjennomføre trening mer enn 1 gang i mnd, selv om hun sliter med spiseforstyrrelse. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (18 minutter siden):

Jeg vet ikke om jeg er helt enig i at viljen til å trene er ikke-eksisterende pga spiseforsyrrelser. Med mat er jeg helt enig i det du skriver. Jeg vil tro hun kan klare å få viljestyrken tilbake til å kunne gjennomføre trening mer enn 1 gang i mnd, selv om hun sliter med spiseforstyrrelse. 

Jeg forklarte nok litt dårlig, det er viljestyrken man ikke greier å trene opp i samme grad fordi den er sliten, det igjen fører til at man kanskje ikke har det man trenger for å greie å gjennomføre andre ting selv om man både vil og vet det er bra for en. Selv når en er i en tilfriskningsprosess krever en spiseforstyrrelse enormt mye av en.

Å få til å trene når en er spiseforstyrra kan vere veldig mye mer komplekst fordi trening med spiseforstyrrelse kan vere triggende på mange måter. Trening er kroppsfokusert enten en vil eller ei, en må vere tilstede i en kropp en sannsynligvis ikke har det så veldig bra i blant annet.

En ser kroppen i speila, må sannsynligvis skifte og dusje etter trening, det er triggende for mange, en må kjenne etter at en bruker kroppen riktig og blir bevisst på alt som skjer med kroppen under trening.
Mange blir sultne eller tørste og må kanskje fravike måltidsrutine eller fokusere på sult/tørst og så videre. 
Jeg mener ikke å påstå at det må vere slik for HD, bare at det _kan_ vere slik for individ som er spiseforstyrra.

Sluttsummen av energi og vilje en bruker er altså ikke helt sammenlignbar med friske individ som bare kan trene, dusje, skifte og bli ferdige uten å jobbe på spreng  i hvert steg av prosessen på toppen av selve treningsøkta. Alt kan måtte bli overanalysert og studert ned i minste detalj og hele greia tar fort flere timer med mental jobbing.

Endret av Nevrosererroser
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...