Sol Rampelyset Skrevet 9. januar 2022 #10421 Del Skrevet 9. januar 2022 Tråden er ryddet for krenkende innlegg. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 9. januar 2022 #10422 Del Skrevet 9. januar 2022 Tråden er midlertidig stengt. Sol, admin. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 10. januar 2022 #10423 Del Skrevet 10. januar 2022 (endret) Det er en ting jeg ofte synes går igjen når HD har nye samarbeid, slik som i går. Det er at hun anbefaler produktet (nå hypopressivtrening) før hun har fått prøvd det ut ordentlig selv. For meg så blir ikke det en genuin anbefaling, men latskap for å tjene penger. Hvis jeg ønsker å kjøpe noe basert på en anbefaling så er det jo fordi den som anbefaler har prøvd det ut en god stund, har satt seg inn i det og kan ytre sine pluss og minus sider ved produktet. Hvor gjennomførbart er det f.eks? HD har sagt hun kommer til å dele mer på veien, men det sier hun jo ofte uten at mer info/ inspirasjon dukker opp. Det samme skjedde jo i 2020 med FUS, hun begynte å reklamere så altfor tidlig i forhold til å egentlig kunne uttale seg om virkningen (et par uker hvor hun fortalte masse uten merking før dette, grooming for spons?). IPL alvaskin anbefalte hun også uten å kunne teste den selv, etter mye kritikk testet hun den på Mats. HD, ikke ta snarveier neste gang. Gjør jobben først og anbefal etterpå hvis du selv er fornøyd. Det gir så mye større troverdighet. Endret 10. januar 2022 av *blueberry* Feil produktnavn 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pantoten Skrevet 10. januar 2022 #10424 Del Skrevet 10. januar 2022 *blueberry* skrev (45 minutter siden): Det er en ting jeg ofte synes går igjen når HD har nye samarbeid, slik som i går. Det er at hun anbefaler produktet (nå hypopressivtrening) før hun har fått prøvd det ut ordentlig selv. For meg så blir ikke det en genuin anbefaling, men latskap for å tjene penger. Hvis jeg ønsker å kjøpe noe basert på en anbefaling så er det jo fordi den som anbefaler har prøvd det ut en god stund, har satt seg inn i det og kan ytre sine pluss og minus sider ved produktet. Hvor gjennomførbart er det f.eks? HD har sagt hun kommer til å dele mer på veien, men det sier hun jo ofte uten at mer info/ inspirasjon dukker opp. Det samme skjedde jo i 2020 med FUS, hun begynte å reklamere så altfor tidlig i forhold til å egentlig kunne uttale seg om virkningen (et par uker hvor hun fortalte masse uten merking før dette, grooming for spons?). IPL alvaskin anbefalte hun også uten å kunne teste den selv, etter mye kritikk testet hun den på Mats. HD, ikke ta snarveier neste gang. Gjør jobben først og anbefal etterpå hvis du selv er fornøyd. Det gir så mye større troverdighet. Tenkte på det samme. Nå er det sånn at hypopressiv trening er relativt nytt og foreløpig for lite forsket på til at man kan si at det er evidensbasert. Det betyr at foreløpig er det bortimot kun brukerhistorier som belegg for at det virker. Hadde hun holdt på med hypo en stund og merket effekt, så hadde det vært mer troverdig. Hun har (såvidt jeg har fått med meg) heller ikke vært åpen om å ha problematikk som typisk gjør at folk søker seg til hypo. Ikke at følgerne hennes har krav på å få vite privat helseinformasjon selvsagt, men... det er noe med det da. Hvorfor er det behov for å lære spesialteknikk dersom alt rundt svangerskap og fødsel var ukomplisert? Er det slik at alle barselkvinner burde kjøpe privatkurs for å lære dette eller bare de som sliter? Akkurat nå har hun lite troverdighet på dette, hun er i akkurat samme båt som alle oss andre som kaster oss på noe nytt i håp om (men uten garanti for) at det funker. Jeg mener også at det er feil posisjon for å reklamere for og anbefale et produkt. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 10. januar 2022 #10425 Del Skrevet 10. januar 2022 *blueberry* skrev (53 minutter siden): Det er en ting jeg ofte synes går igjen når HD har nye samarbeid, slik som i går. Det er at hun anbefaler produktet (nå hypopressivtrening) før hun har fått prøvd det ut ordentlig selv. For meg så blir ikke det en genuin anbefaling, men latskap for å tjene penger. Hvis jeg ønsker å kjøpe noe basert på en anbefaling så er det jo fordi den som anbefaler har prøvd det ut en god stund, har satt seg inn i det og kan ytre sine pluss og minus sider ved produktet. Vet ikke om det er verre enn det de andre påvirkerne driver med? Fikk jo et lite innblikk i "Da vi styrte internett". De skryter hemningsløst av bøker de ikke har lest, og av sjokolade de syntes var grusom😄 Det er nok MYE sånt. Så jeg tror ikke vi nødvendigvis kan tro på at den som anbefaler et produkt har prøvd det ut en god stund, går god for produktet, eller liker produktet. Selvsagt hadde det vært mer troverdig om HD hadde benyttet produktene hun reklamerer for over tid, men når hun ikke har det, så er det vel like greit å si det som det er🤷♀️ Når det gjelder FUS, keto og hypopressiv trening er jo det prosesser det kan være interessant å følge over tid. Men det forutsetter naturligvis at hun, som du nevner, oppdaterer underveis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 10. januar 2022 #10426 Del Skrevet 10. januar 2022 (endret) Finlay skrev (17 minutter siden): Vet ikke om det er verre enn det de andre påvirkerne driver med? Fikk jo et lite innblikk i "Da vi styrte internett". De skryter hemningsløst av bøker de ikke har lest, og av sjokolade de syntes var grusom😄 Det er nok MYE sånt. Så jeg tror ikke vi nødvendigvis kan tro på at den som anbefaler et produkt har prøvd det ut en god stund, går god for produktet, eller liker produktet. Selvsagt hadde det vært mer troverdig om HD hadde benyttet produktene hun reklamerer for over tid, men når hun ikke har det, så er det vel like greit å si det som det er🤷♀️ Når det gjelder FUS, keto og hypopressiv trening er jo det prosesser det kan være interessant å følge over tid. Men det forutsetter naturligvis at hun, som du nevner, oppdaterer underveis. Jeg har også sett den episoden, men bare fordi mange gjør det så blir det ikke noe bedre. Selvfølgelig kan det være interessant å følge over tid, men anbefalingen og sponsingen bør da vente til hun har testet det ut. Her anbefaler hun noe før hun vet hun vet om det fungerer og da er det tydelig at det kun er penger som rår. HD settes seg selv høyere enn andre influencere når det gjelder troverdighet (basert på hennes egne utsagn og kritikk av andre influencere) og selv om jeg skulle ønske det fra andre så forventer jeg det mer fra HD. Når jeg nevnte at jeg selv leter etter generell anbefaling var det et eksempel og jeg søker selvfølgelig aldri hos influencere. Endret 10. januar 2022 av *blueberry* 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 10. januar 2022 #10427 Del Skrevet 10. januar 2022 Pantoten skrev (24 minutter siden): Tenkte på det samme. Nå er det sånn at hypopressiv trening er relativt nytt og foreløpig for lite forsket på til at man kan si at det er evidensbasert. Det betyr at foreløpig er det bortimot kun brukerhistorier som belegg for at det virker. Hadde hun holdt på med hypo en stund og merket effekt, så hadde det vært mer troverdig. Hun har (såvidt jeg har fått med meg) heller ikke vært åpen om å ha problematikk som typisk gjør at folk søker seg til hypo. Ikke at følgerne hennes har krav på å få vite privat helseinformasjon selvsagt, men... det er noe med det da. Hvorfor er det behov for å lære spesialteknikk dersom alt rundt svangerskap og fødsel var ukomplisert? Er det slik at alle barselkvinner burde kjøpe privatkurs for å lære dette eller bare de som sliter? Akkurat nå har hun lite troverdighet på dette, hun er i akkurat samme båt som alle oss andre som kaster oss på noe nytt i håp om (men uten garanti for) at det funker. Jeg mener også at det er feil posisjon for å reklamere for og anbefale et produkt. Hun nevnte noen problemer i story i går, men det er rart hvordan hun er i målgruppen kun når hun blir betalt for det 🤔 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 10. januar 2022 #10428 Del Skrevet 10. januar 2022 (endret) Pantoten skrev (32 minutter siden): Tenkte på det samme. Nå er det sånn at hypopressiv trening er relativt nytt og foreløpig for lite forsket på til at man kan si at det er evidensbasert. Det betyr at foreløpig er det bortimot kun brukerhistorier som belegg for at det virker. Hadde hun holdt på med hypo en stund og merket effekt, så hadde det vært mer troverdig. Hun har (såvidt jeg har fått med meg) heller ikke vært åpen om å ha problematikk som typisk gjør at folk søker seg til hypo. Ikke at følgerne hennes har krav på å få vite privat helseinformasjon selvsagt, men... det er noe med det da. Hvorfor er det behov for å lære spesialteknikk dersom alt rundt svangerskap og fødsel var ukomplisert? Er det slik at alle barselkvinner burde kjøpe privatkurs for å lære dette eller bare de som sliter? Akkurat nå har hun lite troverdighet på dette, hun er i akkurat samme båt som alle oss andre som kaster oss på noe nytt i håp om (men uten garanti for) at det funker. Jeg mener også at det er feil posisjon for å reklamere for og anbefale et produkt. Er 100 prosent enig i alt du skriver her. I tillegg må man vel også tilføye at ved store og langvarige plager må man oppsøke helsepersonell. Det er medisinsk hjelp på få! At man kan trene bort delte magemuskler er vel noe av det dummeste jeg har lest. Det går faktisk ikke, det er en problematikk som må fikses kirurgisk. Endret 10. januar 2022 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 10. januar 2022 #10429 Del Skrevet 10. januar 2022 (endret) 23 minutter siden, Lill said: Er 100 prosent enig i alt du skriver her. I tillegg må man vel også tilføye at ved store og langvarige plager må man oppsøke helsepersonell. Det er medisinsk hjelp på få! At man kan trene bort delte magemuskler er vel noe av det dummeste jeg har lest. Det går faktisk ikke, det er en problematikk som må fikses kirurgisk. Reagerte også på det med delte magemuskler, at dette programmet kan fikse det. Vet hun hva delte magemuskler er? Har hun satt seg inn i hvilke øvelser som faktisk kan forverre dette? Har hun i det heletatt nevnt noe om at det er kun få mageøvelser som kan forbedre? Er disse mageøvelsene godkjent mtp delt muskel? Omtrent all reklame hos HD begynner å miste troverdigheten! Hun har jo også holdt på å reklamere for barnevogn til barn over 6 mnd når hun var halveis i svangerskapet.. Endret 10. januar 2022 av Lileep 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pantoten Skrevet 10. januar 2022 #10430 Del Skrevet 10. januar 2022 *blueberry* skrev (14 minutter siden): Hun nevnte noen problemer i story i går, men det er rart hvordan hun er i målgruppen kun når hun blir betalt for det 🤔 Ja. Ganske vanlige problemer blant barselkvinner de hun nevnte for såvidt Lill skrev (13 minutter siden): Er 100 prosent enig i alt du skriver her. I tillegg må man vel også tilføye at ved store og langvarige plager må man oppsøke helsepersonell. Det er medisinsk hjelp på få! At man kan trene bort delte magemuskler er vel noe av det dummeste jeg har lest. Det går faktisk ikke, det er en problematikk som må fikses kirurgisk. Det kan være lurt å være innom helsevesenet ja. Nå er det jo slik at mange får faktisk høre "sånn er det bare", "dette er normalt", "kan ikke forvente at det blir som før", "må regne med litt svinn når du har valgt å få barn", osv. Det er en veldig god grunn til at det er et marked for slikt som dette, mange blir møtt med slike holdninger og får dessverre ikke god nok hjelp i helsevesenet/av tradisjonelle metoder. Så dette er en ekstra sårbar gruppe sånn sett! Man blir desperat etter en løsning og faller lett for overbevisende markedsføring. Merk: Har ingen formening om hvorvidt dette funker eller ei, det kan godt hende at det har effekt. Det er bare det at det foreløpig kanskje ikke har god nok dekning i forskning til å gå hardt ut med løftene og presentere det som en nesten garantert løsning. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillehammeren Skrevet 10. januar 2022 #10431 Del Skrevet 10. januar 2022 Jeg blir så pinlig berørt på Helenes vegne over det ekstreme behovet hun har for å konstant vise pupper på insta. Vi vet at du ammer, Helene. Vi vet at du har pupper- vi har det alle sammen. Du trenger ikke legge dine ut på nett hver eneste dag, det er ingen som syns det er interessant. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 10. januar 2022 #10432 Del Skrevet 10. januar 2022 Pantoten skrev (30 minutter siden): Ja. Ganske vanlige problemer blant barselkvinner de hun nevnte for såvidt Ja, det skjønte jeg. Men hun nevner det som egne problemer, men ikke før hun er sponset med noe som kan hjelpe. Derfor har jeg vanskelig for å tro på henne, hun lager alltid et narrativ som passer reklamen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 10. januar 2022 #10433 Del Skrevet 10. januar 2022 8 minutter siden, *blueberry* said: Ja, det skjønte jeg. Men hun nevner det som egne problemer, men ikke før hun er sponset med noe som kan hjelpe. Derfor har jeg vanskelig for å tro på henne, hun lager alltid et narrativ som passer reklamen. Hun har jo skrytt flere ganger av at det ikke har vært et eneste problem etter fødsel.. så veldig enig med deg at det virker som problemene oppstår når penger kan tjenes! 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 10. januar 2022 #10434 Del Skrevet 10. januar 2022 lillehammeren skrev (1 time siden): Jeg blir så pinlig berørt på Helenes vegne over det ekstreme behovet hun har for å konstant vise pupper på insta. Vi vet at du ammer, Helene. Vi vet at du har pupper- vi har det alle sammen. Du trenger ikke legge dine ut på nett hver eneste dag, det er ingen som syns det er interessant. Jeg trodde det var problematisk å gjøre det samtidig som streng omlegging til keto? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 10. januar 2022 #10435 Del Skrevet 10. januar 2022 (endret) cerruti skrev (24 minutter siden): Jeg trodde det var problematisk å gjøre det samtidig som streng omlegging til keto? Det anbefales ikke å amme når man er på Keto. Så enten er HD på delvis keto uten å opplyse om det, eller ikke Keto. Eller så bryr man seg ikke om anbefalingene. Siden dette er en mammakonto med følgere som sikkert ammer, bør det ikke opplyses om at det frarådes å amme på Keto? Endret 10. januar 2022 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hebi Skrevet 10. januar 2022 #10436 Del Skrevet 10. januar 2022 Hun sa igår at hun selv var godt igang med egen trening igjen. Jeg har ikke sett noe av trening på hennes konto. Kun 1 gang på loop. Å hun er jo en som skryter hver gang det gjøres noe. Har jeg gått glipp av noe? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pantoten Skrevet 10. januar 2022 #10437 Del Skrevet 10. januar 2022 *blueberry* skrev (1 time siden): Ja, det skjønte jeg. Men hun nevner det som egne problemer, men ikke før hun er sponset med noe som kan hjelpe. Derfor har jeg vanskelig for å tro på henne, hun lager alltid et narrativ som passer reklamen. Litt påfallende ja. Men må jo si at jeg har forståelse for om man ikke ønsker å brette ut om slik problematikk, det er veldig privat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 10. januar 2022 #10438 Del Skrevet 10. januar 2022 Pantoten skrev (Akkurat nå): Litt påfallende ja. Men må jo si at jeg har forståelse for om man ikke ønsker å brette ut om slik problematikk, det er veldig privat. Det skjønner jeg også, men når det første gang kommer i sammenheng med reklame så blir det bare ikke troverdig nok for min del. Spesielt ikke når reklameproduktet ikke er testet. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet 10. januar 2022 #10439 Del Skrevet 10. januar 2022 Det er en gjenganger, det skjedde jo med den hårfjernings-dingsen som ikke kunne benyttes av gravide. Som hun reklamerte for da hun var gravid, og derfor aldri hadde prøvd. Det er kanskje egentlig bedre den veien, enn de influencerne som reklamerer for ting de påstår å ha prøvd og elsket. Helene er nå i hvert fall ærlig, selv om det gir reklamen null troverdighet 😄 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 10. januar 2022 #10440 Del Skrevet 10. januar 2022 Lill skrev (3 timer siden): Det anbefales ikke å amme når man er på Keto. Så enten er HD på delvis keto uten å opplyse om det, eller ikke Keto. Eller så bryr man seg ikke om anbefalingene. Siden dette er en mammakonto med følgere som sikkert ammer, bør det ikke opplyses om at det frarådes å amme på Keto? Dette har hun opplyst om veldig mange ganger.. Dessuten er det faktisk litt opp til følgerne å sjekke opp litt selv også, vi er vel kommet såpass langt at vi skjønner at influensere ikke kan stoles på?😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå