Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Cmoen skrev (17 minutter siden):

Er det bare jeg som reagerer litt på hvor konsekvent hun snakker om at hun ikke eksponerer barnet sitt i SoMe? Altså, jeg sjekket og i hennes feed på Instagram er det delt 61 bilder av barnet, uten ansikt, men uansett. Jeg har hvertfall aldri sett så mange bilder av et barns bakhode noengang. Dette er bilder barnet overhodet ikke hadde trengt å være med på, bilder i undertøy osv.  Er ikke det en form for eksponering av barnet??? Er et koselig bilde av et fornøyd barn mer "skadelig" å dele enn et barn på armen til mor med undertøy i speilet?  Kan godt hende jeg er på bærtur her men jeg forstår ikke heelt logikken.

Du har helt rett. Hun eksponerer barnet på mange måter, men hun tenker vel at så lenge hun ikke viser fjeset er det helt ok. 61 bilder pluss alle bildene/filmene på IG story viser til at mindreårige er en del av denne kommersielle virksomheten. 

Endret av Lill :)
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ang eksponering. HD ble vel dratt fram som et godt eksempel av en annen influenser som en som ikke eksponerer barnet sitt. Hun bruker jo barnet sitt i reklame, men så lenge ansiktet ikke vises, så er det ikke eksponering ifølge HD. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cmoen skrev (54 minutter siden):

Er det bare jeg som reagerer litt på hvor konsekvent hun snakker om at hun ikke eksponerer barnet sitt i SoMe? Altså, jeg sjekket og i hennes feed på Instagram er det delt 61 bilder av barnet, uten ansikt, men uansett. Jeg har hvertfall aldri sett så mange bilder av et barns bakhode noengang. Dette er bilder barnet overhodet ikke hadde trengt å være med på, bilder i undertøy osv.  Er ikke det en form for eksponering av barnet??? Er et koselig bilde av et fornøyd barn mer "skadelig" å dele enn et barn på armen til mor med undertøy i speilet?  Kan godt hende jeg er på bærtur her men jeg forstår ikke heelt logikken.

Skadelig eller ikke, uansett totalt unødvendig å bruke barnet som accessoar. F.eks i en post i undertøy der det forklares at mammakroppen trenger tid på å komme seg. Det hadde hun kunne forklart like godt uten å ha barnet med. (Må da forstå at barnet er med fordi det er snakk om mammakroppen!)

Eller bildet sittende i undertøy foran speilet med barnet på armen og - her er det så varmt i dag! Situasjoner der budskapet hadde kommet like godt fram, uten barnets deltakelse. Det er noen slike eksempler, men det kan jo hende det går seg til.

Her tenker jeg at det på en måte er litt synd at blogging er over. Der hadde HD fint kunne fortalt at barnet vil sove på mor, at amming foregikk gående mellom reolene i butikken, om pumping, psykiske utfordringer i svangerskap og i tiden etterpå uten å involvere barnet på den måten hun gjør nå. Instagram blir så komprimert, bildet er i fokus, mens teksten blir kort. Det er større rom for misforståelser, og at kanskje feil signaler utilsiktet sendes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok å ikke finne seg selv på nett, men hvor kult er det når klassekompisene koser seg  med alle undertøysbildene av mora? Er det mindre skadelig?

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumrikk1 skrev (24 minutter siden):

Greit nok å ikke finne seg selv på nett, men hvor kult er det når klassekompisene koser seg  med alle undertøysbildene av mora? Er det mindre skadelig?

Jada, jeg syns ikke noe om bildene hennes jeg heller. Men skal vi nå sitte og snakke om hva potensielle klassekamerater skal google på i fremtiden? Seriøst? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, miss summers said:

Jada, jeg syns ikke noe om bildene hennes jeg heller. Men skal vi nå sitte og snakke om hva potensielle klassekamerater skal google på i fremtiden? Seriøst? 

Er vel mer frustrasjon over at HD som mamma ikke tenker på fremtiden, ikke diskusjon om hva som kan Googles.. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De tenker ikke så langt disse bloggerne som viser seg halvnakne på nett, både med og uten unger. De tenker ikke på at barna deres blir større og etter hvert får venner og utforsker nettet selv. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (1 time siden):

Ja.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Luckie said:

HD med såkalt sukkeravhengighet som ikke spiser sukkererstatning. Det har visst gått over. 

Hun har jo gått ut med at hun ikke klarte den livsstilen nå, at hun skulle gjøre mindre endringer istedenfor eller noe i den duren.. så ikke slakt henne for dette 😉

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (1 minutt siden):

Hun har jo gått ut med at hun ikke klarte den livsstilen nå, at hun skulle gjøre mindre endringer istedenfor eller noe i den duren.. så ikke slakt henne for dette 😉

Så rart at hun ikke klarte det også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luckie skrev (2 timer siden):

Så rart at hun ikke klarte det også.

Dette blir jo veldig unødvendig av deg.

Hun innså at livsstilen ble for krevende sammen med liten baby og fødselsdepresjonen så hun prioriterer å spise MAT, og kutte ned på snacking. Det bør applauderes i stede for denne «hva var det jeg sa» holdningen. Å komme seg til en slik balanse når man er i småbarnsperioden, sliter med psyken samt har et forstyrret forhold til mat er ikke bare bare. Synes det står stor respekt av dette. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (13 minutter siden):

Hun innså at livsstilen ble for krevende sammen med liten baby og fødselsdepresjonen så hun prioriterer å spise MAT, og kutte ned på snacking. Det bør applauderes i stede for denne «hva var det jeg sa» holdningen. Å komme seg til en slik balanse når man er i småbarnsperioden, sliter med psyken samt har et forstyrret forhold til mat er ikke bare bare. Synes det står stor respekt av dette. 

Jeg er enig i at dette er ikke noe å kritisere. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*blueberry* skrev (25 minutter siden):

Enig!

Håpløst å skulle leve keto med amming,  og det stresset et sånt regime gjerne medfører. Håper hun kan kose seg og nyte permisjonen og kanskje til og med blir mer fornøyd med seg selv slik hun er. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (46 minutter siden):

Hun hadde ikke klart det i lengden uten baby heller. Problemene hun har er like mye til stede uten fødselsdepresjon, bare at nå har hun noe å skylde på. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

cerruti skrev (7 minutter siden):

Men nå er det visst et el annet igjen… Alt må ikke deles. 

Hun skifter humør fortere enn lynet. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luckie skrev (3 timer siden):

Hun hadde ikke klart det i lengden uten baby heller. Problemene hun har er like mye til stede uten fødselsdepresjon, bare at nå har hun noe å skylde på. 

Problemet er at selv når hun gjør noe positivt klarer du å gjøre det om til noe negativt. Debatten fungerer ikke om selv de riktige valgene blir vridd om til noe tåpelig bare for å ha noe å kritisere. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det et så kleint med slike reels der hun skal fortelle andre at de er bra nok som de er når hun tydeligvis ikke er fornøyd med den hun er. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hebi skrev (43 minutter siden):

Det et så kleint med slike reels der hun skal fortelle andre at de er bra nok som de er når hun tydeligvis ikke er fornøyd med den hun er. 

Enig. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...