*blueberry* Skrevet 14. oktober 2021 #8921 Skrevet 14. oktober 2021 Dagens oppdatering om fødselsdepresjonen var god synes jeg. Det er det jeg kaller åpen og ærlig, men ikke forhastet. Koselig å høre at hun følte på savnet til barnet mens hun var på event, det hjalp nok mye for henne å kjenne på det ❤️ 4
Luckie Skrevet 14. oktober 2021 #8922 Skrevet 14. oktober 2021 *blueberry* skrev (10 minutter siden): Dagens oppdatering om fødselsdepresjonen var god synes jeg. Det er det jeg kaller åpen og ærlig, men ikke forhastet. Koselig å høre at hun følte på savnet til barnet mens hun var på event, det hjalp nok mye for henne å kjenne på det ❤️ Det går på repeat, hver eneste dag. Hun sier og skriver det samme hele tiden. «I dag er en god dag/periode», to timer senere er alt tungt og trist. Så går det noen timer igjen, så er det lyspunkt igjen. 19
*blueberry* Skrevet 14. oktober 2021 #8923 Skrevet 14. oktober 2021 Luckie skrev (Akkurat nå): Det går på repeat, hver eneste dag. Hun sier og skriver det samme hele tiden. «I dag er en god dag/periode», to timer senere er alt tungt og trist. Så går det noen timer igjen, så er det lyspunkt igjen. Det er greit nok. Når jeg anbefalte henne å logge av sist pga sårbare tanker og impuls det er lett å angre på så er det nå fint å se at hun kan være «ærlig og åpen» på en mer hjelpsom måte. Her er det mer gjennkjennbart det hun forteller om, mer håp og tydelig fremgang. Det viser andre at det hjelper og at ting blir bedre. Hun har tross alt følgere som også sliter med fødselsdepresjon og da er gode perioder gull å fortelle om. 3
Luckie Skrevet 14. oktober 2021 #8924 Skrevet 14. oktober 2021 anon15 skrev (2 timer siden): Jeg synes det er interessant dette narrativet til HD, hvor "hvorfor forteller ingen hvordan det egentlig er å bli mor" (med andre ord hvor vanskelig/utfordrende), og så skal hun være en sånn reddende engel som bringer informasjon til folket for aller.første.gang.noensinne. Vel. Nå er det vel sånn at hvis man løfter blikket ørlitt og leser alt fra forsiden av Hjemmet til forum til diskuterer med venner og foreldre og besteforeldre, så FÅR man faktisk høre at det er utfordrende å bli foreldre. Informasjon er der. Men når man er ung, usårbar og ufeilbar har slikt prat og informasjon lett for å gå inn det ene øret og ut det andre og bli borte. Man er rett og slett ikke interessert og tenker at sånn blir det ikke for MEG. Til man står i det selv og roper - hvorfor sa ingen det til meg?!! Hvorfor er jeg ikke forberedt? Så Helene er på et sånt korstog for å informere verden? Vel, still deg i kø og ikke forvent at de som trenger informasjonen lytter. Folk har opplevd det hun opplever i tusentalls og generasjoner. Hun er hverken spesiell eller bedre egnet enn andre til å formidle det ut i verden. Det irriterer meg faktisk litt at ser ut til å ha en slik tro at hun er den eneste som ser sannheten, liksom. Nå har hun vel ventet med å bli mamma( med tanke på hvor lenge de har vært sammen) fordi hun lenge ikke ønsket barn og fordi hun ikke ville ha forandringer i form av at hennes behov ikke kommer først lenger. Så da er det litt merkelig at hun er så overrasket over at ingen har fortalt henne hvor tungt det kan være å få barn, hun som lenge har vært så negativ til andres barn. Noen ganger virker det som hun har levd under en stein, eller eventuelt levd i sin egen boble som kun har handlet om henne og hennes behov. Uansett fødselsdepresjon, så var hun ikke akkurat i vater før babyen heller. Psyken hennes var en berg og dalbane før også. 23
Beatbox Skrevet 14. oktober 2021 #8925 Skrevet 14. oktober 2021 Luckie skrev (12 minutter siden): Nå har hun vel ventet med å bli mamma( med tanke på hvor lenge de har vært sammen) fordi hun lenge ikke ønsket barn og fordi hun ikke ville ha forandringer i form av at hennes behov ikke kommer først lenger. Så da er det litt merkelig at hun er så overrasket over at ingen har fortalt henne hvor tungt det kan være å få barn, hun som lenge har vært så negativ til andres barn. Noen ganger virker det som hun har levd under en stein, eller eventuelt levd i sin egen boble som kun har handlet om henne og hennes behov. Uansett fødselsdepresjon, så var hun ikke akkurat i vater før babyen heller. Psyken hennes var en berg og dalbane før også. Hvordan kan hun si * hvorfor fortalte ingen hvor tungt det er å få barn*...når HD er den som nesten hver eneste dag understreker at HUN IKKE VIL HA RÅD OG TIPS..? 38
Beatbox Skrevet 14. oktober 2021 #8926 Skrevet 14. oktober 2021 Finlay skrev (2 timer siden): Og nå deles det melding fra følger på story. Følgerens psykolog anbefaler henne å følge Helene Drage.... Det høres mildt sagt merkelig ut😅 Og med tanke på HD `s forhold til sannheten så tar jeg den infoen med ca 1 kg salt..eller litt mer... 18
Luckie Skrevet 14. oktober 2021 #8927 Skrevet 14. oktober 2021 Beatbox skrev (9 minutter siden): Hvordan kan hun si * hvorfor fortalte ingen hvor tungt det er å få barn*...når HD er den som nesten hver eneste dag understreker at HUN IKKE VIL HA RÅD OG TIPS..? Hun har sikkert sagt det samme til venner og familie også🤷♀️ 5
Miranda16 Skrevet 14. oktober 2021 #8928 Skrevet 14. oktober 2021 (endret) Nå bør hun slutte med dette vrøvlet med at det "ingen" forteller deg hvor ufordrende det er å bli mor. Det har vært pepret i medier om dette i en mannsalder og de senere år det blitt et større og større fokus. Hun har vel venner og familie med barn? Helt feil at det å være foreldre bare rosemales i sosiale medier. Også sett i at det har blitt åpenhet rundt fødselsdepresjon og vet om flere som har fått rask og god hjelp fra helsevesenet. HD er så høy på seg selv at hun ser på seg selv som Moder Teresa i å formidle utfordringene ved å ha barn Endret 14. oktober 2021 av Miranda16 30
Gjest Albbas Skrevet 14. oktober 2021 #8929 Skrevet 14. oktober 2021 3 hours ago, anon15 said: Jeg synes det er interessant dette narrativet til HD, hvor "hvorfor forteller ingen hvordan det egentlig er å bli mor" (med andre ord hvor vanskelig/utfordrende), og så skal hun være en sånn reddende engel som bringer informasjon til folket for aller.første.gang.noensinne. Vel. Nå er det vel sånn at hvis man løfter blikket ørlitt og leser alt fra forsiden av Hjemmet til forum til diskuterer med venner og foreldre og besteforeldre, så FÅR man faktisk høre at det er utfordrende å bli foreldre. Informasjon er der. Jeg får litt inntrykk gjennom dette og mange andre innlegg egentlig at hun lever i en digital virkelighet som er litt fjern fra den virkeligheten som er ute i den fysiske verdenen. Det er jo typisk mange influensere, de følger hverandre, de påvirker hverandre, og det som beveger seg i den virkeligheten er noe helt annet enn i det norske samfunnet ute blant folk. Egentlig et fascinerende fenomen, som jeg syns viser de STORE utfordringene og ulempene ved å være influenser. Man mister kontakten med hva "hvermannsen" faktisk driver med. I går skrev hun for eksempel at hun er spent på om hun får negative reaksjoner på amming i det offentlige. Ja, hvis du følger mange amerikanske eller britiske influensere kan du kanskje få et inntrykk av at offentlig amming kan skape reaksjoner, men den norske virkeligheten er faktisk ikke sånn. Snork. Ingen. Bryr. Seg. Med mindre du ammer en toåring da, da er helvete løs. 😂 Det er jo det samme med at hun ikke greier å legge vekk sosiale medier når hun ikke har det bra, og ikke alltid tenker seg om på hva hun publiserer. Det er den digitale virkeligheten hun lever i og kjenner. 56 minutter siden, Luckie said: Det går på repeat, hver eneste dag. Hun sier og skriver det samme hele tiden. «I dag er en god dag/periode», to timer senere er alt tungt og trist. Så går det noen timer igjen, så er det lyspunkt igjen. Nå er jo gjerne det en del av utfordringene ved å være deprimert da. Det kan svinge.
*blueberry* Skrevet 14. oktober 2021 #8930 Skrevet 14. oktober 2021 Albbas skrev (2 minutter siden): Jeg får litt inntrykk gjennom dette og mange andre innlegg egentlig at hun lever i en digital virkelighet som er litt fjern fra den virkeligheten som er ute i den fysiske verdenen. Det er jo typisk mange influensere, de følger hverandre, de påvirker hverandre, og det som beveger seg i den virkeligheten er noe helt annet enn i det norske samfunnet ute blant folk. Egentlig et fascinerende fenomen, som jeg syns viser de STORE utfordringene og ulempene ved å være influenser. Man mister kontakten med hva "hvermannsen" faktisk driver med. I går skrev hun for eksempel at hun er spent på om hun får negative reaksjoner på amming i det offentlige. Ja, hvis du følger mange amerikanske eller britiske influensere kan du kanskje få et inntrykk av at offentlig amming kan skape reaksjoner, men den norske virkeligheten er faktisk ikke sånn. Snork. Ingen. Bryr. Seg. Med mindre du ammer en toåring da, da er helvete løs. 😂 Det er jo det samme med at hun ikke greier å legge vekk sosiale medier når hun ikke har det bra, og ikke alltid tenker seg om på hva hun publiserer. Det er den digitale virkeligheten hun lever i og kjenner. Jeg tror du er inne på noe her. Kanskje det er derfor alle influencere har veldig lik virkelighetsoppfatning om kritikk og tilbakemeldinger også? 9
Elisiaflisa Skrevet 14. oktober 2021 #8931 Skrevet 14. oktober 2021 Grøsser av den helikopter-kommentaren…….. 🤢
Luckie Skrevet 14. oktober 2021 #8932 Skrevet 14. oktober 2021 Albbas skrev (43 minutter siden): Nå er jo gjerne det en del av utfordringene ved å være deprimert da. Det kan svinge. Joa, men nå kan hun skylde på fødselsdepresjon. Tviler på hun hadde hatt det så mye bedre uten babyen. Hun svingte konstant da også. 10
Beatbox Skrevet 14. oktober 2021 #8933 Skrevet 14. oktober 2021 Elisiaflisa skrev (25 minutter siden): Grøsser av den helikopter-kommentaren…….. 🤢 Hva slags kommentar var det?
Elisiaflisa Skrevet 14. oktober 2021 #8934 Skrevet 14. oktober 2021 Beatbox skrev (6 minutter siden): Hva slags kommentar var det? Under bildet fra cafeen, ang amming i offentligheten.. 1
Beatbox Skrevet 14. oktober 2021 #8935 Skrevet 14. oktober 2021 Elisiaflisa skrev (16 minutter siden): Under bildet fra cafeen, ang amming i offentligheten.. Omg ass 🙄🙄 1
Miranda16 Skrevet 14. oktober 2021 #8936 Skrevet 14. oktober 2021 "Fortsatt litt uvant a dra frem puppen i all offentlighet" Også HD: Poster bilder av seg selv med brystpumpa hvor det eneste som dekkes er brystvortene. Nei få reagerer på offentlig amming i Norge og det er verdens enkleste ting i verden a dekke til brystet ved amming. Man kan feks kaste et handkle over skuldra og dekke til. Voila! 14
duplexx Skrevet 14. oktober 2021 #8937 Skrevet 14. oktober 2021 Er hun deprimert?? Jeg har ikke opplevd maken til negativitet - alt er fælt. Absolutt alt er fælt, hele tiden. Amming er fælt. Kaféturer er fælt. Pumping er fælt. Nærhet med baby er fælt. Mat er fælt. Er hun så negativ på ekte, eller er det for oppmerksomheten? 🤯 17
Beatbox Skrevet 14. oktober 2021 #8938 Skrevet 14. oktober 2021 duplexx skrev (8 minutter siden): Er hun deprimert?? Jeg har ikke opplevd maken til negativitet - alt er fælt. Absolutt alt er fælt, hele tiden. Amming er fælt. Kaféturer er fælt. Pumping er fælt. Nærhet med baby er fælt. Mat er fælt. Er hun så negativ på ekte, eller er det for oppmerksomheten? 🤯 Hun har alltid vært sånn...så intet nytt egentlig! 9
Gjest Finlay Skrevet 14. oktober 2021 #8939 Skrevet 14. oktober 2021 Albbas skrev (2 timer siden): I går skrev hun for eksempel at hun er spent på om hun får negative reaksjoner på amming i det offentlige. Ja, hvis du følger mange amerikanske eller britiske influensere kan du kanskje få et inntrykk av at offentlig amming kan skape reaksjoner, men den norske virkeligheten er faktisk ikke sånn. Snork. Ingen. Bryr. Seg. Med mindre du ammer en toåring da, da er helvete løs. 😂 Akkurat den stusset jeg også på. Det er vel svært få (om noen) som reagerer på å se offentlig amming i Norge i dag. Kvinner ammer overalt. Som regel synes det knapt, da de fleste ordner dette nokså diskret. Kanskje skjuler brystet under et skjerf på kafe, eller drar opp genseren noen få cm. Tror faktisk aldri jeg har sett andre enn HD som offentlig blotter absolutt hele puppen når de ammer😄 Likevel tror jeg ikke hun får negative reaksjoner her til lands.
*blueberry* Skrevet 14. oktober 2021 #8940 Skrevet 14. oktober 2021 duplexx skrev (31 minutter siden): Er hun deprimert?? Jeg har ikke opplevd maken til negativitet - alt er fælt. Absolutt alt er fælt, hele tiden. Amming er fælt. Kaféturer er fælt. Pumping er fælt. Nærhet med baby er fælt. Mat er fælt. Er hun så negativ på ekte, eller er det for oppmerksomheten? 🤯 Akkurat nå sliter hun med fødselsdepresjon, og mtp at hun har sagt hun har gått på antidepressiva tidligere har hun nok slitt med depresjon tidligere også. Depresjon og negativitet er jo ganske vanlig, jeg håper hun får hjelp til å forbedre tankegangen sin. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå