Sol Rampelyset Skrevet 12. september 2021 #8381 Del Skrevet 12. september 2021 Tråden er ryddet for brudd på regler om opphavsrett og krenkende innlegg. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckie Skrevet 14. september 2021 #8382 Del Skrevet 14. september 2021 Ei som foreslo å følge ei dame med gode kostholdstips, men H har jo sukkeravhengighet, så det går jo ikke🙄 Mye bedre å stappe i seg smelta ost og bearbeida kjøtt hele dagen og samtidig ikke klare å holde seg til det strenge kostholdet hun påstår er så bra. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckie Skrevet 14. september 2021 #8383 Del Skrevet 14. september 2021 Ny runde med klaging hvor hun selvfølgelig ikke ønsker råd. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 14. september 2021 #8384 Del Skrevet 14. september 2021 (endret) Luckie skrev (3 timer siden): Ei som foreslo å følge ei dame med gode kostholdstips, men H har jo sukkeravhengighet, så det går jo ikke🙄 Mye bedre å stappe i seg smelta ost og bearbeida kjøtt hele dagen og samtidig ikke klare å holde seg til det strenge kostholdet hun påstår er så bra. Ser at personen har nevnt skyld og skam i sammenheng med lavkarbo og FUS, og kunne ikke vært mer enig. I jungelen av kostholdsråd hvor mange ønsker å utnytte sårbare og lett påvirkelige mennesker, som gjerne sliter med både overvekt og psyke er ikke et BØR, MÅ, og BURTE kosthold rett innfallsvinkel. Det kan legge en ekstra sten til byrden, og når HD i tillegg appellerer til mødre som har født for ikke så lenge siden, som har nok bør, skulle og burde tanker så blir det veldig ugreit å selge inn dette kostholdet i en slik fase. Endret 14. september 2021 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 14. september 2021 #8385 Del Skrevet 14. september 2021 (endret) Det er fryktelig vanskelig og sette seg selv til side en periode, skjønner jeg.. Edit: For de aller fleste så betyr det og få barn at man må sette egne behov til side i større eller mindre grad, og alle synes ikke at og amme er det kuleste men de gjør det likevel. Hun kan vel spise sunt og trille en tur for og føle seg bra, hun MÅ ikke spise keto. Makan til klaging. Men hun er jo aldri fornøyd med ting som de er, uansett! Endret 14. september 2021 av Jolanda 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 14. september 2021 #8386 Del Skrevet 14. september 2021 Jolanda skrev (8 minutter siden): Det er fryktelig vanskelig og sette seg selv til side en periode, skjønner jeg.. Tenker at det ser ut til at det ikke bare handler om kosthold. HD skal selge kostholdsråd og gi ut et hefte med oppskrifter (?), så det er inntektsgrunnlaget hennes. Jeg er litt overrasket over at influenserne kan jobbe når de er i permisjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumrikk1 Skrevet 14. september 2021 #8387 Del Skrevet 14. september 2021 Lill skrev (1 minutt siden): Tenker at det ser ut til at det ikke bare handler om kosthold. HD skal selge kostholdsråd og gi ut et hefte med oppskrifter (?), så det er inntektsgrunnlaget hennes. Jeg er litt overrasket over at influenserne kan jobbe når de er i permisjon? Hun må hvertfall melde ifra til Nav om at hun jobber. De sjekker jo inntekt, og juger du for Nav vil jeg tro hun får en heftig smell😅 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 14. september 2021 #8388 Del Skrevet 14. september 2021 Hun har sagt flere ganger, ref stories at hun skal gi morsmelk frem til barnet begynner med fast føde. Det er anbefalt på det sterkeste å gi morsmelk i minst 12 måneder. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 14. september 2021 #8389 Del Skrevet 14. september 2021 mumrikk1 skrev (4 minutter siden): Hun må hvertfall melde ifra til Nav om at hun jobber. De sjekker jo inntekt, og juger du for Nav vil jeg tro hun får en heftig smell😅 Det er nok ivaretatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøst Skrevet 14. september 2021 #8390 Del Skrevet 14. september 2021 Luckie skrev (4 timer siden): Ei som foreslo å følge ei dame med gode kostholdstips, men H har jo sukkeravhengighet, så det går jo ikke🙄 Mye bedre å stappe i seg smelta ost og bearbeida kjøtt hele dagen og samtidig ikke klare å holde seg til det strenge kostholdet hun påstår er så bra. Det illustrerer hvordan livet på diett faktisk er. Hadde kostholdet vært overkommelig, så hadde man ikke hatt et problem med å "havne på rett kjør" igjen. I utgangspunktet skulle ikke det å starte på nytt være nødvendig. Og jeg vet at hun selv vil kalle det en livsstil, men det er ikke en livsstil når du må jobbe hardt for å holde deg der. En livsstil vil gå av seg selv. En livsstilsendring er vanskelig i starten, men det er noe som går seg til når man finner en livsstil som passer seg selv best. Trist at Helene har blitt hjernevasket av sprøytet om sukkeravhengighet. Men det er fint at hun dokumenterer alt, for det gir også bekreftelse til de som i utgangspunktet er tvilsomme til dette kostholdet. Jeg er ikke skeptisk til lavkarbo i seg selv, men sukkeravhengighet er bare fjas i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 14. september 2021 #8391 Del Skrevet 14. september 2021 Trøst skrev (Akkurat nå): Det illustrerer hvordan livet på diett faktisk er. Hadde kostholdet vært overkommelig, så hadde man ikke hatt et problem med å "havne på rett kjør" igjen. I utgangspunktet skulle ikke det å starte på nytt være nødvendig. Og jeg vet at hun selv vil kalle det en livsstil, men det er ikke en livsstil når du må jobbe hardt for å holde deg der. En livsstil vil gå av seg selv. En livsstilsendring er vanskelig i starten, men det er noe som går seg til når man finner en livsstil som passer seg selv best. Trist at Helene har blitt hjernevasket av sprøytet om sukkeravhengighet. Men det er fint at hun dokumenterer alt, for det gir også bekreftelse til de som i utgangspunktet er tvilsomme til dette kostholdet. Jeg er ikke skeptisk til lavkarbo i seg selv, men sukkeravhengighet er bare fjas i mine øyne. Jeg skjønner helt ærlig ikke problemet med å spise vanlig mat i den - tross alt - korte tiden det ammes. Man MÅ ikke dytte i seg drittmat og sukker på et normalkosthold. HD framstiller det nærmest som alt rakner hvis hun må gå over til "vanlig" kosthold. Hun kan spise akkurat det samme som hun gjør nå, bare legge til f.eks havregryn (som i seg selv har positiv effekt på melkeproduksjon), en skive grovt brød eller litt fullkornris. Da unngår hun å komme i ketose, og det vil ikke påvirke morsmelken. Man kan da evt redusere litt på fett hvis man tenker på vekta. Disse enkle grepene vil heller ikke få noen tilbake på et eventuelt sukkerkjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøst Skrevet 14. september 2021 #8392 Del Skrevet 14. september 2021 (endret) Finlay skrev (7 minutter siden): Jeg skjønner helt ærlig ikke problemet med å spise vanlig mat i den - tross alt - korte tiden det ammes. Man MÅ ikke dytte i seg drittmat og sukker på et normalkosthold. HD framstiller det nærmest som alt rakner hvis hun må gå over til "vanlig" kosthold. Hun kan spise akkurat det samme som hun gjør nå, bare legge til f.eks havregryn (som i seg selv har positiv effekt på melkeproduksjon), en skive grovt brød eller litt fullkornris. Da unngår hun å komme i ketose, og det vil ikke påvirke morsmelken. Man kan da evt redusere litt på fett hvis man tenker på vekta. Disse enkle grepene vil heller ikke få noen tilbake på et eventuelt sukkerkjør. Tankegangen hun viser til er ganske svart/hvitt og preget av et dårlig forhold til mat. Hun har selv innrømmet at hun trøstespiser/overspiser på fet og sukkerholdig mat når hun er trist, og det viser nok heller at hun har et dårlig forhold til mat. Å overspise på sukkerholdig mat er nok sikkert et symptom på den såkalte sukkeravhengigheten, som jeg mener er oppdiktet av mennesker som ønsker å tjene penger... Og for pokker, hun har satt en unge til verden! Hvor gammel er babyen? Er vel ikke et halvt år engang? Og hun begynner allerede å stresse med trening og kosthold? Jeg følger henne ikke, men har periodevis tittet innom på grunn av livsstil og trening. Det er trist å se at hun står på stedet hvil, selv om vekten har gått både opp og ned. Nybakte mødre som kaster mange baller i lufta før babyen i det hele tatt har begynt å trekke på smilebåndet, gjør meg trist. Endret 14. september 2021 av Trøst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 14. september 2021 #8393 Del Skrevet 14. september 2021 (endret) Det kan betegnes som negativ påvirkning fra en konto som skal selge noe og gi folk kostholdsråd. Har innrykk av de fleste ekstreme kostholdsråd er en form for «hjernevasking», derav begreper som «skyld» og «skam». De fleste varige kostholdsendringene innebærer litt av alt, for at det skal bli en livsstil. Det enkle er ofte det beste. Endret 14. september 2021 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisiaflisa Skrevet 14. september 2021 #8394 Del Skrevet 14. september 2021 Trøst skrev (9 minutter siden): Hvor gammel er babyen? Den er 12 uker.. Synes det er ganske drøyt/spesielt at hun ikke på forhånd har satt seg inn i det livsviktige kostholdet sitt ifht barnet, og at det er såååå vansklig å sette egne behov til sides for noen måneder.. Og i tillegg komme med frasen: Alt man ikke visste før man fikk barn! Vel, det har vel blitt nevnt en gang eller to, men Helene er jo ikke mottagelig for annet enn skryt og kjærlighet fra følgere. Blir sånn når man avfeier alle tips. Herregud.. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 14. september 2021 #8395 Del Skrevet 14. september 2021 Elisiaflisa skrev (2 minutter siden): Den er 12 uker.. Synes det er ganske drøyt/spesielt at hun ikke på forhånd har satt seg inn i det livsviktige kostholdet sitt ifht barnet, og at det er såååå vansklig å sette egne behov til sides for noen måneder.. Og i tillegg komme med frasen: Alt man ikke visste før man fikk barn! Vel, det har vel blitt nevnt en gang eller to, men Helene er jo ikke mottagelig for annet enn skryt og kjærlighet fra følgere. Blir sånn når man avfeier alle tips. Herregud.. Alt man ikke visste før man fikk barn? Det er ikke snakk om hvordan skifte en bleie, men noe så superviktig som ernæring. Det er allmenn kunnskap at ekstrem kosthold og psykisk/fysikalsk stress går utover ammingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøst Skrevet 14. september 2021 #8396 Del Skrevet 14. september 2021 Elisiaflisa skrev (4 minutter siden): Den er 12 uker.. Synes det er ganske drøyt/spesielt at hun ikke på forhånd har satt seg inn i det livsviktige kostholdet sitt ifht barnet, og at det er såååå vansklig å sette egne behov til sides for noen måneder.. Og i tillegg komme med frasen: Alt man ikke visste før man fikk barn! Vel, det har vel blitt nevnt en gang eller to, men Helene er jo ikke mottagelig for annet enn skryt og kjærlighet fra følgere. Blir sånn når man avfeier alle tips. Herregud.. Huff. Rett og slett trist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pantoten Skrevet 14. september 2021 #8397 Del Skrevet 14. september 2021 Lill skrev (10 minutter siden): Det kan betegnes som negativ påvirkning fra en konto som skal selge noe og gi folk kostholdsråd. Har innrykk av de fleste ekstreme kostholdsråd er en form for «hjernevasking», derav begreper som «skyld» og «skam». De fleste varige kostholdsendringene innebærer litt av alt, for at det skal bli en livsstil. Det enkle er ofte det beste. Må forsvare Helene litt her jeg. Hun har jo drevet med slanking og slikt lenge. Sikkert prøvd ut mye forskjellig, noen ting har fungert, noen har ikke. Skjønner at det er lett å bli frelst på noe hvis det er noe av det eneste som har vært i nærheten av å gi ønskede resultater. Men er enig i at det nok bør holdes privat, spesielt i en slik fase/med en sårbar målgruppe. Må også påpeke at ekstreme dietter for noen faktisk tar bort en del skyld og skam, fordi man forklarer vektproblemet med noe annet enn egen udugelighet. For det er jo det som ligger i den standard anbefalingen om å spise lite og ofte, spise kalorifattig, spise etter de offisielle kostholdsrådene, bevege seg mer, måtehold, osv. Svært mange prøver jo på det og får det ikke til likevel! Hvorfor ikke? Ja, da er du gjerne lat, dum, eier ikke selvinnsikt eller selvdisiplin, du spiser myyye mer enn du tror, osv. Så joda, for noen kan et slikt restriktivt kosthold bringe MER skyld og skam, absolutt. Men for mange gir det faktisk MINDRE, fordi forklaringen er at de har spist "feil" mat, rådene er feil, deres kropp fungerer ikke helt som standardkroppen, eller hva det skulle være. Tanken er altså: det er ikke din feil at du ikke får det til når rådene du har fått er feil for deg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 14. september 2021 #8398 Del Skrevet 14. september 2021 (endret) Pantoten skrev (30 minutter siden): Må forsvare Helene litt her jeg. Hun har jo drevet med slanking og slikt lenge. Sikkert prøvd ut mye forskjellig, noen ting har fungert, noen har ikke. Skjønner at det er lett å bli frelst på noe hvis det er noe av det eneste som har vært i nærheten av å gi ønskede resultater. Men er enig i at det nok bør holdes privat, spesielt i en slik fase/med en sårbar målgruppe. Må også påpeke at ekstreme dietter for noen faktisk tar bort en del skyld og skam, fordi man forklarer vektproblemet med noe annet enn egen udugelighet. For det er jo det som ligger i den standard anbefalingen om å spise lite og ofte, spise kalorifattig, spise etter de offisielle kostholdsrådene, bevege seg mer, måtehold, osv. Svært mange prøver jo på det og får det ikke til likevel! Hvorfor ikke? Ja, da er du gjerne lat, dum, eier ikke selvinnsikt eller selvdisiplin, du spiser myyye mer enn du tror, osv. Så joda, for noen kan et slikt restriktivt kosthold bringe MER skyld og skam, absolutt. Men for mange gir det faktisk MINDRE, fordi forklaringen er at de har spist "feil" mat, rådene er feil, deres kropp fungerer ikke helt som standardkroppen, eller hva det skulle være. Tanken er altså: det er ikke din feil at du ikke får det til når rådene du har fått er feil for deg. Takk for oppklaringen😊Dette er åpenbart kompliserte saker. Mange mekanismer ute å går her. Derfor ytterst viktig å være forsiktig med å gi råd? 🤷🏼♀️ Endret 14. september 2021 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 14. september 2021 #8399 Del Skrevet 14. september 2021 (endret) Trøst skrev (1 time siden): Tankegangen hun viser til er ganske svart/hvitt og preget av et dårlig forhold til mat. Hun har selv innrømmet at hun trøstespiser/overspiser på fet og sukkerholdig mat når hun er trist, og det viser nok heller at hun har et dårlig forhold til mat. Å overspise på sukkerholdig mat er nok sikkert et symptom på den såkalte sukkeravhengigheten, som jeg mener er oppdiktet av mennesker som ønsker å tjene penger... Og for pokker, hun har satt en unge til verden! Hvor gammel er babyen? Er vel ikke et halvt år engang? Og hun begynner allerede å stresse med trening og kosthold? Jeg følger henne ikke, men har periodevis tittet innom på grunn av livsstil og trening. Det er trist å se at hun står på stedet hvil, selv om vekten har gått både opp og ned. Nybakte mødre som kaster mange baller i lufta før babyen i det hele tatt har begynt å trekke på smilebåndet, gjør meg trist. Enig. Dette blir jo / unnskyld - helt på trynet. Hun er i tillegg slankeoperert. Nei, dette handler ikke om å stille altfor høye krav til seg selv. Det handler om å prioritere vektnedgang over alt annet. Endret 14. september 2021 av cerruti 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sally-Go-Round Skrevet 14. september 2021 #8400 Del Skrevet 14. september 2021 Hadde Helene vært en venninne av meg og hun hadde sagt det Helene sier i dag, da hadde jeg sagt til henne «Du trenger hjelp til å komme deg ut av fastlåste sporet». Dette skaper åpenbart hodebry. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå