Krølltang89 Skrevet 9. september 2021 #8361 Del Skrevet 9. september 2021 1 hour ago, *blueberry* said: Ja, hun var flink til å ta til seg kritikk for et par år siden. Dessverre har det blitt mye verre med tiden. @Lileepnevner f.eks. dette med å bli blokkert når man etterspør andre fettkilder enn det som fremvises på keto, det synes ikke jeg er et frekt spørsmål når keto blir markedsført og det selges en «intro til». Man vil jo vite om dette er noe for en selv. Når det gjelder resten av spørsmålene mine regner jeg med at du velger å ikke besvare de av egne årsaker. Mye kritikk her inne er også sagt på en alright måte, men alltid skal de dårlige trekkes frem i stede for å ta til seg det som er nøye formulert. Jeg har snakket med Helene om den aktuelle hendelsen, og hvis det er den hendelsen vi tror så er dette begunnelsen: Vedkommende "spurte" hvorfor Helene kun viste frem drittmat, og bare brukte dårlige kilder til fett. Vedkommende hadde også ved flere andre anledninger snakket veldig nedlatende om Helene. Derfor ble vedkommende blokkert, ikke grunnet spørsmålet i seg selv men grunnet en gjennomgående trollete/nedlatende holdning. Om det er et annet tilfelle en dette det siktes til så skal vi såklart svare på det også, men da trenger vi brukernavn det evt gjelder. Hvis jeg har oversett noen av spørsmålene dine er nok det fordi du har vært ute etter å diskutere uttalelser som Helene har gjort etc, noe jeg som sagt ikke er interisert å gjøre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 9. september 2021 #8362 Del Skrevet 9. september 2021 Krølltang89 skrev (5 minutter siden): Jeg har snakket med Helene om den aktuelle hendelsen, og hvis det er den hendelsen vi tror så er dette begunnelsen: Vedkommende "spurte" hvorfor Helene kun viste frem drittmat, og bare brukte dårlige kilder til fett. Vedkommende hadde også ved flere andre anledninger snakket veldig nedlatende om Helene. Derfor ble vedkommende blokkert, ikke grunnet spørsmålet i seg selv men grunnet en gjennomgående trollete/nedlatende holdning. Om det er et annet tilfelle en dette det siktes til så skal vi såklart svare på det også, men da trenger vi brukernavn det evt gjelder. Hvis jeg har oversett noen av spørsmålene dine er nok det fordi du har vært ute etter å diskutere uttalelser som Helene har gjort etc, noe jeg som sagt ikke er interisert å gjøre. Jeg trakk frem manglende merking av reklame, eksponering av barn, etikk rundt kostholdsråd og en anbefaling rundt psykisk helse. Ser du har svart noen av de andre ang disse tingene så du skal slippe å repetere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 9. september 2021 #8363 Del Skrevet 9. september 2021 Krølltang89 skrev (7 minutter siden): Igjen: Dette at barnet eksponeres for mye/ikke har privatliv er din mening, og er ikke nødvendigvis delt av oss. Før du er villig til å innse at andre kan ha andre meninger enn deg om hva som er å dele for mye osv er diskusjonen helt nytteløs Nei diskusjonen er ikke nytteløst, da det er på tide at brudd på barns privatliv, blir brutt av så mange influencere, ikke blir sett nærmere i sømmene av politikerne og å skape strengere, tydelige retningslinjer og reguleringer. Derfor er denne debatten så viktig! I følge Barnekonvensjonen så har barn rett til et privatliv, så kommer jeg ikke til å respektere eller akseptere at HD bryter med dette, og jeg er langt fra den eneste. De aller fleste som debatterer dette her på forumet, som går ikke for eksponering av barn og bruk av barn i en kommersiell virksomhet. At så mange influencere ikke evner å reflektere over om eksponering av barn og brudd på deres rett til privatliv er til barnets beste, er skremmende. Penger i kasse er viktigere 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EtLiteTroll Skrevet 9. september 2021 #8364 Del Skrevet 9. september 2021 (endret) Slettet sitet er fjernet. Jeg er også i mot å bruke et barn til å selge varer. Men når det er sagt, så tror jeg at dette barnet er svært høyt elsket og ivaretatt. Nå håper jeg HD blir like godt ivaretatt. Hun sier hun har fødselsdepresjon og skal be om hjelp for det, og da synes jeg at vi her inne kan la henne få fred. Jeg synes det er tøft og modig av henne å være så ærlig for seg selv og andre. Det er vell noe følgerne har sett i lengre tid, og håpt at hun vil innse selv. Og jeg synes det er fantastisk godt og fint at hun nå har klart det. Endret 11. september 2021 av Sol Rampelyset 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krølltang89 Skrevet 9. september 2021 #8365 Del Skrevet 9. september 2021 Jeg gir meg, igjen. Det er totalt nytteløst og forsøke å være litt allright og besvare spørsmålene dere evt måtte ha. Negativitet som er i denne tråden bobbler over, og overtar fullstendig. Ting vries på, misforståes, og man viser liten vilje til å høre på andres synspunkter. Jeg blir rett og slett ganske motløs, da jeg hadde håpet jeg kanskje kunne svare på spørsmål dere hadde hatt underveis etc. Evig naiv kanskje. Ved å se på noen av brukerene her inne så er det tydelig at de kun er her for å snakke om Helene, og holde liv i denne tråden. At man kan være så negative til noe er overraskende for meg, men sånn er det. Vel, takk for nå. Avkommet trenger mat 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 9. september 2021 #8366 Del Skrevet 9. september 2021 (endret) Krølltang89 skrev (5 minutter siden): Jeg gir meg, igjen. Det er totalt nytteløst og forsøke å være litt allright og besvare spørsmålene dere evt måtte ha. Negativitet som er i denne tråden bobbler over, og overtar fullstendig. Ting vries på, misforståes, og man viser liten vilje til å høre på andres synspunkter. Jeg blir rett og slett ganske motløs, da jeg hadde håpet jeg kanskje kunne svare på spørsmål dere hadde hatt underveis etc. Evig naiv kanskje. Ved å se på noen av brukerene her inne så er det tydelig at de kun er her for å snakke om Helene, og holde liv i denne tråden. At man kan være så negative til noe er overraskende for meg, men sånn er det. Vel, takk for nå. Avkommet trenger mat Så du kom inn i tråden for å overbevise/overtale brukerne om at det som deles er ok? Eller at det skal diskuteres på generelt grunnlag? Godt forsøk 👍🏼 Når det er sagt så har vel ingen noe å utsette på den daglige omsorgen, sånn sett er det god påvirkning at man viser at pappan også er en god bidragsyter av omsorgen selv om barnet er baby 👏🏻👏🏻 Endret 9. september 2021 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 9. september 2021 #8367 Del Skrevet 9. september 2021 EtLiteTroll skrev (25 minutter siden): Jeg er også i mot å bruke et barn til å selge varer. Men når det er sagt, så tror jeg at dette barnet er svært høyt elsket og ivaretatt. Nå håper jeg HD blir like godt ivaretatt. Hun sier hun har fødselsdepresjon og skal be om hjelp for det, og da synes jeg at vi her inne kan la henne få fred. Jeg synes det er tøft og modig av henne å være så ærlig for seg selv og andre. Det er vell noe følgerne har sett i lengre tid, og håpt at hun vil innse selv. Og jeg synes det er fantastisk godt og fint at hun nå har klart det. Veldig bra story på Instagram nå👍 Hun forklarer sin egen situasjon, og opplyser om hvor man bør henvende seg for hjelp. Akkurat dette jeg har savnet. Sikkert ikke bare lett å dele at man har en fødselsdepresjon. Man vil jo gjerne overbevise både seg selv og omverdenen om at man fikser dette livet, på alle måter, også som nybakt mor. Mange føler skam over at de ikke er så glade som de "burde" være. Ønsker Helene masse lykke til❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 9. september 2021 #8368 Del Skrevet 9. september 2021 1 hour ago, Krølltang89 said: Jeg har snakket med Helene om den aktuelle hendelsen, og hvis det er den hendelsen vi tror så er dette begunnelsen: Vedkommende "spurte" hvorfor Helene kun viste frem drittmat, og bare brukte dårlige kilder til fett. Vedkommende hadde også ved flere andre anledninger snakket veldig nedlatende om Helene. Derfor ble vedkommende blokkert, ikke grunnet spørsmålet i seg selv men grunnet en gjennomgående trollete/nedlatende holdning. Om det er et annet tilfelle en dette det siktes til så skal vi såklart svare på det også, men da trenger vi brukernavn det evt gjelder. Hvis jeg har oversett noen av spørsmålene dine er nok det fordi du har vært ute etter å diskutere uttalelser som Helene har gjort etc, noe jeg som sagt ikke er interisert å gjøre. Hun liker å smøre tjukt på tydeligvis! Jeg spurte om hvorfor hun ikke viser mer varierte fettkilder. At det går i veldig mye ost og bacon! Må da være greit å spørre om dette? Hvis man skal bli inspirert så er det kanskje greit å bruke litt ulike fettkilder? Var det spørsmålet mitt gjaldt, men som veldig mye annet blir det tatt på den mest negative måten det går an! Veldig synd! Ang andre kommentarer så har det vært spørsmål rundt det hun legger ut osv. At hun ikke takler å få spørsmål som ikke fullroser produkter, men heller stiller spørsmål om det hun påstår/legger ut, er helt tydelig når hun gir deg den begrunnelsen og kaller det trolling! 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumrikk1 Skrevet 9. september 2021 #8369 Del Skrevet 9. september 2021 Det står tydelig på nett at å kutte karbohydrater ved amming IKKE anbefales. Hun mister melka og klager over det? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 9. september 2021 #8370 Del Skrevet 9. september 2021 (endret) mumrikk1 skrev (24 minutter siden): Det står tydelig på nett at å kutte karbohydrater ved amming IKKE anbefales. Hun mister melka og klager over det? Stemmer. Vet ikke om det klages. Endret 9. september 2021 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 9. september 2021 #8371 Del Skrevet 9. september 2021 Finlay skrev (25 minutter siden): Veldig bra story på Instagram nå👍 Hun forklarer sin egen situasjon, og opplyser om hvor man bør henvende seg for hjelp. Akkurat dette jeg har savnet. Sikkert ikke bare lett å dele at man har en fødselsdepresjon. Man vil jo gjerne overbevise både seg selv og omverdenen om at man fikser dette livet, på alle måter, også som nybakt mor. Mange føler skam over at de ikke er så glade som de "burde" være. Ønsker Helene masse lykke til❤️ Håper hun blir oppfordret til å skjerme seg og den lille❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hebi Skrevet 9. september 2021 #8372 Del Skrevet 9. september 2021 Godt de tar til seg litt av det som er blitt sagt her inne. Tror ikke hun hadde innrømmet en liten fødselsdepresjon uten. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 9. september 2021 #8373 Del Skrevet 9. september 2021 Hebi skrev (33 minutter siden): Godt de tar til seg litt av det som er blitt sagt her inne. Tror ikke hun hadde innrømmet en liten fødselsdepresjon uten. Viktigste er vel at hun får hjelp, og at følgerne skjønner at de negative og vanskelige tankene har sitt utspring i noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 9. september 2021 #8374 Del Skrevet 9. september 2021 Creds for siste storyen nå, bra hun lærer og tar til seg litt🙌🏽 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EtLiteTroll Skrevet 9. september 2021 #8375 Del Skrevet 9. september 2021 mumrikk1 skrev (1 time siden): Det står tydelig på nett at å kutte karbohydrater ved amming IKKE anbefales. Hun mister melka og klager over det? Selv om jeg ikke forstår alt styret hennes med kosthold og trening første tiden etter fødsel (burde akseptere at det første året hører kroppen mer eller mindre til babyen), tror jeg ikke ungen sulter uansett. Hun og mannen kan passe på barnet sitt selv, uten at vi trenger å kritisere hvordan og hvorfor. Så lenge babyen får nærkontakt under mat, og nok mat, samt masse kjærlighet utenom, så er det det som teller. Vi ser jo alle at barnet er elsket og ivaretatt. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 9. september 2021 #8376 Del Skrevet 9. september 2021 (endret) EtLiteTroll skrev (42 minutter siden): Selv om jeg ikke forstår alt styret hennes med kosthold og trening første tiden etter fødsel (burde akseptere at det første året hører kroppen mer eller mindre til babyen), tror jeg ikke ungen sulter uansett. Hun og mannen kan passe på barnet sitt selv, uten at vi trenger å kritisere hvordan og hvorfor. Så lenge babyen får nærkontakt under mat, og nok mat, samt masse kjærlighet utenom, så er det det som teller. Vi ser jo alle at barnet er elsket og ivaretatt. Det er vel strengt tatt sammenhengen mellom lavkarbo og pumping/amming som kritiseres. Hvis barnet ikke får nok mat så blir vel det fanget opp. Når de først har tatt grep på ett område, så får man håpe på at de tar grep når det gjelder reklame for FUS, sammenhengen med slankeoperasjonen og ikke bruke mindreårige i kommersielt sammenheng. Og bedre merking av reklame sånn rent generelt. Endret 9. september 2021 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SansaS Skrevet 9. september 2021 #8377 Del Skrevet 9. september 2021 (endret) Hebi skrev (2 timer siden): Godt de tar til seg litt av det som er blitt sagt her inne. Tror ikke hun hadde innrømmet en liten fødselsdepresjon uten. Hun behøver jo ikke innrømme noe som helst. Å streve psykisk er ikke en forbrytelse og allmenheten har ikke krav på denne informasjonen. Innspillet mitt gikk heller på at hun - uavhengig av hvordan hun ser på situasjonen sin eller hva hun gjør med det - ikke bør skrive eller mene at det er normalt, ok eller noe som bør tas lett på. jeg syns den siste storyen var fin. 👍🏻 Endret 9. september 2021 av SansaS 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
net0ty Skrevet 9. september 2021 #8378 Del Skrevet 9. september 2021 Lill skrev (40 minutter siden): Det er vel strengt tatt sammenhengen mellom lavkarbo og pumping/amming som kritiseres. Hvis barnet ikke får nok mat så blir vel det fanget opp. Når de først har tatt grep på ett område, så får man håpe på at de tar grep når det gjelder reklame for FUS, sammenhengen med slankeoperasjonen og ikke bruke mindreårige i kommersielt sammenheng. Og bedre merking av reklame sånn rent generelt. Handler ikke om nok mat, men stoffer som skilles ut i melka under ketose. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 11. september 2021 #8379 Del Skrevet 11. september 2021 Tråden er ryddet for persondebatt, brukerdebatt, krenkende innhold, latterliggjøring og avsporinger med svar. Sol, admin. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 12. september 2021 #8380 Del Skrevet 12. september 2021 Mats var inne her for noen dager siden og forsvarte alle valg om å masseeksponere barn, bruk av barn i kommersiell sammenheng. Fikk ikke noe svar om helseopplysninger som er delt. Regnet og håpet på at de ville ta det siste til etterretning men den gang ei. I går la hun ut opplysninger om barnets helsetilstand og uten noen disclaimer at følgerne bør ta kontakt med helsepersonell. Hun trekker dette tilbake og sier at folk ikke må lytte til influencere og unnskylder seg med at hun er fersk mamma. Som influencere har man et særskilt ansvar og at hun ennå ikke har tatt det til seg å dele helseråd etc er under en enhver kritikk 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå