Lileep Skrevet 18 timer siden #23821 Skrevet 18 timer siden Jammf skrev (41 minutter siden): Dette er jo i bunn og grunn bare et PR-stønt for henne å tjene klikk og penger på. Vil tro at hun har atskillig flere klikk på dette enn noe annet hun har lagt ut på lang tid. Og synes faktisk ikke hun skal få skryt bare for å ha møtt opp og gjennomført, det er sånn vi sier til barn eller andre sårbare grupper. Hun forsøker å tjene penger på et hun er en kompetent, dedikert, utholdende og seriøs PT. Men å komme sist av 7000, når det har blitt lagt ned time etter time med egeninnsats for å bli fit for run, da har du bomma! Tror egentlig hun smiler sitt fineste retusjerte smil herfra og helt til banken. Lurt U! Hun har også tjent masse penger på spons i forbindelse med dette stuntet. Mølle til å jogge på inne når vinteren var her, flere skopar, flere type klær osv.. hun har brukt dette som reklame for så mye det siste halve året minst.. så det å komme på sisteplass er faktisk ikke en super prestasjon mtp hvor mye hun har melka dette prosjektet for å tjene penger. Hun viser jo egentlig at alt hun selger ikke fungerer.. Men fortsatt imponert av at hun faktisk gjennomførte. 2 4
Frøken79 Skrevet 17 timer siden #23822 Skrevet 17 timer siden Jeg har en mor på over 70 år. Hun og gå-venninnene hennes knuser denne PT dama så det synger etter på 10 K. De er en gjeng med damer mellom 60-75 som alle går raskere enn Helene. De trener ikke, men går sammen 3 ganger i uke. Dette er ekstremt dårlig resultat av en som fronter seg som PT. Helene er i elendig form. Men ja, kred for at ho gjennomførte. 6 5
Fenomen Skrevet 17 timer siden #23823 Skrevet 17 timer siden (endret) Virrevirra skrev (12 timer siden): Ikke helt enig, du må se på varighet og innsats. 10 km for deg er kanskje hverdags, men ikke for andre. Hadde det vært sone 1-2 tur, null stress. Men terskelarbeid trenger påfyll. Og terskel arbeid i 1 t 43 min har svært høy TSS. Det er en knallhard økt. Har ikke sett pulsen hennes underveis, men siden hun møtte veggen så vil jeg anta den var terskel eller over. Hvis hun har brukt 1:43 på 10 km så må hun ha gått hele veien. Da bør det være begrenset hvor høy puls man får. Endret 17 timer siden av Fenomen 4 1
Fenomen Skrevet 17 timer siden #23824 Skrevet 17 timer siden Hun hadde fått mer cred av meg om hun faktisk løp en fornuftig, for henne, distanse jevnlig og forbedret tiden sin der. Ja, man må begynne et sted men da må man jo jobbe seg oppover. Ikke begynne med 10 km. Det blir som at en nybegynner i styrketrening skal ha som mål å ta 100 i markløft. Det er helt urealistisk. 1 2
Melkebart1 Skrevet 17 timer siden #23825 Skrevet 17 timer siden Hun er helt sikkert klar over hvor dårlig forberedt hun var til dette løpet. Nå er det overstått og ikke noe mer å gnåle over. Men hey! Kanskje hun får lyst å løpe mer? Stille neste år, bedre tiden sin osv? Vi får vente og se! 1
MiniMjau Skrevet 16 timer siden #23826 Skrevet 16 timer siden (endret) Hun skal sikkert trene løpng.... men først skal hun handle nye sko og løpevest og løpedittog datt. Så skaø hun lager seg et løpeopplegg, enten selv, eller bli sponsa av en eller annen app, kjøpe ny pulsklokke og fokusere på soner, optimale intervaller etc. Endret 16 timer siden av MiniMjau 3 6
Babyface Skrevet 16 timer siden #23827 Skrevet 16 timer siden RandiO skrev (12 timer siden): 😃 Oh, the irony… Ja, hva er ironien? Jeg har aldri sutret til moderatorene her inne. 1 2
Beatbox Skrevet 16 timer siden #23828 Skrevet 16 timer siden Melkebart1 skrev (22 minutter siden): Hun er helt sikkert klar over hvor dårlig forberedt hun var til dette løpet. Nå er det overstått og ikke noe mer å gnåle over. Men hey! Kanskje hun får lyst å løpe mer? Stille neste år, bedre tiden sin osv? Vi får vente og se! Njæææ.....det er 11 år siden hun fullførte triathlon, da også kom hun sist. Tyder det på at hun egt har lyst til å løpe? Slik jeg ser det, er det kun oppmerksomhet hun er ute etter....fortsatt.....koste hva det koste vil og alle midler er lov...inkl det å utlevere barna... 2 7
Melkebart1 Skrevet 16 timer siden #23829 Skrevet 16 timer siden Beatbox skrev (25 minutter siden): Njæææ.....det er 11 år siden hun fullførte triathlon, da også kom hun sist. Tyder det på at hun egt har lyst til å løpe? Slik jeg ser det, er det kun oppmerksomhet hun er ute etter....fortsatt.....koste hva det koste vil og alle midler er lov...inkl det å utlevere barna... Njæææææ nå utleveres ikke de barna når hun løper da. Løp hun fort? Nej Løp hun langt? JA! Løp hun? JA! Jeg håper hun fortsetter, og til det motsatte er bevist- så sier jeg heiaheia! Så mye hyggeligere det blir her i verden, når vi heier på hverandre. Så kan vi heller gi kritikk på det vi kan dokumentere, for her er det MYYYYE synsing! 3 4
Summeer Skrevet 15 timer siden #23830 Skrevet 15 timer siden Spent på hvordan hun med den økonomiske situasjonen hun er i har likvide midler til å betale skatt for de tingene hun mottar som spons. Tviler på at hun rapporter alt hun mottar til skatteetaten.... 2 3
Hirondelle Skrevet 15 timer siden #23831 Skrevet 15 timer siden Lileep skrev (2 timer siden): Hun har også tjent masse penger på spons i forbindelse med dette stuntet. Mølle til å jogge på inne når vinteren var her, flere skopar, flere type klær osv.. hun har brukt dette som reklame for så mye det siste halve året minst.. så det å komme på sisteplass er faktisk ikke en super prestasjon mtp hvor mye hun har melka dette prosjektet for å tjene penger. Hun viser jo egentlig at alt hun selger ikke fungerer.. Men fortsatt imponert av at hun faktisk gjennomførte. Her vil jeg faktisk presisere litt. Jeg tviler på at Helene har tjent så mye penger på dette. Å få en mølle gratis, sko og klær gir henne faktisk dårligere råd. Du må nemlig skatte av godene. Det vil si at mottar hun en tredemølle til 10.000 kr, skal hun betale 2200 i skatt av den. Tredemøllen genererer neppe cash, og hun har neppe tenkt ut dette i kontraktsinngåelsen hun har… Faktisk vil de fleste TAPE penger på å motta spons i form av utstyr, klær, sko og andre ting. 1 4
skeiv-ostepop Skrevet 15 timer siden #23832 Skrevet 15 timer siden Hirondelle skrev (13 minutter siden): Her vil jeg faktisk presisere litt. Jeg tviler på at Helene har tjent så mye penger på dette. Å få en mølle gratis, sko og klær gir henne faktisk dårligere råd. Du må nemlig skatte av godene. Det vil si at mottar hun en tredemølle til 10.000 kr, skal hun betale 2200 i skatt av den. Tredemøllen genererer neppe cash, og hun har neppe tenkt ut dette i kontraktsinngåelsen hun har… Faktisk vil de fleste TAPE penger på å motta spons i form av utstyr, klær, sko og andre ting. Dersom hun uansett skal ha ei mølle sparer hun jo 7800 på eksempelet ditt. 2 1
MiniMjau Skrevet 15 timer siden #23833 Skrevet 15 timer siden skeiv-ostepop skrev (13 minutter siden): Dersom hun uansett skal ha ei mølle sparer hun jo 7800 på eksempelet ditt. Nå er det jo ikke alltid sånn at de nødvendigvis hadde tenkt å kjøpe de tingene de får sponset. De ender potensielt opp med huset fullt av ræl de egentlig ikke hadde behov for og skattekrav. 2 1
skeiv-ostepop Skrevet 14 timer siden #23834 Skrevet 14 timer siden MiniMjau skrev (4 minutter siden): Nå er det jo ikke alltid sånn at de nødvendigvis hadde tenkt å kjøpe de tingene de får sponset. De ender potensielt opp med huset fullt av ræl de egentlig ikke hadde behov for og skattekrav. Enig der. Men poenget var at det er ikke alltid tap. Man er ikke dårligere stilt økonomisk fordi man får noe sponset. Men jeg er overbevist over at veldig mange influensere ikke rapporterer tallene riktig, og unndrar skattefordelen de skulle ha betalt. Og det hadde ikke overrasket meg om det gjelder Helene. 2 1 3
Jaddah123 Skrevet 14 timer siden #23835 Skrevet 14 timer siden Nå skal hun visst være med på et nytt løp, men 5 km. Får håpe det går bedre da👍 1
Lileep Skrevet 14 timer siden #23836 Skrevet 14 timer siden Hirondelle skrev (46 minutter siden): Her vil jeg faktisk presisere litt. Jeg tviler på at Helene har tjent så mye penger på dette. Å få en mølle gratis, sko og klær gir henne faktisk dårligere råd. Du må nemlig skatte av godene. Det vil si at mottar hun en tredemølle til 10.000 kr, skal hun betale 2200 i skatt av den. Tredemøllen genererer neppe cash, og hun har neppe tenkt ut dette i kontraktsinngåelsen hun har… Faktisk vil de fleste TAPE penger på å motta spons i form av utstyr, klær, sko og andre ting. Det er sant, men samtidig har hun brukt løping som reklame/innhold til appen hun selger også. Og den tjener hun ganske bra på.
Fenomen Skrevet 14 timer siden #23837 Skrevet 14 timer siden Melkebart1 skrev (1 time siden): Njæææææ nå utleveres ikke de barna når hun løper da. Løp hun fort? Nej Løp hun langt? JA! Løp hun? JA! Jeg håper hun fortsetter, og til det motsatte er bevist- så sier jeg heiaheia! Så mye hyggeligere det blir her i verden, når vi heier på hverandre. Så kan vi heller gi kritikk på det vi kan dokumentere, for her er det MYYYYE synsing! Hun kan jo ikke ha LØPT? Ethvert oppegående menneske, i hvert fall en treningsinfluencer, klarer å GÅ 10 km. 2 7
Hirondelle Skrevet 14 timer siden #23838 Skrevet 14 timer siden Lileep skrev (9 minutter siden): Det er sant, men samtidig har hun brukt løping som reklame/innhold til appen hun selger også. Og den tjener hun ganske bra på. Om hun har generert inn nok inntekt til både finansiere skattleggingen av godene OG skatt av inntekten igjen vet vel ingen. Jeg har mine tvil, ref historikken her. Men det er jo det økonomiske i det jeg diskuterer her, ikke Helene sin økonomi. skeiv-ostepop skrev (46 minutter siden): Dersom hun uansett skal ha ei mølle sparer hun jo 7800 på eksempelet ditt. Men om man i utgangspunktet ikke hadde råd til den, og det er derfor man heller "får" (skriver i anførselstegn for den må betale for) den sponset, så taper man penger. Du kan godt si at man sparer 2200 kr på å bruke 7800… Dette er jo høyst relevant for svært mange influensere. De tror du tjener mye når de får gratis/spons, problemet er at en mølle ikke genererer ferske penger du kan betale skatten avgoden du fikk. Derfor kan man ende opp med å altså betale svært høye priser for det de får "gratis". 1
Pustogpes Skrevet 14 timer siden #23839 Skrevet 14 timer siden MiniMjau skrev (32 minutter siden): Nå er det jo ikke alltid sånn at de nødvendigvis hadde tenkt å kjøpe de tingene de får sponset. De ender potensielt opp med huset fullt av ræl de egentlig ikke hadde behov for og skattekrav. Nå er det også slik at man har et valg om å ta imot alt rælet 😅 Hvis man ikke har klart å sette inn skattereglene for spons/gaver etter så mange år som influencer så er det rett og slett fortjent. Det er tross alt nå «nesten» sidestilt som hvilken som helst annen jobb og betaler man ikke skatten sin så får man smell… det vet alle som jobber!! 1 1
Jaddah123 Skrevet 14 timer siden #23840 Skrevet 14 timer siden Venninna skriver at HD var positiv under hele turen. Eh nei, hun var møkksur fordi hun ikke tåler å bli sliten. Hun sa jo selv at hun ikke tok til selv oppmuntring underveis. 7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå