Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Syns denne saken er blåst ut av proporsjoner. Helt på tryne av nettsted å påstå (om en som en spøk slik de hevder) at godteri med kollagen skal gjøre noen penere - men det finnes mye mer alvorligere ting å henge seg opp i. Det holder vel nå. 
 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, SansaS skrev:

Syns denne saken er blåst ut av proporsjoner. Helt på tryne av nettsted å påstå (om en som en spøk slik de hevder) at godteri med kollagen skal gjøre noen penere - men det finnes mye mer alvorligere ting å henge seg opp i. Det holder vel nå. 
 

 

Så bare fordi der finnes noe som er mer alvorlig så skal man ikke bry seg? Bedre å ta på seg skylapper? Syns du det var morsomt og spøkefullt, lekent og artig, at de skriver at man blir "tynnere og penere" av å spise dette godteriet? Tror du folk med lite kunnskap om mat og næringsstoffer tar det som en spøk? Nei, de kan faktisk finne på å tro at dette godteriet har slankende effekt og betaler dermed mye penger for det og trykker det i trynet, og blir skuffa når de hverken har blitt penere eller tynnere. Folk flest er ikke ernæringsfysiologer eller kunnskapsrike på dette området.

Tights.no har som sagt vært ute i hardt vær før, de skriver mye tull om produktene sine. Det er derfor ikke rart at dragen blir ekstra pissed når de enda en gang klarer å drite på draget, og det er nesten som de gjør det med vilje bare for å få en reaksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden heter "Helene Drage - gameren". Bortsett fra noen få innlegg på de første sidene som handler om gaming, er dette en 70 sider lang tråd med baksnakking og nedrakking av HD. At denne får lov å stå, fatter jeg ikke! Dette må være noe av det styggeste jeg har lest her inne, og det sier ikke lite.

HD er flink til å merke reklameinnlegg, hun er åpen om hva hun synes er vanskelig, og hun viser gode og dårlige dager. At folk får seg til å skrive så nedsettende om vekt, kropp, matinntak, hår, negler, om hun eier eller leier, om forholdet til mannen m.m, er jo bare helt lavmål. Hun er tøff, står fram med meningene sine om alle saker som det har stormet rundt i influenserverdene i det siste. Det finnes nok av bloggere/influensere som kan kritiseres for elendig foretningsdrift, manglende merking av reklame, overeksponering av barn, løgn og svindel, som ikke blir på langt nær gått så nøye i sømmene. 

Denne tråden er bare ren eder og galle. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Lirah skrev:

Så bare fordi der finnes noe som er mer alvorlig så skal man ikke bry seg? Bedre å ta på seg skylapper? Syns du det var morsomt og spøkefullt, lekent og artig, at de skriver at man blir "tynnere og penere" av å spise dette godteriet? Tror du folk med lite kunnskap om mat og næringsstoffer tar det som en spøk? Nei, de kan faktisk finne på å tro at dette godteriet har slankende effekt og betaler dermed mye penger for det og trykker det i trynet, og blir skuffa når de hverken har blitt penere eller tynnere. Folk flest er ikke ernæringsfysiologer eller kunnskapsrike på dette området.

Tights.no har som sagt vært ute i hardt vær før, de skriver mye tull om produktene sine. Det er derfor ikke rart at dragen blir ekstra pissed når de enda en gang klarer å drite på draget, og det er nesten som de gjør det med vilje bare for å få en reaksjon. 

Ro deg ned og les på nytt hva jeg skriver. Jeg sa verken at man ikke skal bry seg eller at det var morsomt, tvert i mot. Jeg sier bare at hva gjelder kroppspress er det større problemer en dette å gripe fatt i. Greit å påpeke det og gi det oppmerksomhet i media men etter flere dager med dette så begynner det å bli nok. Det er ikke akkurat det samme som visse andre debatter om operasjoner osv. 

Og hvis det er feilaktig reklame ang slankende produkter som er det store problemet så kan HD ta en runde med seg selv først. 
 

Endret av SansaS
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl
1 time siden, Era Vulgaris skrev:

Denne tråden heter "Helene Drage - gameren". Bortsett fra noen få innlegg på de første sidene som handler om gaming, er dette en 70 sider lang tråd med baksnakking og nedrakking av HD. At denne får lov å stå, fatter jeg ikke! Dette må være noe av det styggeste jeg har lest her inne, og det sier ikke lite.

HD er flink til å merke reklameinnlegg, hun er åpen om hva hun synes er vanskelig, og hun viser gode og dårlige dager. At folk får seg til å skrive så nedsettende om vekt, kropp, matinntak, hår, negler, om hun eier eller leier, om forholdet til mannen m.m, er jo bare helt lavmål. Hun er tøff, står fram med meningene sine om alle saker som det har stormet rundt i influenserverdene i det siste. Det finnes nok av bloggere/influensere som kan kritiseres for elendig foretningsdrift, manglende merking av reklame, overeksponering av barn, løgn og svindel, som ikke blir på langt nær gått så nøye i sømmene. 

Denne tråden er bare ren eder og galle. 

Det er helt sykt at så mye får stå her uten moderering, og også hvor lang tid moderering tar noen ganger. Slike ting hadde aldri fått stå i CBE, SE eller AB trådene. 

Endret av Plannergirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SansaS skrev:

Ro deg ned og les på nytt hva jeg skriver. Jeg sa verken at man ikke skal bry seg eller at det var morsomt, tvert i mot. Jeg sier bare at hva gjelder kroppspress er det større problemer en dette å gripe fatt i. Greit å påpeke det og gi det oppmerksomhet i media men etter flere dager med dette så begynner det å bli nok. Det er ikke akkurat det samme som visse andre debatter om operasjoner osv. 

Og hvis det er feilaktig reklame ang slankende produkter som er det store problemet så kan HD ta en runde med seg selv først. 
 

Leste på nytt og mener fortsatt det jeg skrev til deg. Forstår ikke hvorfor jeg skal roe meg ned, var det noe som var hissig i innlegget mitt? 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Lirah skrev:

Leste på nytt og mener fortsatt det jeg skrev til deg. Forstår ikke hvorfor jeg skal roe meg ned, var det noe som var hissig i innlegget mitt? 😂😂

Nei men du fremstod for meg som ganske ivrig når du med masse spørsmål tilegner meg meninger og ytringer jeg ikke har. Ser ikke noe poeng i å diskutere dette videre med deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SansaS skrev:

Nei men du fremstod for meg som ganske ivrig når du med masse spørsmål tilegner meg meninger og ytringer jeg ikke har. Ser ikke noe poeng i å diskutere dette videre med deg. 

Da må du lese innlegget mitt igjen fordi det står ingen steder at jeg mener du mener ditt og datt. Jeg stiller spørsmål, og flere av de svarer jeg på selv..... Vanlig at man blir ivrig når det er et tema man bryr seg om. 

Det er ikke akkurat så mye å diskutere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene som er pt har nå kjøpt en ‘waist trainer’ fra wish..🤷‍♀️
hva trodde hun den skulle gjøre? sånn apropo kroppspress, og feilaktig reklame liksom🙊 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hege1980 skrev:

Helene som er pt har nå kjøpt en ‘waist trainer’ fra wish..🤷‍♀️
hva trodde hun den skulle gjøre? sånn apropo kroppspress, og feilaktig reklame liksom🙊 

Utdyp gjerne hvordan fokus på trening i Drages blogg skaper kroppspress (og hvorfor det bør illustreres med en ape-emoji).

Etter å ha fulgt med i denne tråden en stund konkluderer jeg for min del med at Helene Drage enten ikke trener nok og spiser lite nok samtidig som hun ikke hater seg selv nok, og dermed får ansvaret for fedmeepidemien blant unge, eller beskyldes for kroppspress så snart hun fokuserer det aller minste på trening og vektnedgang. Det er liksom ikke noe særlig slingringsmonn for henne her for å si det forsiktig - det er feil, feil eller feil.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aricia skrev:

Utdyp gjerne hvordan fokus på trening i Drages blogg skaper kroppspress (og hvorfor det bør illustreres med en ape-emoji).

Etter å ha fulgt med i denne tråden en stund konkluderer jeg for min del med at Helene Drage enten ikke trener nok og spiser lite nok samtidig som hun ikke hater seg selv nok, og dermed får ansvaret for fedmeepidemien blant unge, eller beskyldes for kroppspress så snart hun fokuserer det aller minste på trening og vektnedgang. Det er liksom ikke noe særlig slingringsmonn for henne her for å si det forsiktig - det er feil, feil eller feil.

synes bare det er ironisk at hun går så hardt ut mot noen som selger godteri som gjør deg slank og pen, og selv bestiller hun et produkt som skal gi deg slankere midje. mener at hun som pt burde vite at slike produkter er bullshit🤔 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl
2 minutter siden, Hege1980 skrev:

synes bare det er ironisk at hun går så hardt ut mot noen som selger godteri som gjør deg slank og pen, og selv bestiller hun et produkt som skal gi deg slankere midje. mener at hun som pt burde vite at slike produkter er bullshit🤔 

Her er jeg enig. Det eneste som er bevist ang waist trainer og trening er at det kan være farlig fordi det klemmer på organene og man kan få svakere kjerne pga man glemmer å bruke musklene fordi korsettet «hjelper» med holdningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Birdo skrev:

Ser ikke akkurat ut som det var kjøpt i så seriøs mening🤷🏻‍♀️

Det er det nok ikke. Om det var det, så er det  like hinsides. Så når Tights.no sier det var en spøk når de sa at gummi bjørnene som ville gjøre det tynn og pen da er det ikke greit? Firmaet som HD hudflettet

Endret av Miranda16
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Miranda16 skrev:

Det er det nok ikke. Om det var det, så er det hinsides. Så når Tights.no sier det var en spøk når de sa at gummi bjørnene som ville gjøre det tynn og pen da er det ikke greit? Firmaet som HD hudflettet

Promoterer hun dette beltet?🤔 Virker på meg som hun viser hvor latterlig det ser ut🤷🏻‍♀️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Birdo skrev:

Promoterer hun dette beltet?🤔 Virker på meg som hun viser hvor latterlig det ser ut🤷🏻‍♀️

Kroppspress har da ingenting med om man promoterer noe eller ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Miranda16 skrev:

Kroppspress har da ingenting med om man promoterer noe eller ikke. 

Kaller du virkelig den videoen hun la ut for en video som er med på å skape kroppspress? Det var da mer latterliggjøring av et produkt som skaper kroppspress.

Noen må liksom bare ta HD på alt hun gjør. Sikker på at hun snart får kritikk for måten hun puster på. Nei vent, der har hun jo faktisk fått her inne flere ganger🙂

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Miranda16 skrev:

Det er det nok ikke. Om det var det, så er det  like hinsides. Så når Tights.no sier det var en spøk når de sa at gummi bjørnene som ville gjøre det tynn og pen da er det ikke greit? Firmaet som HD hudflettet

Stor forskjell. Det er VELDIG innlysende og åpenbart at dragen spøker med dette beltet. Tights.no skrev rett frem "et godteri som du blir både tynnere og penere av!". Å tolke spøk utifra tekst er ikke alltid så enkelt - å tolke en spøk utifra kroppspråk, holdning, språk, mimikk i ansiktet ++++ er ganske enkelt. 

Waist trener eksisterer. Det er idiotisk. Dragen promoterer ikke kroppspress ved å gjøre narr av en waist trainer. 

Angående dragen og hennes youtubekarriere - må si jeg liker videoene der dragehubby er med. Han virker som en artig type. 

Endret av Lirah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier jo at hun har blitt påvirket av Kardashian til å kjøpe dette beltet og har vel trodd at hun skal få like smal midje som de. Er nok trening og riktig kosthold som må til. Ingen quick fix. Hun snakket også i podcasten at hun kanskje må ta en ny operasjon siden disse pillene hadde økt vekten hennes. Men ny operasjon ønsket hun ikke, så nå var det bare å stå på. Det er som hun selv har sagt, denne operasjon er bare en hjelp på veien. Så er det opp til henne om hun lykkes med en vektnedgang som er varig, og som gir henne en normalvekt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...