Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, Infinity said:

Her må vel noen brukere i denne tråden lider av hukommelsestap.

Stygge kommenterer om vekt og kropp har florert til tider.

Hvis jeg kommer inn i tråden å kritiserer slike innlegg, blir jeg møtt av en tsunami av brukere som da skal belære meg om uanstendig bruk av barn og reklame som om at jeg er uenig i det. 

Når det lander et stygt innlegg om Helenes kropp, får det som oftes mange likes og ingen eller få motsvar.

Hvorfor i all verden skulle hun ikke fått det i flere kanaler ?

Hvorfor er enkelte så opptatt av henne at de faktisk klarer å skrive noe negativt om henne daglig ?

Man kan jo gå inn på hvilken som helst side i denne tråden, og det er samme brukere som popper opp i kommentarfeltet. 

Er vel ingen som sier at stygge kommentarer om kropp ikke eksisterer i tråden her, eller andre steder? Men det skrives derimot at mesteparten av innlegga her siste tiden går ikke direkte på kropp og vekt, men på hvordan hun reklamerer, virker falsk, bruker barn i reklame, osv osv. 

Ja, en periode var det veldig mye kommentarer rundt kroppen hennes, var vel i tiden rundt operasjonen og etter det. Men det har vært mye mindre av det siste året. Folk har holdt seg saklig, noen unødvendige kommentarer innimellom ja, men hovedvekten er kritikk rettet mot måten hun gjør ting på.

Noe jeg selv har kommentert er blant annet mengden pupp/lettkledd kropp og illusjon av nakenhet, samt for små størrelser i reklamer for klær. Er det ensbetydende med å si at hun er feit og stygg? 

Edit;,

poenget mitt er at i slike sympatiartikler så trekkes det aldri frem de positive kommentarene, konstruktive tilbakemeldinger osv.. det er kun fokus på den negative biten som i HD sitt tilfelle er en liten del av det som blir skrevet om henne.. Det skrives heller ingenting om alle reglene HD bryter, endringer av farger, falske opplysninger osv som ofte er grunnlaget for all kritikken hun får.. 

Endret av Lileep
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kattedama
Infinity skrev (23 minutter siden):

Her må vel noen brukere i denne tråden lider av hukommelsestap.

Stygge kommenterer om vekt og kropp har florert til tider.

Hvis jeg kommer inn i tråden å kritiserer slike innlegg, blir jeg møtt av en tsunami av brukere som da skal belære meg om uanstendig bruk av barn og reklame som om at jeg er uenig i det. 

Når det lander et stygt innlegg om Helenes kropp, får det som oftes mange likes og ingen eller få motsvar.

Hvorfor i all verden skulle hun ikke fått det i flere kanaler ?

Hvorfor er enkelte så opptatt av henne at de faktisk klarer å skrive noe negativt om henne daglig ?

Man kan jo gå inn på hvilken som helst side i denne tråden, og det er samme brukere som popper opp i kommentarfeltet. 

Infinity skrev (20 minutter siden):

Slik som det pleide å få stå her på KG ? Over flere dager før det ble slettet ?

Det er lett å påstå at man blir utsatt for hets, uten å måtte dokumenterte det. HD er en av de som påstår at hun blir hetset, men klarer ikke å dokumentere det. Jeg tror ikke noe  på at hun får negative kommentarer om kroppen sin på hennes IG, hun er totalt irrelevant for folk flest. Når det gjelder Aurora Hoff så har hun vist frem hets hun har fått i kommentarfeltet. NRK burde tatt seg sammen og vært mer kildekritisk i denne artikkelen. Både HD og A.H er verstinger når det gjelder merking av reklame. Og la oss ikke starte med Belinda, som stjal andres produkt for å så lansere det som sitt eget. Flott at det er fokus på hets av kvinner på sosiale medier, men NRK burde ha valgt noen helt andre å fronte i denne saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lill :) said:

Det er lett å påstå at man blir utsatt for hets, uten å måtte dokumenterte det. HD er en av de som påstår at hun blir hetset, men klarer ikke å dokumentere det. Jeg tror ikke noe  på at hun får negative kommentarer om kroppen sin på hennes IG, hun er totalt irrelevant for folk flest. Når det gjelder Aurora Hoff så har hun vist frem hets hun har fått i kommentarfeltet. NRK burde tatt seg sammen og vært mer kildekritisk i denne artikkelen. Både HD og A.H er verstinger når det gjelder merking av reklame. Og la oss ikke starte med Belinda, som stjal andres produkt for å så lansere det som sitt eget. Flott at det er fokus på hets av kvinner på sosiale medier, men NRK burde ha valgt noen helt andre å fronte i denne saken. 

👏🏻

Nettopp! 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig2.0

Det er fascinerende hvordan mennesker som har dedikert hele fritiden sin til å stemple Helene som verdens verste menneske, en dårlig kone, en dårlig mor, en dårlig ansatt, lat, stygt antrukket, dårlig PT, dårlig blogger, dårlig antrekksbilder, innehaver av alle tenkelige moralske svikter inkludert å være for lett på tråden, ha for lite gjennomføringsevner, for egoistisk, løgnaktig, osv osv osv

også bare stuper de inn i tråden og påstår at Helene ikke får mye dritt på nettet 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bolledeig2.0 said:

Det er fascinerende hvordan mennesker som har dedikert hele fritiden sin til å stemple Helene som verdens verste menneske, en dårlig kone, en dårlig mor, en dårlig ansatt, lat, stygt antrukket, dårlig PT, dårlig blogger, dårlig antrekksbilder, innehaver av alle tenkelige moralske svikter inkludert å være for lett på tråden, ha for lite gjennomføringsevner, for egoistisk, løgnaktig, osv osv osv

også bare stuper de inn i tråden og påstår at Helene ikke får mye dritt på nettet 😆

Vel.. igjen.. kritikken går på hvordan hun gjør ting, og siden hun har en merkelig måte å gjøre ting på så blir kritikken negativ. Men kritikken er ikke ufortjent! Hun får mye negativitet, men det går ikke hovedsaklig, og kun ut på at hun er feit og stygg som hun selv påstår det gjør. 

HD endrer aldri måten hun gjør ting på, hun fortsetter med umerket reklame, eksponere barnet, serverer løgner, gir feil inntrykk av klær, tar bilder/film hvor hun ikke bør ta bilder, kler av seg for å få frem poeng, lager illusjon av nakenhet osv. Da endrer ikke kritikken og tilbakemeldingene seg heller. Hun må endre seg for at tilbakemeldingene skal endre seg.. de stopper ikke, uansett hvor mye offer hun prøver å gjøre seg til. 

Jeg forsvarer kun kritikken som går på henne som bedrift. Jeg forsvarer absolutt ikke de som kritiserer vekt og utseende direkte. Men som jeg har nevnt før, det er lenge mellom hver gang det kommer usmakelige kommenterer, og det er også få som kommenterer de innlegga annet enn å gi beskjed om at det var unødvenige. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Bolledeig2.0 skrev (37 minutter siden):

Så du kommer med påstander om at jeg og @Lileephar karakterisert HD på den grove måten du skisserer her? Det er en ganske drøy påstand. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lily Of the Valley

Hadde Helene taklet konstruktiv kritikk og man kunne kommet med det i hennes kanaler uten å risikere å bli møtt med lite konstruktive svar eller blokkering (eller blokkering fordi man har likt en kommentar), så hadde det nok vært mindre innlegg her. Hun mener at folk bør la være å følge henne dersom de ikke er positive til det hun legger ut. Vel, det funker ikke sånn når man er influenser. Når hun har sitt eget ekkokammer i egne kanaler, så må det være innafor å kunne diskuterer problematiske sider av hennes virke her.

I intervjuet med NRK hevder hun at journalisten ikke ville godtatt de kommentarene hun har fått. Det kommer igjen helt an på hvilke kommentarer hun sikter til. I de fleste virksomheter forventes det at man som arbeidstaker tar til seg konstruktiv kritikk og agerer deretter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Lily Of the Valley skrev (6 timer siden):

Hadde Helene taklet konstruktiv kritikk og man kunne kommet med det i hennes kanaler uten å risikere å bli møtt med lite konstruktive svar eller blokkering (eller blokkering fordi man har likt en kommentar), så hadde det nok vært mindre innlegg her. Hun mener at folk bør la være å følge henne dersom de ikke er positive til det hun legger ut. Vel, det funker ikke sånn når man er influenser. Når hun har sitt eget ekkokammer i egne kanaler, så må det være innafor å kunne diskuterer problematiske sider av hennes virke her.

I intervjuet med NRK hevder hun at journalisten ikke ville godtatt de kommentarene hun har fått. Det kommer igjen helt an på hvilke kommentarer hun sikter til. I de fleste virksomheter forventes det at man som arbeidstaker tar til seg konstruktiv kritikk og agerer deretter. 

Det sier jo sitt når HD mener at man ikke har ytringsplikt selv om man har ytringsfrihet. Lurer på om hun reflekterer over at det også gjelder henne selv?

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nrk.no/sorlandet/influensere-hetses-av-sine-egne_-_-du-er-feit_-stygg-og-ubrukelig-1.16169482

Når jeg leser dette tenker jeg bare - at de gidder?? At noen gidder å drive med det der?

De er engstelige, det er daglig hat og hets, folk oppsøker arbeidsplassen for å spre løgner. De ser seg nødt til å kontakte politi, og de mister nattesøvnen. 

Skulle nesten tro det var et "kall" å være influencer, noe de MÅ lide seg gjennom, men egentlig helst skulle sluppet. 

Men så er det bare grunker og bekreftelse det gjelder😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolledeig2.0 skrev (1 time siden):

Ikke sant , helt utrolig fascinerende !det har vært flere kommentarer om både kropp PG vekt her, også siste året, blir for dumt å benekte det

Endret av Orly
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Orly said:

Ikke sant , helt utrolig fascinerende !det har vært flere kommentarer om både kropp PG vekt her, også siste året, blir for dumt å benekte det

Ingen som benekter det heller… har du lest hva som er skrevet? 

Endret av Lileep
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullerikke

Merkelig at hun får med seg alle disse «hetsende» kommentatoren i diverse forumer, siden hun ikke er inne og leser🙄🤷‍♀️

Endret av tullerikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Orly said:

Ja det har jeg! 

Da har du vel også fått med deg at det er ingen her som  skriver noe om at det ikke finnes en eneste kommentar på kropp/vekt 😉 mao ingen her benekter det. Så blir feil å påstå det 

Det blir faktisk nevnt flere ganger at det har vært ufine kommentarer oppgjennom mtp vekt/utseende.. men de dominerer ikke  

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (12 minutter siden):

Da har du vel også fått med deg at det er ingen her som  skriver noe om at det ikke finnes en eneste kommentar på kropp/vekt 😉 mao ingen her benekter det. Så blir feil å påstå det 

Det blir faktisk nevnt flere ganger at det har vært ufine kommentarer oppgjennom mtp vekt/utseende.. men de dominerer ikke  

Du sier. Det har blitt færre, det er jeg uenig i. Det florerer av kommentarer om kropp og vekt her på kg,så hva som dominerer varierer nok utfra øyet som ser og hva man ønsker å se:)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Orly said:

Du sier. Det har blitt færre, det er jeg uenig i. Det florerer av kommentarer om kropp og vekt her på kg,så hva som dominerer varierer nok utfra øyet som ser og hva man ønsker å se:)

Mulig du mener kommentarer som at klærne ikke sitter fint pga liten størrelse osv går under kommentarer på kropp og vekt. Ikke vet jeg. Men helt greit å være uenig ☺️ men ikke påstå noen av oss benekter.. det blir bare dumt 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Lily Of the Valley

Selvfølgelig handler en del av innleggene her om kropp og vekt, for det er jo mye av det Helene selv fokuserer på🙄 senest nå i dag skriver hun om spiseforstyrrelsen sin og måter å håndtere den på. Hun har tidligere promotert keto-kosthold, hatt et samarbeid med Frisk uten sukker samtidig som at hun har messet om å være fornøyd med kroppen slik den er. Hun kjører slalåm for å please folk uansett hva de måtte mene. Hun poserer bevisst slankere på bilder, samtidig som hun sier at vi skal elske den vi er. Den som bør konfronteres med å fokusere på kropp og vekt er jo Helene selv. At det blir påpekt her at hun bruker for små klær er å stadfeste fakta. Intet mindre. At vi ikke skal kunne diskutere det, blir helt merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily Of the Valley skrev (1 time siden):

Selvfølgelig handler en del av innleggene her om kropp og vekt, for det er jo mye av det Helene selv fokuserer på🙄 senest nå i dag skriver hun om spiseforstyrrelsen sin og måter å håndtere den på. Hun har tidligere promotert keto-kosthold, hatt et samarbeid med Frisk uten sukker samtidig som at hun har messet om å være fornøyd med kroppen slik den er. Hun kjører slalåm for å please folk uansett hva de måtte mene. Hun poserer bevisst slankere på bilder, samtidig som hun sier at vi skal elske den vi er. Den som bør konfronteres med å fokusere på kropp og vekt er jo Helene selv. At det blir påpekt her at hun bruker for små klær er å stadfeste fakta. Intet mindre. At vi ikke skal kunne diskutere det, blir helt merkelig.

Alle disse tingene som du nå kritiserer er faktisk helt normalt for veldig mange.  
Det er vanlig å jo-jo slanke seg. Hvem har ikke gått på en smell eller 10 i forsøket på å gå ned i vekt ?

Hun skal faktisk ha kred for å ikke gjemme seg vekk når det ikke går som hun ønsket. 
Jeg er også dritt lei av kritikken på at hun poserer seg slankere.  Er det bare tynne influensere som får lov til å posere seg slankere ? Hva er vektgrensen ?  
Hvorfor er dere så sur over at hun til tider er fornøyd med kroppen sin ? Hvorfor så skadefro når hun til tider ikke er fornøyd med kroppen sin ? Hvorfor er det plutselig å lyve ? 

Noen ganger får jeg også en følelse av at det er en gjeng med pripne frøkner som trakterer tråden, som nesten blir blind når de ser puppene hennes, kanskje bare puppesprekken, men det dånes fortløpende i tråden.

Irritasjonen over at hun ikke tar til seg kritikken fra dere er også veldig snodig. Hvorfor i all verden skal hun følge deres normer og grenser for hvor mye kropp hun kan vise ?  Hun skylder vel dere null nada. 

Endret av Infinity
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Infinity skrev (20 minutter siden):

Alle disse tingene som du nå kritiserer er faktisk helt normalt for veldig mange.  
Det er vanlig å jo-jo slanke seg. Hvem har ikke gått på en smell eller 10 i forsøket på å gå ned i vekt ?

Hun skal faktisk ha kred for å ikke gjemme seg vekk når det ikke går som hun ønsket. 
Jeg er også dritt lei av kritikken på at hun poserer seg slankere.  Er det bare tynne influensere som får lov til å posere seg slankere ? Hva er vektgrensen ?  
Hvorfor er dere så sur over at hun til tider er fornøyd med kroppen sin ? Hvorfor så skadefro når hun til tider ikke er fornøyd med kroppen sin ? Hvorfor er det plutselig å lyve ? 

Noen ganger får jeg også en følelse av at det er en gjeng med pripne frøkner som trakterer tråden, som nesten blir blind når de ser puppene hennes, kanskje bare puppesprekken, men det dånes fortløpende i tråden.

Irritasjonen over at hun ikke tar til seg kritikken fra dere er også veldig snodig. Hvorfor i all verden skal hun følge deres normer og grenser for hvor mye kropp hun kan vise ?  Hun skylder vel dere null nada. 

Helt feil. Du må lese det jeg skriver. Dersom du leser alle innlegg så dårlig som mitt, så er det ikke rart du ser spøkelser på høylys dag.

Jeg kritiserer ikke Helene for jojo-slanking, men hennes (i mine øyne uetiske) måte, som influenser med spiseforstyrrelser, å kommunisere med sine følgere på. Mitt inntrykk er at Helene overhodet ikke er fornøyd med kroppen sin, bl.a. fordi hun poserer seg slankere. Hun må gjerne gjøre både det og vise puppene så mye hun vil, men må kunne tåle kritikk for det all den tid hun sier vi skal være glad i den kroppen vi har og at vi ikke må la kroppen definere hvem vi er. Dersom du ikke ser dobbeltmoralen i det hun gjør, så kan jeg ikke hjelpe deg. 

Og til det siste du skriver: «Hun skylder vel dere null og nada». Vel vel.  Det samme kan sies motsatt vei. 

Endret av Lily Of the Valley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily Of the Valley skrev (24 minutter siden):

Helt feil. Du må lese det jeg skriver. Dersom du leser alle innlegg så dårlig som mitt, så er det ikke rart du ser spøkelser på høylys dag.

Jeg kritiserer ikke Helene for jojo-slanking, men hennes (i mine øyne uetiske) måte, som influenser med spiseforstyrrelser, å kommunisere med sine følgere på. Mitt inntrykk er at Helene overhodet ikke er fornøyd med kroppen sin, bl.a. fordi hun poserer seg slankere. Hun må gjerne gjøre både det og vise puppene så mye hun vil, men må kunne tåle kritikk for det all den tid hun sier vi skal være glad i den kroppen vi har og at vi ikke må la kroppen definere hvem vi er. Dersom du ikke ser dobbeltmoralen i det hun gjør, så kan jeg ikke hjelpe deg. 

Og til det siste du skriver: «Hun skylder vel dere null og nada». Vel vel.  Det samme kan sies motsatt vei. 

Å så sint….skyld på uetisk fremferd, men glatt overse den uetiske diskusjonen her.

Bare så det er sagt… Selv om det var ditt innlegg som ble sitert, så er det ikke deg spesifikt jeg kritiserer. Det er den generelle sjargongen hvor absolutt alt er feil.

Men spørsmål direkte til deg, og du får ha meg unnskyldt for at jeg fremdeles er så tjukk i hodet at jeg tar kommentarer som «Jeg tror ikke hun er fornøyd med kroppen sin siden hun poserer seg slankere» til at jeg da stiller spørsmål om hvor vektgrensen er på å posere seg slankere. 
Så med den andre kommentaren din om at hun sier at vi skal være glad i den kroppen vi har og ikke la kroppen definere hvem vi er .Jeg syns at det er kjempeflott at hun har en slik innstilling.  Det er nok av jenter som skammer seg over noen kilo for mye og som ikke tør å posere på bilder. Trist .

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...