Gå til innhold

Helene Drage

Anbefalte innlegg

Gjest Finlay
Skrevet
Jammf skrev (11 minutter siden):

jaja....blir nå ikke noe barn denne måneden heller. Hun har mensen må vite- eller hun synes at vi må vite- heldig at hun har de nye menstrusene da :) 

Huff.

Hva skal vi med den typen informasjon egentlig? Hun har mensen. Hun har sovet 2 timer i natt. Ungen er syk. Altså en ganske vanlig dag for kvinner med med barn😅

Men det er klart, at hun har mensen må nevnes et par ganger, sånn at vi senere får høre hvor fantastiske disse trusene er.

Skrevet
Finlay skrev (38 minutter siden):

Huff.

Hva skal vi med den typen informasjon egentlig? Hun har mensen. Hun har sovet 2 timer i natt. Ungen er syk. Altså en ganske vanlig dag for kvinner med med barn😅

Men det er klart, at hun har mensen må nevnes et par ganger, sånn at vi senere får høre hvor fantastiske disse trusene er.

Da er det bare å lage seg en god dag😅

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Jammf skrev (1 time siden):

jaja....blir nå ikke noe barn denne måneden heller. Hun har mensen må vite- eller hun synes at vi må vite- heldig at hun har de nye menstrusene da :) 

De prøver å bli gravide? 
Har ikke fulgt så mye med. 

Skrevet
Finlay skrev (1 time siden):

Huff.

Merkelig å informere om dette ja..

• Liker 1
Skrevet

Det er helt naturlig - men jeg ønsker likevel ikke å flagge det ut til arbeidsplass, familie, svigers, venner og bekjente… Og den trusen høres veldig lite ok ut - eller skal det byttes truse mange ganger om dagen? 

• Liker 7
Skrevet

Kritikken når nye høyder her inne som vanlig. 🙄 utrolig hva mam kan kritisere

• Liker 2
Skrevet

Mensentruser? Det høres ekkelt ut ja. Skal man ha med truseskift på jobb da? Og en pose til den blodige trusa? Skal den skylles i vasken før den går i maskinen? Eller..uff, jeg tenker alt for mye på dette kjenner jeg. :spy:

• Liker 7
Skrevet
Orly skrev (1 time siden):

Kritikken når nye høyder her inne som vanlig. 🙄 utrolig hva mam kan kritisere

Slik er nok å forvente når man er i offentligheten. Kjendiser har alltid blitt gransket og diskutert. Derfor skjermet /skjermer de fleste seg så godt som mulig. Har noen feks sett noe særlig mer til barnet til Cameron Diaz?  Kjendiser har gjerne blitt kjent gjennom å inneha noen egenskaper, det være seg feks skuespillertalent, sang, modell, kongelig. Dagens influensere har gjerne blitt kjent gjennom å dele av livet sitt - ergo må de åpne opp for det private som andre stort sett skjermer alt de kan. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
cerruti skrev (2 minutter siden):

Slik er nok å forvente når man er i offentligheten. Kjendiser har alltid blitt gransket og diskutert. Derfor skjermet /skjermer de fleste seg så godt som mulig. Har noen feks sett noe særlig mer til barnet til Cameron Diaz?  Kjendiser har gjerne blitt kjent gjennom å inneha noen egenskaper, det være seg feks skuespillertalent, sang, modell, kongelig. Dagens influensere har gjerne blitt kjent gjennom å dele av livet sitt - ergo må de åpne opp for det private som andre stort sett skjermer alt de kan. 

Det at de er i offentligheten betyr ikke at man trenger kritisere alt altså. Virkelig ikke. Konstruktiv kritikk er det langt mellom i denne tråden 

• Liker 1
Skrevet
Orly skrev (5 minutter siden):

Det at de er i offentligheten betyr ikke at man trenger kritisere alt altså. Virkelig ikke. Konstruktiv kritikk er det langt mellom i denne tråden 

Jeg har ikke lest så nøye her nå, men er det ikke disse trusene som hun reklamere for som diskuteres? 

• Liker 2
Gjest Kattedama
Skrevet

Mensentruser trender på sosiale medier, så det er ikke så spesielt. Mer spesielt med disse humørsvingningene. Jeg kjøper det ikke, og det gjør åpenbart ikke de som følger heller. Stusselig antall likes i forhold til antallet følgere. 

Gjest Finlay
Skrevet
Lill :) skrev (9 timer siden):

Mensentruser trender på sosiale medier, så det er ikke så spesielt. Mer spesielt med disse humørsvingningene. Jeg kjøper det ikke, og det gjør åpenbart ikke de som følger heller. Stusselig antall likes i forhold til antallet følgere. 

Jeg har også problemer med å ta enkelte av postene alvorlig😅

Med få dagers mellomrom er hun i ekstase over denne alentiden, til å føle seg dårlig over det samme. Hvilken versjon skal man tro på?

Får mest inntrykk av at mellom ellevill kjolebonanza og (umerket) reklame, så skal man samles rundt leirbålet og sammen føle på livets utfordringer.

5BB8459C-C202-4ADE-BCEC-5C31A95974D0.jpeg

A96DABA3-69F5-41D9-AFD6-660260349A4D.jpeg

Gjest Albbas
Skrevet

Jeg syns ikke det virker som hun har det særlig bra, og det har vel vært tydelig lenge. Det er jo klart at en som sliter med spiseforstyrrelser ikke har det så godt psykisk. At det svinger mye opp og ned er ikke så rart. Syns ikke det er noe å kritisere henne for, det er en del av bildet av det hun sliter med og sånn sett helt normalt innenfor det unormale om man kan si det sånn. 

Det uheldige er jo at hun fortsatt kommuniserer dette sånn ut i sosiale medier. Hun burde virkelig logge av. Det kommer ingenting godt ut av å utlevere alle opp og nedturene til fremmede følgere. Hun strever med å finne en retning, og det er forståelig og greit, men da bør hun jo for egen del slutte å dokumentere dette for vilt fremmede. Det er synd at hun ikke greier å legge dette bort. Det egner seg ikke for det ekstremt overfladiske formatet som Instagram har. 

Gjest Sunfl0wer
Skrevet (endret)

Med få dagers mellomrom er hun i ekstase over denne alentiden, til å føle seg dårlig over det samme. Hvilken versjon skal man tro på?

Får mest inntrykk av at mellom ellevill kjolebonanza og (umerket) reklame, så skal man samles rundt leirbålet og sammen føle på livets utfordringer.

Det med å ønske og trenge alenetid for å være en bedre mor sier seg selv at de fleste trenger. Men det er jo også naturlig å kjenne på dårlig samvittighet for å ta seg tid for seg selv. Mange mødre som kjenner på det,også jeg😊

Endret av Sunfl0wer
Skrevet
Albbas skrev (1 minutt siden):

Jeg syns ikke det virker som hun har det særlig bra, og det har vel vært tydelig lenge. Det er jo klart at en som sliter med spiseforstyrrelser ikke har det så godt psykisk. At det svinger mye opp og ned er ikke så rart. Syns ikke det er noe å kritisere henne for, det er en del av bildet av det hun sliter med og sånn sett helt normalt innenfor det unormale om man kan si det sånn. 

Det uheldige er jo at hun fortsatt kommuniserer dette sånn ut i sosiale medier. Hun burde virkelig logge av. Det kommer ingenting godt ut av å utlevere alle opp og nedturene til fremmede følgere. Hun strever med å finne en retning, og det er forståelig og greit, men da bør hun jo for egen del slutte å dokumentere dette for vilt fremmede. Det er synd at hun ikke greier å legge dette bort. Det egner seg ikke for det ekstremt overfladiske formatet som Instagram har. 

Hun har gjort seg selv avhengig av *verdens bekreftelser* og pengene...klikkomani på godt norsk. Hun elsker å vise seg frem på alle måter og dess flere følgere...sterkere blir følelsen/tanken om at man har mye å bidra med og at det er viktig. Problemet er at hun eier ikke filter..what so ever! Alle har ups/downs..men ikke alle føler behovet for å vise det til hele verden. Hun har det overhodet ikke bra psykisk og det verste stedet å være er i SoMe-verden...Hun burde logget av for lenge siden...

• Liker 7
  • Nyttig 3
Annonse
Skrevet

Helt vanlig for oss mødre! Lengter etter alenetid, for så å ha dårlig samvittighet og savne ungen når man får det. Velkjent ☺️

• Liker 1
Skrevet
tunaen skrev (5 minutter siden):

Helt vanlig for oss mødre! Lengter etter alenetid, for så å ha dårlig samvittighet og savne ungen når man får det. Velkjent ☺️

Men siden det er så velkjent og helt normalt..hvorfor lager hun such a big deal ut av det?? Hun har venninner med barn..en mor som har oppdratt 4-5 unger....altså......

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Beatbox skrev (Akkurat nå):

Men siden det er så velkjent og helt normalt..hvorfor lager hun such a big deal ut av det?? Hun har venninner med barn..en mor som har oppdratt 4-5 unger....altså......

Hun bare uttrykker det mange mødre føler på. Ser ikke at hun gjør det til en big deal. Er mer her inne at alt hun legger ut gjøres til en big deal. 

Skrevet
Sunfl0wer skrev (4 minutter siden):

Hun bare uttrykker det mange mødre føler på. Ser ikke at hun gjør det til en big deal. Er mer her inne at alt hun legger ut gjøres til en big deal. 

Ikke enig...Det lages big deal ..og det skal det gjøres..ut av all umerket reklame f.eks...og det faktum at hun sliter psykisk men drar med barnet i SoMe verden...personlig reagerer jeg kraftig på akkurat dèt. Barn skal vernes for alt det er verdt.  

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest Finlay
Skrevet
Sunfl0wer skrev (4 minutter siden):

Hun bare uttrykker det mange mødre føler på.

Ja nettopp. Hun uttrykker det mange mødre føler på. Og hvorfor? 

Tenker de følelsesladde postene brukes for å holde følgerskaren varm, og for å vinne tilbake  sympatien som svekkes hvis det blir mye reklame. Det er det eneste som er igjen, nå når både trening og oppskrifter er borte. Muligens kan det henges på knaggen “mental helse”, uten at jeg helt kan se nytten, kun en gjenkjennelsesfaktor.

Altså en variant av oppskriften Sophie Elise beskrev i sin tid:

-En gang i blant må jeg “vinne folk” tilbake igjen med innlegg om dyrevern, at jeg har vært deprimert, blitt mobba osv. Det er slik denne bloggverden fungerer om man har lyst til å holde det gående."

Selvsagt kjenner HD disse mekanismene etter mange år på SoMe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...