Gjest Finlay Skrevet 6. november 2021 #9241 Del Skrevet 6. november 2021 Hebi skrev (2 timer siden): Det et så kleint med slike reels der hun skal fortelle andre at de er bra nok som de er når hun tydeligvis ikke er fornøyd med den hun er. Det blir litt rart. “Du er bra nok som du er. Du fortjener å være lykkelig.” Hvordan ville HD reagert om hun selv fikk dette rådet fra en følger? Hva ville hun ha svart? Noe med at det ikke er SÅ enkelt kanskje?🤷♀️ Men bra hun er positiv i dag da😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 6. november 2021 #9242 Del Skrevet 6. november 2021 Hebi skrev (8 timer siden): Det et så kleint med slike reels der hun skal fortelle andre at de er bra nok som de er når hun tydeligvis ikke er fornøyd med den hun er. Jeg tror det faktisk kan være helt normalt å si til andre at de er bra nok som de selv om man ikke er fornøyd med seg selv, jeg er også av den typen, men jeg er ikke offentlig av meg da, om det kan være en forskjell liksom 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EtLiteTroll Skrevet 7. november 2021 #9243 Del Skrevet 7. november 2021 Finlay skrev (19 timer siden): Det blir litt rart. “Du er bra nok som du er. Du fortjener å være lykkelig.” Hvordan ville HD reagert om hun selv fikk dette rådet fra en følger? Hva ville hun ha svart? Noe med at det ikke er SÅ enkelt kanskje?🤷♀️ Men bra hun er positiv i dag da😄 Fint å bruke sånn pep-talk som unnskyldning for lage seg deilig på kamera. Beklager, men det er faktisk det hun gjør. Flørter og gjør seg til for kamera, og det ser jo bare dumt ut når det er for å si at du er "bra nok". Burde gå an å se litt normal ut med et sånt budskap. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cappuccino Skrevet 7. november 2021 #9244 Del Skrevet 7. november 2021 Ser at Helene skal vlogge for Flere fasonger i dag. Ble nysgjerrig på hva det er og sjekket ut snappen og IG. Veldig spent på om hun skal "gjøre seg deilig" når hun vlogger for dem. De andre som jeg så på virket å ha et mer avslappet forhold til kropp, håper Helene kan overraske. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 7. november 2021 #9245 Del Skrevet 7. november 2021 En annen ting, som jeg kjenner jeg blir litt indignert over (dette gjelder ikke bare Helene) , er uttrykk som: «har du ennå ikke anskaffet årets vinterjakke», «årets bikini», « treningstights i sesongens fire nye farger», «årets sommerkjole, julekjole, etc. etc». Skal det liksom frontes at det er normalt å ha et slikt sinnsykt forbruk (eller enda verre; at mottaker av budskap er den «unormale» dersom man ikke hadde planer om å kjøpe ny vinterjakke liksom) ? Skal klær liksom ikke vare, eller kunne brukes mer enn en sesong?!? (min vinterjakke er i bruk på 8. året. Det er jo nettopp det som er tingen med plagg som har god kvalitet, at de skal vare....). For meg klarer ikke månedlige klessalg på snap, tise osv. å rette opp det dårlige inntrykket av bruk og kast, dessverre. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 7. november 2021 #9246 Del Skrevet 7. november 2021 Laia skrev (24 minutter siden): En annen ting, som jeg kjenner jeg blir litt indignert over (dette gjelder ikke bare Helene) , er uttrykk som: «har du ennå ikke anskaffet årets vinterjakke», «årets bikini», « treningstights i sesongens fire nye farger», «årets sommerkjole, julekjole, etc. etc». Skal det liksom frontes at det er normalt å ha et slikt sinnsykt forbruk (eller enda verre; at mottaker av budskap er den «unormale» dersom man ikke hadde planer om å kjøpe ny vinterjakke liksom) ? Skal klær liksom ikke vare, eller kunne brukes mer enn en sesong?!? (min vinterjakke er i bruk på 8. året. Det er jo nettopp det som er tingen med plagg som har god kvalitet, at de skal vare....). For meg klarer ikke månedlige klessalg på snap, tise osv. å rette opp det dårlige inntrykket av bruk og kast, dessverre. Veldig gode poeng. Jeg føler ofte på den følelsen av å være unormal når jeg ikke kjøper nye sesongklær eller klær til høytider på flere år. Influencere fronter et helt ekstremt forbruk hvis man tenker seg om. 🤔 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 7. november 2021 #9247 Del Skrevet 7. november 2021 Laia skrev (37 minutter siden): En annen ting, som jeg kjenner jeg blir litt indignert over (dette gjelder ikke bare Helene) , er uttrykk som: «har du ennå ikke anskaffet årets vinterjakke», «årets bikini», « treningstights i sesongens fire nye farger», «årets sommerkjole, julekjole, etc. etc». Skal det liksom frontes at det er normalt å ha et slikt sinnsykt forbruk (eller enda verre; at mottaker av budskap er den «unormale» dersom man ikke hadde planer om å kjøpe ny vinterjakke liksom) ? Skal klær liksom ikke vare, eller kunne brukes mer enn en sesong?!? (min vinterjakke er i bruk på 8. året. Det er jo nettopp det som er tingen med plagg som har god kvalitet, at de skal vare....). For meg klarer ikke månedlige klessalg på snap, tise osv. å rette opp det dårlige inntrykket av bruk og kast, dessverre. Helt enig med deg! Trist at folk virkelig ønsker å leve av å påvirke andre mennesker til å kjøpe, kjøpe og kjøpe. Enda tristere at det faktisk er mulig. Det skapes et kunstig behov ved bruk av uttrykk som: -Har du husket å kjøpe...? -Du har vel ikke glemt å skaffe....? -Ennå ikke for sent å få tak i årets...! osv.osv Rabattkodene kommer på løpende bånd, og det i en tid der vi virkelig bør tenke over vårt forbruk av miljøbelastende varer. (Helene Drage er ikke verre enn andre. Men heller ikke bedre.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 7. november 2021 #9248 Del Skrevet 7. november 2021 40 minutter siden, Laia said: For meg klarer ikke månedlige klessalg på snap, tise osv. å rette opp det dårlige inntrykket av bruk og kast, dessverre. Det hjelper jo ingenting å selge og kjøpe klær i høyt tempo, det blir fortsatt altfor mye klær i omløp på markedet. Så klessalg er overhodet ikke egnet for å rette opp inntrykket nei. Jeg er ikke så veldig kritisk til Helene egentlig, men akkurat på dette med klær synes jeg hun (og mange andre influensere) er ekstrem. De tar null klima/miljøansvar selv, og formidler de dårlige holdningene til andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cappuccino Skrevet 7. november 2021 #9249 Del Skrevet 7. november 2021 Dette med miljøperspektivet tenkte jeg også på når hun i det ene innlegget snakket om at det var bra med barneleker som ikke er i plast, og frontet en hjemmelagd leke. Mens hun i neste innlegg brukte datteren i reklame for en ballbinge, og i tillegg ikke klarte å merke den riktig. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 7. november 2021 #9250 Del Skrevet 7. november 2021 *blueberry* skrev (44 minutter siden): Veldig gode poeng. Jeg føler ofte på den følelsen av å være unormal når jeg ikke kjøper nye sesongklær eller klær til høytider på flere år. Influencere fronter et helt ekstremt forbruk hvis man tenker seg om. 🤔 Nettopp, kjenner at det irriterer meg😡. Normalen er IKKE det influencen prøver å overbevise oss om. Kjenner ingen i min krets av venner/familie som har et slikt forbruk. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 7. november 2021 #9251 Del Skrevet 7. november 2021 Finlay skrev (36 minutter siden): Helt enig med deg! Trist at folk virkelig ønsker å leve av å påvirke andre mennesker til å kjøpe, kjøpe og kjøpe. Enda tristere at det faktisk er mulig. Det skapes et kunstig behov ved bruk av uttrykk som: -Har du husket å kjøpe...? -Du har vel ikke glemt å skaffe....? -Ennå ikke for sent å få tak i årets...! osv.osv Rabattkodene kommer på løpende bånd, og det i en tid der vi virkelig bør tenke over vårt forbruk av miljøbelastende varer. (Helene Drage er ikke verre enn andre. Men heller ikke bedre.) Jeg håper og tror at flere og flere er bevisst på påvirkningen man utsettes for. Og ja, det er egentlig ganske crazy at det finnes et yrke som faktisk heter «Influencer» (for meg klinger det nesten som hjernevasker). Rett nok utsettes og påvirkes man av «vanlig» reklame også, men man har ikke oftest ikke den samme «personlige» faktoren og venninnefaktoren her. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 7. november 2021 #9252 Del Skrevet 7. november 2021 Laia skrev (59 minutter siden): Rett nok utsettes og påvirkes man av «vanlig» reklame også, men man har ikke oftest ikke den samme «personlige» faktoren og venninnefaktoren her. Det er nettopp denne faktoren som påvirker så sterkt. Da dette er HD-tråden, kan jo nevnes måten man får ta del i tunge tanker, tårer i story, oppgittheten der hun sitter i bilen og ikke vil gå inn til familien. Det er forsetter rundt kosthold og trening som sprekker. Ting hjemme hun ikke får gjort. Problemer mange kan relatere til. Kort sagt, gjenkjennbare, personlige elementer som ikke finnes i tradisjonell reklame, men som man finner hos influencerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 7. november 2021 #9253 Del Skrevet 7. november 2021 Cappuccino skrev (6 timer siden): Dette med miljøperspektivet tenkte jeg også på når hun i det ene innlegget snakket om at det var bra med barneleker som ikke er i plast, og frontet en hjemmelagd leke. Mens hun i neste innlegg brukte datteren i reklame for en ballbinge, og i tillegg ikke klarte å merke den riktig. Og alltid ny takeaway kopp med plastlokk fra kaffekjede. Miljøperspektivet er fullstendig fraværende der også. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 7. november 2021 #9254 Del Skrevet 7. november 2021 Tråden er ryddet for latterliggjøring. Sol, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillehammeren Skrevet 7. november 2021 #9255 Del Skrevet 7. november 2021 Etter en hel dag med snakk om kropp og utseende og slankeoperasjon og hva folk mener og negativitet og det samme om og om og om igjen og blablabla, så tviler jeg på hun får gjestesnappe hos Flere Fasonger igjen. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 7. november 2021 #9256 Del Skrevet 7. november 2021 (endret) Cappuccino skrev (På 7.11.2021 den 12.34): Dette med miljøperspektivet tenkte jeg også på når hun i det ene innlegget snakket om at det var bra med barneleker som ikke er i plast, og frontet en hjemmelagd leke. Mens hun i neste innlegg brukte datteren i reklame for en ballbinge, og i tillegg ikke klarte å merke den riktig. HD er verdensmester på dobbelt -kommunikasjon. Være seg å være fornøyd med kropp, vekt, og eksponering av mindreårig. Kart og kompass henger overhodet ikke sammen. Endret 8. november 2021 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EtLiteTroll Skrevet 7. november 2021 #9257 Del Skrevet 7. november 2021 Alltid den falske gjespinga i videoene. Tror ikke det er bevisst da. Men det er ingen ekte gjesp😄 Bare en litt morsom observasjon, som selvsagt ikke betyr noe. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 7. november 2021 #9258 Del Skrevet 7. november 2021 (endret) lillehammeren skrev (1 time siden): Etter en hel dag med snakk om kropp og utseende og slankeoperasjon og hva folk mener og negativitet og det samme om og om og om igjen og blablabla, så tviler jeg på hun får gjestesnappe hos Flere Fasonger igjen. Jeg hadde ikke hørt om Flere Fasonger før, men sjekket de ut i dag. De skriver at kanalene er «slankefritt», men HD sin gjesting i dag var veldig triggende mtp slanking altså 🙈. Var det egentlig noe annet der? Er det sånn kanalen er til vanlig? Jeg skjønner at hun vil fortelle om sin bakgrunn, men kort oppsummert ble jo dette en slankehistorie 🤔 Eller, det ble egentlig to; en hvor man ikke har barn og en etter man får barn. Endret 7. november 2021 av *blueberry* 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cappuccino Skrevet 8. november 2021 #9259 Del Skrevet 8. november 2021 *blueberry* skrev (6 timer siden): Jeg hadde ikke hørt om Flere Fasonger før, men sjekket de ut i dag. De skriver at kanalene er «slankefritt», men HD sin gjesting i dag var veldig triggende mtp slanking altså 🙈. Var det egentlig noe annet der? Er det sånn kanalen er til vanlig? Jeg skjønner at hun vil fortelle om sin bakgrunn, men kort oppsummert ble jo dette en slankehistorie 🤔 Eller, det ble egentlig to; en hvor man ikke har barn og en etter man får barn. Har heller ikke fulgt dem tidligere, men hun dama som snappet før Helene hadde et helt annet fokus. Snakket om å være overvektig på restaurant og ikke få plass i stoler med armlener. Og hun snakket om sexleketøy for overvektige. Hun var også mye mer naturlig i fremtoningen. Skal følge litt framover, føler Helene bomma litt ja. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hippyskippy Skrevet 8. november 2021 #9260 Del Skrevet 8. november 2021 EtLiteTroll skrev (9 timer siden): Alltid den falske gjespinga i videoene. Tror ikke det er bevisst da. Men det er ingen ekte gjesp😄 Bare en litt morsom observasjon, som selvsagt ikke betyr noe. Haha jeg tenker alltid på Morten Ramm når jeg ser de kleine gjespestoryene hennes! Han har en krute god gjespeparodi han ofte drar i story 😅 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå