Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lill :) skrev (7 timer siden):

Dokumentasjon på dette!

Du mener jeg skal gå ut på gaten å ta bilder av fremmede folk for å tilfredsstille deg? Sorry å måtte skuffe deg, men nei jeg gjør ikke det !!

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 hours ago, Rubella said:

De midjebeltene er ganske «avleggs», i hvert fall. Husker jeg brukte det i sånn 2010-2011, og selv da begynte det å bli litt «ut». Tenker dog at om ting er in eller ikke ikke er så farlig så lenge man trives selv!

Imidlertid synes jeg den reelen hvor hun viser hvor mye finere en kjole ble med midjebelte virka mot sin hensikt - synes hun så 10 ganger finere og mer classy (og slankere!) ut uten 😅

https://www.instagram.com/reel/CihLEvRDj2L/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Jeg syns det ble mye finere med belte, hun har en flott figur som blir skjult av sekkete kjoler (som den kjolen delvis var uten belte).

Selve beltestilen er ikke min smak, men syns det er fint jeg at det ikke handler om å være så trendy eller ut eller in, men om hva hun liker. 

Skrevet
Albbas skrev (2 minutter siden):

Jeg syns det ble mye finere med belte, hun har en flott figur som blir skjult av sekkete kjoler (som den kjolen delvis var uten belte).

Selve beltestilen er ikke min smak, men syns det er fint jeg at det ikke handler om å være så trendy eller ut eller in, men om hva hun liker. 

Jeg synes også hun er fin med belte, og er generelt flink til å finne kjoler som passer hennes figur👍 

Hun kjøper bare litt vel mange, og de er delvis veldig like. Men ja, HD er fin i kjole, både med og uten belte😊

Skrevet
Finlay skrev (18 minutter siden):

Jeg synes også hun er fin med belte, og er generelt flink til å finne kjoler som passer hennes figur👍 

Hun kjøper bare litt vel mange, og de er delvis veldig like. Men ja, HD er fin i kjole, både med og uten belte😊

Enig i dette! ☺️ Også må jeg si at det er mye bedre at hun viser hvordan man styler de kjolene man har, for ikke alle har råd til å kjøpe 50 kjoler i året. 

• Liker 3
Gjest Kattedama
Skrevet
Orly skrev (2 timer siden):

Du mener jeg skal gå ut på gaten å ta bilder av fremmede folk for å tilfredsstille deg? Sorry å måtte skuffe deg, men nei jeg gjør ikke det !!

Jeg mener at dine personlige anekdoter om hva som er inn i motebildet ikke er gyldig argumentasjon. Som andre skriver her så er det helt ute av motebildet, og er avleggs. Uansett hva du måtte mene eller har sett hva folk på gata har på seg. 

Skrevet
26 minutter siden, Lill :) said:

Jeg mener at dine personlige anekdoter om hva som er inn i motebildet ikke er gyldig argumentasjon. Som andre skriver her så er det helt ute av motebildet, og er avleggs. Uansett hva du måtte mene eller har sett hva folk på gata har på seg. 

Hva med å heller dokumentere din egen påstand om at ingen går med dette? Det faller jo på sin egen urimelighet når påstanden din er i sammenheng med en influenser som nettopp bruker slike belter... 🙈

Og hva da avleggs? Når ble det avleggs å bruke klær man liker selv om de ikke dominerer motebildet? Trodde vi forlot de holdningene der på tidlig 2000-tall? I dag er det heldigvis stort rom for å ha sin egen stil uavhengig av kortvarige trender. 

Skrevet (endret)
Lill :) skrev (35 minutter siden):

Vogue, fashionmagazine og whowhatwear er kanskje avleggs og helt ute de også? Samtlige har ferske artikler om at belter er in.

Statementbelter, korsettbelter, belter brukt på utradisjonelle måter eller som frittstående detaljer, syltynne belter, Y2K  hoftebelter..

Det var mye belter på høst/vinter 22 catwalkene også forresten men de er vel også å regne som personlige anekdoter?

Jeg bryr meg katten om trender selv men akkurat her var det flere som mente at de satt på fasiten som bare helt åpenbart ikke engang er interessert i svaret, kun i å pirke på en bitteliten detalj som til syvende og sist er irrelevant. Trender er flytende.

Endret av Nevrosererroser
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Nevrosererroser skrev (46 minutter siden):

Vogue, fashionmagazine og whowhatwear er kanskje avleggs og helt ute de også? Samtlige har ferske artikler om at belter er in.

Statementbelter, korsettbelter, belter brukt på utradisjonelle måter eller som frittstående detaljer, syltynne belter, Y2K  hoftebelter..

Det var mye belter på høst/vinter 22 catwalkene også forresten men de er vel også å regne som personlige anekdoter?

Jeg bryr meg katten om trender selv men akkurat her var det flere som mente at de satt på fasiten som bare helt åpenbart ikke engang er interessert i svaret, kun i å pirke på en bitteliten detalj som til syvende og sist er irrelevant. Trender er flytende.

Helt enig. Trender kommer og går, og i tillegg går ikke alltid folk med klær som trender. Det vil alltid være noen som går med midjebelter, det viktigste er at man selv liker det man går i. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Gjest Kattedama
Skrevet
Nevrosererroser skrev (56 minutter siden):

Breie belter med gull fjas på er så inn at alle store influensere bruker det? Tror ikke det. Og ja noe mote er flytende. Gjerne den klassiske stilen, ikke pirat tema. Men for all del, det er ikke kriminelt å ha dårlig smak eller ikke ha peiling på mote. 

Skrevet

Enda en svart kjole i dag. Den tredje varianten på kanskje en uke. Det er heftig! 

• Liker 2
Skrevet
Lill :) skrev (1 time siden):

Breie belter med gull fjas på er så inn at alle store influensere bruker det? Tror ikke det. Og ja noe mote er flytende. Gjerne den klassiske stilen, ikke pirat tema. Men for all del, det er ikke kriminelt å ha dårlig smak eller ikke ha peiling på mote. 

Pirattema, eller store gull og kjettingdetaljer, korsettbelter og slikt er faktisk helt konkret nevnt av de store aktørene, de faktisk store som Vogue.

Her er en artikkel fra juni, denne omhandler designermerker, legg merke til Stella McCartney og The Attico for eksempel, begge med kjettingdetaljer. Flesteparten av beltene er med gulldetaljer: https://www.hollywoodreporter.com/lifestyle/shopping/best-womens-designer-belts-1234976530/amp/

Denne artikkelen hos Glamour fra nå i september nevner de ulike type-trendene. Derunder nettop statementbelte i midja og belter av eller med kjetting: https://www.glamour.com/story/how-to-style-the-best-belts/amp

Vogue snakka om belter i august, skarpe øyne legger kanskje merke til at nettop gullfarge går igjen sammen med kjettinger. Det er også flere brede belter i artikkelen: https://www.glamour.com/story/how-to-style-the-best-belts/amp

Artikkel også fra september: https://www.whowhatwear.co.uk/unnecessary-belt-trend-fall-2022/slide35

Scroller du litt ser du både korsettbelter og igjen detaljer i gull og fjas.

For å sitere deg: «Men for all del, det er ikke kriminelt å ha dårlig smak eller ikke ha peiling på mote.» Heldigvis, det ville jo vert litt trist for alle som er veldig bastante på hvilken beltemote som ihvertfall ikke er in. 

Merk, poenget mitt er IKKE å forsvare HD eller påstå at hennes smak er mer riktig enn andres smak. Personlig bruker jeg oftere joggebukser fra Cubus med knyting i livet enn belter og akkurat det er ikke høyest rangert på catwalken de fleste sesonger😂

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet
Lill :) skrev (4 timer siden):

Så din argumentasjon er bedre? Heldigvis har du fått masse motsvar som sier at du faktisk tar feil , uansett hva du måtte mene om at det er avleggs!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
*blueberry* skrev (3 timer siden):

Helt enig. Trender kommer og går, og i tillegg går ikke alltid folk med klær som trender. Det vil alltid være noen som går med midjebelter, det viktigste er at man selv liker det man går i. 

Riktig, jeg bryr meg ikke om hva andre mener om mine klær, det viktigste er ko at man som du sier liker det selv

Skrevet
Nevrosererroser skrev (47 minutter siden):

Pirattema, eller store gull og kjettingdetaljer, korsettbelter og slikt er faktisk helt konkret nevnt av de store aktørene, de faktisk store som Vogue.

Her er en artikkel fra juni, denne omhandler designermerker, legg merke til Stella McCartney og The Attico for eksempel, begge med kjettingdetaljer. Flesteparten av beltene er med gulldetaljer: https://www.hollywoodreporter.com/lifestyle/shopping/best-womens-designer-belts-1234976530/amp/

Denne artikkelen hos Glamour fra nå i september nevner de ulike type-trendene. Derunder nettop statementbelte i midja og belter av eller med kjetting: https://www.glamour.com/story/how-to-style-the-best-belts/amp

Vogue snakka om belter i august, skarpe øyne legger kanskje merke til at nettop gullfarge går igjen sammen med kjettinger. Det er også flere brede belter i artikkelen: https://www.glamour.com/story/how-to-style-the-best-belts/amp

Artikkel også fra september: https://www.whowhatwear.co.uk/unnecessary-belt-trend-fall-2022/slide35

For å sitere deg: «Men for all del, det er ikke kriminelt å ha dårlig smak eller ikke ha peiling på mote.» Heldigvis, det ville jo vert litt trist for alle som er veldig bastante på hvilken beltemote som ihvertfall ikke er in. 

Merk, poenget mitt er IKKE å forsvare HD eller påstå at hennes smak er mer riktig enn andres smak. Personlig bruker jeg oftere joggebukser fra Cubus med knyting i livet enn belter og akkurat det er ikke høyest rangert på catwalken de fleste sesonger😂

Godt innlegg , burde være nok dokumentasjon dette👏

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
3 hours ago, *blueberry* said:

Jeg personlig syns det er mye mer inspirerende når det er klær som ikke er mote der og da! Det skiller seg mer ut, og er ikke noe alle andre går med. Jeg ser virkelig ikke problem med å gå med noe som ikke er mote idag, plagget er jo sannsynligvis like fint selv om det ikke bæres av utallige mennesker samtidig 

• Liker 5
Skrevet
Lileep skrev (53 minutter siden):

Jeg personlig syns det er mye mer inspirerende når det er klær som ikke er mote der og da! Det skiller seg mer ut, og er ikke noe alle andre går med. Jeg ser virkelig ikke problem med å gå med noe som ikke er mote idag, plagget er jo sannsynligvis like fint selv om det ikke bæres av utallige mennesker samtidig 

Ja, alle har heller ikke råd til å bytte ut garderoben hver eneste sesong. HD liker midjebelter, det gjør jeg og (selv om jeg per dags dato ikke eier noen), og jeg synes hun kler de. At hun viser frem hvordan de kan brukes er absolutt mer inspirerende enn 5 nye kjoler. 

• Liker 3
Gjest Lily Of the Valley
Skrevet

Jeg skulle ønske at hun kutta ut filter. Hun er definitivt penere uten.

Skrevet

Hun la jo ut en reel om at hun hadde kuttet filter for ikke så lenge siden😅

• Liker 5
Skrevet

...follows me everwear....Nei HD, everywhere er riktig. Skal du lage reels med engelsk tekst så bør du i det minste skrive ordene riktig...🙄

• Liker 14
  • Nyttig 2
Gjest Kattedama
Skrevet
Nevrosererroser skrev (3 timer siden):

Takk for god og utfyllende dokumentasjon. Tenker at det hever diskusjonen et hakk. Det var inspirerende linker, selv om mange av disse beltene ikke ligger innenfor budsjettet for hvermannsen. Når jeg kommenterte her så var det et spesifikk belte jeg tenkte på, som jeg ser ikke er i motebildet. Men jeg ser også at hun har et par belter som definitivt er innenfor. Smaken er forskjellig hos folk, men skal man inspirere så bør det vel være noe som appellerer til folk flest?

F3642CCE-E0D2-43B6-B866-6B750406D329.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...