Gjest Lirah Skrevet 15. november 2020 #4981 Skrevet 15. november 2020 6 timer siden, Summeer skrev: I teksten spør hun om du hadde sagt det samme in person. Ja vet du hva!! Hadde en venninne lagt ut det der ville jeg definitivt sagt fra. For å beskytte henne mot seg selv. Man legger ikke ut bilder der halve kjønnet ikke holdes innenfor trusa. Musa holdes i hus på offentlige nettsider. Enkelt og greit! Vet du hva, jeg må bare si ifra, men jeg syns du burde beskyttes mot deg selv! Hadde jeg lagt ut et slikt bilde, og du var venninnen min som sa ifra for "å beskytte meg mot meg selv", så hadde jeg kutta deg ut tvert. Få hjelp for dine vansker med deg selv fremfor å la det gå utover andre. Man trenger ikke toxic people i livet sitt, og heldigvis betyr ikke dine meninger og de andre mobberne i denne trådens meninger, noe for Helene. Håper hun ikke biter på kommentarene deres iallfall, for de er usmakelige.
Jaymie Skrevet 15. november 2020 #4982 Skrevet 15. november 2020 Akkurat nå, Lirah skrev: Det er helt sant. Det blir dog vanskelig å dy seg når folk begynner å fordømme og dele sine svært lite relevante meninger om kropp, bekledning og lignende. Overfladiske verdier som vi ikke trenger å ha fokus på, dette er et stort nok problem i samfunnet. Jeg tviler sterkt på at brukerne som er så pirkete ovenfor Helene, hadde likt å hatt en egen tråd om seg selv der folk kom med stikk vedrørende deres utseende og klesstil. Jeg kan være den første til å innrømme at jeg syns Helene har selv et overfladisk fokus og fokuserer for mye på hvordan kroppen skal se ut (ref. synlige kragebein), og derfor har jeg sluttet å følge henne fordi jeg trenger ikke at dette fokuset treffer meg midt i fleisen hver dag. Når jeg derimot føler jeg kan ta imot dette fokuset uten å la meg påvirke, så kan jeg sjekke profilen hennes for å se hvordan det går. Jeg har fulgt henne i mange år og bryr meg litt om hvordan det går med henne, så derfor sjekker jeg. Men jeg er ikke alltid i humør til å se på overdådig kroppsfokus, og da dropper jeg rett og slett bare å sjekke sosiale medier. Skriver om dette fordi det kan være et tips til dere andre også som reagerer så sterkt på hvordan Helene kler seg og ter seg. Om det gjør dere ille til mote: ikke oppsøk det. Det er faktisk ikke verre enn det. Jeg stemmer for at kvinner kan gjøre det de vil med kroppen sin, kle seg slik de vil og være den de ønsker å være uten at de skal trykkes ned som følge av det. Igjen, ja, jeg syns hun har et for stort kroppsfokus, jeg finner det usunt og triggende, så da avfølger jeg. Men jeg mener ikke at Helene skal endre på seg selv eller forandre seg for å tilfredsstille samfunnets idealer og konservative og sarte sjelers meninger. For ja, det later til at det er mange konservative holdninger i seksjonen her, ettersom et bilde av rumpe og ben får folk til å steile. Noen mente at musa henger ut men det gjør den så absolutt ikke, vi ser en vokset bikinilinje? Hadde det vært ei fitte med i bildet så hadde instagram fjernet det for lengst. Til dels enig og uenig. Jeg kan fint være med på debatten om Helene og kroppspress fordi jeg mener hun på mange områder promoterer kroppspress på lik linje som «tynnere» påvirkere. Innlegget om kragebein synes jeg er et godt eksempel på dette, og jeg er ganske sikker på at Helene vet godt hvordan andre kan trigges av dette. Men når målgruppen er voksne damer, gjerne de med litt ekstra på kroppen, så blir bilder hvor man viser litt hud noe annerledes. I en slik setting som aerial hoop er det vanlig å ha body eller undertøyslignende klesplagg på photoshoots og Helene bidrar da til å vise at man kan gjøre dette med selvtillit selv om man er en større størrelse. Det ser jeg på som greit i forhold til første eksempel. Jeg har selvfølgelig mange flere eksempler, men synes disse representerer hva jeg mener er innafor og ikke fra Helene sine kanaler. 6
Gjest Lirah Skrevet 15. november 2020 #4983 Skrevet 15. november 2020 3 minutter siden, Twistdott skrev: At du gidder! At JEG gidder? Det er ikke jeg som sitter på et forum og slenger møkk om ei dame jeg ikke en gang følger på instagram! 1 minutt siden, Jaymie skrev: Til dels enig og uenig. Jeg kan fint være med på debatten om Helene og kroppspress fordi jeg mener hun på mange områder promoterer kroppspress på lik linje som «tynnere» påvirkere. Innlegget om kragebein synes jeg er et godt eksempel på dette, og jeg er ganske sikker på at Helene vet godt hvordan andre kan trigges av dette. Men når målgruppen er voksne damer, gjerne de med litt ekstra på kroppen, så blir bilder hvor man viser litt hud noe annerledes. I en slik setting som aerial hoop er det vanlig å ha body eller undertøyslignende klesplagg på photoshoots og Helene bidrar da til å vise at man kan gjøre dette med selvtillit selv om man er en større størrelse. Det ser jeg på som greit i forhold til første eksempel. Jeg har selvfølgelig mange flere eksempler, men synes disse representerer hva jeg mener er innafor og ikke fra Helene sine kanaler. Jeg er enig, jeg.
Orly Skrevet 15. november 2020 #4984 Skrevet 15. november 2020 8 timer siden, kkkeee skrev: Jeg har lurt lenge på hvorfor ingen reagerer på det. Trodde det var noe galt med meg siden jeg syns det nesten var vulgært. Snakk om å elske å vise seg frem og vise mest mulig 🙈 Jeg blir flau Tja at nesten ingen reagerer , har vel med at det ikke er noe å reagere på? 1
Gjest Lin11 Skrevet 15. november 2020 #4985 Skrevet 15. november 2020 35 minutter siden, Orly skrev: Tja at nesten ingen reagerer , har vel med at det ikke er noe å reagere på? Jeg reagerer mer på den manglende evnen til å merke reklame og de typiske « offerinnleggene» både hun og andre influensere driver med så fort det er kritikk på gang.
panzerpølsa Skrevet 15. november 2020 #4986 Skrevet 15. november 2020 14 minutter siden, Lin11 skrev: Jeg reagerer mer på den manglende evnen til å merke reklame og de typiske « offerinnleggene» både hun og andre influensere driver med så fort det er kritikk på gang. Det er så spot on! Offerrollen er fin når man ikke greier å ta til seg kritikk eller spørsmål på saklig måte. 6
Sol Rampelyset Skrevet 15. november 2020 #4987 Skrevet 15. november 2020 Tråden er ryddet for krenkende innlegg. Sol, admin.
Fredrikstad71mod Skrevet 16. november 2020 #4988 Skrevet 16. november 2020 På 15.11.2020 den 10.07, Jaymie skrev: Er dere seriøse nå? Jeg finner ikke bildet vulgært i det hele tatt, måten hun henger i hoopen er et vanlig triks. Det er ingenting annet enn hud som vises, ikke lat som noe annet. Det eneste dere gjør er å legge tyngde til bildeteksten under. Det kjipe her er den umerkede reklamen, igjen! Kropp er topp men tenker du det hadde vært like flott om ei på 49 hadde gjort samme bilde ?? Bare lurer ... jeg har barn men tenker å .. når «folk» som ikke har barn nå men som får å vokser opp m en mamma som poster slike bilder .... dømmer ingen men bare lurer på hva Dere tenker
Jaymie Skrevet 16. november 2020 #4989 Skrevet 16. november 2020 (endret) 32 minutter siden, Fredrikstad71mod skrev: Kropp er topp men tenker du det hadde vært like flott om ei på 49 hadde gjort samme bilde ?? Bare lurer ... jeg har barn men tenker å .. når «folk» som ikke har barn nå men som får å vokser opp m en mamma som poster slike bilder .... dømmer ingen men bare lurer på hva Dere tenker Personlig synes jeg kropp er privat og likegyldig, men jeg er for å være fornøyd med den man er både inni og utenpå. Jeg har gått på hoop klasser med damer i 50-årene som har hatt på lignende klær til sin hoop photoshoot så akkurat alder bryr jeg meg ikke om, tror hun var bestemor også. Jeg tenker at målgruppe, antall følgere og situasjon er noe som må vurderes. Helenes målgruppe er voksne damer, mange som ønsker bedre selvbilde, og hun har ingen barn. Slik sett synes jeg bildet passer inn i hennes målgruppe og livsstil. Hvis man er mor må man se an hva man selv føler, hvordan man evt blander slike bilder i en feed sammen med familiebilder, eller evt om barna er i en sårbar alder ang slike ting (dette vet vel mor best). De fleste mødre er heller ikke offentlige forbilder og vil ikke nå frem til så mange, og dermed er mye av den moralske pekefingeren ikke så viktig sammenlignet med feks store influensere som feks CBE hvor det hyppig blandes småbarnsbilder og poserte bilder i undertøy. Må legge til at hvis min mor hadde lagt ut et slik bilde før jeg ble født og jeg så det som barn så ville jeg bare tenkt at hun var kul, mest pga hoopen. Endret 16. november 2020 av Jaymie 4
Hebi Skrevet 17. november 2020 #4990 Skrevet 17. november 2020 7 timer siden, Jaymie skrev: Personlig synes jeg kropp er privat og likegyldig, men jeg er for å være fornøyd med den man er både inni og utenpå. Jeg har gått på hoop klasser med damer i 50-årene som har hatt på lignende klær til sin hoop photoshoot så akkurat alder bryr jeg meg ikke om, tror hun var bestemor også. Jeg tenker at målgruppe, antall følgere og situasjon er noe som må vurderes. Helenes målgruppe er voksne damer, mange som ønsker bedre selvbilde, og hun har ingen barn. Slik sett synes jeg bildet passer inn i hennes målgruppe og livsstil. Hvis man er mor må man se an hva man selv føler, hvordan man evt blander slike bilder i en feed sammen med familiebilder, eller evt om barna er i en sårbar alder ang slike ting (dette vet vel mor best). De fleste mødre er heller ikke offentlige forbilder og vil ikke nå frem til så mange, og dermed er mye av den moralske pekefingeren ikke så viktig sammenlignet med feks store influensere som feks CBE hvor det hyppig blandes småbarnsbilder og poserte bilder i undertøy. Må legge til at hvis min mor hadde lagt ut et slik bilde før jeg ble født og jeg så det som barn så ville jeg bare tenkt at hun var kul, mest pga hoopen. Bildet er fint og kult. MEN hun kunne spart seg fra å vise halve musa i speilet. Den kan hun heller holde hjemme innen husets fire vegger enn å spre den utover nettet. 11
Gjest Bobleplasten Skrevet 17. november 2020 #4991 Skrevet 17. november 2020 Hva er greien med "mødre bør ikke gjøre sånn og sånn". For det første er ikke HD mor en gang. For det andre er det en meningsløs moralsk pekefinger. Det er ikke sånn at det er en universell fasit for hva som er passende oppførsel for foreldre og ikke. Sånne ting blir ikke et tema for "ungene til" uten at andres foreldre benytter anledningen til å overføre skyld og skam til den det gjelder. Unger finner ikke ut av dette på egen hånd.
Birdo Skrevet 17. november 2020 #4992 Skrevet 17. november 2020 1 time siden, Hebi skrev: Bildet er fint og kult. MEN hun kunne spart seg fra å vise halve musa i speilet. Den kan hun heller holde hjemme innen husets fire vegger enn å spre den utover nettet. For å i det hele tatt se antydning til noe uanstendig, så må man faktisk zoome ganske godt inn på bildet. Og da blir det faktisk veldig dumt at folk zoomer inn med hensikt å se det, for så å uffe seg over at hun legger ut slike bilder hvor man kan se dette😅 4
Hebi Skrevet 17. november 2020 #4993 Skrevet 17. november 2020 2 timer siden, Birdo skrev: For å i det hele tatt se antydning til noe uanstendig, så må man faktisk zoome ganske godt inn på bildet. Og da blir det faktisk veldig dumt at folk zoomer inn med hensikt å se det, for så å uffe seg over at hun legger ut slike bilder hvor man kan se dette😅 Jeg måtte ikke zoome men kanskje du måtte? Som sagt, bildet var kult men kunne vært mye kulere om hun var litt mer anstendig. 7
Bikbokelsker Skrevet 17. november 2020 #4994 Skrevet 17. november 2020 Hvorfor er det så sinnsykt viktig å vise fram alt av skavanker? Virker på meg som hele bloggen/Instagram-accounten henne skal være en hyllest til henne og hvor «queen» hun er. Alt det negative blir gjemt vekk. 11
alix Skrevet 17. november 2020 #4995 Skrevet 17. november 2020 46 minutter siden, Hebi skrev: Jeg måtte ikke zoome men kanskje du måtte? Som sagt, bildet var kult men kunne vært mye kulere om hun var litt mer anstendig. Det er ikke nødvendig å zoome for å si det sånn 14
Jaymie Skrevet 17. november 2020 #4996 Skrevet 17. november 2020 5 timer siden, Hebi skrev: Bildet er fint og kult. MEN hun kunne spart seg fra å vise halve musa i speilet. Den kan hun heller holde hjemme innen husets fire vegger enn å spre den utover nettet. All hud i det området er ikke det samme som kjønnsorgan. Jeg ser en bikinilinje, og ikke noe mer vulgært enn hva mange andre poster daglig. Jeg tror ingen tar skade av dette (hun har ikke barn, en voksen målgruppe osv), og da blir det litt utenfor bedriftsdebatten spør du meg. 4
Wenda Skrevet 17. november 2020 #4997 Skrevet 17. november 2020 13 minutter siden, Jaymie skrev: All hud i det området er ikke det samme som kjønnsorgan. Jeg ser en bikinilinje, og ikke noe mer vulgært enn hva mange andre poster daglig. Jeg tror ingen tar skade av dette (hun har ikke barn, en voksen målgruppe osv), og da blir det litt utenfor bedriftsdebatten spør du meg. Jeg tror det er store forskjeller på hva folk mener er et kjønnsorgan tror jeg 😂 virker som at egentlig alt som er under navlen og mellom beina er et eneste stort kjønnsorgan iflg enkelte 😝 3
Jaymie Skrevet 17. november 2020 #4998 Skrevet 17. november 2020 Akkurat nå, Wenda skrev: Jeg tror det er store forskjeller på hva folk mener er et kjønnsorgan tror jeg 😂 virker som at egentlig alt som er under navlen og mellom beina er et eneste stort kjønnsorgan iflg enkelte 😝 Ja, kanskje det 🙈. Jeg kan i alle fall ikke forstå mange av kommentarene angående dette. Det er en del kritikkverdig med bedriften til Helene Drage, men av og til tar det av her altså. 1
Jaymie Skrevet 17. november 2020 #4999 Skrevet 17. november 2020 Og der var fokuset tilbake på kragebein. Rart å ha 3 innlegg dedikert til det i story hvis det er så uviktig. Jeg burde sikkert slutte å følge henne siden jeg finner det triggende, men liker mye av det andre innholdet dessverre. 11
cerruti Skrevet 17. november 2020 #5000 Skrevet 17. november 2020 For min del kan hver og en «influencer» gjerne gå nakne 24-7. Det som er min forundring og irritasjon er hva som har skjedd med behovet for å ta en oppstilt «sexy» selfie i hvert speil man måtte passere i løpet av dagen. Stille seg opp og pose, velge ut det diggeste bildet og så er det bare å vente på beundringen gjennom likes og kommentarer. Hvis ingen snart ser galskapen i dette, så skjønner jeg ingenting. Stakkars barn som vokser opp i denne verden. 29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå