Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
arnoyb skrev (4 minutter siden):

De fleste som opplever det finner det interessant, men Helene har jo ikke nok følgere der til å gjøre der naturlig å poste slikt. Men ut fra hvor "all over" Helene er så tenker jeg hun er fornøyd med å være en liten influenser som poster om sin hverdag, ikke for å få følgere men for å dele av sin hverdag å dekke sitt oppmerksomhets behov. Hun har litt av alt, ikke nok til å bygge noe stort..

For all del, hun kan poste hva hun vil, men hun har selv sagt hun ønsker å være en inspirasjon og mitt inntrykk av det contentet hun har pushet de siste årene så er det lite inspirerende og mesteparten av «rant-reelsene» ikke så interessante for folk som ikke er deltidsinfluencer selv. Selv om innholdet ikke er direkte negativt så blir det fort oppfattes slik pga mønsteret/ historikken og måten hun formulerer seg på. Det er alltid et «til tross for», «men» eller lignende før det kommer noe positivt. Å bli påminnet om at man ikke skal føle seg mislykket for «ditt og datt» kan skape usikkerhet rundt akkurat dette hvis man ikke allerede hadde følelsen. Litt sånn som SE gjorde med hodebunnstatoveringen i sin tid. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lill :) skrev (6 minutter siden):

Jeg enig i at hun er «all over» og det gjør kredibiliteten hennes bare enda mindre. Det er som noen nevnte her, ingenting igjen av den opprinnelige HD kanalen. 

Nei absolutt ikke. Men hun har blitt eldre, livssituasjon er endra, da er det jo naturlig at innholdet også endrer seg 🤷  hun er jo som alle oss andre et menneske sammensatt av flere ting, at det skal gjøre hennes troverdighet mindre er jo bare tøv. At hver post engasjerer bare noen få vil jo være et resultat av at hun poster så mye forskjellig, men det endrer jo ikke at det er tilfelle. Det er så rart å kritisere dette å påstå at hun ikke kan ha nye interesser og ting å fokusere på bare for at det gjorde hun ikke før. Jeg er ikke noe HD supporter, men synes nye av kritikken hær inne er så usaklig.

• Liker 3
Gjest Kattedama
Skrevet
arnoyb skrev (5 minutter siden):

Nei absolutt ikke. Men hun har blitt eldre, livssituasjon er endra, da er det jo naturlig at innholdet også endrer seg 🤷  hun er jo som alle oss andre et menneske sammensatt av flere ting, at det skal gjøre hennes troverdighet mindre er jo bare tøv. At hver post engasjerer bare noen få vil jo være et resultat av at hun poster så mye forskjellig, men det endrer jo ikke at det er tilfelle. Det er så rart å kritisere dette å påstå at hun ikke kan ha nye interesser og ting å fokusere på bare for at det gjorde hun ikke før. Jeg er ikke noe HD supporter, men synes nye av kritikken hær inne er så usaklig.

Det er ikke rart du mener kritikken er usakelig, du forstår ikke kritikken. Det HD viser frem på sine kanaler om mammarollen er oppkonstruert og problematisert. Det er ingen oppegående mennesker som mener at man er et dårlig menneske for at man nyter alenetid, eller at det er unormalt at far tar sin del av omsorgen. Er du klar over at familievernkontoret bruker mest ressurser på skilte foreldre hvor far ønsker delt omsorg, mens mor nekter? Det er en helt naturlig utvikling med tanke på at det normalt at far er like delaktig som mor. Det er faktisk slik normene i samfunnet er i dag. 

Skrevet

Nå sier hun på story at hun følger ROS men på egenhånd, uten veiledning. Og at hun ikke skjønner hvorfor folk lurer på om hun burde ta en pause fra sosiale medier mens hun holder på med ROS. Hun tar pause når hun føler for det, sier hun. Jeg skjønner at det er vanskelig å legge fra seg sosiale medier om man bruker det som oppmerksomhetsboost, men nå bør vel fokuset være på å bli frisk? Hun er voksen og kan velge selv, men håper virkelig at mannen og familien hennes også oppfordrer henne til å slutte å dele når hun står midt oppi en så sårbar og vanskelig prosess. 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
*blueberry* skrev (3 timer siden):

For all del, hun kan poste hva hun vil, men hun har selv sagt hun ønsker å være en inspirasjon og mitt inntrykk av det contentet hun har pushet de siste årene så er det lite inspirerende og mesteparten av «rant-reelsene» ikke så interessante for folk som ikke er deltidsinfluencer selv. Selv om innholdet ikke er direkte negativt så blir det fort oppfattes slik pga mønsteret/ historikken og måten hun formulerer seg på. Det er alltid et «til tross for», «men» eller lignende før det kommer noe positivt. Å bli påminnet om at man ikke skal føle seg mislykket for «ditt og datt» kan skape usikkerhet rundt akkurat dette hvis man ikke allerede hadde følelsen. Litt sånn som SE gjorde med hodebunnstatoveringen i sin tid. 

Drage ønsker å være en inspirasjon?? Den sutringen på IG inspirerer ikke meg. Blir heller ikke imponert over fiskingen etter sympati. 

• Liker 15
Gjest Finlay
Skrevet

Kjole. Ellos. Kjole. Kjole. Jeg får stygge meldinger om kroppen min. Twistshake. Kjole. Kjole. Folio.no. Kjolereklame. Jeg får høre at jeg er en dårlig mor. Kjole. VitaPower 4 fra Bosch. Kjole. Jeg sliter med kostholdet. Kjolereklame. Jeg får høre at jeg er en dårlig mor. Kjole. Kjolereklame. Meldinger om at kjolene mine ikke kler meg. Mimmis.no. Kjole.Kjole.Kjole....

Skrevet
Finlay skrev (3 minutter siden):

Kjole. Ellos. Kjole. Kjole. Jeg får stygge meldinger om kroppen min. Twistshake. Kjole. Kjole. Folio.no. Kjolereklame. Jeg får høre at jeg er en dårlig mor. Kjole. VitaPower 4 fra Bosch. Kjole. Jeg sliter med kostholdet. Kjolereklame. Jeg får høre at jeg er en dårlig mor. Kjole. Kjolereklame. Meldinger om at kjolene mine ikke kler meg. Mimmis.no. Kjole.Kjole.Kjole....

Ja, sånn går some dagene på IG. Tror en pause hadde vært en ide. 

• Liker 6
Skrevet
36 minutter siden, Finlay said:

Spot on! 👆
Du glemte å ta steameren hun reklamerer for nå, siden noen tilfeldigvis spurte om hun damper klærne 😫

• Liker 11
Skrevet
9 minutter siden, Lileep said:

Spot on! 👆
Du glemte å ta steameren hun reklamerer for nå, siden noen tilfeldigvis spurte om hun damper klærne 😫

Og umerket reklame for sko, og deling av mindreårige i kanalen.. topp innhold Helene! 🙌

• Liker 7
Skrevet
Lill :) skrev (4 timer siden):

Det er ikke rart du mener kritikken er usakelig, du forstår ikke kritikken. Det HD viser frem på sine kanaler om mammarollen er oppkonstruert og problematisert. Det er ingen oppegående mennesker som mener at man er et dårlig menneske for at man nyter alenetid, eller at det er unormalt at far tar sin del av omsorgen. Er du klar over at familievernkontoret bruker mest ressurser på skilte foreldre hvor far ønsker delt omsorg, mens mor nekter? Det er en helt naturlig utvikling med tanke på at det normalt at far er like delaktig som mor. Det er faktisk slik normene i samfunnet er i dag. 

Altså det er du som ikke skjønner hverken hva jeg sier eller hvordan ting faktisk ofte er for mange småbarnsmødre. Når du ikke skjønner hva jeg sier så la nå bare være å kommentere.

• Liker 2
Skrevet
Fotballfluen skrev (2 timer siden):

Nå sier hun på story at hun følger ROS men på egenhånd, uten veiledning. Og at hun ikke skjønner hvorfor folk lurer på om hun burde ta en pause fra sosiale medier mens hun holder på med ROS. Hun tar pause når hun føler for det, sier hun. Jeg skjønner at det er vanskelig å legge fra seg sosiale medier om man bruker det som oppmerksomhetsboost, men nå bør vel fokuset være på å bli frisk? Hun er voksen og kan velge selv, men håper virkelig at mannen og familien hennes også oppfordrer henne til å slutte å dele når hun står midt oppi en så sårbar og vanskelig prosess. 

Som alt annet «på egenhånd». En ser jo hvor det har ført henne. Jeg føler skikkelig med henne. Hun sier hun ikke tar i mot veiledning og at det er sykt tungt å ta tak i og ikke klar for faste avtaler. Og det er vel når man er på et slikt sted en virkelig burde ta i mot veiledning. I samme slengen vedr pause fra SoMe hvor at hun sier hun syns det er fint å dele reisen sin…Jeg ser vel egentlig ingen reise jeg annet en kjoler, kjoler og kjoler. Jeg er vel antakelig en av de som «venter» på de inspirerende innleggene igjen…;)

• Liker 7
  • Nyttig 2
Gjest Kattedama
Skrevet
arnoyb skrev (1 time siden):

Altså det er du som ikke skjønner hverken hva jeg sier eller hvordan ting faktisk ofte er for mange småbarnsmødre. Når du ikke skjønner hva jeg sier så la nå bare være å kommentere.

Det er ikke ofte slik som du påstår. Det må i såfall være i meget spesielle miljøer. Å påstå at dette er noe som er allment gjenkjennbart er bare tull. 

Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
irevin skrev (55 minutter siden):

Som alt annet «på egenhånd». En ser jo hvor det har ført henne. Jeg føler skikkelig med henne. Hun sier hun ikke tar i mot veiledning og at det er sykt tungt å ta tak i og ikke klar for faste avtaler. Og det er vel når man er på et slikt sted en virkelig burde ta i mot veiledning. I samme slengen vedr pause fra SoMe hvor at hun sier hun syns det er fint å dele reisen sin…Jeg ser vel egentlig ingen reise jeg annet en kjoler, kjoler og kjoler. Jeg er vel antakelig en av de som «venter» på de inspirerende innleggene igjen…;)

Hvilken reise?? Det eneste man ser er syting og klaging og reklame. Klart hun ikke vil logge av, de er helt avhengig av inntekten og hun er vel personlig avhengig av å eksponere seg selv. 

Endret av Lill :)
Skrevet (endret)

Ettersom de kommentarene, meningene og holdningene hun dedikerer reels til er av en sånn art at de umulig kan komme hovedsakelig fra folk hun kjenner eller møter, antar jeg at hun sikter til kommentarer og meldinger hun får av ukjente folk på IG. Hvis dette hadde vært innhold publisert av en person som ikke jobber som influencer, men f.eks som butikkansatt, ville ikke de fleste ha tenkt at en jobb som får deg til å føle deg så dårlig ikke er verdt det? Hun forsøker å kommunisere at hun ikke bryr seg og oppfordrer andre til å «gi faen» dersom de mottar samme kritikk, men hun skriver jo rett ut at det går inn på henne. Teksten under denne type reels er i sterk kontrast med selvtilliten hun utviser i selve videoen. 

Jeg forstår ikke hvorfor det irriterer henne at hun blir anbefalt å logge av SoMe. Når jobben din gang på gang gir deg dårlig samvittighet, følelse av utilstrekkelighet og lav selvfølelse, og du prøver alt du kan å børste det vekk uten å lykkes, så er det faktisk ikke ditt ansvar å endre deg selv for å tilpasse deg slike omgivelser.

Endret av Fizzypo
Skrivefeil
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Fizzypo skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke hvorfor det irriterer henne at hun blir anbefalt å logge av SoMe. Når jobben din gang på gang gir deg dårlig samvittighet, følelse av utilstrekkelighet og lav selvfølelse, og du prøver alt du kan å børste det vekk uten å lykkes, så er det faktisk ikke ditt ansvar å endre deg selv for å tilpasse deg slike omgivelser.

Hun føler hun ser arvingen for lite og hun får ikke nok egentid. Det burde vært godt nok for å logge av når ingenting annet er det.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Hun er heldig da.. Når hun først har spmrunde lurer alle på kjoler osv så hun kan legge ut litt reklamelinker..

• Liker 14
Gjest Kattedama
Skrevet
Sozzen skrev (50 minutter siden):

Hun er heldig da.. Når hun først har spmrunde lurer alle på kjoler osv så hun kan legge ut litt reklamelinker..

Ja, det er meget bra respons. Siden hun knapt har 300 likes på disse innleggene om kjoler sånn ellers. 

Skrevet
Sozzen skrev (1 time siden):

Er nok andre som meg stiller mere kritiske spørsmål som ikke tas opp der … er jo HD som selv bestemmer hvilke spørsmål å svare på 

• Liker 6
Skrevet
arnoyb skrev (23 timer siden):

Inspirasjon er hentet fra sitt eget liv og erfaring, dette er noe som skjer i hverdagen til spebarn/småbarnsmødre her hjemme i Norge også. At det ligger på tiktok var en understrekelse av at det er mange som opplever dette og mange både dær å på Instagram deler sin frustrasjon i slike innlegg. Hvordan kan man ikke skjønne dette selv om man ikke har opplevd det selv er helt utrolig for meg 🤯

arnoyb skrev (23 timer siden):

Du skjønner jo ikke min kommentar i det heletatt! Jeg prøver ikke hverken støtte eller si HD i mot, jeg påpeker fakta. Å det HD sier stemmer etter min erfaring.

Å en far passer ikke sitt eget barn, akkurat som mor ikke passer barnet, de tar seg av det. Men holdninga som HD vil frem til at det er naturlig at mor tar vare på mens far passer er noe du selv understreker så er du som feiler i din kommentar.

Godt skrevet og helt riktig 

• Liker 2
Skrevet
arnoyb skrev (17 timer siden):

Jupp, rett og slett. Det er jo allmenn kjent at det er sånne kommentarer til småbarnsmødre 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...