Summeer Skrevet 26. mai 2021 #6441 Del Skrevet 26. mai 2021 Gåsungen skrev (3 minutter siden): Hun skrev vel at hun fikk den boksen i gave. Så da er vel noen som har kjøpt den til henne da!? Hun har vel fått den av reima. Da er det skattepliktig (hun reklamerer på bloggen som er næringsvirksomhet). Den er altså egentlig ikke gratis, og verdien skal innberettes og betales skatt av. 30% skatt på 2000 kr verdi er 600 kr. Jeg hadde ikke kjøpt de greiene der for 600 kr.... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 26. mai 2021 #6442 Del Skrevet 26. mai 2021 Summeer skrev (3 minutter siden): Hun har vel fått den av reima. Da er det skattepliktig (hun reklamerer på bloggen som er næringsvirksomhet). Den er altså egentlig ikke gratis, og verdien skal innberettes og betales skatt av. 30% skatt på 2000 kr verdi er 600 kr. Jeg hadde ikke kjøpt de greiene der for 600 kr.... Det blir jo bare spekulasjon. Mange gir sånne abbonementsbokser i gave til folk. Jeg har flere i familien som gir bort slike bokser i gave så kanskje la tvilen komme henne til gode denne gangen. Hun har sikkert fått den av en venn eller familie. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gåsungen Skrevet 26. mai 2021 #6443 Del Skrevet 26. mai 2021 Summeer skrev (5 minutter siden): Hun har vel fått den av reima. Da er det skattepliktig (hun reklamerer på bloggen som er næringsvirksomhet). Den er altså egentlig ikke gratis, og verdien skal innberettes og betales skatt av. 30% skatt på 2000 kr verdi er 600 kr. Jeg hadde ikke kjøpt de greiene der for 600 kr.... Godt mulig det. Jeg bare antok at det var noen som hadde kjøpt den til henne siden hun skrev at det var en gave. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 26. mai 2021 #6444 Del Skrevet 26. mai 2021 Private gaver er også skattepliktige. Unntak er bursdag og jul. Beløpsgrensen er dog høyere når det er privat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tutsi123 Skrevet 26. mai 2021 #6445 Del Skrevet 26. mai 2021 Hva med det bilde for å vise frem strekkmerker. Er det også umerket reklame? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 26. mai 2021 #6446 Del Skrevet 26. mai 2021 2 hours ago, miss summers said: Private gaver er også skattepliktige. Unntak er bursdag og jul. Beløpsgrensen er dog høyere når det er privat. Eeeh, nei? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 26. mai 2021 #6447 Del Skrevet 26. mai 2021 Albbas skrev (7 minutter siden): Eeeh, nei? 🤔 Joda. Familie kan ikke gi hva de vil i gave til barna feks, alt skal føres opp på ligningen. Et firma som gir gaver til folk er også forpliktet til å rapportere dette inn. Og mottaker må gjøre det samme i ligningen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tutsi123 Skrevet 26. mai 2021 #6448 Del Skrevet 26. mai 2021 miss summers skrev (9 minutter siden): Joda. Familie kan ikke gi hva de vil i gave til barna feks, alt skal føres opp på ligningen. Et firma som gir gaver til folk er også forpliktet til å rapportere dette inn. Og mottaker må gjøre det samme i ligningen sin. Arv og gaver er ikke lenger skattepliktig. Det er noen år siden dette ble fjernet. MEN alle gaver og arv over 100.000 skal oppgis av mottaker, vel og merke kun for å forklare formuesveksten. Det ser ut til at det fra høsten av vil være flertall på Stortinget for å gjeninnføre skatt på arv og gaver. Den som lever får se. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 26. mai 2021 #6449 Del Skrevet 26. mai 2021 tutsi123 skrev (6 minutter siden): Arv og gaver er ikke lenger skattepliktig. Det er noen år siden dette ble fjernet. MEN alle gaver og arv over 100.000 skal oppgis av mottaker, vel og merke kun for å forklare formuesveksten. Det ser ut til at det fra høsten av vil være flertall på Stortinget for å gjeninnføre skatt på arv og gaver. Den som lever får se. Ah, ok. Det kommer nok tilbake ja. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pustogpes Skrevet 26. mai 2021 #6450 Del Skrevet 26. mai 2021 Summeer skrev (6 timer siden): Hæ! 2000 kr for en body og to par sokker med mummi liksom??? Selvom man kun betaler skatt koster det henne typ 600 kr (om man skal betale 30% av verdien, hvordan funker det egentlig).... Hvis du googler opp boksen til Reima så finner du fort ut at det er en god del mer enn en body og to par sokker: https://www.reima.com/no/p/999950-WNTR?gclid=EAIaIQobChMIkrqW-vrn8AIVQ6OyCh0M4gxDEAAYASAAEgJ43_D_BwE 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepsimaximus Skrevet 26. mai 2021 #6451 Del Skrevet 26. mai 2021 Pustogpes skrev (3 timer siden): Hvis du googler opp boksen til Reima så finner du fort ut at det er en god del mer enn en body og to par sokker: https://www.reima.com/no/p/999950-WNTR?gclid=EAIaIQobChMIkrqW-vrn8AIVQ6OyCh0M4gxDEAAYASAAEgJ43_D_BwE Ja, helt enig i det. Jeg ser det er 17 plagg- og ikke «en body og to par sokker». Man skal selvsagt være veldig glad i Mummi for å ha 17 mummiplagg, men det er nå en annen diskusjon. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumrikk1 Skrevet 27. mai 2021 #6452 Del Skrevet 27. mai 2021 Jeg undres.. Helene sier at hun syntes det er heeelt bak mål og skjønner ikke at folk som spør om hun har fått nye strekkmerker i svangerskapet. Hun sier at hun virkelig ikke kunne brydd seg mindre i story. Dagen etter (eller to?) kommer det en post i feed om dette? Brydde hun seg likevell? Kunne hun da bare ikke droppe å nevne noe i det hele tatt om hun virkelig ikke brydde seg? ...det blir så dobbeltmoralsk. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 27. mai 2021 #6453 Del Skrevet 27. mai 2021 mumrikk1 skrev (31 minutter siden): Jeg undres.. Helene sier at hun syntes det er heeelt bak mål og skjønner ikke at folk som spør om hun har fått nye strekkmerker i svangerskapet. Hun sier at hun virkelig ikke kunne brydd seg mindre i story. Dagen etter (eller to?) kommer det en post i feed om dette? Brydde hun seg likevell? Kunne hun da bare ikke droppe å nevne noe i det hele tatt om hun virkelig ikke brydde seg? ...det blir så dobbeltmoralsk. ..og spørsmålet ga henne en gylden grunn til å vise seg frem i undertøy som gir mer klikk og likes..Hva gjør man ikke for litt oppmerksomhet..gudbedre ass.. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumrikk1 Skrevet 27. mai 2021 #6454 Del Skrevet 27. mai 2021 (endret) Beatbox skrev (15 minutter siden): ..og spørsmålet ga henne en gylden grunn til å vise seg frem i undertøy som gir mer klikk og likes..Hva gjør man ikke for litt oppmerksomhet..gudbedre ass.. Nettopp!! og dette er undertøy hun har reklamert for før, så bildet burde også vært merket med reklame😂 Endret 27. mai 2021 av mumrikk1 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 27. mai 2021 #6455 Del Skrevet 27. mai 2021 Pepsimaximus skrev (10 timer siden): Ja, helt enig i det. Jeg ser det er 17 plagg- og ikke «en body og to par sokker». Man skal selvsagt være veldig glad i Mummi for å ha 17 mummiplagg, men det er nå en annen diskusjon. Jeg kunne lett hatt 17 mummiplagg, men jeg vil gjerne plukke de ut selv. Influensere får også gaver privat, men jeg syns dette var dårlig merket. Alt er potensiell reklame, det er viktig å merke det når det ikke er det også. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 27. mai 2021 #6456 Del Skrevet 27. mai 2021 PecanPie skrev (2 timer siden): Jeg kunne lett hatt 17 mummiplagg, men jeg vil gjerne plukke de ut selv. Influensere får også gaver privat, men jeg syns dette var dårlig merket. Alt er potensiell reklame, det er viktig å merke det når det ikke er det også. Det er da ingenting som krever at private gaver må merkes. Kun reklame skal merkes og er det umerket og vi ikke vet at de har/ har hatt et samarbeid så må vi bare stole på det. Det er vel ganske normalt å få gaver til baby nå når hun nærmer seg fødsel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alix Skrevet 27. mai 2021 #6457 Del Skrevet 27. mai 2021 Vi får nok høre det om hun ender opp med ingen nye strekkmerker når graviditeten er over. Føyer seg inn i rekken av "ikke gravid forfra", "liten mage", "spiser lite" og "liten matlene" 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 27. mai 2021 #6458 Del Skrevet 27. mai 2021 Jaymie skrev (5 timer siden): Det er da ingenting som krever at private gaver må merkes. Kun reklame skal merkes og er det umerket og vi ikke vet at de har/ har hatt et samarbeid så må vi bare stole på det. Det er vel ganske normalt å få gaver til baby nå når hun nærmer seg fødsel. Poenget mitt var egentlig at jeg stoler ikke på influensere, all den tid de aller fleste er for dårlige på å merke reklamesamarbeid. Javisst kan denne boksen være en privat gave, det er bare hyggelig det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andromeda Skrevet 27. mai 2021 #6459 Del Skrevet 27. mai 2021 Dette med dårlig merking er en gjenganger på Instagram. Det eneste det fører meg seg er at man blir skeptisk til alt personen deler, og ender opp med å tenke at alt er reklame. Da har det gått for langt! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prover91 Skrevet 29. mai 2021 #6460 Del Skrevet 29. mai 2021 Hun sier på story at hun vurderer å gå i koma frem til babyen kommer hvis det hadde vært ett alternativ... Igjen syt og bæs over graviditeten 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå