Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Lill :) skrev (6 timer siden):

Veldig spesielt å dele i første omgang. Og i tillegg bruke mindreårige i kommersielle sammenhenger 5 uker etter barnet er født. Så er det er innlegg her på KG som du kicker på? Spezielt..

Der var du igjen ja. Om hun deler , man er i mot det så bør man hvertfall ikke oppfordre folk til å lese det , det sier seg liksom selv.

Det er også noe som snakkes om i de andre trådene på rampelys 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

EtFo skrev (4 timer siden):

Å trene er ikke vanskelig; for mange er det terapi! 
Er ikke alle som synes trening er et ork, eller noe de gjør kun pga slanking: finnes mange av oss som elsker styrketrening og gjør det pga mestringsfølelse, endorfiner og alle positive effekter trening har på helsa☺️💪

Gå med vogn er ikke trening, det er trim. Personlig synes jeg turgåing er ekstremt kjedelig, med mindre det er en litt utfordrende løype i fjellet😉

Ok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (8 timer siden):

FUS, keto, sukkeravhengighet…Hvorfor gjøre kosthold så vanvittig vanskelig? Dele inn i ja- og neimat, unngå matvarer og telle  karbohydrater, det er jo absolutt ikke å ha et normalt forhold til mat! HD er jo så opptatt av balanse, så hvorfor ikke ha et vanlig, sunt «norsk» kosthold? Et kosthold som er balansert gir selvsagt også rom for «kosemat» innimellom, i små mengder. Men det er kanskje der det går galt for mange: de har en spiseforstyrrelse som gjør at de overspiser, og ikke en avhengighet av sukker🤷‍♀️

Liker Helene og har fulgt hennes kamp mot kiloene i mange år, men har alltid syntes at hun gjør kosthold så komplisert. Hun har jo (som meg) kurs i kostholdsveiledning, så hun burde vite bedre😅

Jeg er ganske enig med deg, men når en lider av overspsisingslidelse er det ikke bare bare å se dette. Jeg er snart 40 år, og er veldig takknemlig for at jeg endelig har fått riktig behandling for spiseforstyrrelsen :) 

Og jeg gikk som blant annet Helene og veldig mange andre i mange år... Riktig behandling for overspisingslidelse er utrolig viktig, og av og til vanskelig å finne selv. Tilfeldig at jeg fekk tips om ROS for eksempel :) 

Men, jeg er enig ja. Jeg blei gal av alt stresset rundt mat.... Alt jeg ønska meg var eit normalt forhold til mat, trudde ein periode av livet at keto var løsningen som sagt. Men er veldig glad for at jeg tok skikkelig tak i rotårsaken og får riktig hjelp nå. Føler jeg aldri har hatt bedre sjanse for å lykkes for framtiden. 

keto er for øvrig ikke et dumt kosthold, ei heller lavkarbo. Det er rimelig mange som får et nytt liv med det, helsemessig osv. 

Men for mennesker som er spiseforstyrret spørs det om det er en god ide på lang sikt, kanskje for noen det funker. Jeg er ikke fasiten for alle tenker jeg. Men strenge dietter er sjeldent løsningen :) 

Overspising er dog utrolig vanskelig, og det å få riktig behandling er også vanskelig. Så jeg forstår godt desperasjonen til å finne en løsning. 

Endret av Pingi198
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først to bilder der bæreselen og hvor hun har kjøpt den blir nevnt, uten reklamemerking. Så på tredje bildet står det plutselig «reklame» og en rabattkode 🤦🏼‍♀️

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingi198 skrev (3 timer siden):

Jeg er ganske enig med deg, men når en lider av overspsisingslidelse er det ikke bare bare å se dette. Jeg er snart 40 år, og er veldig takknemlig for at jeg endelig har fått riktig behandling for spiseforstyrrelsen :) 

Og jeg gikk som blant annet Helene og veldig mange andre i mange år... Riktig behandling for overspisingslidelse er utrolig viktig, og av og til vanskelig å finne selv. Tilfeldig at jeg fekk tips om ROS for eksempel :) 

Men, jeg er enig ja. Jeg blei gal av alt stresset rundt mat.... Alt jeg ønska meg var eit normalt forhold til mat, trudde ein periode av livet at keto var løsningen som sagt. Men er veldig glad for at jeg tok skikkelig tak i rotårsaken og får riktig hjelp nå. Føler jeg aldri har hatt bedre sjanse for å lykkes for framtiden. 

keto er for øvrig ikke et dumt kosthold, ei heller lavkarbo. Det er rimelig mange som får et nytt liv med det, helsemessig osv. 

Men for mennesker som er spiseforstyrret spørs det om det er en god ide på lang sikt, kanskje for noen det funker. Jeg er ikke fasiten for alle tenker jeg. Men strenge dietter er sjeldent løsningen :) 

Overspising er dog utrolig vanskelig, og det å få riktig behandling er også vanskelig. Så jeg forstår godt desperasjonen til å finne en løsning. 

Det er så synd at det skal være sånn😔 Burde være være like «lett» å få hjelp med overspising, som ved andre spiseforstyrrelser.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
EtFo skrev (1 time siden):

Det er så synd at det skal være sånn😔 Burde være være like «lett» å få hjelp med overspising, som ved andre spiseforstyrrelser.

Jeg er overvektig selv og jeg kjenner meg igjen. Blir lei meg når jeg leser kritikk om kropp, mat og utseende. 

Jeg reagerer på det HD. Likte henne bedre før men nå reagerer jeg på måten hun fremstår på sine sosiale medier. 

Kunne aldri falle meg inn å rakke ned på kostholdet og hennes forhold til mat siden jeg er overvektig selv. Det er fryktelig sårt tema å lese når det diskuteres kropp og utseende :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartgirl skrev (12 minutter siden):

Jeg er overvektig selv og jeg kjenner meg igjen. Blir lei meg når jeg leser kritikk om kropp, mat og utseende. 

Jeg reagerer på det HD. Likte henne bedre før men nå reagerer jeg på måten hun fremstår på sine sosiale medier. 

Kunne aldri falle meg inn å rakke ned på kostholdet og hennes forhold til mat siden jeg er overvektig selv. Det er fryktelig sårt tema å lese når det diskuteres kropp og utseende :( 

Da bør du kanskje ta tak i deg selv, og holde deg unna tråder der kosthold og overvekt omtales? Hvis du tar alt som omhandler vekt personlig, må du nesten bare slutte å oppsøke temaet. 

Forøvrig driter jeg i hva Drage veier, hva hun spiser eller om hun trener eller ikke. Men merk reklamen du pusher, og slutt å bruk nyfødt som tilbehør og til reklame. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
panzerpølsa skrev (7 minutter siden):

Da bør du kanskje ta tak i deg selv, og holde deg unna tråder der kosthold og overvekt omtales? Hvis du tar alt som omhandler vekt personlig, må du nesten bare slutte å oppsøke temaet. 

Forøvrig driter jeg i hva Drage veier, hva hun spiser eller om hun trener eller ikke. Men merk reklamen du pusher, og slutt å bruk nyfødt som tilbehør og til reklame. 

Igjen når kroppen til noen blir omtalt på en negativ måte sier jeg fra. Det er det styggeste jeg leser. 

Signerer dette med reklamen hun pusher med nyfødt baby. Det er noe helt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (3 timer siden):

Igjen når kroppen til noen blir omtalt på en negativ måte sier jeg fra. Det er det styggeste jeg leser. 

Signerer dette med reklamen hun pusher med nyfødt baby. Det er noe helt annet. 

Enig med deg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (37 minutter siden):

Enig med deg

Det er ikke kroppen som kritiseres, men eksponering av barn og dele feilinformasjon om kosthold på en offentlig konto. Det er uredelig å påstå noen annet!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Lill :) skrev (22 minutter siden):

Det er ikke kroppen som kritiseres, men eksponering av barn og dele feilinformasjon om kosthold på en offentlig konto. Det er uredelig å påstå noen annet!

Jeg tror at HD har bra kunnskap om kosthold og hvor skulle hun ellers dele det hvis ikke hun skal få dele det på sin egen konto? 

Hva er så galt med kostholdet hun har? 

Jeg ser ikke problem på det.

Feil var det før operasjonen, feil ble det da hun tok slankeoperasjon, feil var det når hun begynte å spise igjen og feil er det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (3 minutter siden):

Jeg tror at HD har bra kunnskap om kosthold og hvor skulle hun ellers dele det hvis ikke hun skal få dele det på sin egen konto? 

Feil var det før operasjonen, feil ble det da hun tok slankeoperasjon, feil var det når hun begynte å spise igjen og feil er det nå.

Anbefaler deg å lese deg opp bakover i tråden. Mye bra informasjon fra andre. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (7 minutter siden):

Hun har ikke et godt kosthold. Mye ultraprossesert mat og inntaket er for høyt siden hun ikke har en normal bmi. Sånn kort oppsummert. Å skulle selge dette til noen andre, uten å kreditere at vektnedgangen har kommet (i kombinasjon) med keto er humbug....

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartgirl skrev (19 minutter siden):

Det er forskjell på å dele kostholdet sitt generelt, og å dele ulike dietter man tjener penger på at andre kjøper, eller vitaminer/barer/proteinpulver for den saks skyld. 

Men ellers så er vel det med ultraprosessert mat ikke så heldig. De som anbefaler høy fett og lite karbohydrater, anbefaler det i form av rene råvarer, nøtter, avocado og oliven/rapsolje bl.a. Pølser, bacon o.l. er ikke anbefalt. Det betyr ikke at Helene ikke kan spise dette om hun vil, men om det er noe som bør legges ut som en inspirasjon for andre er en annen sak. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (1 time siden):

Nettop, alt er feil. Det er helt ufattelig at det går an å kritisere absolutt alt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
EtFo skrev (På 6.8.2021 den 11.43):

Dessverre er det veldig vanskelig å få riktig hjelp med overspisingslidelse, etter hver time hos psykologen i det offentlige var jeg omtrent heit knust og hadde det helt j.... 😞 

Ikke et vondt ord om hun som var psykologen min, hun gjorde sikkert sitt beste ☺️ men kunnskapen må økes på en eller annen måte, kanskje de offentlige må jobbe tettere med de som har peiling (for eks ROS). For å øke egen kunnskap. Virker som om bulimi blir sett mer alvorlig på enn overspising, jeg fikk kommentaren: du kaster nå heldigvis ikke opp da, eller? 

Om behandlingen er god nok for de med anorexi og bulemi aner jeg ikke, men at det blir tatt mer på alvor vet jeg... Men har fått høre at det er ymse med behandlingen av de andre spiseforstyrrelsene også....

Har definitivt blitt mye mer skeptisk til å fremme dietter som behandling for spiseforstyrrelser, etter at jeg selv nå opplever effekten av riktig behandling. Aldri slappet så mye av mtp mat før☺️ Og det gjør litt vondt inni meg, for jeg har selv anbefalt keto for å få kontroll på overspising osv.... 

Men man lærer så lenge man lever..... konklusjonen må uansett være at Helene må gjøre det hun mener er best for seg. Håper bare ikke hun må gjennom enda en runde med vektøkning osv. ikke fordi hun ikke er like god uansett vekt❤️ for det er hun virkelig. 
Men jeg kjenner veldig på det at jeg kunne ønske jeg visste det jeg nå vet, for lenge siden. Istedenfor å gå på evige runddanser med slankekurer og strenge dietter😞 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske spesielt å se henne være så avvisende til alle som kommer med tips/råd. Hvorfor klarer hun ikke bare å takke for tipset eller ignorere det, men heller må skrive at hun ikke vil ha det hver gang? Det virker veldig som om hun tar seg nær av det. Tror ikke det er mange som syns det er hyggelig å følge henne om hun fortsetter slik. Aldri sett noen andre verken influenser eller privatperson holde på slik.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SansaS skrev (1 time siden):

Det er ganske spesielt å se henne være så avvisende til alle som kommer med tips/råd. Hvorfor klarer hun ikke bare å takke for tipset eller ignorere det, men heller må skrive at hun ikke vil ha det hver gang? Det virker veldig som om hun tar seg nær av det. Tror ikke det er mange som syns det er hyggelig å følge henne om hun fortsetter slik. Aldri sett noen andre verken influenser eller privatperson holde på slik.

Jeg har som nevnt egentlig sansen for Helene,  og synes på flere måter at hun er fin å følge. 

Men må si meg enig med deg i dette, at det gjerne blir lite hyggelig for følgere som engasjerer seg. Når det alltid blir avvist uansett hva...... De fleste er vel ute etter engasjement på det som deles, så skulle egentlig tro det var positivt. 

er og enig i flere her at delingen med keto kosthold osv. som nybakt mamma KAN være uheldig. Så kan en og stille seg spørsmålstegn med at hun fremmer flaskemating såpass rosenrødt, det holder med å nevne det en gang uten å promotere... hadde selv flaskebaby på MME hovedsaklig. Men gjorde alt i min makt for å få til amming, men det funka ikke og vi fikk for sent hjelp med det som var årsaken. Men jeg fremma ikke flaske av den grunn for eks. 

mamming før amming er helt greit. Men leser i siste innlegg at hun nå kan amme, men velger å fullflaske for det om. Hennes valg, men kan la være å promotere det så heftig.... 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingi198 skrev (1 time siden):

Jeg har som nevnt egentlig sansen for Helene,  og synes på flere måter at hun er fin å følge. 

Men må si meg enig med deg i dette, at det gjerne blir lite hyggelig for følgere som engasjerer seg. Når det alltid blir avvist uansett hva...... De fleste er vel ute etter engasjement på det som deles, så skulle egentlig tro det var positivt. 

er og enig i flere her at delingen med keto kosthold osv. som nybakt mamma KAN være uheldig. Så kan en og stille seg spørsmålstegn med at hun fremmer flaskemating såpass rosenrødt, det holder med å nevne det en gang uten å promotere... hadde selv flaskebaby på MME hovedsaklig. Men gjorde alt i min makt for å få til amming, men det funka ikke og vi fikk for sent hjelp med det som var årsaken. Men jeg fremma ikke flaske av den grunn for eks. 

mamming før amming er helt greit. Men leser i siste innlegg at hun nå kan amme, men velger å fullflaske for det om. Hennes valg, men kan la være å promotere det så heftig.... 

Spør du meg så er det idioti å dele at hun kan amme, men velger å avstå. Samme gjelder deling av at hun har hatt problemer med å bli gravid, for å så bli gravid og syte seg igjennom 9 mnd. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...