Gjest Lily Of the Valley Skrevet 18. november 2022 #14981 Del Skrevet 18. november 2022 Infinity skrev (11 minutter siden): Å så sint….skyld på uetisk fremferd, men glatt overse den uetiske diskusjonen her. Bare så det er sagt… Selv om det var ditt innlegg som ble sitert, så er det ikke deg spesifikt jeg kritiserer. Det er den generelle sjargongen hvor absolutt alt er feil. Men spørsmål direkte til deg, og du får ha meg unnskyldt for at jeg fremdeles er så tjukk i hodet at jeg tar kommentarer som «Jeg tror ikke hun er fornøyd med kroppen sin siden hun poserer seg slankere» til at jeg da stiller spørsmål om hvor vektgrensen er på å posere seg slankere. Så med den andre kommentaren din om at hun sier at vi skal være glad i den kroppen vi har og ikke la kroppen definere hvem vi er .Jeg syns at det er kjempeflott at hun har en slik innstilling. Det er nok av jenter som skammer seg over noen kilo for mye og som ikke tør å posere på bilder. Trist . Sint? Igjen så stryker du på å forstå hva som står skrevet. Jeg finnes ikke sint. Jeg viser eksempler på Helenes dobbeltmoral. Det er ikke uetisk det meste som blir diskutert her nei. Jeg har aldri sagt at det er en vektgrense på å posere seg slankere. Men hvordan gir det da mening at hun sier at vi skal være glad i den kroppen vi har og ikke la kroppen definere oss? Det er jo det hun selv gjør når hun poserer seg slankere. Jeg tror du må lese ting litt nøyere for framtiden, så slipper du å misforstå så mye. God kveld 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 18. november 2022 #14982 Del Skrevet 18. november 2022 (endret) Infinity skrev (2 timer siden): Alle disse tingene som du nå kritiserer er faktisk helt normalt for veldig mange. Det er vanlig å jo-jo slanke seg. Hvem har ikke gått på en smell eller 10 i forsøket på å gå ned i vekt ? Hun skal faktisk ha kred for å ikke gjemme seg vekk når det ikke går som hun ønsket. Jeg er også dritt lei av kritikken på at hun poserer seg slankere. Er det bare tynne influensere som får lov til å posere seg slankere ? Hva er vektgrensen ? Hvorfor er dere så sur over at hun til tider er fornøyd med kroppen sin ? Hvorfor så skadefro når hun til tider ikke er fornøyd med kroppen sin ? Hvorfor er det plutselig å lyve ? Noen ganger får jeg også en følelse av at det er en gjeng med pripne frøkner som trakterer tråden, som nesten blir blind når de ser puppene hennes, kanskje bare puppesprekken, men det dånes fortløpende i tråden. Irritasjonen over at hun ikke tar til seg kritikken fra dere er også veldig snodig. Hvorfor i all verden skal hun følge deres normer og grenser for hvor mye kropp hun kan vise ? Hun skylder vel dere null nada. Gjemme seg vekk? Men hvor skal hun få bekreftelse fra når hun ikke kan legge ut de sedvanlige og til det kjedsommelige undertøys innleggene, gjerne knyttet opp mot irrelevante tema? Kunne ikke bry meg mindre hva hun tar til seg ikke eller ikke. Hun klarer ikke å merke reklame riktig engang etter 13 år, det sier vel litt om nivået på jobben hun gjør. Endret 18. november 2022 av Lill :) 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 18. november 2022 #14983 Del Skrevet 18. november 2022 Lily Of the Valley skrev (1 time siden): Sint? Igjen så stryker du på å forstå hva som står skrevet. Jeg finnes ikke sint. Jeg viser eksempler på Helenes dobbeltmoral. Det er ikke uetisk det meste som blir diskutert her nei. Jeg har aldri sagt at det er en vektgrense på å posere seg slankere. Men hvordan gir det da mening at hun sier at vi skal være glad i den kroppen vi har og ikke la kroppen definere oss? Det er jo det hun selv gjør når hun poserer seg slankere. Jeg tror du må lese ting litt nøyere for framtiden, så slipper du å misforstå så mye. God kveld 😊 Vi er nok veldig uenig om din definisjon på dobbelmoral. Jeg forstår ikke argumentet ditt om at å være glad i kroppen som den er, og posere skal være konfliktfylt. Jeg har en gammel tante ( 80 år ) som retter seg opp i ryggen og trekker inn magen, løfter på hodet når hun fotograferes… skal jeg ta en alvorsprat med henne ? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 18. november 2022 #14984 Del Skrevet 18. november 2022 Lill skrev (1 time siden): Gjemme seg vekk? Men hvor skal hun få bekreftelse fra når hun ikke kan legge ut de sedvanlige og til det kjedsommelige undertøys innleggene, gjerne knyttet opp mot irrelevante tema? Kunne ikke bry meg mindre hva hun tar til seg ikke eller ikke. Hun klarer ikke å merke reklame riktig engang etter 13 år, det sier vel litt om nivået på jobben hun gjør. Huff . Undertøy !! Galskap. 👮 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 18. november 2022 #14985 Del Skrevet 18. november 2022 Fizzypo skrev (På 16.11.2022 den 22.56): Det finnes ikke noe mindre troverdig enn å ta betalt for annonseoppdrag uten å ha testet ut et produkt i mer enn 1 uke og samtidig uttale seg om effekten, men ikke nok med det - hun drar den så langt at hun faktisk anbefaler produktet. Dette er et massivt problem med influencer marketing. Annonsører kan vifte med et saftig honorar til hvem som helst med påvirkingskraft- og potensiale, og denne personen forplikter seg tydeligvis til å komme med en ukritisk anbefaling helt uavhengig av om de liker produktet. Det er opplagt at samarbeid er gjeldende kun ved positiv omtale, og det er helt urealistisk å tro at alt som reklameres der ute er bra. I Helenes tilfelle skinner det gjennom at hun tar betalt kun for inntekter, ikke fordi hun faktisk ønsker å komme med et godt tips. Noe skal man jo leve av, men til hvilken pris? Når jobben din er både uærlig og umoralsk bør det ringe noen bjeller. Og når hun i en tid med kraftig prisvekst og dårligere økonomi blant folk flest, oppmuntrer til økt forbruk og kjøpspress så får det hele en et særdeles usmakelig preg over seg. Om noen tviler på den tynnslitte troverdigheten, kan de bare klikke på innlegg nr. 3 der hun liksom skal inspirere og oppfordre folk til å være fornøyd med huden sin slik den er samtidig som hun i reklamevideoene på story klager over rødhet og pigmentflekker. Og vi husker jo alle vidunderserumet hun reklamerte for i sommer som fikk huden til å se bedre ut etter 1 dag… Det er umulig å se effekten av et serum etter en uke. Så det i seg selv er nok til å ikke ta anbefalingen seriøst. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 18. november 2022 #14986 Del Skrevet 18. november 2022 Infinity skrev (29 minutter siden): Vi er nok veldig uenig om din definisjon på dobbelmoral. Jeg forstår ikke argumentet ditt om at å være glad i kroppen som den er, og posere skal være konfliktfylt. Jeg har en gammel tante ( 80 år ) som retter seg opp i ryggen og trekker inn magen, løfter på hodet når hun fotograferes… skal jeg ta en alvorsprat med henne ? Om din gamle tante messet om at kropp ikke er viktig samtidig som hun stiller opp på fotografering i undertøyet og poserer, da bør du absolutt ta en alvorsprat med henne 😉 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 18. november 2022 #14987 Del Skrevet 18. november 2022 Infinity skrev (3 timer siden): Alle disse tingene som du nå kritiserer er faktisk helt normalt for veldig mange. Det er vanlig å jo-jo slanke seg. Hvem har ikke gått på en smell eller 10 i forsøket på å gå ned i vekt ? Hun skal faktisk ha kred for å ikke gjemme seg vekk når det ikke går som hun ønsket. Jeg er også dritt lei av kritikken på at hun poserer seg slankere. Er det bare tynne influensere som får lov til å posere seg slankere ? Hva er vektgrensen ? Hvorfor er dere så sur over at hun til tider er fornøyd med kroppen sin ? Hvorfor så skadefro når hun til tider ikke er fornøyd med kroppen sin ? Hvorfor er det plutselig å lyve ? Noen ganger får jeg også en følelse av at det er en gjeng med pripne frøkner som trakterer tråden, som nesten blir blind når de ser puppene hennes, kanskje bare puppesprekken, men det dånes fortløpende i tråden. Irritasjonen over at hun ikke tar til seg kritikken fra dere er også veldig snodig. Hvorfor i all verden skal hun følge deres normer og grenser for hvor mye kropp hun kan vise ? Hun skylder vel dere null nada. Helenes hovedbudskap i sine kanaler handler om kropp. Hun snakker om kropp og viser fram leddkledd kropp. Jeg har sett mange "dress with me" videoer, ikke en av dem utenom Helenes starter med vedkommende i undertøyet. Om hun ikke vil ha kommentarer på kropp, må hun slutte å bruke den som hovedkommunikasjon i sine kanaler. Når budskapet varier fra en time til en annen, er det ikke rart man blir forvirret og opplever det som dobbeltmoralsk. Jeg bryr meg katta om Helene sin kropp, men jeg får den ufrivillig i fleisen via hennes sosiale medier. Det er kjempebra at hun sier at hun er glad i kroppen sin, ingenting er bedre enn det. Ulempen er at kroppspråket og det hun viser fram kommuniserer det motsatte av det hun sier. Det er iallefall min tolkning av det hun viser fram. 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 18. november 2022 #14988 Del Skrevet 18. november 2022 (endret) Infinity skrev (46 minutter siden): eg har en gammel tante ( 80 år ) som retter seg opp i ryggen og trekker inn magen, løfter på hodet når hun fotograferes… skal jeg ta en alvorsprat med henne ? Hva har din gamle tantes poseringer i en tråd på KG å gjøre? Er hun influenser?😂 Endret 18. november 2022 av Finlay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 19. november 2022 #14989 Del Skrevet 19. november 2022 Infinity skrev (11 timer siden): Vi er nok veldig uenig om din definisjon på dobbelmoral. Jeg forstår ikke argumentet ditt om at å være glad i kroppen som den er, og posere skal være konfliktfylt. Jeg har en gammel tante ( 80 år ) som retter seg opp i ryggen og trekker inn magen, løfter på hodet når hun fotograferes… skal jeg ta en alvorsprat med henne ? Helene sier at man skal være fornøyd med kroppen sin slik den er. Altså sier hun en ting. Men samtidig så viser hun at hun ikke er fornøyd med sin kropp. Hun poserer for å fremstå med mindre kropp. Hun prøver å endre den hele tiden. Altså gjør hun noe annet. Er ikke det et godt eksempel på dobbeltmoralisme? Si en ting men gjøre noe annet? 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finnwife Skrevet 19. november 2022 #14990 Del Skrevet 19. november 2022 Og det reklameres umerket over en lav sko.. men hun er ufeilbarlig og kritiserer andre 😬 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 19. november 2022 #14991 Del Skrevet 19. november 2022 Finnwife skrev (20 minutter siden): Og det reklameres umerket over en lav sko.. men hun er ufeilbarlig og kritiserer andre 😬 Same as it ever was... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 19. november 2022 #14992 Del Skrevet 19. november 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 20. november 2022 #14993 Del Skrevet 20. november 2022 Fotballfluen skrev (På 18.11.2022 den 21.09): Om din gamle tante messet om at kropp ikke er viktig samtidig som hun stiller opp på fotografering i undertøyet og poserer, da bør du absolutt ta en alvorsprat med henne 😉 Er du gal ? Hadde gitt gamlemor applaus. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 20. november 2022 #14994 Del Skrevet 20. november 2022 Finlay skrev (På 18.11.2022 den 21.25): Hva har din gamle tantes poseringer i en tråd på KG å gjøre? Er hun influenser?😂 Rull inn. Hvor mange her inne har ikke vist til sitt fantastiske vellykkede liv, mann, barn, vekt for å kunne si noe negativt om HD sitt ? Jeg forstår at jeg provoserer den harde kjerne her inne. 🙂 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 20. november 2022 #14995 Del Skrevet 20. november 2022 Fotballfluen skrev (På 18.11.2022 den 21.16): Helenes hovedbudskap i sine kanaler handler om kropp. Hun snakker om kropp og viser fram leddkledd kropp. Jeg har sett mange "dress with me" videoer, ikke en av dem utenom Helenes starter med vedkommende i undertøyet. Om hun ikke vil ha kommentarer på kropp, må hun slutte å bruke den som hovedkommunikasjon i sine kanaler. Når budskapet varier fra en time til en annen, er det ikke rart man blir forvirret og opplever det som dobbeltmoralsk. Jeg bryr meg katta om Helene sin kropp, men jeg får den ufrivillig i fleisen via hennes sosiale medier. Det er kjempebra at hun sier at hun er glad i kroppen sin, ingenting er bedre enn det. Ulempen er at kroppspråket og det hun viser fram kommuniserer det motsatte av det hun sier. Det er iallefall min tolkning av det hun viser fram. Du får faktisk ikke kroppen hennes ufrivillig i fleisen. Du kan lett finne noe som passer deg bedre. Det er mange influensere som jeg ikke liker og som jeg syns legger ut alt for vågale bilder etter min smak. Jeg kan også skrive en kritisk kommentar om hva/hvorfor jeg syns det. Etter det slutter jeg faktisk å følge denne influenseren. Hvis jeg derimot begynte å følge med på alt denne influenseren gjorde ETTER at jeg hadde kommet til den konklusjonen, med daglige negative innlegg , da faller man lett innunder Kategorien troll. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 20. november 2022 #14996 Del Skrevet 20. november 2022 Snublefot62 skrev (På 19.11.2022 den 8.34): Helene sier at man skal være fornøyd med kroppen sin slik den er. Altså sier hun en ting. Men samtidig så viser hun at hun ikke er fornøyd med sin kropp. Hun poserer for å fremstå med mindre kropp. Hun prøver å endre den hele tiden. Altså gjør hun noe annet. Er ikke det et godt eksempel på dobbeltmoralisme? Si en ting men gjøre noe annet? Nei. Mener du at alle som poserer ikke liker kroppen sin ? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 20. november 2022 #14997 Del Skrevet 20. november 2022 Infinity skrev (1 time siden): Nei. Mener du at alle som poserer ikke liker kroppen sin ? Nei. Jeg mener at alle som bevisst vinkler kameraet slik at en ser slankere ut og bruker aktivt filter for å se bedre ut åpenbart ikke er fornøyd med kroppen sin. Hvorfor gjør hun det når hun samtidig sier hun er fornøyd med den? 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
distrea Skrevet 20. november 2022 #14998 Del Skrevet 20. november 2022 Fotballfluen skrev (På 18.11.2022 den 21.16): Helenes hovedbudskap i sine kanaler handler om kropp. Hun snakker om kropp og viser fram leddkledd kropp. Jeg har sett mange "dress with me" videoer, ikke en av dem utenom Helenes starter med vedkommende i undertøyet. Om hun ikke vil ha kommentarer på kropp, må hun slutte å bruke den som hovedkommunikasjon i sine kanaler. Når budskapet varier fra en time til en annen, er det ikke rart man blir forvirret og opplever det som dobbeltmoralsk. Jeg bryr meg katta om Helene sin kropp, men jeg får den ufrivillig i fleisen via hennes sosiale medier. Det er kjempebra at hun sier at hun er glad i kroppen sin, ingenting er bedre enn det. Ulempen er at kroppspråket og det hun viser fram kommuniserer det motsatte av det hun sier. Det er iallefall min tolkning av det hun viser fram. Da har ikke du fått mye med deg på some. Mange der ute som starter 'dress with me' med undertøyet. Kan nevne bl.a curveinclothes og megan.carole - 2 flotte damer som jeg kan anbefale å følge. Så vil jeg anbefale ALLE dere som ikke 'tåler' undertøy - slutt å følg! 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 20. november 2022 #14999 Del Skrevet 20. november 2022 Snublefot62 skrev (1 time siden): Nei. Jeg mener at alle som bevisst vinkler kameraet slik at en ser slankere ut og bruker aktivt filter for å se bedre ut åpenbart ikke er fornøyd med kroppen sin. Hvorfor gjør hun det når hun samtidig sier hun er fornøyd med den? Men altså alle poserer seg slankere på bilder, influencer eller ei og man kan likevel være fornøyd med kroppen .Blir for dumt å ta hun på det. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 20. november 2022 #15000 Del Skrevet 20. november 2022 Orly skrev (11 minutter siden): Men altså alle poserer seg slankere på bilder, influencer eller ei og man kan likevel være fornøyd med kroppen .Blir for dumt å ta hun på det. Det er altså for dumt å kritisere en influenser for å posere seg selv slankere enn det hun er når hun prøver å kommunisere til sine følgere at man skal være glad i kroppen slik den er og ikke la kroppen definere hvem man er? Vi skal altså bare la en influenser opptre dobbeltmoralsk uten å reagere? Vås. Og nei, alle poserer seg ikke slankere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå