Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest Plannergirl
11 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Gode forslag, jeg ville gått for nedbetaling. Er ikke lett å selge ting på Finn i disse tider. 

Ser Facebook er veldig populært i disse dager. I alle fall i min omkrets. Mange som rydder og selger unna nå i hjemme tider og det pleier å gå ganske fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lirah

Jeg har valgt å støtte dragen med noen kroner til den stakkars hunden sin, akkurat som jeg har støttet og hjulpet andre som har trengt penger til å redde dyret sitt. Det er mange som har opprettet spleis i slike situasjoner, ettersom utgifter hos veterinær kan bli jævla dyrt, også når man har forsikring. Vet det finnes en utenlandsk nettside også som er helt lik spleis, men husker ikke hva den heter. Følger en del dyr på instagram og har vært borti det før der, at folk trenger penger til veterinærutgifter og etterpå legger ut dokumentasjon, takk osv. Det er fint å kunne hjelpe. 

4 timer siden, tutsi123 skrev:

Jeg synes det er både frekt og skammelig å opprette spleis for dette formålet. Det er mange som sliter i dag , og 99,9% av disse finner andre løsninger enn å tigge til fremmede. Spesielt når man er to voksne som er/har vært i jobb , uten barn og uten boliglån.  Det finnes mange andre muligheter til å løse dette , men Dragen velger den enkleste veien for hennes del , nemlig tigging. Fy skam deg Helene Drage.

Ja, det er mange som sliter i dag i vårt land og halve skokken griner til staten og mener at alt skal skje på dugnad og at de skal få penger utbetalt uten å løfte en jævla finger. Sosialistene prøver å kare til deg det de klarer og alt skal være gratis for å hjelpe alle disse stakkars menneskene så lider så vanvittig fælt. Skulle trodd det var krig i Norge, men nei, det bare permitteringer en tid fremover og lock down. Ingen blir skutt og drept på åpen gate og vi sitter ikke klistra inntil hverandre i en flyktningleir i Lesvos. Vi får gratis legehjelp og folk sutrer og griner fordi de må være hjemme med barna de så høyt elsker og har satt til verden. Bare sånn for å sette ting litt i perspektiv siden du ikke evner å reflektere, det er iallefall mitt inntrykk basert på det smakløse innlegget du kommer med. Æsj.  

Spleis er der av en grunn og om du mener dragen tigger så mener du at alle andre på spleis tigger. Spleis = dugnadsånd = man ønsker å hjelpe andre. Hold pengene dine for deg selv og hold kjeft framfor å rakke ned på andre. At man er voksen og har jobb og ikke barn betyr ikke automatisk at man driter penger og kan klare seg i alle utenkelige, uforutsette situasjoner. 

Tenk å være så fordomsfull og skamløs som det du er. Du burde skamme deg. Ta deg en titt i speilet og se på hvem du selv er før du begynner å rakke ned på andre! Det gjelder også dere 9 andre som har likt dette innlegget. Hold pengene deres for dere selv og hold kjeft heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Alle er forskjellige 🙂 Det å spare opp en buffer er smart for alle, uavhengig av hvor ulike man er. Dette handler ikke om person, det handler om økonomi.

Å alle har ikke den muligheten, samme hvor  smart det er. Tenk at voksne folk sitter her å dømmer og sladrer om andre folks økonomi. Kvalmt rett og slett

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
37 minutter siden, Elisiaflisa skrev:

Så mye klær som hun har solgt unna er det vel på godt vei til en operasjon! Skammelig at hun ikke tar grep selv og gjør det lettvint og spiller på andres samvittighet!

Ja jeg har hund, ja den er forsikret og ja jeg har en buffer til hunden da man ALDRI vet hva som kan plutslig skje!  Klage over at apotekbesøket kostet 300kr, min hund går på medisiner som koster 900kr i mnd eller mer for resten av livet hennes. 
 

Jeg lurer på hvordan det er å ha så lite mentale ressurser som visse folk i denne tråden her har. Jeg tror jeg må klikke meg ut, jeg blir rett og slett oppgitt. Syns synd i dere, faktisk. Livet kan ikke være enkelt når man oppfører seg slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Era Vulgaris skrev:

Rydding i denne tråden er bare tull. Steng den helt. Denne tråden er forferdelig stygg! Det er regelrett mobbing og trakassering satt i system. 

Ja helt enig.

 

Helt forferdelig at enkelte får holde på med hets side etter side

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
1 minutt siden, Orly skrev:

Ja helt enig.

 

Helt forferdelig at enkelte får holde på med hets side etter side

Ja, og jeg blir snart stengt ute pga personangrep mot andre brukere fordi det seriøst er vanskelig å holde fingrene borte fra tastaturet når folk er så vanvittig jævlige. Har til gode å hetse dragen, dog. Er vell ikke så mye bedre selv, men......... 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns ikke spleis er tigging. Jeg støtter ofte div spleis i løpet av året. Dette er min måte å støtte folk på som har kommet i en vanskelig situasjon. Og vanskelige situasjoner  kan ramme oss alle. Det er frivillig å støtte. At HD oppretter en spleis for å få inn penger fort kan jeg skjønne. Hun har et dyr med smerter. Lykke til med operasjon Gaia. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke. Er det ikke bare å ikke gi til spleisen?🤷🏻‍♀️ Jeg personlig syns ikke noe om sånn spleis og tenker som flere her at det ofte finnes andre løsninger, men jeg har ikke behov for å lire ut av meg det ene og det andre av den grunn.. De skader ingen ved å be om penger, så jeg ser ikke poenget med å spekulere i andres økonomi

Edit: selv om jeg ikke ville opprettet spleis selv, så dømmer jeg ingen som gjør det. Bare så det er klart. Jeg vet ikke grunnen til at folk tar sånne valg, og regner med at det er siste utvei. 

Endret av Birdo
La til litt
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Lirah skrev:

At man er voksen og har jobb og ikke barn betyr ikke automatisk at man driter penger og kan klare seg i alle utenkelige, uforutsette situasjoner. 
 

Jo, det er akkurat det det betyr å være en ansvarlig voksenperson med kjæledyr. 
 

Når bloggeren tilsynelatende har flere inntektskilder er det veldig merkverdig at vedkommende ikke klarer å skrape sammen 30.000 til en operasjon til hunden sin, enten ved nedbetaling hos veterinæren, oppsparte midler eller i værste fall - kredittkort.

Endret av Skureguri
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Lirah skrev:

Jeg lurer på hvordan det er å ha så lite mentale ressurser som visse folk i denne tråden her har. Jeg tror jeg må klikke meg ut, jeg blir rett og slett oppgitt. Syns synd i dere, faktisk. Livet kan ikke være enkelt når man oppfører seg slik. 

👋🏼👋🏼👋🏼👋🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
4 minutter siden, Skureguri skrev:

Jo, det er akkurat det det betyr å være en ansvarlig voksenperson med kjæledyr. 
 

Når bloggeren tilsynelatende har flere inntektskilder er det veldig merkverdig at vedkommende ikke klarer å skrape sammen 30.000 til en operasjon til hunden sin, enten ved nedbetaling hos veterinæren, oppsparte midler eller i værste fall - kredittkort.

Nei, du har virkelig ikke peiling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Skureguri skrev:

Jo, det er akkurat det det betyr å være en ansvarlig voksenperson med kjæledyr. 
 

Når bloggeren tilsynelatende har flere inntektskilder er det veldig merkverdig at vedkommende ikke klarer å skrape sammen 30.000 til en operasjon til hunden sin, enten ved nedbetaling hos veterinæren, oppsparte midler eller i værste fall - kredittkort.

Det må være flott å leve i en egen boble, uten evne til refleksjon over at livet kan være utfordrende for andre, selv om det ikke er det for deg. 

En av de viktigste øvelsene i å utvikle empati og forståelse for andre, er å slutte å bruke seg selv som mal og eksempel på hvordan ting skal gjøres. Vi har alle ulike forutsetninger og tar ulike valg. Jeg er en ansvarlig voksenperson med orden på livet mitt, men jeg hadde ikke klart å hoste opp over 30 000,- for å bruke på hunden min. Og det er akkurat like lite relevant å nevne, som at du lett hadde klart det. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår virkelig at noen reagerer på denne tråden, men det er lurt å prøve å ikke gå i samme fella selv selvom man blir engasjert...

Når det gjelder spleiser forstår jeg at det kan skje de aller fleste at man kan komme i beite... Ting har jo tendens til å skje samtidig. Men iom at jeg har sett at flere bloggere har opprettet det i det siste forstår jeg også at noen stusser. En ting er at ting kan skje, men hvis man ser at et overforbruk fortsetter og at det stort sett går på prioriteringer forstår jeg at folk reagerer på spleis. Det er selvfølgelig frivillig å gi, men noen er lettere påvirkelige og samvittighetsfulle enn andre... Man ser jo også mye hos bloggere at de spiller på venninnetanken og det gir meg helt ærlig litt vond smak i munnen hvis man utnytter dette, spesielt ovenfor yngre mennesker. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Skureguri skrev:

Jo, det er akkurat det det betyr å være en ansvarlig voksenperson med kjæledyr. 
 

Når bloggeren tilsynelatende har flere inntektskilder er det veldig merkverdig at vedkommende ikke klarer å skrape sammen 30.000 til en operasjon til hunden sin, enten ved nedbetaling hos veterinæren, oppsparte midler eller i værste fall - kredittkort.

Du lever i en rosa boble skjønner jeg. Du vet man kan være ansvarlig selv om man ikke har buffer 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl
4 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Det må være flott å leve i en egen boble, uten evne til refleksjon over at livet kan være utfordrende for andre, selv om det ikke er det for deg. 

En av de viktigste øvelsene i å utvikle empati og forståelse for andre, er å slutte å bruke seg selv som mal og eksempel på hvordan ting skal gjøres. Vi har alle ulike forutsetninger og tar ulike valg. Jeg er en ansvarlig voksenperson med orden på livet mitt, men jeg hadde ikke klart å hoste opp over 30 000,- for å bruke på hunden min. Og det er akkurat like lite relevant å nevne, som at du lett hadde klart det. 

Det er jo forståelig at ikke alle har råd til å ha en ekstra buffer eller alltid kunne hoste opp 30 000kr uten problem. Det jeg reagerer på er slik HD fremstår med pengebruk (sminke, klær osv)så har hun relativt god kjøpekraft og da er det litt merkelig i mine øyne å ikke ha en buffer. Spesielt når du har kjæledyr bør dette være en prioritert over annen pengebruk slik at uforutsette utgifter kan betales. Hun sier selv i tråden at hun har fått en oppvekker så håper hun klarer å spare seg opp en buffer nå til en evt senere anledning. Så håper jeg selvfølgelig at Gaia blir frisk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Orly skrev:

Du lever i en rosa boble skjønner jeg. Du vet man kan være ansvarlig selv om man ikke har buffer 

Nei.

Dropp å kjøpe 10.000 treningsthights med «spons» og haugevis av andre klær, sminke og PC-spill så skal du se at det ikke er vanskelig å ha penger til overs til å betale forsikringen.

Endret av Skureguri
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Orly skrev:

Du lever i en rosa boble skjønner jeg. Du vet man kan være ansvarlig selv om man ikke har buffer 

Det kan man absolutt, men å ikke ha forsikringen i orden; det er uansvarlig! I høyeste grad også! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Vi vet jo ikke hvordan disse koronatider har påvirket økonomien til Helene Drage, og det har vi vel strengt tatt heller ikke noe med. Hvis man ikke vil gi til spleisen er det jo bare å la være.

Samboer og jeg er rimelig økonomiske selv, men heller ikke vi tok høyde for en langvarig krise som koronaviruset nå gir. Vi forbereder oss nå på permitteringer og lignende, og selv om vi har spart opp ganske mye penger vil det allikevel kunne ramme oss hardt, til tross for at vi kun er to og med lave faste utgifter. Hvis f.eks våre katter (som forøvrig er godt forsikret) hadde opplevd lignende, vet jeg faktisk ikke helt hvordan vi skulle håndtert det.

Jeg synes kanskje man bør være litt mindre fordømmende, og samtidig også ha forståelse for at disse tider kan by på uforutsette problemstillinger, og at selv pengesmarte tross alt kan slite i en situasjon vi nå står i.

Endret av SPOCA
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit å ikke være forberedt eller å være usikker i «disse tider». 
Det kvalmende overforbruket HD (og alle andre bloggere) fremmer er med andre ord ikke levedyktig.

Fremmer du overforbruk i gode tider og klager over at manglende penger til veterinærutgifter når du har to hunder i vanskelige tider tør jeg hevde at prioriteringene ikke er helt på stell.

Endret av Skureguri
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
10 minutter siden, Skureguri skrev:

Det er helt greit å ikke være forberedt eller å være usikker i «disse tider». 
Det kvalmende overforbruket HD (og alle andre bloggere) fremmer er med andre ord ikke levedyktig.

Fremmer du overforbruk i gode tider og klager over at manglende penger til veterinærutgifter når du har to hunder i vanskelige tider tør jeg hevde at prioriteringene ikke er helt på stell.

Kvalmende overforbruk HD har? Kjenner det ikke igjen, meste hun viser frem er jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...