Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det sånn at man er fritatt fra å merke når man gjestesnapper? Nå er det jo skjult reklame for både mimmis og keto på bare noen få story’s. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på regler om opphavsrett, brukerdebatt og avsporinger. 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (3 timer siden):

Mye bedre enn å si navnet hennes hele tiden. Hennes digitale identitet blir bedre beskyttet som «arvingen». 

Men hva hjelper det, når hun to trykk videre på storyen bruker navnet hennes. 🙄

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panfobi skrev (58 minutter siden):

Men hva hjelper det, når hun to trykk videre på storyen bruker navnet hennes. 🙄

Det er en annen ting. Hun prøver i det minste. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hebi skrev (19 minutter siden):

Hvis alle sammen melder inn all umerket reklame må de jo reagere å gi bøter. 

Dessverre nei. Jeg melder inn hver gang jeg ser umerket reklame, på alle influensere jeg følger - aldri skjedd noe. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (25 minutter siden):

Dessverre nei. Jeg melder inn hver gang jeg ser umerket reklame, på alle influensere jeg følger - aldri skjedd noe. 

De gjør aldri noe annet enn å sende brev. Helt håpløst. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vafler" laget av 2 egg og 2,5 dl hvitost. "Siden vaflene har mye protein kan du fint toppe med fett" 😳🤢🤢🤢

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fabiola skrev (59 minutter siden):

"Vafler" laget av 2 egg og 2,5 dl hvitost. "Siden vaflene har mye protein kan du fint toppe med fett" 😳🤢🤢🤢

Sykt. Blodårene mine tetter seg bare ved tanken. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fabiola skrev (1 time siden):

Hun følger jo et kosthold som skal inneholde 75% fett så å toppe det med noe annet ville vel blitt feil makromessig. Men sunt ville jeg ikke kalt det (vafler er vel uansett ikke sunt så det er kanskje ikke meningen heller).  

Endret av *blueberry*
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fabiola skrev (1 time siden):

Huff, så det bildet. Også hadde hun toppet det med chorizopølse, brie og rømme 😬😬

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, *blueberry* said:

Hun følger jo et kosthold som skal inneholde 75% fett så å toppe det med noe annet ville vel blitt feil makromessig. Men sunt ville jeg ikke kalt det. 

Sikkert dumt spørsmål, men trenger man ikke å tenke noe på antall kalorier på et slikt kosthold? For uansett har jo antall kalorier inn og antall ut  veldig mye å si for vektnedgang? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alix skrev (34 minutter siden):

Huff, så det bildet. Også hadde hun toppet det med chorizopølse, brie og rømme 😬😬

Fatter ikke at slik mat kan være bra for henne som er slankeoperert🤮

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lileep skrev (2 minutter siden):

Sikkert dumt spørsmål, men trenger man ikke å tenke noe på antall kalorier på et slikt kosthold? For uansett har jo antall kalorier inn og antall ut  veldig mye å si for vektnedgang? 

Jo, til syvende og sist har kcalorier mest å si for vektnedgang. Ettersom jeg har skjønt er derimot ikke vektnedgang HDs mål (i tillegg til at hun blir fortere mett pga operasjonen). HDs mål er vel i all hovedsak å spise mat og slippe søtsug tror jeg utifra det hun selv fronter🤔

Når det er sagt så synes jeg hun burde oppgi antall porsjoner på oppskriftene sine. Keto måltider må være ganske små for å ikke overstige kaloriinntaket hos de som ønsker å ned i vekt. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, *blueberry* said:

Jo, til syvende og sist har kcalorier mest å si for vektnedgang. Ettersom jeg har skjønt er derimot ikke vektnedgang HDs mål (i tillegg til at hun blir fortere mett pga operasjonen). HDs mål er vel i all hovedsak å spise mat og slippe søtsug tror jeg utifra det hun selv fronter 🤔

Stemmer sikkert det :) får jo ikke mye info om keto gjennom kanalen hennes, utenom at det skal være mye ost og fett 😛(ref ene kommenteren under bilde av vaffel). 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hun deler av oppskrifter gir et veldig ensformig og feilaktig bilde av keto. Det er en streng diett, ingen tvil om det, og fettinntaket må vurderes fra det perspektivet, men: Disse oppskriftene gir ikke uttrykk for å være delt av en person som har et fullverdig ketokosthold, men en person som selektivt velger matvarer hun liker som tilfeldigvis også er matvarer mange tradisjonelt stempler som "usunne" fordi de assosieres med kos og utskeielser. Det er det som gjør hennes kosthold usunt og det er her hun mislykkes med å formidle hva kostholdet egentlig går ut. 

Hvis man søker opp «keto recipes» på Google får man opp helt andre bilder som bugner av friske farger fordi måltidene inneholder grønnsaker, altså andre næringskilder enn bare fett. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (9 minutter siden):

Stemmer sikkert det :) får jo ikke mye info om keto gjennom kanalen hennes, utenom at det skal være mye ost og fett 😛(ref ene kommenteren under bilde av vaffel). 

75% fett 5% karbohydrater og 20% protein er mest vanlig og standard. Noen justerer fett og protein +/- 5%, karbohydrater er alltid 5% (makroene er viktigst når man går på keto pga diagnose). 

Allikevel så er de fettkildene som anbefales sterkest fet fisk, avokado, fullfett meieriprodukter, egg, fettrike frø, planteoljer (oliven, avokado osv, ikke de ultraprosseserte). Av grønnsaker brukes ofte de som gir minst kalorier per 100g slik at man kan få i seg nok av de, f.eks. Grønnkål, spinat, tomat, agurk, blomkål, brokkoli, løk, hvitløk osv. Rotgrønnsaker er no-go pga stivelsesinnhold. Proteinkilder kan være kjøtt og fisk/ skalldyr, egg og meieriprodukter, nøtter og frø. Belgvekster har for mange karbohydrater. 

500g frukt og grønt er den generelle anbefalingen i Norge. Det er mulig på et ketogent kosthold, men krever litt planlegging. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...