veslemy2006 Skrevet 26. mai #19981 Del Skrevet 26. mai Jeg er ikke redd for å poste meg selv i naturlige posisjoner 🤣🤣 når gjorde du det Helene?? Bare måten hu står på når hu viser fram bikinier nå sist, hun ser så ukomfortabel ut. Å det er ikke en naturlig posisjon. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lama13 Skrevet 27. mai #19982 Del Skrevet 27. mai Jeg er utrolig spent på hva hennes nye challenge er. Er det noen som har noen idéer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 27. mai #19983 Del Skrevet 27. mai lama13 skrev (2 timer siden): Jeg er utrolig spent på hva hennes nye challenge er. Er det noen som har noen idéer? Tipper det er noe ala kjøpe inn masse snop/sjokolade, og øve på å la det ligge uten å binge på det. Da dette er noe hun tidligere har vært åpen om, at har vært et problem for henne. I så fall første gang jeg har sett dette som en «øvelse» i an trenings/livsstils app. Synes hun skal være veldig forsiktig med å begi seg inn på denne veien (med forutsetning om at det faktisk er tilfelle). For meg klinger dette som om at noen trenger sårt trengt oppmerksomhet. Stikkord hun bruker som «kontroversielt» og det faktum at hun bruker «teaser»-metodikk (får bare vite A men ikke B hvis du ikke følger med videre) er for meg tegn på at appen hennes egentlig ikke har slått så bra an, og at det er litt desperate tiltak som settes i gang. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 27. mai #19984 Del Skrevet 27. mai Laia skrev (20 minutter siden): Tipper det er noe ala kjøpe inn masse snop/sjokolade, og øve på å la det ligge uten å binge på det. Da dette er noe hun tidligere har vært åpen om, at har vært et problem for henne. I så fall første gang jeg har sett dette som en «øvelse» i an trenings/livsstils app. Synes hun skal være veldig forsiktig med å begi seg inn på denne veien (med forutsetning om at det faktisk er tilfelle). For meg klinger dette som om at noen trenger sårt trengt oppmerksomhet. Stikkord hun bruker som «kontroversielt» og det faktum at hun bruker «teaser»-metodikk (får bare vite A men ikke B hvis du ikke følger med videre) er for meg tegn på at appen hennes egentlig ikke har slått så bra an, og at det er litt desperate tiltak som settes i gang. Men det har hun gjort i ' alle år '..! Alt for oppmerksomheten🙄 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 27. mai #19985 Del Skrevet 27. mai Beatbox skrev (27 minutter siden): Men det har hun gjort i ' alle år '..! Alt for oppmerksomheten🙄 Ja enig, veldig mye provokasjon for å få opp et ellers labert engasjement.… 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 27. mai #19986 Del Skrevet 27. mai Laia skrev (41 minutter siden): Ja enig, veldig mye provokasjon for å få opp et ellers labert engasjement.… Hun sier; for jeg er bra nok uansett....Sannheten er vel at hvis man virkelig mener det så er man ikke så desperat etter å bli bekreftet av alle andre...klikkomani på steroider... 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 27. mai #19987 Del Skrevet 27. mai Hvordan vil HD sin sukkeravhengighet takle denne utfordringen da? Men må hun virkelig inn med en utfordring for å forstå at alt kan spises med måte? De aller fleste vet at mengdekontroll er svaret, man kan spise nøyaktig hva man vil hver eneste dag så lenge mengden er riktig. Merkelig opplegg.. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 27. mai #19988 Del Skrevet 27. mai Tråden er ryddet for krenkelser. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hubbabubba00 Skrevet 27. mai #19989 Del Skrevet 27. mai Regner med dette skal ende med at hun skal si at man kan spise hva man vil bare man tenker på mengden. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 28. mai #19990 Del Skrevet 28. mai Laia skrev (17 timer siden): Tipper det er noe ala kjøpe inn masse snop/sjokolade, og øve på å la det ligge uten å binge på det. Da dette er noe hun tidligere har vært åpen om, at har vært et problem for henne. I så fall første gang jeg har sett dette som en «øvelse» i an trenings/livsstils app. Synes hun skal være veldig forsiktig med å begi seg inn på denne veien (med forutsetning om at det faktisk er tilfelle). For meg klinger dette som om at noen trenger sårt trengt oppmerksomhet. Stikkord hun bruker som «kontroversielt» og det faktum at hun bruker «teaser»-metodikk (får bare vite A men ikke B hvis du ikke følger med videre) er for meg tegn på at appen hennes egentlig ikke har slått så bra an, og at det er litt desperate tiltak som settes i gang. Jeg hadde ikke helt rett, men det var ikke så langt unna. Helene har altså en challenge der hun oppfordrer til å spise en porsjonssjokolade hver dag i 30 dager - for å se hva som skjer med kroppen. Min tanke: hvordan skal dette måles? Skal hun ta noen slags prøver som viser endring i måleparametre før-etter? Skal hun se på vekt før-etter? Eller er det kun hennes subjektive følelse før-etter som skal være målingen? På story poster hun et bilde som «bevis» på at hun faktisk spiser sjokoladen (er det egentlig et bevis for noe som helst? Hvorfor ikke film f.eks.?). Hva skjedde egentlig med sukkeravhengigheten og FUS? Tok samarbeidet slutt kanskje? Hva med hypnotetapi? Jeg er fremdeles skeptisk til at hun beveger seg inn på dette området, der hun gir inntrykk av at hun skal fremstå som en slags «terapaut» for følgere med et anstrengt forhold til mat. Intensjonen kan virke god, men så mye som Helene har skiftet filosofier på dette området gjennom årene (ofte i takt med annonsører hun har hatt samarbeid med), så kan jeg ikke hjelpe for å få en fornemmelse av kynisme og desperat oppmerksomhetsbehov. 14 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irevin Skrevet 28. mai #19991 Del Skrevet 28. mai Laia skrev (1 time siden): Jeg hadde ikke helt rett, men det var ikke så langt unna. Helene har altså en challenge der hun oppfordrer til å spise en porsjonssjokolade hver dag i 30 dager - for å se hva som skjer med kroppen. Min tanke: hvordan skal dette måles? Skal hun ta noen slags prøver som viser endring i måleparametre før-etter? Skal hun se på vekt før-etter? Eller er det kun hennes subjektive følelse før-etter som skal være målingen? På story poster hun et bilde som «bevis» på at hun faktisk spiser sjokoladen (er det egentlig et bevis for noe som helst? Hvorfor ikke film f.eks.?). Hva skjedde egentlig med sukkeravhengigheten og FUS? Tok samarbeidet slutt kanskje? Hva med hypnotetapi? Jeg er fremdeles skeptisk til at hun beveger seg inn på dette området, der hun gir inntrykk av at hun skal fremstå som en slags «terapaut» for følgere med et anstrengt forhold til mat. Intensjonen kan virke god, men så mye som Helene har skiftet filosofier på dette området gjennom årene (ofte i takt med annonsører hun har hatt samarbeid med), så kan jeg ikke hjelpe for å få en fornemmelse av kynisme og desperat oppmerksomhetsbehov. Jeg også lurer på hvordan hun skal «måle» dette. Ser flere har kommentert, blant annet om det skal måles med blodprøver og stilt spørsmål om både sukkeravhengighet og trigging av overspising. Får se om hun svarer på det. Ender vel med at hele «challengen» blir «avblåst» ved at ut selv nok en gang finner ut at dette antakelig ikke er det lureste hun har satt i gang. Dvs; det KUNNE ha vært «lurt» om HD fra staten av hadde vært ærlig med følgerene sine. Hun lovpriste jo FUS, og keto osv., osv. Jeg lurer jo på HVEM som biter på å kjøper tilgang til den dyre appen hennes. Hun som har klaget lenge siden før hun fikk barn om dårlig tid, er sliten, blir for mye, osv., så syns jeg det er merkelig at hun nå fremstår som en som virkelig har funnet nøkkelen til et balansert liv og «ikke måte på». Det er liksom ikke noe i mellom svart og hvit her, så hva har skjedd liksom? 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 28. mai #19992 Del Skrevet 28. mai irevin skrev (22 minutter siden): Jeg også lurer på hvordan hun skal «måle» dette. Ser flere har kommentert, blant annet om det skal måles med blodprøver og stilt spørsmål om både sukkeravhengighet og trigging av overspising. Får se om hun svarer på det. Ender vel med at hele «challengen» blir «avblåst» ved at ut selv nok en gang finner ut at dette antakelig ikke er det lureste hun har satt i gang. Dvs; det KUNNE ha vært «lurt» om HD fra staten av hadde vært ærlig med følgerene sine. Hun lovpriste jo FUS, og keto osv., osv. Jeg lurer jo på HVEM som biter på å kjøper tilgang til den dyre appen hennes. Hun som har klaget lenge siden før hun fikk barn om dårlig tid, er sliten, blir for mye, osv., så syns jeg det er merkelig at hun nå fremstår som en som virkelig har funnet nøkkelen til et balansert liv og «ikke måte på». Det er liksom ikke noe i mellom svart og hvit her, så hva har skjedd liksom? Som alltid når hun føler at livet smiler...les har gått ned i vekt...da er hun verdensmester i alt! og vil gjerne vise verden hvor flink hun er og hvor mye kunnskap hun sitter på...inntil neste " life sucks ".... da kommer hele listen med unnskyldninger/ bortforklaringer osv... 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 28. mai #19993 Del Skrevet 28. mai (endret) irevin skrev (1 time siden): Jeg også lurer på hvordan hun skal «måle» dette. Ser flere har kommentert, blant annet om det skal måles med blodprøver og stilt spørsmål om både sukkeravhengighet og trigging av overspising. Får se om hun svarer på det. Ender vel med at hele «challengen» blir «avblåst» ved at ut selv nok en gang finner ut at dette antakelig ikke er det lureste hun har satt i gang. Dvs; det KUNNE ha vært «lurt» om HD fra staten av hadde vært ærlig med følgerene sine. Hun lovpriste jo FUS, og keto osv., osv. Jeg lurer jo på HVEM som biter på å kjøper tilgang til den dyre appen hennes. Hun som har klaget lenge siden før hun fikk barn om dårlig tid, er sliten, blir for mye, osv., så syns jeg det er merkelig at hun nå fremstår som en som virkelig har funnet nøkkelen til et balansert liv og «ikke måte på». Det er liksom ikke noe i mellom svart og hvit her, så hva har skjedd liksom? Glemte faktisk å sjekke kommentarfeltet, men bra at folk spør om dette med måling. Så gjenstår det å se om hun vil kommenterer dette, som du sier. Og det med sukkeravhengighet og keto også, for såvidt. Det har jo faktisk hendt at Helene har tatt til seg velberettiget kritikk, så får håpe hun kan komme med noen fornuftige svar. Alternativt ser jeg for meg det du nevner: kansellering av opplegget og en lang rante/klage story. Uansett; hun oppnår å få oppmerksomhet og klikk, som sikkert er et underliggende mål. Endret 28. mai av Laia 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armarillo Skrevet 28. mai #19994 Del Skrevet 28. mai Men HVORFOR? 🫣 HVORFOR skal hun spise en "porsjonsjokolade" hver eneste dag i 30 dager? Jeg forstår virkelig ikke poenget. Det er jo i og for seg mye sjokolade i en sånn "porsjon" snickers. Tviler på at hun skal ta blodprøver før og etter, ettersom hun svarte så svevende på en kommentar som spurte om dette. Er jo ikke lenge siden hun satt med fullt av godteri rundt seg på et bord, hvor hun skrev hvor dårlig det var for henne med overspising osv. Jeg syns dette bare ble veldig veldig rart. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 28. mai #19995 Del Skrevet 28. mai Armarillo skrev (38 minutter siden): Men HVORFOR? 🫣 HVORFOR Det tenkte jeg på også, hva er det hun skal bevise/motbevise? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizard Skrevet 28. mai #19996 Del Skrevet 28. mai Skal hun "bevise" at det ikke er "farlig"? Det er ganske mye sjokolade, og med tanke på hvor mye fett hun (tilsynelatende) har i kosten er jo dette bare å be om vektoppgang. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armarillo Skrevet 28. mai #19997 Del Skrevet 28. mai Pås skrev (2 timer siden): Det tenkte jeg på også, hva er det hun skal bevise/motbevise? Nemlig! Det er bare veldig spesielt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 28. mai #19998 Del Skrevet 28. mai 51 minutter siden, Lizard said: Skal hun "bevise" at det ikke er "farlig"? Det er ganske mye sjokolade, og med tanke på hvor mye fett hun (tilsynelatende) har i kosten er jo dette bare å be om vektoppgang. Med en iskaffe og porsjonsjokolade er man fort oppi 800 kalorier..(ifølge SoMe har hun fortært dette) er jo her mengdekontrollen kommer inn.. enten eller, litt av hver, ikke alt av begge deler. Hun dropper så mye info. Hvilke tiltak i hverdagen mtp kosthold gjør hun for å kunne unne seg den mengden hver dag? Det er jo mengdekontroll hun har slitt med i alle år, og jeg vil tro en sjokoladebar hver dag i 30 dager vil vises igjen på kroppen. Det er ikke en liten mengde hvis det er i tillegg til et normalt kosthold. Det er faktisk ganske mye.. 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Syvsoveren Skrevet 28. mai #19999 Del Skrevet 28. mai Lileep skrev (3 timer siden): Med en iskaffe og porsjonsjokolade er man fort oppi 800 kalorier..(ifølge SoMe har hun fortært dette) er jo her mengdekontrollen kommer inn.. enten eller, litt av hver, ikke alt av begge deler. Hun dropper så mye info. Hvilke tiltak i hverdagen mtp kosthold gjør hun for å kunne unne seg den mengden hver dag? Det er jo mengdekontroll hun har slitt med i alle år, og jeg vil tro en sjokoladebar hver dag i 30 dager vil vises igjen på kroppen. Det er ikke en liten mengde hvis det er i tillegg til et normalt kosthold. Det er faktisk ganske mye.. En Kinder Maxi, som hun bruker som eksempel, inneholder rundt 119 kalorier. Sammen med iskaffen har du nok rett, men en Kinder Maxi alene hver dag i 30 dager vil ikke utgjøre noen som helst forskjell - med forbehold om at hun ligger i et generelt underskudd. Opprettholder hun et underskudd selv med en sjokolade hver dag, vil hun i teorien gå ned i vekt (fett). Om hun forblir på samme vekt eller går opp, er ikke det nødvendigvis pga. sjokoladen heller. Alt man spiser som gjør at man bikker vedlikehold eller et overskudd, har «skylden». Det handler kun om å lage plass i kaloribudsjettet til det man ønsker å spise. Og det er vel kanskje det som er poenget hennes med dette prosjektet fordi så mange fortsatt er et offer for diettkulturen med eksempelvis ja/nei-mat, ekskludere visse matvarer/næringsstoffer osv. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 28. mai #20000 Del Skrevet 28. mai 4 minutter siden, Syvsoveren said: En Kinder Maxi, som hun bruker som eksempel, inneholder rundt 119 kalorier. Sammen med iskaffen har du nok rett, men en Kinder Maxi alene hver dag i 30 dager vil ikke utgjøre noen som helst forskjell - med forbehold om at hun ligger i et generelt underskudd. Opprettholder hun et underskudd selv med en sjokolade hver dag, vil hun i teorien gå ned i vekt (fett). Om hun forblir på samme vekt eller går opp, er ikke det nødvendigvis pga. sjokoladen heller. Alt man spiser som gjør at man bikker vedlikehold eller et overskudd, har «skylden». Det handler kun om å lage plass i kaloribudsjettet til det man ønsker å spise. Og det er vel kanskje det som er poenget hennes med dette prosjektet fordi så mange fortsatt er et offer for diettkulturen med eksempelvis ja/nei-mat, ekskludere visse matvarer/næringsstoffer osv. Hun viser både Snickers, Kinder og diverse andre sjokoladebarer. Så ikke «bare en liten Kinder der i gården nei», er jo det flere reagerer på. En som sliter så mye med sukkeravhengighet skal spise feks en snickersbar daglig, og komme frem til hva da? 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå