Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest Bolledeig2.0
10 hours ago, Lileep said:

Hvis formålet ditt med å plutselig bli aktiv i en tråd, er å skape en bedre diskusjon mtp hva og hvordan ting blir diskutert ang HD, så lykkes du foreløpig ikke. Det som skjer derimot er at du skaper negativitet i form av å kommentere ett eller annet er feil på veldig mye.. du skaper rom for videre diskusjon på dine innlegg, som igjen skaper avsporinger ( som nå). 

Dette er en diskusjonstråd om HD som influencer. Her vil det komme meninger om alt hun legger ut på sin kanal. Det er ikke til å unngå når hun velger å være aktiv i SoMe. Det virker som du er imot all form for negativitet rundt HD, at det kun er rom for positivitet. Jeg er enig i at enkelte ting trenger man ikke å skrive om, feks direkte på utseende, vekt, om barnet osv. Men når hun lager innhold som kan opplevelse feks kleint, så skjønner jeg virkelig ikke at det er så feil å skrive dette. Å skrive feks at videoen er mer ute av sync enn noen gang, etterfulgt av lattersmiley, er vel ikke hånlatter? 

Hva mener du er lov å diskutere på et slikt forum egentlig? Hva er lov å si og ikke si? 

Poenget hennes (og til dels mitt) er vel at når man går inn i tråden og man ser en sånn kollektiv hatewatch som man til tider ser her, der hun kritiseres for alt til å ha skitne føtter, rotete rom, kleine reels. Hun har for trange klær, hun mimer teit, hun er aldri flink til noe som helst og mannen hennes gjør for mye husarbeid.  Og når folk stiller spørsmålet (legitimt eller ei) om det egentlig er nødvendig, blir man konfrontert med at man må jo få lov å stille spørsmål med de etiske problemstillingene til bedriften Helene Drage. 

Det handler ikke om HD som INFLUENCER men det handler om at mennesker bonder over å sladre om andre. Alle gjør det, altså, men det gjør det verken Riktig eller Viktig av den grunn. Og når da folk blir helt absurd selvrettferdige når de blir konfrontert med en del av de utrolig kjipe tingene som skrives her inne i tråden, så er det litt komisk. 

Endret av Bolledeig2.0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig2.0

Også bare sånn inb4 "hvorfor skal du være forumpoliti" så er en del av de kjipe tingene som skrives ikke bare kjipt mot Helene (selv om det i og for seg er ille det også) men det er ofte svært negative og stigmatiserende ting som skrives om folk som for eksempel er overvektige, har økonomiske vanskeligheter, har psykiske lidelser, osv. Eller det trekkes opp ting langt tilbake i fortiden som det er tydelig at en selv ønsker å holde hemmelig for å "ydmyke". Så når folk poster innlegg som for eksempel latterliggjør hvor mange heftelser det er på en bil (!) eller hvor man bor eller insinuerer at man må være litt dum og kanskje et dårlig menneske når man er tjukk, så er det fint om folk tar til motmæle. Mye blir moderert bort, men ikke alt.  

Endret av Bolledeig2.0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bolledeig2.0 said:

Også bare sånn inb4 "hvorfor skal du være forumpoliti" så er en del av de kjipe tingene som skrives ikke bare kjipt mot Helene (selv om det i og for seg er ille det også) men det er ofte svært negative og stigmatiserende ting som skrives om folk som for eksempel er overvektige, har økonomiske vanskeligheter, har psykiske lidelser, osv. Så når folk poster innlegg som for eksempel latterliggjør hvor mange heftelser det er på en bil (!) eller hvor man bor eller insinuerer at man må være litt dum og kanskje et dårlig menneske når man er tjukk, så er det fint om folk tar til motmæle. Mye blir moderert bort, men ikke alt.  

Jeg er helt enig i at hennes økonomi, bosted osv er noe som ikke skal diskuteres på et forum. 

Men jeg er uenig i at det ikke skal gå an å skrive om hvor klein en reels er fordi hun er ute av sync, eller har forførende blikk inn i kamera. Men vi blir nok aldri enig på det punktet, og det er helt greit. Jeg prøver iallefall selv å være mer kritisk til hva jeg kommenterer fremover mtp jeg dreit meg skikkelig ut for litt siden 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Bolledeig2.0 skrev (27 minutter siden):

Også bare sånn inb4 "hvorfor skal du være forumpoliti" så er en del av de kjipe tingene som skrives ikke bare kjipt mot Helene (selv om det i og for seg er ille det også) men det er ofte svært negative og stigmatiserende ting som skrives om folk som for eksempel er overvektige, har økonomiske vanskeligheter, har psykiske lidelser, osv. Eller det trekkes opp ting langt tilbake i fortiden som det er tydelig at en selv ønsker å holde hemmelig for å "ydmyke". Så når folk poster innlegg som for eksempel latterliggjør hvor mange heftelser det er på en bil (!) eller hvor man bor eller insinuerer at man må være litt dum og kanskje et dårlig menneske når man er tjukk, så er det fint om folk tar til motmæle. Mye blir moderert bort, men ikke alt.  

Jeg er for så vidt enig i noe av det du skriver. Men jeg tenker at en del må sees i sammenheng. De få innleggene som har vært om Helenes økonomi hadde nok ikke vært her om hun ikke viste et ganske stort forbruk av f.eks. klær. Når det kommer til overvekt, så handler de fleste innleggene om at hun ikke ser ut til å prøve å gjøre noe med spiseforstyrrelsen sin, at hun prøver lettvinte løsninger og groomer følgerne sine. Vi er flere her i tråden som har «stått fram» som overvektige (uten at det gir oss fripass av den grunn). Men vi kan relatere oss til noe av det hun viser fram i SoMe og det kan være triggende. Så vil noen si at det er frivillig å følge en person og dersom man blir trigget så er det bare å avfølge. Nei, da forbeholde jeg meg retten til å kritisere vedkommende. Jeg skulle gjerne gjort det direkte til henne og ikke i et anonymt forum som KG, men da blir man blokkert. 

En hver kritikk av en influenser vil kunne oppleves sårt av andre som enten har spiseforstyrrelser, er for tynne, for tykke, har økonomiske problemer etc. Vi kan ikke la vær å kritisere på bakgrunn av at folk kan føle seg såret, krenket eller støtt. Og at ting blir gravd opp fra fortiden er vel gjerne for å vise at ting ikke har endret seg på visse punkt.

Jeg er enig i at kritikken bør være saklig, men noen få ganger så får jeg inntrykk at Helene i liten grad skal kritiseres. I mine øyne er det å ikke ta Helene på alvor. Som et voksent menneske, så ville jeg opplevd det som fornærmende dersom jeg skulle skånes for konstruktiv kritikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ganske så påfallende at når det har blitt diskutert noe her inne, så er det plutselig «mange som har spurt» om det samme. Ganske så riktig; denne gangen er det samarbeidet med Omnia som mange har etterlyst og som hun skal «fortelle mer om i helgen». 

Det virker bare som et clickbait når influencere  bruker slike strategier (lokke folk til å sjekke inn flere ganger).

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Laia said:

Jeg synes det er ganske så påfallende at når det har blitt diskutert noe her inne, så er det plutselig «mange som har spurt» om det samme. Ganske så riktig; denne gangen er det samarbeidet med Omnia som mange har etterlyst og som hun skal «fortelle mer om i helgen». 

Det virker bare som et clickbait når influencere  bruker slike strategier (lokke folk til å sjekke inn flere ganger).

Blir som flere på feks tiktok: har en lang intro som tar opp hele videoen og sier følg med for part 2.. og så ser du den og så må du jammen meg se part 3 også for å få med hele poenget. Sleip måte å få klikk på, og HD driver mer og mer med dette syns jeg. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama
Bolledeig2.0 skrev (14 timer siden):

Det er jo totalt uakseptabelt å skrive slike ting du beskriver her, og de fleste i tråden er enig om det. Men at det skjer ofte stemmer ikke. Det er bare å se på «dokumentasjonen», hvor man kom med uttalelser  fra i fjor for å poengtere hvor ille det står til i tråden og at det skjer mye av det og ofte.

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolledeig2.0 skrev (3 timer siden):

Poenget hennes (og til dels mitt) er vel at når man går inn i tråden og man ser en sånn kollektiv hatewatch som man til tider ser her, der hun kritiseres for alt til å ha skitne føtter, rotete rom, kleine reels. Hun har for trange klær, hun mimer teit, hun er aldri flink til noe som helst og mannen hennes gjør for mye husarbeid.  Og når folk stiller spørsmålet (legitimt eller ei) om det egentlig er nødvendig, blir man konfrontert med at man må jo få lov å stille spørsmål med de etiske problemstillingene til bedriften Helene Drage. 

Det handler ikke om HD som INFLUENCER men det handler om at mennesker bonder over å sladre om andre. Alle gjør det, altså, men det gjør det verken Riktig eller Viktig av den grunn. Og når da folk blir helt absurd selvrettferdige når de blir konfrontert med en del av de utrolig kjipe tingene som skrives her inne i tråden, så er det litt komisk. 

Enig, du er mye flinkere enn meg til å formulere hvorfor jeg synes kritikken blir så ekkel til tider. 

@Lily Of the Valley, enig i at det du nevner er kritikkverdig, så lenge det er saklig. Det at hun fronter spiseforstyrrelsen sin og skal fikse den, for så neste måned å gå i kjelleren igjen, er skadelig både for henne selv og følgere som har samme problematikk. Å klage over dårlig økonomi og så kjøre spleis for operasjon av hund, og så legge ut innlegg om innkjøp av sminke neste dag, er utrolig frekt. Men det som @Bolledeig2.0 skisserer synes jeg blir usaklig og jeg får vondt i magen av sladrekjerringfølelsen det gir meg. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt som de som for evigheter siden la ut en tagg om at de var på legevakten eller sykehuset og ikke noe mer. Hva er vitsen med å holde på slik hun gjør nå? Si a og ikke b. Og det fra en som vanligvis deler alt. Og har delt mange videoer den siste uken. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
cerruti skrev (32 minutter siden):

Det blir litt som de som for evigheter siden la ut en tagg om at de var på legevakten eller sykehuset og ikke noe mer. Hva er vitsen med å holde på slik hun gjør nå? Si a og ikke b. Og det fra en som vanligvis deler alt. Og har delt mange videoer den siste uken. 

Det er tydeligvis så dårlig stilt at mindreårig er en del av helgens innhold på kanalen hennes, i tillegg til reklame for bubblerom og Omnia. Tragisk at det eneste som ikke er reklame på den kanalen er enten mindreårig, eller problemer av ulik type. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (1 time siden):

Enig. Men det gjør hun fra tid til annen, men nevner sjelden B uansett. Da trenger man heller ikke nevne A. Følgere blir jo naturlig nok nyskjerrige, inkl meg selv🙈, og «holder i tråden». Vet ikke, men kanskje det er for å holde på følgerne sine ved å gjøre de nyskjerrige? HD burde lære seg å takle at «livet skjer», for hver gang «noe skjer», så virker det som om hun detter av lasset mtp trening og kosthold. For henne er det viktig å bli slankere (ingenting i veien for det), få bukt med spiseforstyrrelsen og få inn bevegelse. Alt rakner for henne når «livet skjer», og håper hun får hjelp til å takle dette istedenfor å bruke det som en unnskyldning. 

Endret av irevin
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (På 4.2.2023 den 11.30):

Ble det delt noe mer informasjon om Omnia- samarbeidet med Adele, som hun sa hun skulle fortelle mer om ila helga? Ikke så langt iallfall (men det kan jo saktens hende at det legges ut sånn heeelt på tampen til «alle de som hadde spurt» og som nå sikkert har ventet på det).

Jeg tenkte at det ikke ble noe av pga #livetskjer innlegget i går, men så kom det jo sannelig to poster om noe helt annet (hårkrølling).

Influencere sier at de vil bli tatt seriøst og at det de driver med skal bli anerkjent og respektert på lik linje med andre yrker i samfunnet. Da hjelper det lite å ha et så lempfeldig og lite profesjonelt forhold til reklame, avtaler og lovnader. De kan aldri forvente å bli tatt seriøst når de driver business slik.

Endret av Laia
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandagen går, og fremdeles ingen info ang Omnia. Det begynner å bli rimelig useriøst av henne. Hadde forstått det om noe kom i veien, men hun legger ut innlegg om kjoler, da burde hun klart å legge ut et innlegg om det hun har lovet også! 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (22 minutter siden):

Mandagen går, og fremdeles ingen info ang Omnia. Det begynner å bli rimelig useriøst av henne. Hadde forstått det om noe kom i veien, men hun legger ut innlegg om kjoler, da burde hun klart å legge ut et innlegg om det hun har lovet også! 

13. Desember ble samarbeidet lansert med brask og bram. Lite (ingenting) har skjedd). Det er godt mulig ting har skjedd i kulissene som har forhindret opplegget på en eller annen måte, men da bør man ha integritet nok til å gå ut å informere om det. Aldri i verden om jeg kunne holdt på slik i min jobb. Det du lover skaper forventninger til leveranse. Om en oppgave blir forsinket eller kansellert, ja da informerer man alle stakeholdere på en redelig og ryddig måte.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Laia said:

13. Desember ble samarbeidet lansert med brask og bram. Lite (ingenting) har skjedd). Det er godt mulig ting har skjedd i kulissene som har forhindret opplegget på en eller annen måte, men da bør man ha integritet nok til å gå ut å informere om det. Aldri i verden om jeg kunne holdt på slik i min jobb. Det du lover skaper forventninger til leveranse. Om en oppgave blir forsinket eller kansellert, ja da informerer man alle stakeholdere på en redelig og ryddig måte.

Ikke sant. Er jo en selvfølge mener jeg, når det er i en jobbsammenheng. For ja, jeg mener det bør sees på som en jobb når hun skal reklamere for noe. 
Hun gir inntrykk av å ikke ta ting seriøst. Hadde jeg vært oppdragsgiver, hadde ikke dette vært greit. 
HD legger fortsatt ut innlegg, både reklame og andre innlegg. Så virker ikke som det der noe som hindrer henne i å legge ut ting iallefall. Jeg vil gå så langt å si at hun skylder følgere en forklaring, iom hun legger ut ang som «si mer om det i helga». 

Jeg trodde hun ville prøve å endre seg, men forblir i samme spor som før. Er ingenting som har endra seg, absolutt ingenting! Og det er skuffende 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lileep skrev (1 time siden):

Ikke sant. Er jo en selvfølge mener jeg, når det er i en jobbsammenheng. For ja, jeg mener det bør sees på som en jobb når hun skal reklamere for noe. 
Hun gir inntrykk av å ikke ta ting seriøst. Hadde jeg vært oppdragsgiver, hadde ikke dette vært greit. 
HD legger fortsatt ut innlegg, både reklame og andre innlegg. Så virker ikke som det der noe som hindrer henne i å legge ut ting iallefall. Jeg vil gå så langt å si at hun skylder følgere en forklaring, iom hun legger ut ang som «si mer om det i helga». 

Jeg trodde hun ville prøve å endre seg, men forblir i samme spor som før. Er ingenting som har endra seg, absolutt ingenting! Og det er skuffende 

Men sånn har det vært nesten hele tiden...Hun går så hardt ut at hun snubler på startstreken!

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på det siste innlegget til HD nå på insta der hun har farget håret og fint ble det 😅 Men hva har skjedd med huden hennes nå tro ? Blitt mye verre jo etter hun reklamerte for noen helt fantastiske hudprodukter 😲 Kansje en ide å teste ut noe over tid og ta før og etter bilder før hun reklamerer for produkter . Skyter jo seg selv i foten med det der 😱

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrikstad71mod skrev (47 minutter siden):

Ser på det siste innlegget til HD nå på insta der hun har farget håret og fint ble det 😅 Men hva har skjedd med huden hennes nå tro ? Blitt mye verre jo etter hun reklamerte for noen helt fantastiske hudprodukter 😲 Kansje en ide å teste ut noe over tid og ta før og etter bilder før hun reklamerer for produkter . Skyter jo seg selv i foten med det der 😱

Bruker hun self-tan? Ser dessverre oransje ut i ansiktet...ikke vellykket syns jeg....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Beatbox said:

Bruker hun self-tan? Ser dessverre oransje ut i ansiktet...ikke vellykket syns jeg....

Ja, hun bruker en sånn selftan maske, som hun anbefalte. Den anbefalingen tar jeg med en klype salt, som med alt annet hun anbefaler. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...