Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jaddah123 skrev (4 minutter siden):

Det er virkelig ikke normalt å bli så ødelagt av å gå 10 km. Og ikke når du i tillegg påstår du elsker bevegelse. 

Hva som er normalt og ikke kan nok diskuteres , det er vel stort sett asfalt den løypen, da er det mange som får vondt av ulike grunner. Bevegelse kan da bestå av veldig mye annet enn å bevege seg på asfalt .  Tror vi får bare enige om å være uenige i denne saken, for jeg synes det står respekt av at hun gjennomførte jeg. 

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Melkebart1 skrev (21 minutter siden):

Alltid noe🙄 

Så bra at hun gjennomførte!

Og det morsomme er jo at hun har vært dønn ærlig på at hun ikke liker å løpe og har løpt altfor lite i forkant av dette løpet. Likevel skal hun lynsjes! 

Ja , altså jeg hadde ikke meldt meg på en gang , for jeg hater også å løpe, er så mye annet man kan trene enn å løpe når man ikke liker det. 

Skrevet

Jeg tenker kudos til henne som faktisk fullførte med tanke på at hun helt sikkert vet at masse folk hadde null tro på at hun kom til å lykkes. Hadde jeg visst at masse folk kom til å følge med på meg på mitt første løp, som jeg også hadde visst var egentlig alt for langt for meg, så hadde jeg ikke turt å deltatt. Hun hater å løpe og burde vel strengt tatt holde seg unna alt som har med løping å gjøre. 

Jeg for min del tenker ikke at hun burde være god på løping fordi hun er pt. Hun kan inneha kunnskapen om det som har med diverse treningsformer å gjøre uten å like å utføre dem selv. Tviler på at alle pt-er liker å holde på med alt innen trening.

En annen ting er jo vektnedgangen hennes. Nå er det bilder som andre har tatt fra løpet. Det viser da vitterlig at hun har gått ned i vekt. Det ble jeg faktisk litt glad for å se. Og er det folk her som virkelig mener at hun ikke har det, så er det bare for å ha noe negativt å si 😅

Jeg tenker: slutt å gjøre ting hun ikke har lyst til eller anlegg til å gjøre, slutt å klag over alt og ingenting, slutt å markedsfør fasit på ting hun ikke klarer å følge selv (f.eks dette med matstøy osv som hun skulle hjelpe folk med 🤯), og begynn med å vise frem det hun faktisk har kunnskap og gjennomføringsevne til selv. Tror hun kunne kommet så mye lenger hvis hun var positiv, viste aktivitet man faktisk kan utføre som småbarnsmamma (uten klaging på barn), og viste eksempler på trening uten rumpevinkler og det hun egentlig vil vise frem med disse videoene. Og slutte å fokusere på "midje" og "kragebein" og å knipe magen i posering. 

Konklusjon er vel at hun bør bli frisk selv før hun kan hjelpe andre.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Armarillo skrev (2 minutter siden):

En annen ting er jo vektnedgangen hennes. Nå er det bilder som andre har tatt fra løpet. Det viser da vitterlig at hun har gått ned i vekt. Det ble jeg faktisk litt glad for å se. Og er det folk her som virkelig mener at hun ikke har det, så er det bare for å ha noe negativt å si 😅

Antar du referere til meg, siden jeg skriver at bilder/video av andre viser sannheten. Nå nevnte jeg ikke noe mer om det, så det er du som velger å tolke det dit hen at det er vekt det handler om.  Men det er ikke det jeg tenkte på, men formen hennes. Hun fremstiller seg selv som i vesentlig bedre form enn hva videoen viser, som dermed atter engang bekrefter at hun er uærlig veldig ofte i some. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Da har hun lagt ut tre bilder med filter og poseringer. Hun andre har også lagt ut bilder hvor HD ikke ser sånn ut. Hva er vitsen? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Får ingen applaus fra meg altså. Her har vi en PT som fronter bevegelse og elsk kroppen din som den er.

Hva ser vi når hun ikke konstruerer en økt eller retusjerer bilder?

Ei dame som tilsynelatende er like dårlig form som noen som aldri har trent før og en kropp hun absolutt ikke elsker siden jeg aldri har sett disse celulittene før. (Misforstå meg rett, alle har de og det er helt normalt men SLUTT Å RETUSJER!) 

IMG_3558.png

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Kleppmelk skrev (Akkurat nå):

Får ingen applaus fra meg altså. Her har vi en PT som fronter bevegelse og elsk kroppen din som den er.

Ei dame som tilsynelatende er like dårlig form som noen som aldri har trent før og en kropp hun absolutt ikke elsker siden jeg aldri har sett disse celulittene før. (Misforstå meg rett, alle har de og det er helt normalt men SLUTT Å RETUSJER!) 

IMG_3558.png

Også har hun selv lagt ut bilder fulle av filter og poseringer. Det er så latterlig. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Armarillo skrev (8 minutter siden):

Jeg tenker kudos til henne som faktisk fullførte med tanke på at hun helt sikkert vet at masse folk hadde null tro på at hun kom til å lykkes. Hadde jeg visst at masse folk kom til å følge med på meg på mitt første løp, som jeg også hadde visst var egentlig alt for langt for meg, så hadde jeg ikke turt å deltatt. Hun hater å løpe og burde vel strengt tatt holde seg unna alt som har med løping å gjøre. 

Jeg for min del tenker ikke at hun burde være god på løping fordi hun er pt. Hun kan inneha kunnskapen om det som har med diverse treningsformer å gjøre uten å like å utføre dem selv. Tviler på at alle pt-er liker å holde på med alt innen trening.

Jeg tenker: slutt å gjøre ting hun ikke har lyst til eller anlegg til å gjøre, slutt å klag over alt og ingenting, slutt å markedsfør fasit på ting hun ikke klarer å følge selv (f.eks dette med matstøy osv som hun skulle hjelpe folk med 🤯), og begynn med å vise frem det hun faktisk har kunnskap og gjennomføringsevne til selv. Tror hun kunne kommet så mye lenger hvis hun var positiv, viste aktivitet man faktisk kan utføre som småbarnsmamma (uten klaging på barn), og viste eksempler på trening uten rumpevinkler og det hun egentlig vil vise frem med disse videoene. Og slutte å fokusere på "midje" og "kragebein" og å knipe magen i posering. 

👆👏

Skrevet
Armarillo skrev (10 minutter siden):

Hadde hun ikke fremstilt seg selv i så mye bedre form og faktisk vært ærlig, så hadde det vært null stress å løpe så andre ser det. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Armarillo skrev (17 minutter siden):

Er enig med deg om at man som PT ikke nødvendigvis må  være ekspert selv i alle typer trening man skal lære andre, om man har kunnskapen. Men desto mer stusser jeg på hvorfor hun promoterer løping inne på (sponset) mølle som hovedverktøy til å forberede seg til et langløp ute? Det er jo bare rart. Hun har publisert bemerkelsesverdig lite om systematisk løpetrening, og løpetrening ute har det vel knapt nok vært? Så om hun virkelig har kunnskap om dette, så gir det inntrykk at hun ikke følger det selv.

• Nyttig 2
Skrevet
Lileep skrev (35 minutter siden):

Antar du referere til meg, siden jeg skriver at bilder/video av andre viser sannheten. Nå nevnte jeg ikke noe mer om det, så det er du som velger å tolke det dit hen at det er vekt det handler om.  Men det er ikke det jeg tenkte på, men formen hennes. Hun fremstiller seg selv som i vesentlig bedre form enn hva videoen viser, som dermed atter engang bekrefter at hun er uærlig veldig ofte i some. 

Nei, da hadde jeg sitert deg 🙂

Skrevet
Laia skrev (11 minutter siden):

Er enig med deg om at man som PT ikke nødvendigvis må  være ekspert selv i alle typer trening man skal lære andre, om man har kunnskapen. Men desto mer stusser jeg på hvorfor hun promoterer løping inne på (sponset) mølle som hovedverktøy til å forberede seg til et langløp ute? Det er jo bare rart. Hun har publisert bemerkelsesverdig lite om systematisk løpetrening, og løpetrening ute har det vel knapt nok vært? Så om hun virkelig har kunnskap om dette, så gir det inntrykk at hun ikke følger det selv.

Ja, er jo det jeg og mener. At hun skal "lære" bort ting hun selv ikke mestrer. Det er ikke bra. Hun hater løping, sier seg selv at et 10 km løp er dødfødt. Man skal ha ganske høy selvdisiplin for å klare og trene seg opp til et så langt løp når man hater å løpe 😅 Men gjennomført er gjennomført, selv om innsatsen på forhånd kan diskuteres 😅

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Jaddah123 skrev (37 minutter siden):

Også har hun selv lagt ut bilder fulle av filter og poseringer. Det er så latterlig. 

Det så jeg også nettopp. Det er jo bare kjempedumt at hun gjør. Først legger hun andre ut ærlige bilder, så legger Helene ut bilder som er kjempefilter på. Hadde jeg vært hun andre hadde jeg sagt hun ikke fikk lov å legge på filter med meg i bildet...

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Jaddah123 skrev (34 minutter siden):

Hadde hun ikke fremstilt seg selv i så mye bedre form og faktisk vært ærlig, så hadde det vært null stress å løpe så andre ser det. 

Tja, det hadde vel ikke vært mindre folk som hadde sittet klar for å sjekke resultatene hennes da heller 😅 Men hun skulle holdt seg unna løping i utgangspunktet. Ingen får til å trene seg opp til et 10 km løp, når man hater løping. Da er i så fall selvdisiplinen utrolig høy.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Kleppmelk skrev (41 minutter siden):

IMG_3558.png

Helt enig. Blir både trist og teit at hun legger på filter på den måten. Det blir så tydelig sånn som i dag, når det er uretusjert fra den andre damens profil, og kjempefilter på hennes egen. Det vitnet om en dame med utrolig dårlig selvtillit.

• Nyttig 1
Skrevet
Armarillo skrev (2 minutter siden):

Tja, det hadde vel ikke vært mindre folk som hadde sittet klar for å sjekke resultatene hennes da heller 😅 Men hun skulle holdt seg unna løping i utgangspunktet. Ingen får til å trene seg opp til et 10 km løp, når man hater løping. Da er i så fall selvdisiplinen utrolig høy.

Det normale er vel å starte med 3 eller 5 km. Ikke 10 km etter et par løpeturer på mølla. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Orly skrev (1 time siden):

Ja , altså jeg hadde ikke meldt meg på en gang , for jeg hater også å løpe, er så mye annet man kan trene enn å løpe når man ikke liker det. 

Det du sa! 😅 

Skrevet

Nå må jeg slenge inn en kommentar fra sidelinjen. Hvis planen var 1.30, eller 1.20, må man ha en pace-plan. Trolig har de startet litt hardt, mulig rett på terskel. Hvis du først "får det", syre/knekken.. da er det gjort. Da er det forbannet bra å gjennomføre. 

Å planlegge en tid, men starte "lett" vil gi en økning i fart mot slutten for å klare målet, noe som er lite fornuftig for nybegynner-løper. Bedre å løpe middels hele turen, enn lett-> drit hardt, da sprekker du. 

Ja, hadde hun trent mer, og helst ute, hadde hun kjent og visst hva hennes terskelpuls er,kanskje til og med terskelfart. Den er jeg sikker på at hun vet etter idag.

Så dette er rett og slett ei som startet for hardt (målet ble for presist). Hadde målet bare vært å gjennomføre hadde de trolig tikket inn 15 min raskere tvert. 

Så dere som er ordentlig mobbete nå, selvom dere later som dere ikke er det (!) - regner med at dere ikke har gått inn for å nå en gitt distanse og tid og testet ut pacing selv. Eller i det hele tatt har kjent på prestasjonsangst og melkesyre. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

..glemte å nevne næringsinntak før og undervegs..å kjøre 1 t 30 min med høy puls er villt. Smertefullt.  

En ordentlig realitetssjekk, blir spennende og fint å se neste konk. Kanskje hun kjenner sonene sine bedre da og får gjennomført med en bedre følelse. 

Å løpe etter soner er ikke det viktigste som mange skriver, men det er et utrolig godt verktøy hvis du har konkrete mål som gjelder gjennomføringen.

Skrevet
Jaddah123 skrev (49 minutter siden):

Det normale er vel å starte med 3 eller 5 km. Ikke 10 km etter et par løpeturer på mølla. 

Planen først  var vel 5 km , vet ikke hvorfor det ble endret til 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...