Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest Måsies

Mot slutten av konkurransedietter går folk skremmende lavt på kcal. Er en grunn til at en del av dem som ikke hadde en spiseforstyrrelse da de startet, får det underveis. Så enig med deg, jeg ser i hvert fall ingen grunn til å tro at ikke dette skulle stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I starten var hun kul og inspirerende 60 kg på 2 år ved og gå på en diett og trene hardt, men syns at hun ble veldig fort høy på pæra "wow jeg er berømt, folk blir inspirert av meg jeg er en grunn til at mange slanker seg" så et bilde av henne, hvor hun gjorde en arm øvelse med en tung manual og ble overrasket over store biceps hun hadde, men slik jeg ser det så er det mange såkalte "influencere" som lar det gå til hodet.

Endret av Nailpolish4life
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saywhat skrev (12 timer siden):

Hun sier de skal flytte i stort hus

De flyttet jo for bare noen uker siden? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sozzen skrev (På 24.2.2023 den 22.41):

Jeg kjenner jo overhode ikke Helene personlig og er åpen for at jeg kan bomme fullstendig men hver gang hun skriver at hun setter så høye krav til seg selv så stusser jeg veldig.. Grunnen til at jeg stusser fordi jeg sitter med helt motsatt inntrykk. At hun gidd lite og gir opp med en gang om hun prøver..

Så hvis noen hadde bedt meg si hvordan jeg ser for meg hvordan henne og livet hennes er så sier jeg at jeg tror hun er rimelig lat og leter etter grunner til å slippe å gjøre ting som krever litt energi. En som helst ikke vil lage middag, en som roter og gidd ikke rydde, en som ikke gidd å ta turer med hunden osv. En som rett og slett liker sofalivet. Dette har ingenting med at hun er overvektig å gjøre men dette er inntrykkene hun gir meg.  Så kan hun i perioder gå all in for noe og så ryker det etter en stund. Så vil hun så gjerne framstå som det motsatte av det jeg skriver her og da faller alt sammen..

Jeg ser liksom for meg et bilde der hun sitter i sofaen hele dagen om hun kan mens mannen løper rundt å rydder, vasker og lufter hunden.

Og igjen. Jeg kan bomme fullstendig.

Men det er jo nettopp greia for veldig mange med høye krav og perfeksjonisme: det er ofte en alt eller ingenting-tankegang. Setter høye mål, snubler på startstreken, nei faen da er det bare å gi opp da, blir aldri perfekt uansett. Jeg er udugelig, får ikke til noen ting, blablabla. Hvis ikke det blir 100% så er det ikke vits.

Ikke sant? Perfeksjonist, da tenker man oftest på overachievers og folk som driver seg selv hardt - og som lykkes. Men mange perfeksjonister kommer ikke ut av startgropa engang før de gir opp, for ingenting går knirkefritt og blir så perfekt som de mener og føler at det burde. Bedre å gi opp enn å feile liksom?  

(Folk som klarer å legge om tankegangen til typ "80% er helt supert"  får gjennomført mye mer i livet og er nok generelt lykkeligere og mer fornøyde med seg selv og alt mulig, selvsagt).

Så ja, du bommer litt kanskje. Men det er ikke så rart, for dette er jo kontraintuitivt.

Endret av Pantoten
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Pantoten skrev (1 time siden):

Men det er jo nettopp greia for veldig mange med høye krav og perfeksjonisme: det er ofte en alt eller ingenting-tankegang. Setter høye mål, snubler på startstreken, nei faen da er det bare å gi opp da, blir aldri perfekt uansett. Jeg er udugelig, får ikke til noen ting, blablabla. Hvis ikke det blir 100% så er det ikke vits.

Ikke sant? Perfeksjonist, da tenker man oftest på overachievers og folk som driver seg selv hardt - og som lykkes. Men mange perfeksjonister kommer ikke ut av startgropa engang før de gir opp, for ingenting går knirkefritt og blir så perfekt som de mener og føler at det burde. Bedre å gi opp enn å feile liksom?  

(Folk som klarer å legge om tankegangen til typ "80% er helt supert"  får gjennomført mye mer i livet og er nok generelt lykkeligere og mer fornøyde med seg selv og alt mulig, selvsagt).

Så ja, du bommer litt kanskje. Men det er ikke så rart, for dette er jo kontraintuitivt.

Hun er åpenbart ikke perfeksjonist når det gjelder å være ryddig i forhold til reklame. Bruker IG story for å reklamere for butikken til familien og mindreårig er en del av denne reklamen. Det er gjennomgående på hennes kanaler, det er kun når hun stilles til veggs at hun er perfeksjonist. Mulig at hun er det på jobb men IG kontoen gir utrykk for en uorganisert og lite strukturert person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (6 minutter siden):

Hun er åpenbart ikke perfeksjonist når det gjelder å være ryddig i forhold til reklame. Bruker IG story for å reklamere for butikken til familien og mindreårig er en del av denne reklamen. Det er gjennomgående på hennes kanaler, det er kun når hun stilles til veggs at hun er perfeksjonist. Mulig at hun er det på jobb men IG kontoen gir utrykk for en uorganisert og lite strukturert person. 

Jeg har ikke påstått at Helene er eller ikke er perfeksjonist, ei heller firavarer jeg eksponering av barnet.

Jeg ville bare påpeke at perfeksjonisme viser seg på ulike måter. Ja, hos noen ser det ekstremt vellykket og perfekt ut. Men hos noen er det mest kaos og påbegynte men ufullførte/mislykkede prosjekter. Begge deler kan være uttrykk for perfeksjonisme, dvs. ekstremt høye krav som er vanskelige å leve opp til. Noen pisker seg selv til å nå de målene eller bare får det greit til, andre får knapt til å starte fordi det virker så skremmende og uoverkommelig. Det trenger vel heller ikke være sånn at man er det i ett og alt, så at man er rotete og lever fint med det trenger ikke bety at man ikke setter uoppnåelig strenge krav i kostholdet eller på jobben eller på andre områder i livet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama
Pantoten skrev (16 minutter siden):

Jeg har ikke påstått at Helene er eller ikke er perfeksjonist, ei heller firavarer jeg eksponering av barnet.

Jeg ville bare påpeke at perfeksjonisme viser seg på ulike måter. Ja, hos noen ser det ekstremt vellykket og perfekt ut. Men hos noen er det mest kaos og påbegynte men ufullførte/mislykkede prosjekter. Begge deler kan være uttrykk for perfeksjonisme, dvs. ekstremt høye krav som er vanskelige å leve opp til. Noen pisker seg selv til å nå de målene eller bare får det greit til, andre får knapt til å starte fordi det virker så skremmende og uoverkommelig. Det trenger vel heller ikke være sånn at man er det i ett og alt, så at man er rotete og lever fint med det trenger ikke bety at man ikke setter uoppnåelig strenge krav i kostholdet eller på jobben eller på andre områder i livet.

Ja jeg er enig i det du skisserer, men perfeksjonisme handler også om kontroll eller manglende kontroll. Mulig at HD faktisk bruker begrepet feil. Jeg vet ikke, men total inntrykket er noe annet en perfeksjonist. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay

Jeg får litt følelsen av at:

"Livet mitt er så mye vanskeligere enn ditt. Fordi jeg er perfeksjonist jeg, stiller så høye krav til meg selv jeg. Vil gjøre alt perfekt jeg. Sånn er ikke du" (din slask)

😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (50 minutter siden):

Jeg får litt følelsen av at:

"Livet mitt er så mye vanskeligere enn ditt. Fordi jeg er perfeksjonist jeg, stiller så høye krav til meg selv jeg. Vil gjøre alt perfekt jeg. Sånn er ikke du" (din slask)

😄

😂🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolanda skrev (4 timer siden):

De flyttet jo for bare noen uker siden? 

Har de flytta inn i huset da. Kanskje jeg misforsto. De flyttet jo for 1 år siden eller noe der omkring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saywhat skrev (1 minutt siden):

Har de flytta inn i huset da. Kanskje jeg misforsto. De flyttet jo for 1 år siden eller noe der omkring

De har nettopp flyttet inn i et hus som de leier 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da bekrefter HD egoismen atter engang. Er nemlig ikke så viktig at andre ikke liker valgene hun tar, så lenge hun selv liker det. Så da er det greit med eksponering av mindreårig da, fordi hun liker det valget… meg meg meg.. drit i hvordan det påvirker andre, fordi det gir MEG oppmerksomhet og likes. Hilsen HD 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (8 minutter siden):

Så da bekrefter HD egoismen atter engang. Er nemlig ikke så viktig at andre ikke liker valgene hun tar, så lenge hun selv liker det. Så da er det greit med eksponering av mindreårig da, fordi hun liker det valget… meg meg meg.. drit i hvordan det påvirker andre, fordi det gir MEG oppmerksomhet og likes. Hilsen HD 

😡 Bare så kvalmt at fy!! Narsissisme på høyt nivå...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lily Of the Valley
Lileep skrev (4 minutter siden):

Det blir ganske tacky og desperat når hun i tillegg spiller på sex for å få likes. 

Jeg fulgte med på de kritiske innleggene som kom på det hun la ut på IG de siste dagene. De var direkte og konfronterende, men på ingen måte ufine. Men når hun da ikke klarer å svare på det, så er det så enkelt å bare blokkere folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Lily Of the Valley skrev (27 minutter siden):

Det blir ganske tacky og desperat når hun i tillegg spiller på sex for å få likes. 

Jeg fulgte med på de kritiske innleggene som kom på det hun la ut på IG de siste dagene. De var direkte og konfronterende, men på ingen måte ufine. Men når hun da ikke klarer å svare på det, så er det så enkelt å bare blokkere folk. 

Hun virker desperat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saywhat skrev (4 timer siden):

Hu har flytta fra øssia til Gressvik her i Fredrikstad for bare noen mnd sia 😶

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lileep skrev (18 minutter siden):

Reel om å svelge tabletter.. jaja. Bare for å fylle kanalen eller? 🤓

Idètørke ja...🙄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, net0ty said:

Håper hun ser storyen til frujohansen i dag. Den burde alle se.

Hun har blitt fortalt det budskaper mange mange ganger før, det går ikke inn. Det går nok ikke inn før hun finner/får info om at bilder av datteren på steder hun ikke vil osv. Virker som noe fælt må skje før hun ser alvoret. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...