Gå til innhold

Helene Drage

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hvaduikkeser skrev (26 minutter siden):

Tennene dine er ikke misfarget pga tannsykdommen du har HD, men blant annet pga Pepsi Max. Dårlig reklame. 

Det stusset jeg på og - er ikke det at tannkjøttet trekker seg opp? Skal sikkert fikse på ujevnheter. 

• Liker 4
cerruti skrev (4 minutter siden):

Det stusset jeg på og - er ikke det at tannkjøttet trekker seg opp? Skal sikkert fikse på ujevnheter. 

Jo, det er jo det. Hun fikk jo hvitere tenner etter 5 dager uten Pepsi Max, så trenger ikke tannlege hun🤭 

• Liker 2

Hentet fra STORE MEDISINSKE LEKSIKON;

«Periodontitt er en sykdom som medfører at vevet som omgir tennene irreversibelt brytes ned. Dette skjer som følge av betennelse i tannkjøttet»

Jeg vet at det kan også gjøre at tennene løsner og faller ut.. (har noen i nær krets som har denne sykdommen, og som pr nå har snart flere løse enn faste tenner)

hvordan dette forklarer misfarging av tennene - er jeg litt nysgjerrig på.. og om det er noe også tannlegene sier, eller bare en unnskyldning for «dårlig» tannhygiene..?

men fint å reklamere og få gratis tannbehandling.. ser at ene hashtaggen hun bruker er tannbleking - så kommer vel straks med kritthvite tenner regner jeg med.. 🦷

• Liker 3
  • Nyttig 1
hvaduikkeser skrev (1 time siden):

Tennene dine er ikke misfarget pga tannsykdommen du har HD, men blant annet pga Pepsi Max. Dårlig reklame. 

Stussa også på den reklamen. Både pga hun bruker en tannkjøttsykdom som grunn til misnøye med tennene, men forklarer ikke hva det går ut på og hvorfor den gir misfarging, og hva behandlingen har gjort for sykdommen. Hvermansen vet nok ikke hva slags lidelse det er snakk om engang. Og det har i alle fall ikke noe med tannfargen å gjøre 😜

I sin helhet er reklamen ufattelig dårlig, poengene hun trekker frem er hva de fleste tannleger/tannpleiere gjør ( skal iallefall gjøre) under et besøk. Er jo ingenting spesielt de gjør som skiller de fra andre, annet enn å tilby omfattende inngrep i utlandet. At hun er overrasket over mye tannstein er jo litt merkelig hvis hun har periodontitt, da de fleste med denne lidelsen gjør mye tiltak for å unngå tannstein da det forverrer tilstanden. Virker nesten som hun bare har funnet på noe igjen.  Da jeg hadde skikkelig rens etter å ha forsømt tennene mine i mange år, kunne jeg ikke smile med så fredelig tannkjøtt gitt, jeg var både hoven, lilla og blodig i munnen i evigheter etterpå, men fine og hvite tenner tiltross for periodontitt. 

• Liker 9
  • Nyttig 1

Annonse

Panna skrev (5 minutter siden):

Både søsteren min, moren og faren min har periodontitt. Samtlige har hvite tenner uten misfarging. Eneste sykdommen gjør er at tennene løsner og de må sette i broer

Har flere i familien med sykdommen og ingen har misfargede tenner. 

• Nyttig 3
Fenomen skrev (12 minutter siden):

Hvorfor må hun på død og liv presse seg på trening om livet er så vanskelig? Det går helt fint an å ta en pause i unntakstilstand. Det virker veldig tvangspreget.

Det gjør jo underverker for psyken vettu! Hun får energi å ser lysere på livet når hun trener! Så da er det egentlig litt skummelt å tenke på hvordan tilværelsen hadde vær om hun ikke trena... 😨🙈

• Liker 5
  • Nyttig 5

Den reelen med «ta på deg den shortsen». Leser at hun får så mange meldinger fra andre som også skulle ønske at de turte å trene i shorts og i kommentarfeltet blir hun hyllet som modig.

Er det et seriøst problem? Jeg er overvektig, trener i shorts og har ALDRI fått kommentarer på at jeg er modig og at jeg «tør». For et samfunn vi lever i om det virkelig er slik🥵

• Liker 5
  • Nyttig 4
irevin skrev (12 minutter siden):

Den reelen med «ta på deg den shortsen». Leser at hun får så mange meldinger fra andre som også skulle ønske at de turte å trene i shorts og i kommentarfeltet blir hun hyllet som modig.

Er det et seriøst problem? Jeg er overvektig, trener i shorts og har ALDRI fått kommentarer på at jeg er modig og at jeg «tør». For et samfunn vi lever i om det virkelig er slik🥵

Jeg har ingen problemer med å trene i shorts om jeg har lyst, kjenner heller ingen som har det «problemet» .. så jeg vet ikke..

men kan jo være «noen» finner opp problemer for å kunne lage innhold.. 🤷🏼‍♀️

Endret av Fnug
  • Liker 3
  • Nyttig 2

Annonse

irevin skrev (12 timer siden):

Dette er nok bare nok en kopiering av noe hun har funnet på some.

Det florerer jo med denne type content fra fitfluencere med budskap som «wear that damned crop top», «wear those shorts» osv.

• Liker 6

Nå er det fødselsdepresjon.. hva har det vært ellers? Vanlig depresjon? Det er jo noe hele tiden. Det er jo en evig berg og dalbane mellom negativitet og reklame. Sånn har det alltid vært.

Nå mistenker jeg vel helst at det er to babyer og lite søvn som tar knekken på henne.

• Liker 8
  • Nyttig 1
hubbabubba00 skrev (52 minutter siden):

Nå er det fødselsdepresjon.. hva har det vært ellers? Vanlig depresjon? Det er jo noe hele tiden. Det er jo en evig berg og dalbane mellom negativitet og reklame. Sånn har det alltid vært.

Nå mistenker jeg vel helst at det er to babyer og lite søvn som tar knekken på henne.

Hun er nok kronisk deprimert. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Annonse
hubbabubba00 skrev (5 timer siden):

Søvnmangel kan gjøre mye med psyken, ikke noe uvanlig det.

Men var det ikke det treningsprogrammet som skulle være tilpasset «en hektisk hverdag» og gi så mye energi og overskudd til å «klare» det av og til så tøffe familielivet?

• Liker 3
  • Nyttig 2
hubbabubba00 skrev (13 timer siden):

Snart tilbake til det sedvanlige hverdags-klaginga igjen, og den vanlige depresjonen. 

• Liker 1
Laia skrev (På 28.5.2025 den 8.42):

Dette er nok bare nok en kopiering av noe hun har funnet på some.

Det florerer jo med denne type content fra fitfluencere med budskap som «wear that damned crop top», «wear those shorts» osv.

Nå har jeg ikke sett hva som er publisert fra helene. Men er ett treningssenter som er mye omtalt på some nå for kles reglene sine. Blant annet for å nekte medlemmene sine å trene i korte shortser og sportsbher.  De har truffet algoritmen min hardt på TikTok. 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...