cerruti Skrevet 29. august 2020 #4621 Del Skrevet 29. august 2020 23 minutter siden, Wenda skrev: Men de alle må likevel jobbe hardt, både med psyken og med kostholdet. Og veldig mange går opp i vekt igjen senere Er ikke hele poenget med operasjon at det ikke lenger er mulig å spise like mye? Slik at overspising stopper seg selv? Det må jo bli enklere å gå ned om du blir stappmett av ett knekkebrød med ost uten drikke til, kontra om du kan spise 6 og drikke en halvliter med sjokomelk? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 29. august 2020 #4622 Del Skrevet 29. august 2020 5 minutter siden, cerruti said: Er ikke hele poenget med operasjon at det ikke lenger er mulig å spise like mye? Slik at overspising stopper seg selv? Det må jo bli enklere å gå ned om du blir stappmett av ett knekkebrød med ost uten drikke til, kontra om du kan spise 6 og drikke en halvliter med sjokomelk? Magesekken kan strekkes ut igjen, så effekten er kortvarig hvis man ikke er nøye i begynnelsen. "Alle" går ned i vekt på kort sikt, men på lang sikt går mange opp igjen. Det er ingen quick fix, den fikser ikke mekanismene som gjør at man overspiser, man må fortsatt jobbe seg gjennom det. Enkelte ignorerer metthetsfølelsen etter operasjon også og finner seg teknikker for å overgå den (strekke på halsen, spise til man kaster opp, ta seg mange pauser...). Det er dessuten flere ulike typer operasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 29. august 2020 #4623 Del Skrevet 29. august 2020 1 minutt siden, Albbas skrev: Magesekken kan strekkes ut igjen, så effekten er kortvarig hvis man ikke er nøye i begynnelsen. "Alle" går ned i vekt på kort sikt, men på lang sikt går mange opp igjen. Det er ingen quick fix, den fikser ikke mekanismene som gjør at man overspiser, man må fortsatt jobbe seg gjennom det. Enkelte ignorerer metthetsfølelsen etter operasjon også og finner seg teknikker for å overgå den (strekke på halsen, spise til man kaster opp, ta seg mange pauser...). Det er dessuten flere ulike typer operasjoner. Jeg lurer av og til hvorfor denne operasjonen blir gjort, særlig i tilfeller der det åpenbart er mer komplisert enn å bare spiser for mye. Så mange har skikkelige fæle bivirkninger, noen blir uføre. Jeg er egentlig sjokkert over at det har blitt så mye lettere å få nå, særlig når vi vet at mange ikke får det bedre engang. Det er egentlig trist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 29. august 2020 #4624 Del Skrevet 29. august 2020 3 minutter siden, RoNo said: Jeg lurer av og til hvorfor denne operasjonen blir gjort, særlig i tilfeller der det åpenbart er mer komplisert enn å bare spiser for mye. Så mange har skikkelige fæle bivirkninger, noen blir uføre. Jeg er egentlig sjokkert over at det har blitt så mye lettere å få nå, særlig når vi vet at mange ikke får det bedre engang. Det er egentlig trist Fordi det har langt bedre effekt på fedme enn å ikke operere. Studier viser at det virker bedre enn slankekur uten operasjon. Fortsatt mange det ikke hjelper på, men sjansen er mye bedre med operasjon. Mange av de som blir uføre hadde nok endt opp uføre uansett, eller fått andre alvorlige bivirkninger av overvekten. Men jeg er enig i at det ikke er nok annen støtte å få. Jeg kjenner flere overvektige som skulle hatt skikkelig psykiatrisk hjelp, men de ønsker ikke operasjon og da er fastlegen litt sånn "neivel, da kan jeg ikke hjelpe deg, kom tilbake når du VIL operere". Operasjonen fikser jo ikke hodet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 29. august 2020 #4625 Del Skrevet 29. august 2020 1 minutt siden, Albbas skrev: Fordi det har langt bedre effekt på fedme enn å ikke operere. Studier viser at det virker bedre enn slankekur uten operasjon. Fortsatt mange det ikke hjelper på, men sjansen er mye bedre med operasjon. Mange av de som blir uføre hadde nok endt opp uføre uansett, eller fått andre alvorlige bivirkninger av overvekten. Men jeg er enig i at det ikke er nok annen støtte å få. Jeg kjenner flere overvektige som skulle hatt skikkelig psykiatrisk hjelp, men de ønsker ikke operasjon og da er fastlegen litt sånn "neivel, da kan jeg ikke hjelpe deg, kom tilbake når du VIL operere". Operasjonen fikser jo ikke hodet... Ja, når det er betydelig overvekt er det selvsagt nesten som livreddende behandling. Men kjenner folk som er lite overvektig og har tatt det privat, og det er slike tilfeller jeg synes særlig er trist. De kunne klart det på egenhånd hvis de gikk inn for det. Men de ville ha en enkel løsning, og det er det jo ikke heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutten Skrevet 29. august 2020 #4626 Del Skrevet 29. august 2020 7 timer siden, RoNo skrev: Ja, når det er betydelig overvekt er det selvsagt nesten som livreddende behandling. Men kjenner folk som er lite overvektig og har tatt det privat, og det er slike tilfeller jeg synes særlig er trist. De kunne klart det på egenhånd hvis de gikk inn for det. Men de ville ha en enkel løsning, og det er det jo ikke heller. Haha, wow. Det får en si. Det er like dumt som å si at alle kunne blitt lege hvis man hadde gått inn for det. Nei, alle klarer ikke det. Noen ganger trenger man kunnskap, foratåelse, følelse av egenverdi, motivasjon og støtte Fra andre. Jeg er så drittlei av folk som sier det «bare er å....», lette løsninger på komplekse problemer. Det vitner om en skråsikker uvitenhet. Det er faen meg den verste formen for uvitenhet. Så allvitende RoNo; de som tar slankeoperasjon velger det foran den åpenbare løsningen din; klare det på egenhånd. Gratulerer. Nobels pris i medisin går til deg. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutten Skrevet 29. august 2020 #4627 Del Skrevet 29. august 2020 9 timer siden, cerruti skrev: Ja, men de fleste som tar slankeoperasjon går vel ned i vekt...? Ja, og så går man opp igjen hvis man ikke gjør den harde og ubehagelige jobben med å jobbe med det mentale og emosjonelle 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutten Skrevet 29. august 2020 #4628 Del Skrevet 29. august 2020 9 timer siden, Jaymie skrev: En diett er ikke nødvendigvis noe kortvarig, en diett er det samme som spesialkost og betyr bare at det er en måte å spise på som er nødvendig for noen. Jeg støtter ingen form for kostholdsmarkedsføring via influensere fordi de er sjelden kritisk til kilder, de har mange følgere som «biter» på selv om det ikke er nødvendig, og alle som gjør så store endringer i kosthold pga sykdom/ avhengighet burde ha profesjonell oppfølging. Kursleder her har ingen profesjonell utdanning om du sjekker ut hennes LinkedIn profil, og Helene er heller ingen ekspert og vi kan derfor ikke vite at dette egentlig har nok grunnlag eller er offer for cherry picking (et annet godt eksempel på cherry picking er paleo dietten bla) og personlige erfaringer. Hadde Helene betalt for FUS selv om nevt det et par ganger så er det én ting, men å bli sponset er noe helt annet. Hun var sponset av Flexikost i 2019 og sa mange av de samme uttalelsene i løpet av den perioden ang sitt forhold til mat, før/ etter bilde var det også. Bente i FUS har ikke all kompetansen selv, men drar inn flere fagfolk som foreleser om sitt område. Blant annet leger som kan mye om kost og livsstilsplager. Hvilken kost som har bra effekt på kropp og sinn og som forsker på dette. Bente er engasjert og henter sin kunnskap fra disse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 29. august 2020 #4629 Del Skrevet 29. august 2020 19 minutter siden, Tutten skrev: Haha, wow. Det får en si. Det er like dumt som å si at alle kunne blitt lege hvis man hadde gått inn for det. Nei, alle klarer ikke det. Noen ganger trenger man kunnskap, foratåelse, følelse av egenverdi, motivasjon og støtte Fra andre. Jeg er så drittlei av folk som sier det «bare er å....», lette løsninger på komplekse problemer. Det vitner om en skråsikker uvitenhet. Det er faen meg den verste formen for uvitenhet. Så allvitende RoNo; de som tar slankeoperasjon velger det foran den åpenbare løsningen din; klare det på egenhånd. Gratulerer. Nobels pris i medisin går til deg. Herregud, traff jeg en nerve eller. Jeg sier jeg kjenner noen... Så får du bare påstå din sannhet. Jeg kjenner forøvrig også folk som velger å ikke ta slankeoprasjon fordi de ikke er klar for den kostholdsendring som er nødvendig for å ha suksess. Tro meg eller ei, men de sier at de vil heller klare det uten når de er motivert. Du så kanskje ikke at man trenger å behandle årsaken til overvekt, fordi det er ikke alltid bare for mye mat som er problemet. En nær venninne er ødelagt for livet pga denne operasjonen og jeg synes det er en tragedie. Jeg er sjokkert over at så mange tror det er løsningen, når den ikke fikser hele problemet. Ps: du virker ikke veldig hyggelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutten Skrevet 29. august 2020 #4630 Del Skrevet 29. august 2020 27 minutter siden, RoNo skrev: Herregud, traff jeg en nerve eller. Jeg sier jeg kjenner noen... Så får du bare påstå din sannhet. Jeg kjenner forøvrig også folk som velger å ikke ta slankeoprasjon fordi de ikke er klar for den kostholdsendring som er nødvendig for å ha suksess. Tro meg eller ei, men de sier at de vil heller klare det uten når de er motivert. Du så kanskje ikke at man trenger å behandle årsaken til overvekt, fordi det er ikke alltid bare for mye mat som er problemet. En nær venninne er ødelagt for livet pga denne operasjonen og jeg synes det er en tragedie. Jeg er sjokkert over at så mange tror det er løsningen, når den ikke fikser hele problemet. Ps: du virker ikke veldig hyggelig. Ja, du traff en nerve. Du påstår noe om en gruppe mennesker. Da må du regne med du treffer feil hos noen. Klart vi alle kjenner folk som er overvektige og har gjort livsstilsendringer. Det gjør nok de fleste. Er jo de aller færreste av de hundretusener, om ikke millioner, av overvektige som ikke velger å operere seg. Å slanke seg klarer de fleste. Det er bare at de aller fleste går opp alle kiloene igjen. Og hvorfor det? Når de har kunnskapen og vet hva som fungerer; hvorfor går de opp igjen? Hvorfor klarer de ikke å holde seg til den kosten? Svaret fant i hvertfall jeg da jeg leste om sukkeravhengighet. Der en er for mye og tusen er for lite. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 29. august 2020 #4631 Del Skrevet 29. august 2020 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Sol, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 31. august 2020 #4632 Del Skrevet 31. august 2020 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Sol, admin. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cappuccino Skrevet 2. september 2020 #4633 Del Skrevet 2. september 2020 Fint å se en litt mer menneskelig side i dagens IG-innlegg. Det et var jo også en erkjennelse der om at alt ikke skjer så naturlig som hun noen gang fremstiller det, og at det er et usunt fokus. Og jeg tenker også at det ikke er bra å bli så opphengt i vekta når man påstår at det er lite viktig. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 2. september 2020 #4634 Del Skrevet 2. september 2020 Bare så synd at den nye gode reklamemerkingen forsvinner sakte men sikkert. Skriften «reklame» er igjen mye mindre synlig enn reklameteksten (farge, fonttype, størrelse, bakgrunnsfarge etc), dette ble spesifikt tatt opp sist og da skjerpet hun seg i ca en uke, og nå er ikke alle innleggene på story merket engang (ellos). 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cappuccino Skrevet 2. september 2020 #4635 Del Skrevet 2. september 2020 15 minutter siden, Jaymie skrev: Bare så synd at den nye gode reklamemerkingen forsvinner sakte men sikkert. Skriften «reklame» er igjen mye mindre synlig enn reklameteksten (farge, fonttype, størrelse, bakgrunnsfarge etc), dette ble spesifikt tatt opp sist og da skjerpet hun seg i ca en uke, og nå er ikke alle innleggene på story merket engang (ellos). Ja, det er synd at det skal være så vanskelig å gjøre det ordentlig. Hun får det jo til hvis hun vil. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 2. september 2020 #4636 Del Skrevet 2. september 2020 14 minutter siden, Cappuccino skrev: Ja, det er synd at det skal være så vanskelig å gjøre det ordentlig. Hun får det jo til hvis hun vil. Ja, nå var hun jo kjempeflink en liten stund og da er det bare slurv når det går tilbake til å bli dårligere igjen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 3. september 2020 #4637 Del Skrevet 3. september 2020 Jeg forstår ikke hvorfor hun velger å være så sløv med merking, og når hun merker så er det omtrent usynlig. Skjer det noe negativt om de merker tydelig? Vil det ha noe å si i egentlig? Taper hun penger, lesere osv? Er det flaut å vise at det er reklame? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 5. september 2020 #4638 Del Skrevet 5. september 2020 Jeg tror hun kun kan få det bedre om hun får hjelp til å legge bort sitt enormt store vektfokus. Det er vanskelig å tro på at dette dreier seg så mye om helse, men mer om tvangsmessig trening, spising og veiing hvor å bli tynn er målet. Jeg tror også at hun må slutte med alle «selvbeundrende», oppstilte, daglige bilder. Hva for en verden er det å være i? Nå er vekten ikke lenger helseskadelig høy- gå ut og nyt det! Gjør noe annet enn å bare fokusere på den og leve i dette trenings-og kostoldsregimet med poserende bilder. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 5. september 2020 #4639 Del Skrevet 5. september 2020 3 minutter siden, cerruti skrev: Jeg tror hun kun kan få det bedre om hun får hjelp til å legge bort sitt enormt store vektfokus. Det er vanskelig å tro på at dette dreier seg så mye om helse, men mer om tvangsmessig trening, spising og veiing hvor å bli tynn er målet. Jeg tror også at hun må slutte med alle «selvbeundrende», oppstilte, daglige bilder. Hva for en verden er det å være i? Nå er vekten ikke lenger helseskadelig høy- gå ut og nyt det! Gjør noe annet enn å bare fokusere på den og leve i dette trenings-og kostoldsregimet med poserende bilder. He he. Litt morsom å lese innlegget ditt. ‘ Enormt vektfokus sier du ? Kanskje noen brukere her på KG skal legge vekk sitt enorme vektfokus ? Nå har kritikken på at hun ikke klarer å holde seg til en matplan...nå blitt til kritikk for at hun klarer det .? 😁😁 Gå ut å nyt det sier du. Det ser da ut Som at hun gjør det. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 5. september 2020 #4640 Del Skrevet 5. september 2020 37 minutter siden, Infinity skrev: He he. Litt morsom å lese innlegget ditt. ‘ Enormt vektfokus sier du ? Kanskje noen brukere her på KG skal legge vekk sitt enorme vektfokus ? Nå har kritikken på at hun ikke klarer å holde seg til en matplan...nå blitt til kritikk for at hun klarer det .? 😁😁 Gå ut å nyt det sier du. Det ser da ut Som at hun gjør det. Jeg tror det er lurt å ikke blande sammen alle ytringer i denne tråden til å bli en felles front. Slik er det nemlig ikke. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå