Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Lileep skrev (8 minutter siden):

Greia er jo at hun på fredag lovet info i helga, på mandag er det rett rundt hjørnet, onsdag og fremdeles ikke noe mer. Mellom fredag og idag har hun hatt flere reklameinnlegg, og diverse andre innlegg. Så jeg ser ikke helt at hun bevisst velger å vente for å teste det ut lenger. For meg virker det som at hun ikke har noe å poste, lover noe hun ikke klarer å gjennomføre. Med ærlighet mener jeg at hun burde gi et svar på hvorfor det ikke kommer noe innlegg som hun snart har lovet i en uke.. 

Hun er jo klar over at dette er et emne der hun må trå varsomt. Se bare på alle reaksjonen som kom da hun delte erfaringer med keto. Vil heller vente på et godt og nyansert innlegg enn noe som er kokt sammen i farta.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Fizzypo said:

Hun er jo klar over at dette er et emne der hun må trå varsomt. Se bare på alle reaksjonen som kom da hun delte erfaringer med keto. Vil heller vente på et godt og nyansert innlegg enn noe som er kokt sammen i farta.

Ja jeg er helt enig i det. Er hvordan hun lover følgerene, og ikke gjennomfører jeg reagerer på. Jeg har alltid sagt hun burde prøve en stund før hun uttaler seg, og har ingenting imot å vente. Men når lovnad på lovnad kommer, og innlegg fortsatt uteblir, da blir det bare for dumt. Derfor jeg mener hun heller burde si at hun kommer med innlegg når hun er klar for å lage ett. Så kan hun bruke tia hun trenger 😉

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (53 minutter siden):

Tenk om hun kunne lagt fra seg den livvstils- og mammabloggingen og heller fokusert på for eksempel anmeldelser av (fantasy)bøker, kanskje ispedd outfit of the day eller noe sånt. Noe hun faktisk virker å ha interesse for og er god på. For nå spriker det i alle retninger og virker som om det bare er en hobby hun driver med for sin egen del framfor at hun har et budskap og noe på hjertet som engasjerer.

Helt enig med deg.

Hadde hun lagt bort ting som kanskje bare føles som et press, og konsentrert seg mer om det som gir henne glede, og som interesserer henne, ville nok innholdet blitt mye bedre og jevnere. 

Hun kunne tatt det litt rolig med "kost-og treningsinspirasjon" når hun åpenbart ikke er helt "der" for tiden, må jo være et stressmoment av dimensjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (1 time siden):

(Min utheving i ditt innlegg.)
Dette er et veldig godt spørsmål. Mulig det henger igjen fra da hun blogget om trening og vektnedgang, for første gang. Det er en blogg jeg kunne tenke meg å lese, veldig motiverende med folk som greier å legge om livsstilen og ikke minst vise en så stor forandring. Det er noe som fenger folk. Men så var jo egentlig sannheten at hun ikke hadde det så bra den gangen heller, som hun har fortalt i ettertid.

For meg virker det som hun er blitt vant til å være blogger, og at hun ikke vil eller kan slutte med det selv om hun ikke har noe spesielt fokus for bloggingen i dag. 

Tenk om hun kunne lagt fra seg den livvstils- og mammabloggingen og heller fokusert på for eksempel anmeldelser av (fantasy)bøker, kanskje ispedd outfit of the day eller noe sånt. Noe hun faktisk virker å ha interesse for og er god på. For nå spriker det i alle retninger og virker som om det bare er en hobby hun driver med for sin egen del framfor at hun har et budskap og noe på hjertet som engasjerer.

Hun kunne også gjort enda mer utav f.eks. innredning av leiligheten (utenom barnerommet!!). Hun har jo gjort/vist litt, men kunne gjerne gjort enda mer! Tror mange ville synes det var spennende content.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Laia said:

Hun kunne også gjort enda mer utav f.eks. innredning av leiligheten (utenom barnerommet!!). Hun har jo gjort/vist litt, men kunne gjerne gjort enda mer! Tror mange ville synes det var spennende content.

Enig! Hun er flink til å style og finne på kreative løsninger. Det er flere ting hun er god på, er dette hun burde satse på. Jeg liker å se hvordan hun innreder leiligheten, fordi jeg liker stilen og løsningene hennes. Skal innrede selv, så ser jo etter inspirasjon. Skulle sett mer av det, og skulle gjerne hørt mer om bøkene hun leser. For det er også noe som fenger meg. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Luka_S said:

*snip*

Veldig enig! 

Min utheving; dette oppsummerer egentlig alt jeg tenker om henne som blogger idag. 

Endret av Lileep
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luka_S skrev (1 time siden):

(Min utheving i ditt innlegg.)
Dette er et veldig godt spørsmål. Mulig det henger igjen fra da hun blogget om trening og vektnedgang, for første gang. Det er en blogg jeg kunne tenke meg å lese, veldig motiverende med folk som greier å legge om livsstilen og ikke minst vise en så stor forandring. Det er noe som fenger folk. Men så var jo egentlig sannheten at hun ikke hadde det så bra den gangen heller, som hun har fortalt i ettertid.

For meg virker det som hun er blitt vant til å være blogger, og at hun ikke vil eller kan slutte med det selv om hun ikke har noe spesielt fokus for bloggingen i dag. 

Jeg er helt enig meg deg, og flere her. Helene er god på fantasybøker, mote og gjenbruksinteriør. Hadde hun gitt noe av dette ordentlig fokus og struktur kunne hun inspirert mange på samme måte som hun inspirerte da kontoen hennes var hovedsakelig treningsvideoer. 

Som jeg har sagt tidligere mangler hun en rød tråd på sine kanaler, og selv om det kanskje ikke er så nyttig kritikk så forstår jeg at man blir lei all klagingen. I perioder er det lite annet enn klaging og reklame, og for oss som fulgte henne da hun faktisk var interessant er det nok håpet som gjør at noen fortsatt følger henne. Hun er god på mye, men velger å gi mest plass til det hun ikke er så god på og det er synd for det ødelegger for businessen hennes (selv om hun bare er deltidsinfluencer).

Spesielt kritikkverdig ble det når hun skulle mikse dette å være mammainfluencer og livsstilsinfluencer. Å bli sponset av et restriktivt kosthold, fronte spiseforstyrrelse samt eksponere info og bruke barnet i reklame samtidig var en kombinasjon mange reagerte på. Nå har hun moderert seg, men internett glemmer aldri. 

Litt mer definert nisje, mer positiv fremtoning og litt mindre reklame i forhold til genuint innhold uten å eksponere den lille hadde hun kommet kjempelangt med. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vel skrevet noe om at livet privat er tungt for tiden! Tipper hun hadde tenkt å skrive om Omnia (?) i helgen men noe kom i veien. Sånt kan vel skje med alle, uten at hun skal være nødt å forklare seg for følgerne, mener jeg! Er vel ikke liv og død akkurat om HD ikke oppdaterer om Omnia til avtalt tid! 😉

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Pås said:

Hun har vel skrevet noe om at livet privat er tungt for tiden! Tipper hun hadde tenkt å skrive om Omnia (?) i helgen men noe kom i veien. Sånt kan vel skje med alle, uten at hun skal være nødt å forklare seg for følgerne, mener jeg! Er vel ikke liv og død akkurat om HD ikke oppdaterer om Omnia til avtalt tid! 😉

Da har du misforstått kritikken. Hun trenger ikke si et pip om hva som har skjedd osv, og det er heller ingen som etterlyser det. Det som bør forventes av en influecer er en liten beklagelse/info om innlegget blir utsatt/ikke kommer som lovet. Istedenfor lover hun noe (dette er etter posten om hvor tøff uka har vært), og når det  blir etterspurt på mandagen så lover hun videre. Her fikk hun en fin mulighet til å si det blir utsatt. Ikke noe mer enn det hadde hun trengt å skrive. 

Endret av Lileep
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Lileep skrev (48 minutter siden):

Da har du misforstått kritikken. Hun trenger ikke si et pip om hva som har skjedd osv, og det er heller ingen som etterlyser det. Det som bør forventes av en influecer er en liten beklagelse/info om innlegget blir utsatt/ikke kommer som lovet. Istedenfor lover hun noe (dette er etter posten om hvor tøff uka har vært), og når det  blir etterspurt på mandagen så lover hun videre. Her fikk hun en fin mulighet til å si det blir utsatt. Ikke noe mer enn det hadde hun trengt å skrive. 

I tillegg kommer det unødvendig info om mindreårig, som hun tydeligvis har tid til å skrive noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser igjen at «det er tungt» som noe som skal skape interesse og spekulasjoner. Det samme når hun viser fram måltider som alltid er keto-vennlige. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beatbox skrev (7 timer siden):

Altså; vi snakker om Fredrikstad...de har en annen tidsregning der 😂

Hallo i luken 🤣🤣🤣🤣 må da ikke dra alle over en kam æ 🤪

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrikstad71mod skrev (42 minutter siden):

Hallo i luken 🤣🤣🤣🤣 må da ikke dra alle over en kam æ 🤪

😂😂 Finnes alltid unntak vøtt😀

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra hun endelig kom seg på trening så hun fikk reklamert litt for enda mer klær fra Ellos. Det er bare reklame og syt, på repeat år etter år. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (3 timer siden):

Så bra hun endelig kom seg på trening så hun fikk reklamert litt for enda mer klær fra Ellos. Det er bare reklame og syt, på repeat år etter år. 

«Trengte noen nye treningsklær for å komme meg på trening» 🙈🙈Asså, om klær er motivasjon til trening, så syns det bare er trist om dette er et ledd i bedre livsstil mtp bedre helse hun selv påstår å jobbe med

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kattedama
irevin skrev (2 timer siden):

«Trengte noen nye treningsklær for å komme meg på trening» 🙈🙈Asså, om klær er motivasjon til trening, så syns det bare er trist om dette er et ledd i bedre livsstil mtp bedre helse hun selv påstår å jobbe med

Hadde vært fint om det hadde vært vist samme entusiasme for selve treningen ogikke bare når det kommer en ny pakke i posten fra Ellos (reklame) som tilfeldigvis var treningsklær på samme dag hun trente. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

irevin skrev (10 timer siden):

Denne skal jeg faktisk forsvare litt.

Når man skal bygge seg nye vaner så er det viktig å gjøre grep som gir en lyst til å starte og motivasjon til å fortsette. Nye klær kan gi denne boosten og dersom man tenker på treningsklær som en uniform så kan man fort assosiere det å ta på seg treningsklær med å trene på treningssenter, og så blir det lettere å dra ræva si på treningssenter for å nettopp trene.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (41 minutter siden):

Denne skal jeg faktisk forsvare litt.

Når man skal bygge seg nye vaner så er det viktig å gjøre grep som gir en lyst til å starte og motivasjon til å fortsette. Nye klær kan gi denne boosten og dersom man tenker på treningsklær som en uniform så kan man fort assosiere det å ta på seg treningsklær med å trene på treningssenter, og så blir det lettere å dra ræva si på treningssenter for å nettopp trene.

Jeg hadde forstått det og heller ikke kommentert det om dette ikke var hver gang hun skal «starte med noe varig». 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

irevin skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde forstått det og heller ikke kommentert det om dette ikke var hver gang hun skal «starte med noe varig». 

Det er jeg enig i. Tror nok hun sliter litt med å forstå hva som trigger motivasjon og rutiner over tid.

Alle kan møte på treningssenteret første januar. Men bare noen få går der regelmessig hele året. Og det handler IKKE om kroppen eller formen den første januar.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...